Avasin oman ajokauteni eilen ja kokeilussa oli myös paljon mainostettu/kehuttu "läpykkä", jonka on määrä helpottaa kaasukäden vaivoja.
Kokeilin sitä monessa eri kohdassa/asennossa, mutta varsinkin mutkatie ajelussa siitä tuntui olevan pelkästään haittaa. Se suorastaan oli haitaksi oikean käden toiminnalle. Varsinkin reippaammissa jarrutuksissa kaarteisiin kun oikean käden kämmenellä ei voinutkaan kunnolla tukea kaasukahvaan. Olo alkoi tuntumaan siinämäärin epämukavalta että laitoin keksinnön taskuun ja jatkoin ilman lepuuttajaa.
Tosin huomasin ilokseni, että kaasukäsi toimi ilman ongelmia muutenkin. Lienee talven kuntosali tehnyt tehtävänsä... :)
Jäin ihmettelemään koko keksintöä ja sen tarkoitusta, mutta ehkä se puoltaa paikkaansa pitemmässä ajossa.
Kaasukäden lepuuttaja
31
9663
Vastaukset
- Enska-setä
Oman kokemuksen mukaan se toimii nimenomaan suoralla tiellä suht. tasavauhtisessa marssissa. Mulla oli sellainen yhdessä pyörässä aikanaan ja mutkateillä en pitänyt sitä edes paikallaan. Eniten siitä oli iloa Saksan bahneilla. Läpyskä meni vahingossa vaihdossa pyörän mukana, enkä ole sitä sen koommin kaivannut. Nykyään alkaa jo tavata matkapyörissä varusteena cruise controlia. Omasta puolesta sanon, että en tunne siihenkään tarvetta.
- Kuutiotuuma
kohta moottoripyöriinkin yritetään tunkea jos jonkilaista ajoa, muka ahelpottavia laitteita, tää vakoinopeudensäädin on yksin niistä..ja aikaa myöden tulee lisääkin.
Lukkiutumattomat jarrut on mielestäni ihan hyvä asia, mutta ei ehdotottomat nekään, eivätkä tee moottoripyöräilystä turvallisempaa.
Alkukantainen meininki, jossa ajaminen on omassa hallinnassasi on ainoa oikea tapa moottoripyöräillä...siis minun mielestäni.
Mutta pysytään nyt kuitenkin alkuperäisessä asiassa, eli lepuuttajassa, ja siinä yhdyn edellisiin näkemyksiin.
Oikeanlainen tuntuma häviää kaasukahvasta ja äkkitilanteessa voisin kuvitella sen olevan jopa haitaksi jossain määrin.
Itse käytin viime kesänä tätä keksintöä, mutta en päässyt sinuiksi sen kanssa, ja kun työmatkani on enimmäkseen mutkaista paikallistietä, hylkäsin lepuuttajan aika pian, epäkelpona ja tarpettomana. - Jusba
Kuutiotuuma kirjoitti:
kohta moottoripyöriinkin yritetään tunkea jos jonkilaista ajoa, muka ahelpottavia laitteita, tää vakoinopeudensäädin on yksin niistä..ja aikaa myöden tulee lisääkin.
Lukkiutumattomat jarrut on mielestäni ihan hyvä asia, mutta ei ehdotottomat nekään, eivätkä tee moottoripyöräilystä turvallisempaa.
Alkukantainen meininki, jossa ajaminen on omassa hallinnassasi on ainoa oikea tapa moottoripyöräillä...siis minun mielestäni.
Mutta pysytään nyt kuitenkin alkuperäisessä asiassa, eli lepuuttajassa, ja siinä yhdyn edellisiin näkemyksiin.
Oikeanlainen tuntuma häviää kaasukahvasta ja äkkitilanteessa voisin kuvitella sen olevan jopa haitaksi jossain määrin.
Itse käytin viime kesänä tätä keksintöä, mutta en päässyt sinuiksi sen kanssa, ja kun työmatkani on enimmäkseen mutkaista paikallistietä, hylkäsin lepuuttajan aika pian, epäkelpona ja tarpettomana.Kaverini meinasi ajaa mettään, kun unohti, että moinen värkki oli asennettu. Matka-ajossa tuli vastaan mateleva jono. Siinä ajaessaan hän vähän venytteli, ja hupsista, pyörä hyökkäsi, kun kaveri ei muistanut, että lepuuttaja oli siinä kämmenen alla.
