Siis jos opiskelee sivutoimisena avoimessa niin kuinka monena päivänä viikossa opetusta oikein on? Pystyykö olemaan töissä samaan aikaan?
Ja kuinka paljon hommaa on yhden appron suorittamisessa, eli ehtiikö olla töissä muutamana päivänä viikossa? Jollain se eläminen ja opiskelu pitäisi rahoittaa. Onnistuuko opiskelun ja työn yhdistäminen?
Mulla on vielä sellanen tilanne että en saisi stressaantua hirveästi vaan pitäisi ottaa aika rennosti. Millaista opiskelu on, onko se kuin stressaavaa/rankkaa?
Kuinka monena päivänä viikossa
3
872
Vastaukset
- opinnot
on suunniteltu niin, että ne voi suorittaa työn ohella.
Riippuu täysin aineesta ja kurssista, kuinka usein luentoja on. Katsopa avoimen sivuilta sinua kiinnostavan aineen kohdalta.
Yhden appron takia ei kannata töistä pois jäädä.
Jonkin verran tietysti opiskelu aiheuttaa lisästressiä, mutta sen määrän tunnet itse nahoissasi parhaiten. Pieni stressi on useimmille meistä vain hyväksi. - Kahden appron suorittaja
Kontaktiluentojen määrä tosiaan riippuu aineesta. Itse suoritin sosiologian appron, jossa oli kolme luentokurssia, kussakin yksi luentoilta viikossa. Loput suoritettiin kirjatenteillä omaan tahtiin.
Toista approani olen tehnyt verkko-opintoina, joissa ei ole luentoja. Kurssit suoritetaan verkkotehtävien ja esseiden muodossa, osa puhtaasti tenttimällä. Kursseille on laadittu aikataulu, yksi kurssi kestää noin kuusi viikkoa jonka aikana tehdään verkkokeskustelut ja tuo essee. Tämä on hyvin joustava muoto, jonka voi suunnitella hyvin omien menojensa mukaisesti.
Näitä kahta approa olen tehnyt kokopäivätyön ohessa, aloitin molemmat syksyllä. Sosiologia on nyt jo tehty ja toisesta on jäljellä muutama kurssi, jotka saan tehtyä aikataulutetusti nyt kesän alkuun mennessä. En ole kokenut tätä stressaavaksi, päinvastoin olen nauttinut kun saa tehdä ja oppia uutta. Aikataulutusta tämä on toki vaatinut, asioita ei ole saanut antaa kasautua viime tinkaan vaan työtä on täytynyt tehdä lähes joka päivä vähän, tentin lähestyessä toki vähän enemmänkin. Tämä on tietenkin valtavan yksilöllistä ja mikäli kaipaat rauhallisempaa tahtia, suosittelen yhden appron vuosivauhtia. Sen takia ei kuitenkaan tarvitse jäädä pois töistä. - Manalainen
Suosittelen noita tuossa jo mainittuja verkko-opintoja, jos vain haluamassasi aineessa sellaisia on. Ne antavat tilaa suunnitella opiskelut, osallistua vaadittaviin verkkokeskusteluihin yms. oman aikataulun mukaan, eikä luennoilla tai tapaamisissa tarvitse ravata.
Itsekään en halunnut opiskeluista minkäänlaista lisästressiä vaan pikemminkin virkistystä, joten neuvottelin työnantajan kanssa aluksi päivän ja myöhemmin kaksi päivää viikossa opintovapaata. Kaikilla työpaikoilla toki tämä ei välttämättä onnistu, mutta on ainakin periaatteessa yksi vaihtoehto, jos taloutesi sen kestää. Stressin kokeminen on hyvin yksilöllistä, joten kannattaa järjestellä aikataulunsa miten itsestä parhaiten tuntuu. Ainakaan ei kannata välittää kenenkään muiden mielipiteistä siitä, miten elämä pitäisi parhaiten suorittaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738