legendaariset iskumenetelmät enää tehoa:)
Autosta aina jaksa puhua saati sitten lihakasvisvalioista.
Sää on mitä parhain/persein,mutta porukka pitää suunsa supussa;D
Mä mitään lietso,mutta kamoon..olis kiva kokoontua jälleen.
Pahoin pelkään,ettei..
42
1876
Vastaukset
- mayanna
Mä synnytin tänään kukkia villasta ja lasista. Tuskinpa sekään ketään kiinnostaa ;) No siinä samalla väkertäessäni mietin perinteen määritelmää. Milloin jotain voi alkaa kutsua perinteeksi?
Kysymyksesi olisi pitänyt olla mun aloituksen paikalla,oli se vaan hyvin lohkaistu:)
Villasta ja lasista kukkia? Kerro tarkemmin,kyllä kiinnostaa.
Perinteen määritteleminen onkin aika vaikeaa.
Mitä jos perinteisistä materiaaleista tehdään uusia asioita...? Uusperinne..uudisperinne.- mayanna
tintti.kotivintti kirjoitti:
Kysymyksesi olisi pitänyt olla mun aloituksen paikalla,oli se vaan hyvin lohkaistu:)
Villasta ja lasista kukkia? Kerro tarkemmin,kyllä kiinnostaa.
Perinteen määritteleminen onkin aika vaikeaa.
Mitä jos perinteisistä materiaaleista tehdään uusia asioita...? Uusperinne..uudisperinne.vielä oikein mitään kasva, piti vähän kasvatella ite. Ei maar, oli ylimääriäisiä lasihelmiä, jotka piti saada nurkista kuleksimasta ja niinpä väänsin ensin 96 lautasliinarengasta ja vielä niitä jäi yli. Lopuista tein jääkaappimagneetteja; keskusta on huovutettua villaa ja terälehdet metallilankaan pujotettuja lasihelmiä. Ne on hienoja *kehuu*. Taitaa käydä niin, että saan tilata lisää noita 'virattomia' helmiä, kun nyt jäi tota villaa yli :D
Hmm.. minuun ei oikein jostain syystä uppoa tuo tarjoamasi uusperinne-sana. En tiedä, mikä siinä tökkii... Kyllä perinne on minusta jotain vanhaa. Se, kuinka vanhaa, onkin toinen juttu... Joskus näkee esim. jonkin tapahtuman mainoksessa 'perinteeksi muodostunut sejase tapahtuma', vaikka ko. pippaloita ei ole ollut kuin kerran aiemmin. Jotenkin tuntuu, ettei ennen viidettä kertaa ainakaan voi perinteestä puhua.
Jos perinteisistä materiaaleista tehdään uusia asioita, hmm.. oisko se perinteen soveltamista? Perinteen muokkaamista ajan hengen mukaiseksi?
Entä minkälainen on perinteinen ruoka? Onko se vain ruokaa, jota on esim. tarjottu viitenä juhannuksena peräkkäin, vai pitääkö sen sisältää myös jotain iankaikkista häivähdystä?
Mikä ero on sillä, jos sanon tekeväni perinteisiä käsitöitä tai jos sanon tekevänin perinnekäsitöitä? Ovatko perinteisin menetelmin tehdyt työt aina perinnekäsitöitä?
Hih.. löytyisköhän jostain suomen kielen oppaasta Perinteinen Määritelmä? :) - yopollo
kun on geeniperimänsä ja sitten kulttuuriperimänsä, se 'perinne' on kai määritelmällisesti tuota jälkimmäistä, joltakin hyväksytyltä auktoriteetilta opittua ja joko sellaisenaan tai soveltaen eteenpäin seuraaville oppimishaluisille tai -velvollisille välitettävissä olevaa.