Kuutiotuuma kirjoitti:
Itse käytin viime kesänä tätä keksintöä, mutta en päässyt sinuiksi sen kanssa, ja kun työmatkani on enimmäkseen mutkaista paikallistietä, hylkäsin lepuuttajan aika pian, epäkelpona ja tarpettomana.Minäpä ostin tuossa juuri moisen vekottimen Biltemasta heräteostoksena kun halvalla sai.
Saas nähdä miten tuo minulla pelittää.
Täytyy vaan varrota tuon sateen loppumista että sais pyörän ulos kun sain tuon keväthuollonkin tuossa viikonloppuna valmiiksi.- kaverille
Jusba kirjoitti:
Kaverini meinasi ajaa mettään, kun unohti, että moinen värkki oli asennettu. Matka-ajossa tuli vastaan mateleva jono. Siinä ajaessaan hän vähän venytteli, ja hupsista, pyörä hyökkäsi, kun kaveri ei muistanut, että lepuuttaja oli siinä kämmenen alla.
että ei ajele väärällä puolen tietä niin ei tule jono vastaan.
- moottoripyörän
Kuutiotuuma kirjoitti:
Itse käytin viime kesänä tätä keksintöä, mutta en päässyt sinuiksi sen kanssa, ja kun työmatkani on enimmäkseen mutkaista paikallistietä, hylkäsin lepuuttajan aika pian, epäkelpona ja tarpettomana.pitää olla askeettinen. Se riittää kun on moottori, toimiva runko ja jarrut millä pysähtyy. Se on siinä ja ajamisen tulee tapahtua aktiivisesti. Sitten kun haluan siirtyä löhöten paikasta toiseen, hyppään autooni.
Moottoripyörän pitää olla karu tehohirviö eikä hyrisevä sähkömoottori jossa on kaiken maailman tingeltangelit ja ajoa tarkkailevat tsydeemit sekä aupyörät. - Erkki Karu
moottoripyörän kirjoitti:
pitää olla askeettinen. Se riittää kun on moottori, toimiva runko ja jarrut millä pysähtyy. Se on siinä ja ajamisen tulee tapahtua aktiivisesti. Sitten kun haluan siirtyä löhöten paikasta toiseen, hyppään autooni.
Moottoripyörän pitää olla karu tehohirviö eikä hyrisevä sähkömoottori jossa on kaiken maailman tingeltangelit ja ajoa tarkkailevat tsydeemit sekä aupyörät. - tuota noin...
Erkki Karu kirjoitti:
käys nyt lukemassa ne mun speksit uudelleen. Rungon piti olla hyvä ja tehokas moottorikin oli vaatimus.
Tuohan ei ole kuin kasa mutkalle väännettyä putkea ja pari jarrulevyä vanteineen ilman moottoria. - Jusba
kaverille kirjoitti:
että ei ajele väärällä puolen tietä niin ei tule jono vastaan.
Okei. Hän saavutti jonon, ootko tyytyväinen?
- pitkä pätkä
Minulla työmatka on 80km suuntaansa suoraa valtatietä. Olen ajellut lärpättimen kanssa viime kesän ja tykkään että on hintansa arvoinen keksintö.
- Köröttelijä
Enkä saanut minäkään oikein makua moiseen läpykkään.Ilmeisesti sekin on tottumus kysymys,tiedän monta kaveria,jotka taas eivät lähde ilman kaasukäden apupoikaa mihinkään.Juuri jarruttaessa se minuakin eniten häiritsi,mutta saatan silti sitä pidemmillä matkoilla kokeilla.
- 4,49 euroa ...
Meinaan itse koettaa tänä kesänä. Viime kesänä kun tuli ajeltua suoraa tietä Eurooppaan tunti toisensa perään niin alkoi kaivata juurikin tuollaista lärpykkää. Käsi jäykistyi koukkuun kaasukahvan ympärille ja hankalaa oli kulku kun välillä koetti sormia oikoa ja kämmenellä pitää kaasua paikallaan.
- M.R.
Olen juuri ajellut pari sataa kilsaa kyseisellä läpykällä ja en tykkää ollenkaan.
Kaasukäden rannetta ei pääse lepuuttamaan ollenkaan ylös-alas suunnassa, kun kys. läpykkä on tiellä. Pari kertaa tuli vahingossa "tönäistyä" hanaa väärässä paikassa ja hyvä tuuri oli, ettei mitään ikävää sattunut.
Onneksi läpyskän saa käännettyä helposti alaasentoon, jossa se ei juurikaan ole tiellä.
Ei vastannut odotuksia ollenkaan, mutta meinaan antaa sen olla paikallaan vielä toistaiseksi, jotta pääsee kokeilemaan sitä todella pitkällä rykäyksellä. Voihan se olla, että siihen tottuu ja tykästyy jotenkin. Siis, kun sen kääntää sojottamaan suoraan alas, se ei ole ainakaan pahasti tiellä.
Epäilen kyllä vahvasti, että se lähtee kierrätykseen. - H.H.R
Hommasin vuosi sitten messuilta tuommoisen lärpättimen ja aivan yliveto kapine matka-ajossa. Kaupungissa ja mutkapätkillä se on turha, mutta kun joutuu vetää 300 km suoraa tietä, se on painonsa arvosta kultaa...
- kokemukset
Maantiellä loistava...kaupungissa jopa vaarallinen.
- Kra
Taidampa tehdä saman tempun, että annan läpykän olla kahvassa kiinni ja käännän sen alaspäin pois kaasukäden tieltä ja hollaan sitten paikalleen kun tarvetta ilmenee, esim kun lähden motarille hehkuttamaan.
- LångvikinMotörhed
kaksi hyvä tietoa, k o apuvälineestä,
Kipasenpa tänään Biltemaan ja muistan tuon Kran asennonkääntöpointsin taajama-ajossa
- toiseen
"Olo alkoi tuntumaan siinämäärin epämukavalta että laitoin keksinnön taskuun ja jatkoin ilman lepuuttajaa."
Olisit tunkenut sen saman tien hanuriin, sinne tuollaiset vermeet kuuluu...- no nyt
alkoi jo kuulostaa oudolta. Säilötkö sinä sellaista kiekuraa hanurissa? Jos tuollaiset vermeet kuuluvat sinne niin mahtaa sulla olla paskalla työ tulla sen rojuläjän läpi...
Olen kyllä kuullut että jotkut työntelevät aukkoihinsa mitä eriskummallisimpia esineitä mutta eikö tuo ole ajaessa kuitenkin mukavampi taskussa kuin hanurissa? - Hinuri.
no nyt kirjoitti:
alkoi jo kuulostaa oudolta. Säilötkö sinä sellaista kiekuraa hanurissa? Jos tuollaiset vermeet kuuluvat sinne niin mahtaa sulla olla paskalla työ tulla sen rojuläjän läpi...
Olen kyllä kuullut että jotkut työntelevät aukkoihinsa mitä eriskummallisimpia esineitä mutta eikö tuo ole ajaessa kuitenkin mukavampi taskussa kuin hanurissa?"eikö tuo ole ajaessa kuitenkin mukavampi taskussa kuin hanurissa?"
Olet oikeassa, ypvs-pakoaukon säätäjät olivat muodissa 80-luvun 2-tahtisissa. Mutta kyllä ne pakoputkeen kuuluivat, ei taskuihin.
- säätöä
Ostin viime kesänä tuollaisen, kun kaasukäsi alkoi kipeytyä. Tottumista se vaati ja yllätykseksi asennettiin liikkeessä väärään kohtaan; se pitää olla kahvan oikeassa reunassa, niin ei haittaa jarrutusta. Mutta olennaisemman säädön tekivät bikeworldissä. Säätivät kaasuun hieman löysyyttä alkuun ja sen jälkeen ajamisesta lepuuttajalla jo tulikin nautinto. En anna enää pois, mutta varmaan kierrän välillä alas.
- Tribbe
Turha kapine. Jos moista tarvitsee, ei osaa pitää oikein ohjaustangosta kiinni; ei kahvaa puristeta.
- Kra
Tribbe kirjoitti:
Turha kapine. Jos moista tarvitsee, ei osaa pitää oikein ohjaustangosta kiinni; ei kahvaa puristeta.
Et vissiinkään ole kuullu vaivasta, jonka nimi on "hermopinne". Se tavoittaa ihmisen ikääntymisen mukana ja varsinkin jos hän tekee paljon käsillään työtä. Tässä tapauksessa vaiva on ranteen alueella. Eikä vaiva poistu vaikka kuinka pitäisit kahvasta "oikein" kiinni ajotilanteessa.
Ongelma on hoidettavissa pienellä leikkauksella kuntoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hermopinne - LångvikinMotörhed
Tribbe kirjoitti:
kahvaotteeni on oikea ja silti ranne ja käsivarsi kipeytyy tuskalisesti pitkissä ajoissa just hermopinneen takia... Nyt otan ton läpsyn koekäyttöön ja toivon parasta.
