Hyvää hoitoa hakemaan

Kipeät Luut

Olemme tämmöinen keski-iän kremppojen kanssa painiva pariskunta, ja ajattelimme, että ehkäpä Unkarin kylpylöistä hyvinkin voisi apua löytyä vanhojen luiden kolotuksiin.
Haluaisimme kuitenkin muualle kuin Budapestin alueen kylpylöihin, emmekä välttämättä mihinkään uuteen luxus-elämys-kylpylään. Olisi mukava saada vähän venytystä ja vanutusta, vähän vaikka naamanpuhdistusta ja hemmottelua vanhoille lihaksille.
Jostain minule on siunaantunut suomenkieleinen ´matkaesite, jossa esitellään unkarin kylpylöitä.
Ja sieltä houkuttelevimmiksi nousivat seuraavat: Debrecenin terveyskylpylä, Hajdúszoboszlón terveyskylpylä ja loppu viimeksi houkuttaa Visegrád (joka on tuollainen wellness-hotelli).
Onko kenelläkään kokemuksia mainitsemistani kylpylöistä? Mitä te suosittelisitte? Vai onko teillä suositella jotain muuta vaihtoehtoa?
Sitten semmoinen juttu, että jos sinne kylpylään menee, ja ottaa semmoisen paketin, johon kuuluu lääkärin tarkastus, niin puhuukos ne lääkärit vain Unkaria / englantia? Miten minä umpisuomalainen ymmärrän mikä minua riivaa...Heh?
Ymmärsin myös niin, että jos menee tämmöiseen "vanhanaikaiseen" kylpylään, niin siellä ei ole hotellihuoneita, vaan majoituksen voi hankkia vaikkapa lähikylän hotellista tai B&B:stä.
Jos teillä on kokemuksia Budapestin ulokopuolisista kylpylöistä, niin kertokaa. Tarinat on aina mukavia ja varsinkin, jos niissä sattuu kommelluksia, joista sitten voi muut ottaa oppia.

3

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta sekä Debrecen että Hajduszoboszló voi olla hyvä päätös. Myös Hévíz ja Eger...ja voisin jatkaa. Olisi hyvää tietää dyagnoosin ja sen mukaan tehdä valinta ja mennä kylpylään. Kylpylähotelleissa tavallaan saksan kieli käy. Tai tarkastuksen takia ekapäiväksi opas mukaan ja kaikki on selvää.

• -hamupipöke-

... jos ei netissä oikein voi viedä sanoja suusta niin kai sitten näppäimet sormista ... eli ajattelin juuri samaa: Debrecen ja Hajdúszoboszló. Ovat sitä paitsi niin lähellä toisiaan, että samalla reissulla voi katsastaa molemmatkin.

• Kipeät Luut
        -hamupipöke- kirjoitti:

... jos ei netissä oikein voi viedä sanoja suusta niin kai sitten näppäimet sormista ... eli ajattelin juuri samaa: Debrecen ja Hajdúszoboszló. Ovat sitä paitsi niin lähellä toisiaan, että samalla reissulla voi katsastaa molemmatkin.

vastauksistanne. Pitää alkaa puuhastamaan luiden liotus retkeä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe