Hei kaikki sinkut! Annan teille ilmaisen neuvon: PYSYKÄÄ SINKKUINA! Olen vähän päälle 3-kymppinen ja menettänyt täysin uskoni parisuhteisiin! Ennen pitkää JOKAINEN suhde muuttuu painajaiseksi lupaavan alun jälkeen.
Mitä pidemmälle suhde ehtii, sitä vähemmän ihmiset tekevät kompromisseja. Toista kun ei tarvitse enää miellyttää ja lopulta ei edes halua muuta kuin oman tahtonsa läpi. Siitä seuraa jatkuvia riitoja, pahaa oloa ja loputtomia pettymyksiä. Pian molemmat ovat peruuttamattomasti puolustuskannalla ja alkavat vihata toisiaan. Yhdessä pitää vain eron pelko, yhteinen omaisuus ja lapset.
Eli harkitkaa 2 kertaa ennen kuin haaveilette kiinteästä parisuhteesta ja nauttikaa elämästänne sinkkuna!
Pysykää sinkkuna!
340
78927
Vastaukset
- M23.
Yksinäistä, selibaatti, ei ole "kaveria".
- miax
"Yksinäistä, selibaatti, ei ole "kaveria"."
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa. - M23.
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.kyllä, mutta parempi sekin kuin aina yksin.
- Nimetön
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.Noh, ei sinkkunakaan ne mahdollisuudet parane!
Onneksi meilläpäin kyllä tosiaan parisuhde tarkoittaa useimmiten näitä asioita. - G-mini
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.No miul o seksiä tarjolla silloki ko ei ite huvittanu, mutta se oliko se kivaa tai ihanaa onkin asia erikseen.
- riippuu mistä katsoo
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.ja millaisessa parisuhteessa on ollut...Itse ainakin olen ollut suhteissa jotka ovat olleet seksintäytteisiä, ehkä jopa irstaita. Ja lopulta kaikki kaatuneet siihen että naiset halunneet perheen ja lapsia, itse kuitenkaan en vielä siihen valmis vaikka 30v olenkin täyttänyt vasta. Mutta parisuhteita en mollaisia, ainoastaan niiden laadusta voidaan kiistellä...
- Tuomas_18w
Sama juttu (vaikka olenkin vasta 18) mutta tämä yksineläminen ottaa jo päähän... Kyllä sitä "kaveria" aina välillä kaipais...
- blöö
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.pitäis olla
- Nimetön
Joo, kannattaakin pysyä sinkkuna jos aina suhteet ovat pelkkää riitelyä ja tuskaa. Kannattanee katsoa peiliin ja varmaan "totaalikyllästynyt" hieman nyt provosoikin tarkoituksella meitä kaikkia. Molempi parempi, sekä sinkkuus että parisuhde. Hieman nyt kyllä haiskahtaa katkeruus tilityksestäsi, mutta uskon että peiliin katsominen voisi auttaa, itsehän olet seurasi todennäköisesti valinnut? Aurinko kevääseen ja pörrää ihmeessä irrallaan kun olet noin katkera..
- tyttölapsi84
riippuu mistä katsoo kirjoitti:
ja millaisessa parisuhteessa on ollut...Itse ainakin olen ollut suhteissa jotka ovat olleet seksintäytteisiä, ehkä jopa irstaita. Ja lopulta kaikki kaatuneet siihen että naiset halunneet perheen ja lapsia, itse kuitenkaan en vielä siihen valmis vaikka 30v olenkin täyttänyt vasta. Mutta parisuhteita en mollaisia, ainoastaan niiden laadusta voidaan kiistellä...
ei tiedä rupeisko itkee vai nauraa.. Vois ihan hyviä pysyä sinkkuna jos tietäisin että kaikki miehet on tommosia toisilla leikkiviä idiootteja. Seksiä saa sinkkunakin , mutta perhettä ei saa kuin hankkiutumalla suhteeseen miehen kanssa.. Liian monta kertaa sitä on turhaa seksiä harrastanut. Niistä ei synny kuin tauteja ja mies karkaa jo kun kuulee sanan lapset ja perhe.. Ehkä mä oon väärässä, mutta
Toivottavasti muistat aina sanoa suhteessa mieluiten ennen seksiä että et ole sitten valmis isäksi. Kiitos kun pilasit tämän päivän.. ja anteeksi, mutta menin tuosta vaan täysin tolaltani. - Kevätpäivikki
Sinkkunako yksin ja selibaatissa? Ei todellakaan. Avio/avoliitossa voi joutua olemaan yksin. Itse olen eronnut yli kymmenen vuotta sitten ns. hyvästä liitosta. Vasta nyt olen saanut elää omaa elämääni ja tehdä oman tahtoni mukaan ja tavata ketä haluan ja koska haluan. Tämän parempaa aikaa en ole kooooskaan elänyt. Ja yllätys, yllätys. Miespuolisia ystäviä riittää. Nyt nämä urhot vievät syömään, elokuviin, matkoille. Tuovat kukkia tullessaan. Siis mihistä saa kaiken mukavan ilman velvoitteita.