- mayanna
yopollo kirjoitti:
kun on geeniperimänsä ja sitten kulttuuriperimänsä, se 'perinne' on kai määritelmällisesti tuota jälkimmäistä, joltakin hyväksytyltä auktoriteetilta opittua ja joko sellaisenaan tai soveltaen eteenpäin seuraaville oppimishaluisille tai -velvollisille välitettävissä olevaa.
kulttuuriperimä varmaan määrittelee perinteitä aika pitkälle. Mutta sanopa, miksi 'joltain hyväksytyltä auktoriteetilta' opittua? Eikö perinteeksi riittäisi vaan se, että jotain määrättyä asiaa on tehty määrätyllä tavalla ja/tai määrättynä aikana maailman sivu - kuten sanotaan? Kuka sen auktoriteetin määrittelee?
Vai tarkoitatko, että yleisesti perinteeksi hyväksytään vasta, kun joku/-kin auktoriteetti on tuonut sen sellaisena esiin? - yopollo
mayanna kirjoitti:
kulttuuriperimä varmaan määrittelee perinteitä aika pitkälle. Mutta sanopa, miksi 'joltain hyväksytyltä auktoriteetilta' opittua? Eikö perinteeksi riittäisi vaan se, että jotain määrättyä asiaa on tehty määrätyllä tavalla ja/tai määrättynä aikana maailman sivu - kuten sanotaan? Kuka sen auktoriteetin määrittelee?
Vai tarkoitatko, että yleisesti perinteeksi hyväksytään vasta, kun joku/-kin auktoriteetti on tuonut sen sellaisena esiin?auktoriteetteja ovat yhteisön hyväksymät, kuten vanhemmat, opettajat jne ja yksilön itsensä hyväksymät kuten mielipidejohtajat, idolit jne.
Jos itse keksit jotain, se ei ole perinnettä ennen kuin joku sen haluaa sinulta omaksua tavakseen. - mayanna
yopollo kirjoitti:
auktoriteetteja ovat yhteisön hyväksymät, kuten vanhemmat, opettajat jne ja yksilön itsensä hyväksymät kuten mielipidejohtajat, idolit jne.
Jos itse keksit jotain, se ei ole perinnettä ennen kuin joku sen haluaa sinulta omaksua tavakseen.Eikö siis esim. perheenäiti voi sanoa, että tänä juhannuksena syömme perinteistä, eli vaikkapa sillikaviaaria, jota hän on ruvennut tekemään joka juhannus kymmenen vuotta sitten? Vai onko siinä tapauksessa auktoriteetti hänen perheensä, joka mukisematta on sillisalaatit syönyt?
Omaksua... siis ajattelet, että perinne on jotain, joka kulkee esim. sukupolvelta toiselle? Eikö esim. edellämainittu voisi olla perheen sisäinen perinne jo ennen kuin sistä sillikaviaaria ovat lapset ja lapsenlapset alkaneet valmistaa?
Ihmettelen myös sitä, että MIKSI mielestäsi pitää olla 'auktoriteetin' hyväksyntä, ennen kuin voidaan puhua perinteestä? Eikö 'yleisesti hyväksytty' riitä?
Jos vaikka päätän nyt, että menen joka vapunaatto klo. kahdeksan aamulla paikalliselle torille huutamaan 'Klaara vappen, heela natten drikka paara vatten', ja toistan sen kymmenenä vuonna peräkkäin, eikö silloin kymmenentenä vappuna jo voi sanoa, että perinteeksi on muodostunut kylähullun ämmän vapuntoivotus kahdeksalta vapunaattoaamuna? Huolimatta siitä, että onko se jonkun auktoriteetin (kuten esim. kunnan päättäjien / kuntalaisten hyväksymä tai omaksuma).
Minkälainen mielestäsi on perinteinen suomalainen?
*hymy* mayanna kirjoitti:
vielä oikein mitään kasva, piti vähän kasvatella ite. Ei maar, oli ylimääriäisiä lasihelmiä, jotka piti saada nurkista kuleksimasta ja niinpä väänsin ensin 96 lautasliinarengasta ja vielä niitä jäi yli. Lopuista tein jääkaappimagneetteja; keskusta on huovutettua villaa ja terälehdet metallilankaan pujotettuja lasihelmiä. Ne on hienoja *kehuu*. Taitaa käydä niin, että saan tilata lisää noita 'virattomia' helmiä, kun nyt jäi tota villaa yli :D
Hmm.. minuun ei oikein jostain syystä uppoa tuo tarjoamasi uusperinne-sana. En tiedä, mikä siinä tökkii... Kyllä perinne on minusta jotain vanhaa. Se, kuinka vanhaa, onkin toinen juttu... Joskus näkee esim. jonkin tapahtuman mainoksessa 'perinteeksi muodostunut sejase tapahtuma', vaikka ko. pippaloita ei ole ollut kuin kerran aiemmin. Jotenkin tuntuu, ettei ennen viidettä kertaa ainakaan voi perinteestä puhua.