- yamamoto
LångvikinMotörhed kirjoitti:
kahvaotteeni on oikea ja silti ranne ja käsivarsi kipeytyy tuskalisesti pitkissä ajoissa just hermopinneen takia... Nyt otan ton läpsyn koekäyttöön ja toivon parasta.
myyn tai annan lärpättimen ekalle vastaan tulijalle tie nr 5 lähtöaika 17:00 matka 200km pysäyttäkää ps ota selvää kumpaan suuntaan jep
- Tribbe
Kra kirjoitti:
Et vissiinkään ole kuullu vaivasta, jonka nimi on "hermopinne". Se tavoittaa ihmisen ikääntymisen mukana ja varsinkin jos hän tekee paljon käsillään työtä. Tässä tapauksessa vaiva on ranteen alueella. Eikä vaiva poistu vaikka kuinka pitäisit kahvasta "oikein" kiinni ajotilanteessa.
Ongelma on hoidettavissa pienellä leikkauksella kuntoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hermopinnevai mistä vetäisit tuon hermopinteen tähän juttuun?
Tuo sairaus poikkeustapaus, en siltikään usko, etteikö muilla pienillä toimenpiteillä saisi ajoasentoa sopivaksi. Tämä ei koske apehanger-tankoja. Tankkilaukkua käyttämällä saa käteenkohdistuvaa painetta vähennettyä. Mun kädet puutuu hyvin helposti, joten olen joutunut pähkäilemään ajoasennon kanssa. Eli tuki tankkilaukusta ja tangosta kevyesti kiinni; kaasukädellä voi jopa nojata ilman tuollaista läpyskääkin. - Kra
Tribbe kirjoitti:
vai mistä vetäisit tuon hermopinteen tähän juttuun?
Tuo sairaus poikkeustapaus, en siltikään usko, etteikö muilla pienillä toimenpiteillä saisi ajoasentoa sopivaksi. Tämä ei koske apehanger-tankoja. Tankkilaukkua käyttämällä saa käteenkohdistuvaa painetta vähennettyä. Mun kädet puutuu hyvin helposti, joten olen joutunut pähkäilemään ajoasennon kanssa. Eli tuki tankkilaukusta ja tangosta kevyesti kiinni; kaasukädellä voi jopa nojata ilman tuollaista läpyskääkin.Mikään sen kummempi sairaus ole varsinkaan lievänä. Pikemminkin lajille tyypillinen iän mukanaan tuoma ominaisuus, mutta kiusallisesti se saattaa rajoittaa ihmisen toimintakykyä.
Mutta totta on, että täysin terveelläkin tulee ongelmia kroppansa kanssa jos yrittää ajaa sopimattomassa ajoasennossa, saati sitten jos on jo jotain kremppaa olemassa. - kun et
yamamoto kirjoitti:
myyn tai annan lärpättimen ekalle vastaan tulijalle tie nr 5 lähtöaika 17:00 matka 200km pysäyttäkää ps ota selvää kumpaan suuntaan jep
pysähtyny vaikka kuinka heilutin räpylää. Mistä hitosta mä nyt sen saan, sa se ?
- Ensio Setälä
Aivan oivallinen väline puuhasteluun. Ei tule rakkoja kämmeniin ja jos joskus sattuu pääsemään ihan oikeille apajille niin on helppo kääntää sivuun.
Suosittelen! - Kra
Lepuuttajaa myös ihan äärioikeassa päässä "toivomuskapulaa", mutta yhtälailla se tuntui häiritsevän sielläkin ajoa vaihtelevassa mutkatieajossa. Minulla kämmenenleveys (noin 10 cm)täyttää jokseenkin koko kädensijan. Latoin härpäkkeen taas takaisn taskuun, sieltä se ei tuntunut pahemmin haittaavan ajoa edes etätyönä...
Toisaalta talven kuntosaliohjelma on tainnut poistaa kaasukäden puutumisvaivan kokonaan(?)- TurhempiLäpyskä
eipä tuossa voimaa kyllä tarvita mutta ehkä nivelet tottuu vaan pikkuhiljaa...
Itseä vaivas myös kaasukäden puutuminen puoli ajokautta kunnes yhtäkkiä ei vaivaa enää ollut,kokeilin myös tuota läpyskää yhdellä reissulla mutta havaitsin sen myös aivan turhaksi,ajo vain oli niin hankalaa tuon kanssa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171