Onneksi olen ohittanut "haluan lapsen" vaiheen. Ja muistakaa naiset, kuka sitten loppujen lopuksi hoitaa hoita paaperoita, kun mies kuitenkin aina löytää elämäänsä uuden sulostuttajan. Sinkkuus on siunattu asia. - Nimetön
tyttölapsi84 kirjoitti:
ei tiedä rupeisko itkee vai nauraa.. Vois ihan hyviä pysyä sinkkuna jos tietäisin että kaikki miehet on tommosia toisilla leikkiviä idiootteja. Seksiä saa sinkkunakin , mutta perhettä ei saa kuin hankkiutumalla suhteeseen miehen kanssa.. Liian monta kertaa sitä on turhaa seksiä harrastanut. Niistä ei synny kuin tauteja ja mies karkaa jo kun kuulee sanan lapset ja perhe.. Ehkä mä oon väärässä, mutta
Toivottavasti muistat aina sanoa suhteessa mieluiten ennen seksiä että et ole sitten valmis isäksi. Kiitos kun pilasit tämän päivän.. ja anteeksi, mutta menin tuosta vaan täysin tolaltani.harrastatko sä vaan seksiä niiden kanssa kenen kanssa haluat lapsia ja perheen...? Et ole tosissasi, ethän? Jos olet niin lestadiolaisleiri etsii kadonnutta lammastaan. Toki kun perheen perustaminen ja lapset tulee puheeksi kerron mitä mieltä olen asiasta. Toivottavasti muistat kysyä jokaiselta tapaamaltasi mieheltä ensitreffeillä haluavatko he lapsia. Etteivät miehet turhaan kuluta aikaa sinuun ja vonkaa seksiä ilman lapsia sinulta. Ymmärräthän sarkasmia?
- EI KAKILLA
miax kirjoitti:
tuollaistahan se on monissa suhteissakin. Ei parisuhde tarkoita sitä, että aina on kivaa ja ihanaa ja seksiä tarjolla heti kun vähän sormia napsauttaa.Vain hölmöläiset eivät osaa kehittää omaa parisuhdettaan, tai sitten ovat kelpuuttaneet kumppanikseen jo alusta alkaen kenet ovat mahdollisesti sattuneet saamaan.
Kun on saanut elämänsä miehen tai naisen alku himon ja rakastumisen jälkeen parisuhde kehittyy ja muuttuu muullatavoin antoisaksi ja onnelliseksi. Rakkaus tai sexi ei katoa tai sitä ei ole todellisuudessa koskaan kunnolla ollutkaan. - sinä ny
EI KAKILLA kirjoitti:
Vain hölmöläiset eivät osaa kehittää omaa parisuhdettaan, tai sitten ovat kelpuuttaneet kumppanikseen jo alusta alkaen kenet ovat mahdollisesti sattuneet saamaan.
Kun on saanut elämänsä miehen tai naisen alku himon ja rakastumisen jälkeen parisuhde kehittyy ja muuttuu muullatavoin antoisaksi ja onnelliseksi. Rakkaus tai sexi ei katoa tai sitä ei ole todellisuudessa koskaan kunnolla ollutkaan.ite kakille ja huutele siellä.
- Häh?
tyttölapsi84 kirjoitti:
Toivottavasti muistat aina sanoa suhteessa mieluiten ennen seksiä että et ole sitten valmis isäksi. Kiitos kun pilasit tämän päivän.. ja anteeksi, mutta menin tuosta vaan täysin tolaltani.Ehkäpä sulla iselläkin olisi vielä vähän kasvamista ennen kuin panet sen perheen pystyyn? Turhaa seksiä?!!! Mitä se on? Jos oikeaan parisuhteeseen halajat niin voit olla varma että joudut takuulla harrastamaan paljon "turhaa seksiä". Sellaisen "aikuisen" miehen etsiminen, joka haluaa seksiä vain saadakseen lisääntyä kanssasi, tulee olemaan sinulle tuskainen tie. Varsinkin jos noin helposti menet tolaltasi.
