Olen niin väsynyt (ja ajoittain tosi peloissani) näihin vaivoihin, kirjottelen tänne jospa saisin edes jotain kommenttia tilanteesta.
Ei ole juuri ketää jolle edes haluaisin kertoa, noloa jotenkin..
Monet kerrat olen rampannut lääkäreillä parin vuoden aikana ja oiretta jos minkälaista. Pelkään että saan sydänkohtauksen ja kuolen pois :(
Rinnassa vasemmalla tuntuu jotain epämääräistä, ei kipua mutta joku "tunne", kestää muutaman sekunnin. Ei tunnu liikunnan aikana.
Joskus (varsinkin jännittyneenä) sydän pamppailee kurkussa, ja kovaa!
Verenpaine oli koholla mutta siihen on lääkitys jo nyt ok.
Selässä tuntuu usein "elohiiri"-tyyppistä kihelmöintiä.
Lisäksi tuntuu välillä aivan kun kädet lakkais toimimasta oikein tai että menis voimat hetkeks. En ole kuitenkaa huomannut että näit tulis samaan aikaan.
Jos on sydänperäistä vikaa ni tuleeko oireet samaan aikaan yleensä?
Tarkkailenkohan itseäni liikaa? Voiko alkaa tiedostamattaan tuntea olemattomia oireita kun lukee niistä?
Olen tietysti näistä lääkärille kertonut mutta tuntuu ettei he ota vakavasti.
Ekg on otettu 3-4 kertaa, vatsa on katsottu ultralla sekä tähystetty ja koepala otettu, rintakehästä otettu röntgen ja paineltu. Kaikki on ollut ok.
Pystyisin vaivojen kanssa hyvinkin elämän jos vain tietäisin ettei ole hengenvaarallista :)
Tulipa kauhea tilitys! :/
ottaako lääkärit tosissaan?
7
950
Vastaukset
- moororoooo
Hei, olet tyypillinen luulotautipotilas. 20-30V nainen, joka tulkistsee kehon normaalit tapahtumat jollakin tapaa poikkeaviksi. Pitäis nyt lopettaa turha terveyspalveluiden kulutus...tuossa iässä naisella ei mitään sydäntauteja ole! mee hoitoon muija.
- satunnainen voivottelija
Haloo!Ihmiset eivät tänne kirjoittele sen takia,että saisivat asiattomia vastauksia vaan siksi,että saisivat vertaistukea ja asiallisia neuvoja,eikö?
Käytä aikasi muuhun kuin idioottimaisiin letkauksiin ja lopeta lapselliset kommentoinnit.
Lääkärit eivät ota aina tosissaan,tai sitten he eivät vaan osaa neuvoa. Olipa muija mennyt hoitoon tai ei. Tämä muija meni ja: ultrassa sydänmuutoksia, holterissa häiriöitä. Mutta: ne ovat vaarattomaia ja yleisiä. Ja kun tätäkin palstaa lukee, niin ainakin hyvin yleisiä ovat! Mutta jossain kulkee raja. Lääkitystä on saatava, elämän pitää olla edes sellaista, että sen jaksaa kahlata läpi. Nimittäin jatkuvat rytmihäiriöt ja rasituskipu rinnassa ei ole normaalia! Lisää beetasalpaajaa rytmihäiriöihin ja muljahduksiin on mun lääkärin ohje. Mutta ei, ei auta, vaan tekee olon vielä huonommaksi.
Pitääkö kaikki kiidättää ensiapupolille, ennenkuin jotain todella paranatavaa tapahtuu?!- Mämmi
Ensinnäkin haluan yleisesti sanoa, että asiattomat kommentit kertovat usein siitä, ettei kommentoija ymmärrä yhtään mistä on kysymys. Tiedän itsekin sydänvaivoista kärsineenä, että sydämen ollessa kyseessä oireista on kaksi kertaa enemmän huolestuneempi kuin yleensä. Tällaisessa tilanteessa sitä etsii vertaistukea, jota kyllä löytyy!
Minusta sinulle on tehty testejä, jotka paljastaisivat jos jostain vakavammasta olisi kyse. Lääkäri on ilmeisesti vain unohtanut sanoa sen mitä me heiltä eniten odotamme: ei ole vaarallista.
Tuollainen rinnan oireilu voi johtua mistä tahansa, esim lihasten kireydestä selässä/niskassa, joka heijastuu etupuolellekin. Sydänperäinen kipu on mielestäni enemmän puristusta, josta ei oikein osaa sanoa mistä se tulee. Tokihan kipua on monenlaista!
Raajojen puutuminen tai voimattomuus on pelottavaa, mutta se usein ruokkii itseään. En olisi huolissani!
Ja tuo sydämen pamppailu tuntuu itse asiassa oireista pienimmältä: sitä tapahtuu valehtelematta kaikille! Jännityssyke on todella epämiellyttävää.. Joillekinhan se aiheuttaa myös huippausta ja tukehtumisentunnetta.
Minusta oireesi eivät liity toisiinsa, varsinkin jos ne esiintyvät eri aikaa! Koeta olla tutkimatta liikaa itseäsi ja ajatella, että menihän tämä viimeksikin ohi! Kun saa muuta ajateltavaa, niin oireet helpottavat! Tsemppiä! :)- aloittaja
Kiitos vastauksestasi :)
Se todellakin jollain tavalla helpotti oloani vaikka eihän sitä kukaan täällä pysty kertomaan mikä vaivaa!
Mut voiko lihaksista johtuva kipeys kestää useita kuukausia, jopa vuoden?!
Kiitos, olet sydämellinen ihminen :) - Mämmi
aloittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi :)
Se todellakin jollain tavalla helpotti oloani vaikka eihän sitä kukaan täällä pysty kertomaan mikä vaivaa!
Mut voiko lihaksista johtuva kipeys kestää useita kuukausia, jopa vuoden?!
Kiitos, olet sydämellinen ihminen :)Kiva että helpottaa nämä amatöörienkin vastaukset! :) Tosiaan tuosta oudosta tuntemuksesta rinnassasi sen verran, että tokihan lihaksiston "kipu" voi kestää kauan ja yleensä juuri silloin tällöin. Mutta voihan syy toki olla muuallakin. Mielestäni se ei kuitenkaan kuulosta sydänperäiseltä, ja lääkäritkin olisivat sen varmasti huomanneet!
- OR.
Nimittäin KVHT-altistukselta (KVHT-altistus=KosteusVaurioHomeToksiini-altistus, Toksiini=Myrkky). Suurin osa KVHome'kocktaileista ei haise ollenkaan, joten ihmetellään outoja oireita. Ja toinen seikka; infosta huolimatta kaikki lääkärit eivät tiedä näitä kuvioita VIELÄ, joten testaa, onko tästä kyse-
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten_toimin.htm#Oireista
jos tästä on kyse, niin-
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten_toimin.htm#KVHT-altistuneen_hoito
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047