Jos perinteisistä materiaaleista tehdään uusia asioita, hmm.. oisko se perinteen soveltamista? Perinteen muokkaamista ajan hengen mukaiseksi?
Entä minkälainen on perinteinen ruoka? Onko se vain ruokaa, jota on esim. tarjottu viitenä juhannuksena peräkkäin, vai pitääkö sen sisältää myös jotain iankaikkista häivähdystä?
Mikä ero on sillä, jos sanon tekeväni perinteisiä käsitöitä tai jos sanon tekevänin perinnekäsitöitä? Ovatko perinteisin menetelmin tehdyt työt aina perinnekäsitöitä?
Hih.. löytyisköhän jostain suomen kielen oppaasta Perinteinen Määritelmä? :)Kait ainut kasvun hedelmä on pajunkissojen harmaa loisto.Toisaalta hienoa nämä vuodenajan vaihtelut,väriskaalan huomaa parhaiten värittömän(?)
ajan jälkeen.
Vau ihminen sä olet jaksanut tehdä sen,mistä moni kiireessään vai haaveilee.Uskon todella,että ovat kauniita..ilman "jalohelmiä" ja siinä se pointti juuri onkin.:)
Arvasin,ettei se sana uppoa sulle..no ei kyllä mullekaan.
Taitaapi olla mainoskikka houkutella ihmiset perinteiden äärille,mutta rahankiiltoa haistaisin näissä kekkereissä tai muuta filunkia;D
Kyllä perinteet lähtevät minunkin mielestä sukupolvien takaa ja asialle on järkevä syy-yhteys,koska ne sukupolvesta toiseen ovat ihmiseltä ihmiselle kirinneet.
Perinteisyyttä kunnioittaen voisi olla termi sille,että tekee vanhoilla hyvin katsotuilla tavoilla lähestulkoon siten miten he tekivät silloin joskus.
Hih kans..kuka löytää?
Mulle tuli Miina Äkkijyrkkä yht`äkkiseltään mieleen ja perinnelehmät..yopollo kirjoitti:
auktoriteetteja ovat yhteisön hyväksymät, kuten vanhemmat, opettajat jne ja yksilön itsensä hyväksymät kuten mielipidejohtajat, idolit jne.
Jos itse keksit jotain, se ei ole perinnettä ennen kuin joku sen haluaa sinulta omaksua tavakseen.ajatusta,että auktoriteetit olisivat olleet niitä hyväksyjiä.Kuulostaisi ihan liikaa tämän päivän ajatusmaailmalta.
Tietty kateus on vienyt pienen ihmisen ojaan jo aikojen alusta.Viittaan yopollon lausahdukseen..eli jos itse keksit jotain,se ei ole perinnettä ennen kuin joku sen haluaa sinulta omaksua tavakseen´
HIH..sori yopollo:)- yopollo
mayanna kirjoitti:
Eikö siis esim. perheenäiti voi sanoa, että tänä juhannuksena syömme perinteistä, eli vaikkapa sillikaviaaria, jota hän on ruvennut tekemään joka juhannus kymmenen vuotta sitten? Vai onko siinä tapauksessa auktoriteetti hänen perheensä, joka mukisematta on sillisalaatit syönyt?
Omaksua... siis ajattelet, että perinne on jotain, joka kulkee esim. sukupolvelta toiselle? Eikö esim. edellämainittu voisi olla perheen sisäinen perinne jo ennen kuin sistä sillikaviaaria ovat lapset ja lapsenlapset alkaneet valmistaa?
Ihmettelen myös sitä, että MIKSI mielestäsi pitää olla 'auktoriteetin' hyväksyntä, ennen kuin voidaan puhua perinteestä? Eikö 'yleisesti hyväksytty' riitä?
Jos vaikka päätän nyt, että menen joka vapunaatto klo. kahdeksan aamulla paikalliselle torille huutamaan 'Klaara vappen, heela natten drikka paara vatten', ja toistan sen kymmenenä vuonna peräkkäin, eikö silloin kymmenentenä vappuna jo voi sanoa, että perinteeksi on muodostunut kylähullun ämmän vapuntoivotus kahdeksalta vapunaattoaamuna? Huolimatta siitä, että onko se jonkun auktoriteetin (kuten esim. kunnan päättäjien / kuntalaisten hyväksymä tai omaksuma).
Minkälainen mielestäsi on perinteinen suomalainen?
*hymy*on mielestäni jotakin muuta kuin yksittäisen ihmisen jonkin aikaa jatkunut hyvä tai huono tapa, se ainakin omassa mielessäni on sidoksissa johonkin ryhmään.
Sanonta 'auktoriteetin hyväksymä' ei poikkea sisällöllisesti kovinkaan paljon sanonnasta 'yleisesti hyväksytty', ainakin jos auktoriteetiksi laskee muitakin kuin yksittäisiä henkilöitä, esimerkiksi valtion, kunnan, kirkkokunnan, puolueen, urheiluseuran, kaupunginosajengin jne. Jos esimerkiksi perhe juhannuksena tuota sillisalaattia vaatii ja saa, kyseessä voisi olla perheen perinne ainakin 'riittävän' kauan jatkuttuaan. Suomalainen juhannusperinne on monella muulla uudet perunat.... - yopollo
ajatusta,että auktoriteetit olisivat olleet niitä hyväksyjiä.Kuulostaisi ihan liikaa tämän päivän ajatusmaailmalta.
Tietty kateus on vienyt pienen ihmisen ojaan jo aikojen alusta.Viittaan yopollon lausahdukseen..eli jos itse keksit jotain,se ei ole perinnettä ennen kuin joku sen haluaa sinulta omaksua tavakseen´
HIH..sori yopollo:)sana vie ehkä vähän harhaan, yhteisön pitkään jatkunut tapa on 'perinne' ja sen aseman saavuttaakseen tavalla pitää olla riittävän laaja hyväksyntä tuossa yhteisössä.
Esimerkiksi mämmillä on noin puolen Suomen väestön hyväksyntä pääsiäisruokana, mutta englantilaisista tuskin promillekaan suostuisi sitä ex tempore syömään.. - mayanna
yopollo kirjoitti:
on mielestäni jotakin muuta kuin yksittäisen ihmisen jonkin aikaa jatkunut hyvä tai huono tapa, se ainakin omassa mielessäni on sidoksissa johonkin ryhmään.
Sanonta 'auktoriteetin hyväksymä' ei poikkea sisällöllisesti kovinkaan paljon sanonnasta 'yleisesti hyväksytty', ainakin jos auktoriteetiksi laskee muitakin kuin yksittäisiä henkilöitä, esimerkiksi valtion, kunnan, kirkkokunnan, puolueen, urheiluseuran, kaupunginosajengin jne. Jos esimerkiksi perhe juhannuksena tuota sillisalaattia vaatii ja saa, kyseessä voisi olla perheen perinne ainakin 'riittävän' kauan jatkuttuaan. Suomalainen juhannusperinne on monella muulla uudet perunat....mulle rautalangasta :) Aikalailla samoin ajatuksin tässä itsekin... ja uudet perunat silleineen tulee syötyä joka juhannus. Kiinnostaa vaan tuo sana ja ihmisten tulkinnat siitä.
Tuo torilla huutaminen kyllä on myös sidoksissa ryhmään - onhan siellä kuulijoita ;) yopollo kirjoitti:
sana vie ehkä vähän harhaan, yhteisön pitkään jatkunut tapa on 'perinne' ja sen aseman saavuttaakseen tavalla pitää olla riittävän laaja hyväksyntä tuossa yhteisössä.