Onnea yritykseen kuitenkin... - Jasuliinih
Toisaalta sinkkuus on ihan hyvä,mutta kyllä sitä kaipaa jonkun vierelleen..
Ja ei sinkkunakaan tarvitse yksin olla,on ystäviä,joiden kanssa hengailla :)) - :tön
riippuu mistä katsoo kirjoitti:
ja millaisessa parisuhteessa on ollut...Itse ainakin olen ollut suhteissa jotka ovat olleet seksintäytteisiä, ehkä jopa irstaita. Ja lopulta kaikki kaatuneet siihen että naiset halunneet perheen ja lapsia, itse kuitenkaan en vielä siihen valmis vaikka 30v olenkin täyttänyt vasta. Mutta parisuhteita en mollaisia, ainoastaan niiden laadusta voidaan kiistellä...
Miehellä tuntuu olevan suurin rakkaus se oma kulti siellä punteissaan... ja ne sen vieressä pullottavat aivolisäkkeet...
- Kolli_eko
Nimetön kirjoitti:
Noh, ei sinkkunakaan ne mahdollisuudet parane!
Onneksi meilläpäin kyllä tosiaan parisuhde tarkoittaa useimmiten näitä asioita.ja kyllähän se näin on, että sinkkuna oleminen on tietyllä tapaa kivaa, mutta eiköhän se jokainen haluais semmosen kivan kumppanin vierelleen. Ei se seksi ole pääasia, mutta ylipäätänsä kumppanista saa kenties sen elämän parhaan kaverin. Jokaisella sinkulla on ennemmin tai myöhemmin aikoja jolloin ne haluaa jonkun vierelleen. Uskon että jokainen kallistuu mieluummin siihen parisuhteeseen, jos vaan löytää oikean ihmisen, jos se on jatkuvia riitoja niin tällöin ihminen on väärä. Kyllä se on jämptisti näin :)!
Terveisin,
Sinkku (mutta mieluummin tahtoo parisuhteeseen). - paskille
sinä ny kirjoitti:
ite kakille ja huutele siellä.
Kyllä tuo edellinen kirjoitti asiaa !
Sinulla EI mitään asiaa.
Pois pois huutelemASTA SIITä :p - Kokemusta 30v verran
Kolli_eko kirjoitti:
ja kyllähän se näin on, että sinkkuna oleminen on tietyllä tapaa kivaa, mutta eiköhän se jokainen haluais semmosen kivan kumppanin vierelleen. Ei se seksi ole pääasia, mutta ylipäätänsä kumppanista saa kenties sen elämän parhaan kaverin. Jokaisella sinkulla on ennemmin tai myöhemmin aikoja jolloin ne haluaa jonkun vierelleen. Uskon että jokainen kallistuu mieluummin siihen parisuhteeseen, jos vaan löytää oikean ihmisen, jos se on jatkuvia riitoja niin tällöin ihminen on väärä. Kyllä se on jämptisti näin :)!
Terveisin,
Sinkku (mutta mieluummin tahtoo parisuhteeseen).Aika hyvin sinkku ilmaisi asian: jokainen haluaisi...
Olen itse naimisissa oleva mies ja kavereista on n. 90% naimisissa jo nykyään. Sinkkuja ei oikeastaan ole kuin muutamia.
Ihmismieli on ensinnäkin omituinen. Koskaan vallitseva olosuhde ei ole hyvä, vaan ruoho on vehreämpää aidan toisella puolella. Eli minusta sinkkuus olisi nyt autuus ja monella sinkulla päinvastoin.
Ongelma parisuhteessa on se, että jokaisessa suhteessa tuntuu olevan juttuja, jotka paisuvat ylitsepääsemättömiksi. Näin ainakin tuntuu, kun kaverien kanssa puhuu. Joissain suhteissa ne tosin voidaan pitää sillä tasolla, ettei eroa tule, esim. toimivalla seksillä, tai lapsilla. Muitakin syitä voi olla, esim. taloudelliset intressit. Toisaalta taas myös yllä olevat asiat ovat usein niitä erottavia syitä, joista tulee avio-ongelmat. Toinen on holtiton rahan kanssa, tai miehellä ei seiso, tai naista ei seksi nappaa, tai pettämistä, tai juopottelua, tai tai tai...
Sinkkuna kun ei vaivaa muu kuin yksinäisyys viikonloppuisin - silloin sitä ehtii miettimään - ja seksielämä on hmm... epätasaisempaa. Tai sekin riippuu sosiaalisista taidoista ja ulkonäöstä.
Läheisyys, rakkaus, ystävyys. Niitä sinkku kaipaa. Suhteessa pitkään olleet kaipaavat taloudellista menestystä, arvostusta, toimivaa parisuhdetta. Tarpeet muuttuvat elämäntilanteen mukaan... - Tie_My_Rope
Kolli_eko kirjoitti:
ja kyllähän se näin on, että sinkkuna oleminen on tietyllä tapaa kivaa, mutta eiköhän se jokainen haluais semmosen kivan kumppanin vierelleen. Ei se seksi ole pääasia, mutta ylipäätänsä kumppanista saa kenties sen elämän parhaan kaverin. Jokaisella sinkulla on ennemmin tai myöhemmin aikoja jolloin ne haluaa jonkun vierelleen. Uskon että jokainen kallistuu mieluummin siihen parisuhteeseen, jos vaan löytää oikean ihmisen, jos se on jatkuvia riitoja niin tällöin ihminen on väärä. Kyllä se on jämptisti näin :)!
Terveisin,
Sinkku (mutta mieluummin tahtoo parisuhteeseen).voi lässyn lässyn! "Seksi ei ole pääasia". Excuse me, mutta kerro mulle, että mikä muu asia on sellainen, mitä et ilman toista sukupuolta saa?? En keksi yhtään muuta eli jos parisuhteessa ei toimi seksi = dead.... Miettikääpä sitä te "ei seksi ole tärkeää vaan yhteiset lapset ja puutarhan rapsutus ja uusi auto" tyypit.
- kiintiösisäläinen
Tie_My_Rope kirjoitti:
voi lässyn lässyn! "Seksi ei ole pääasia". Excuse me, mutta kerro mulle, että mikä muu asia on sellainen, mitä et ilman toista sukupuolta saa?? En keksi yhtään muuta eli jos parisuhteessa ei toimi seksi = dead.... Miettikääpä sitä te "ei seksi ole tärkeää vaan yhteiset lapset ja puutarhan rapsutus ja uusi auto" tyypit.
Näinhän se on... Ei siinä kovin itsetuntoa kohottavasta suhteesta ole kyse, jos seksiä ei ole, tai siitä ei tule mitään. Kulisseja toki moni haluaa pitää kasassa, jos liitolla on pituutta ja vaa'assa painaa ihmissuhteet sukulaisiin ja ystäviin. Kaverisuhde on vähintäänkin raskas, koska perimmäinen syy parisuhteelle sitten on vain kulissi. No, ehkä lasten takia voi uhrautua. Itse en kritisoi lapsiperhettä, jonka vanhemmat ovat yhdessä lasten takia, koska lasten kannalta se tutkitusti kannattaa.
Loppukaneetiksi - elämä on aina huonoa.
Ps. menen antamaan emännälle olutpusun ja saan pakit :) Ah, tätä onnea ;D Samoin ajattelee hänkin, varmaan... - Wdom
Tie_My_Rope kirjoitti:
voi lässyn lässyn! "Seksi ei ole pääasia". Excuse me, mutta kerro mulle, että mikä muu asia on sellainen, mitä et ilman toista sukupuolta saa?? En keksi yhtään muuta eli jos parisuhteessa ei toimi seksi = dead.... Miettikääpä sitä te "ei seksi ole tärkeää vaan yhteiset lapset ja puutarhan rapsutus ja uusi auto" tyypit.
"kerro mulle, että mikä muu asia on sellainen, mitä et ilman toista sukupuolta saa?"
Rakkaus ja läheisyys - Wdom
tyttölapsi84 kirjoitti:
Toivottavasti muistat aina sanoa suhteessa mieluiten ennen seksiä että et ole sitten valmis isäksi. Kiitos kun pilasit tämän päivän.. ja anteeksi, mutta menin tuosta vaan täysin tolaltani.Jotkut haluavat lapsia, jotkut eivät. Tällä ei ole mitään tekemistä ihmisen kypsyyden ja ns. aikuisuuden kanssa. Kirjoittajan tekstissä ei ollut mitään "toisilla leikkivään idioottiin" viittaavaa.
- rakkaudellako?
Wdom kirjoitti:
"kerro mulle, että mikä muu asia on sellainen, mitä et ilman toista sukupuolta saa?"