Esimerkiksi mämmillä on noin puolen Suomen väestön hyväksyntä pääsiäisruokana, mutta englantilaisista tuskin promillekaan suostuisi sitä ex tempore syömään..tulee väistämättä mieleen tästä mitä sanoit:)
Mun ajatukset varmaan laukkasivat jonnekin kivikauteen saakka...
Ajattelin perinteistä lähinnä siltä kantilta,että aikojen alussa jokin tapa on sisäistynyt yhteisössä elinolojen pakosta ja siksi hyväksytty,eikä ole ollut tarvetta muutoksiin.
Nykypäivänä kaikkeen perinteiseen yleensä lisätään jotain uutta,koska aika sallii muokata.- yopollo
mayanna kirjoitti:
mulle rautalangasta :) Aikalailla samoin ajatuksin tässä itsekin... ja uudet perunat silleineen tulee syötyä joka juhannus. Kiinnostaa vaan tuo sana ja ihmisten tulkinnat siitä.
Tuo torilla huutaminen kyllä on myös sidoksissa ryhmään - onhan siellä kuulijoita ;)torilla väkeä, mutta huutaminen on toriväen perinne vasta kun se kerääntyy sinne vappu vapun perään odottamaan sitä hullua huutajaa. Vastaava perinne on tämän huutajan korvike joka jouluaatto kello 12 Prinkkalan talon parvekkeella Turussa, sitä keräännytään paikan päälle katsomaan ja kuuntelemaan ympäri Suomea.
Mun juhannusperunoista on kyllä silli pudonnut pois, ja menevät ääntä kohti todennäköisimmin graavilohen kanssa. Mutta pottuperinteeksi kai voi vielä senkin laskea...
- Teemuna
Legendaariset iskumenetelmät.
- Teemuna
kuis muuten menee?:D
Uutta junaa. Dee dee.
Teemuna kirjoitti:
Uutta junaa. Dee dee.
näinhän siinä pääsi käymään:D:D Juna menee,kun kaikki paikat seisomapaikkoja myöten olivat varattuina.
Varmista hyvä mies kuitenkin,ettei asema ole lakkautettujen joukossa.Sitä saattaa rauhallisempikin mies hermostua muutaman päivän odottelussa.;)
Toki solidaarisuuden mittaamattomassa hengessä käymme sinutkin noutamassa ja vaikka resiinalla.- Teemuna
näinhän siinä pääsi käymään:D:D Juna menee,kun kaikki paikat seisomapaikkoja myöten olivat varattuina.
Varmista hyvä mies kuitenkin,ettei asema ole lakkautettujen joukossa.Sitä saattaa rauhallisempikin mies hermostua muutaman päivän odottelussa.;)
Toki solidaarisuuden mittaamattomassa hengessä käymme sinutkin noutamassa ja vaikka resiinalla.Noita kaikenmaailman junia vähän sillä silmällä katseleen, niin en oikein tiedä minkä ottais. Tässä noita pähkäilen asemaravintolan ikkunasta. Ottasko jonkun heinähattustogen tuppukylään vai samantien luotijunan maailman metropoleihin. Tarvii kuikuilla minkälaista donnaa mihinkäkin nousee, jospa se siitä aukenis.
Teemuna kirjoitti:
Noita kaikenmaailman junia vähän sillä silmällä katseleen, niin en oikein tiedä minkä ottais. Tässä noita pähkäilen asemaravintolan ikkunasta. Ottasko jonkun heinähattustogen tuppukylään vai samantien luotijunan maailman metropoleihin. Tarvii kuikuilla minkälaista donnaa mihinkäkin nousee, jospa se siitä aukenis.
helppoa se on junia odotella pääkaupungin asemalla.Hmmphyh!
Juomaa ja ruokaa tarjolla ja ihmisten vilinää seuratessa minäkin voisin jäädä junasta.
Ei niin väliä,vaikka asemalla kaikuisivat kuulutukset,mutteivät kutsuna,jota pakoon ei pääse....paitsi.... onko selvinnyt mihin stogeihin mageimmat mimmit astuu?:D- Teemuna
helppoa se on junia odotella pääkaupungin asemalla.Hmmphyh!
Juomaa ja ruokaa tarjolla ja ihmisten vilinää seuratessa minäkin voisin jäädä junasta.
Ei niin väliä,vaikka asemalla kaikuisivat kuulutukset,mutteivät kutsuna,jota pakoon ei pääse....paitsi.... onko selvinnyt mihin stogeihin mageimmat mimmit astuu?:DKoshka, kuka.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
Noita kaikenmaailman junia vähän sillä silmällä katseleen, niin en oikein tiedä minkä ottais. Tässä noita pähkäilen asemaravintolan ikkunasta. Ottasko jonkun heinähattustogen tuppukylään vai samantien luotijunan maailman metropoleihin. Tarvii kuikuilla minkälaista donnaa mihinkäkin nousee, jospa se siitä aukenis.
sinun uniin, vaikka nousen toisiin juniin..."
Kui tulikin mieleen :)
Mä olen tuppukyläihminen, mut just nyt vois toi luotijuna tehdä terää. - Teemuna
mayanna kirjoitti:
sinun uniin, vaikka nousen toisiin juniin..."
Kui tulikin mieleen :)
Mä olen tuppukyläihminen, mut just nyt vois toi luotijuna tehdä terää.Unissani, mutta niin vallattomana, etten oikein saa nukutuksi. Voisitko seuraavan kerran olla vaan siinä ihan hiljaa ja nätisti.
Joskus mä olen päättänyt hypätä oikeeseen luotijunaan ja hyppäänkin vielä joskus. Hyppää sinä kyytiin. - mayanna
Teemuna kirjoitti:
Unissani, mutta niin vallattomana, etten oikein saa nukutuksi. Voisitko seuraavan kerran olla vaan siinä ihan hiljaa ja nätisti.
Joskus mä olen päättänyt hypätä oikeeseen luotijunaan ja hyppäänkin vielä joskus. Hyppää sinä kyytiin.on sellaisia suunnitlemia, että taitaa jäädä niin luotijunat kuin muutikin matkustusvälineet unholaan joksikin aikaa. Vähän kyllä kutkuttais käydä kesällä pidennetyllä viikonlopulla jossain Keski-Euroopassa, osaisitko suositella jotain?
- Teemuna
mayanna kirjoitti:
on sellaisia suunnitlemia, että taitaa jäädä niin luotijunat kuin muutikin matkustusvälineet unholaan joksikin aikaa. Vähän kyllä kutkuttais käydä kesällä pidennetyllä viikonlopulla jossain Keski-Euroopassa, osaisitko suositella jotain?
Prahaan. Sopivan pieni/suuri kaupunki jossa on tarjolla kaikille kaikkea. Keväällä parhaimmillaan.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
Prahaan. Sopivan pieni/suuri kaupunki jossa on tarjolla kaikille kaikkea. Keväällä parhaimmillaan.
olen joskus tainnut 'ääneen' haaveillakin täällä palstalla. Sitä on kovasti kehuttu ja lisäksi tsekit tekee maailman parhaita lasihelmiä. Niihin kun pääsis käsiks suoraan, ettei tarvis maksella veroja moneen kertaan, kun ne ens matkaa ympärs maalimaa!
Mitä kieltä siellä pitää osata? Pärjääks englannilla hyvinkin? - Teemuna
mayanna kirjoitti:
olen joskus tainnut 'ääneen' haaveillakin täällä palstalla. Sitä on kovasti kehuttu ja lisäksi tsekit tekee maailman parhaita lasihelmiä. Niihin kun pääsis käsiks suoraan, ettei tarvis maksella veroja moneen kertaan, kun ne ens matkaa ympärs maalimaa!
Mitä kieltä siellä pitää osata? Pärjääks englannilla hyvinkin?Pompulalaseista en tiedä, mutta kivasti kilahtavista ja soivista on ostokokemusta. Olenpa jokusen kerran niitä jo jojottanu pöydän ja alahuulen välillä, hyvin toimivat.
Englannilla pärjää. Maaseudulla tuntuis olevan Saksa parempi heti Tsekin jälkeen. Käy myös Karlovy Varyssa, kaupungissa, jossa on pakko käydä toistekin. - mayanna
Teemuna kirjoitti:
Pompulalaseista en tiedä, mutta kivasti kilahtavista ja soivista on ostokokemusta. Olenpa jokusen kerran niitä jo jojottanu pöydän ja alahuulen välillä, hyvin toimivat.
Englannilla pärjää. Maaseudulla tuntuis olevan Saksa parempi heti Tsekin jälkeen. Käy myös Karlovy Varyssa, kaupungissa, jossa on pakko käydä toistekin.muista kuin noista pompulaisista, intiassa tekevät periaatteessa samoja pimpuloita, mut laadusta varmaan ei tarvii sanoa mitään..
Nuo soivat on multa jääny ostamatta, niin Vironreissuilla kuin muuallakin. Kalliita ovat. Köh.. no, toisaalta keräilen savesta tehtyjä uniikkeja viinipikareita, joiden kappalehinta oli viimeks yhden ostaessani muistaakseni 52 euroa. Se taas on halpaa ;D
Heh.. tuli mieleen, kun exä aikoinaan kertoi, ettei hänen eka exänsä voinut tarjota suvulle jouluna kahvin kanssa konjakkia, kun ei ollut konjakkilaseja. Hän piti itseään vähän 'hienompana', eikä näin ollen voinut paljastaa, että talossa ei ollut ko. keppoja. Noh.. vuorollani minä sitten kestitsin ja tarjosin suvulle konjakit - boolikupeista. Hyvin näytti juoma kelpaavan :D
Meikäläisen saksankielentaito on kyllä olematon. Mutta jos vaikka huitomalla, elleivät ymmärrä englantia? Nuo kylpylät ei niin kiinnosta, mutta olishan siellä Karlovy Varyssa näemmä joku goottilainen linna ynnämuuta, jonka juurella vois käydä kuuntelemassa historian siipien havinaa :)
- Puhurix
mutta kun kaikki muut haluaa sinne uudelle laiffille, joka on paljon huonompi kuin tämä. Toisaalta tämä takkuaa jälleen!
- heeheh
heh :)
En kyllä tiedä vastata tähän oikein.:)
Koneet ja tunteet takkuaa..sellaista se on vaan?- Puhurix
heeheh kirjoitti:
heh :)
hehhehheh!
- haluu ei
nyt on laiffikansan jako mun mielest tosi harmoninen. kaikki on tyytyväisiä :)
- Puhurix
haluu ei kirjoitti:
Mä kyllä kaipaan sitä porukkaa.
- se on
haluu ei kirjoitti:
kaikkee muuta ku harmooninen! En oo tyytyväinen :((
- mayanna
Puhurix kirjoitti:
Mä kyllä kaipaan sitä porukkaa.
se oli, kun kaik oli yhes koos.
Nuo toisen laiffin sivut vaatii paljon enempi aikaa selailuun. Sitä kun ei ole välillä kuin hyppysellinen, niin jää helposti kokonaan. - Masse setä
Ystävällisesti jonkin vinkin, että mihin nuo kadotetut sielut ovat menneet?
Aika huonosti on tullut seurailtua viime hetken tapahtumia.
Sen kyllä tiedän, että Merja oli aika äksy ja Joonas veteli karvansa kaivoon 40 asteen kuumeessa. - tuolta
Masse setä kirjoitti:
Sen kyllä tiedän, että Merja oli aika äksy ja Joonas veteli karvansa kaivoon 40 asteen kuumeessa.ajanviete->netin aarteet->LINKKI
- Puhurix
Masse setä kirjoitti:
Sen kyllä tiedän, että Merja oli aika äksy ja Joonas veteli karvansa kaivoon 40 asteen kuumeessa.Niin sen uuden Laiffin?
- sitä legendaarista
huumorintajuas. Kai se riittää muuhunkin kuin legendaarisiin avauksiin? :))
onko maineeni kiirinyt edelleni?;D
Jos on huumorintajuinen,niin onko se jollain lailla rajattua?
Kun ihminen sanoo,että nyt mun huumori ei riitä,niin onko silloin edes huumorintajusta kysymys?:)
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768