Rakkaus ja läheisyysRakkaudellako eteenpäin suhteessa? Sehän on kemiallinen häiriötila aivoissa. Suklaapala vastaa suudelmaa, seksiä siis varmaankin levyllinen?
Homo Sapiens. Emme ole olleet emmekä tule olemaan yksiavioisia. Joutsenet ja pingviinit tietääkseni ovat, kaiketi jotkut delfiinit tms. No pisteet heille. jos yli 5v suhde eikä lapsia näköpiirissä, niin minä kyllä vaihtaisin jo. - mimiiini
Tie_My_Rope kirjoitti:
no näin 20 vuoden yhteiselon jälkeen ei se seksi tosiaankaan ole tärkeää... Jopa niin on mennyt jo pari vuotta. On sitä muutakin vaikka ikää vasta37
rakkaudellako? kirjoitti:
Rakkaudellako eteenpäin suhteessa? Sehän on kemiallinen häiriötila aivoissa. Suklaapala vastaa suudelmaa, seksiä siis varmaankin levyllinen?
Homo Sapiens. Emme ole olleet emmekä tule olemaan yksiavioisia. Joutsenet ja pingviinit tietääkseni ovat, kaiketi jotkut delfiinit tms. No pisteet heille. jos yli 5v suhde eikä lapsia näköpiirissä, niin minä kyllä vaihtaisin jo.Toiset ovat yksiavioisia ja toiset eivät. Tietty ihmiset ovat ihmisiä, mutta silti... Ei rakkaus ole mikään intohimon yms. muoto, vaan se on välittämistä, toisesta huolehtimista ja läheisyyttä... ... Tietty olen nuori... En minä nyt kaikkea tiedä, kuten ei kukaan, mutta silti.. tärkeintä on se välittäminen... pienet hetket yhdessä. Ja kyllä jotkut ovat. Itse en haluaisi, kuin yhden suhteen jos vain mahdollista... se ei vaan ole pelkästään minusta kiinni oleva tekijä. Valitettavasti.
- tyttölapsi84
Nimetön kirjoitti:
harrastatko sä vaan seksiä niiden kanssa kenen kanssa haluat lapsia ja perheen...? Et ole tosissasi, ethän? Jos olet niin lestadiolaisleiri etsii kadonnutta lammastaan. Toki kun perheen perustaminen ja lapset tulee puheeksi kerron mitä mieltä olen asiasta. Toivottavasti muistat kysyä jokaiselta tapaamaltasi mieheltä ensitreffeillä haluavatko he lapsia. Etteivät miehet turhaan kuluta aikaa sinuun ja vonkaa seksiä ilman lapsia sinulta. Ymmärräthän sarkasmia?
no en.. Kirjoitin tuon hiukan väärässä mielentilassa.. on vaan niin toivotonta säästää itseään "vääriltä" miehiltä.. 40 eri seksikumppania näin nuorella iällä on jo aivan tarpeeksi. Ja se on turhauttavaa kun eksyy vääriin miehiin. ja perhe tulee puheeksi vasta sen kk seurustelun jälkeen ja useimmille miehille negatiivisesti. sinkkuaika on raadollista mutta kauheampaa on seurustella vuosia miehen kanssa joka ei sitten halunnutkaan yhteistä perhettä.
Lestadiolaisuus tekisi mulle kyllä hyvää :) jos järjestetyissä avioliitoissa rakkaus tulee myöhemmin niin kai sitä johonkin uskontoonkin voi liittyä ja odotella salamaniskua.. :) - sitä nyt kannata
tyttölapsi84 kirjoitti:
no en.. Kirjoitin tuon hiukan väärässä mielentilassa.. on vaan niin toivotonta säästää itseään "vääriltä" miehiltä.. 40 eri seksikumppania näin nuorella iällä on jo aivan tarpeeksi. Ja se on turhauttavaa kun eksyy vääriin miehiin. ja perhe tulee puheeksi vasta sen kk seurustelun jälkeen ja useimmille miehille negatiivisesti. sinkkuaika on raadollista mutta kauheampaa on seurustella vuosia miehen kanssa joka ei sitten halunnutkaan yhteistä perhettä.
Lestadiolaisuus tekisi mulle kyllä hyvää :) jos järjestetyissä avioliitoissa rakkaus tulee myöhemmin niin kai sitä johonkin uskontoonkin voi liittyä ja odotella salamaniskua.. :)lestadiolaiseks ryhtyä. Mun exällä oli tossa iässä yli 100seksikumppania, mikä oli jo aika hyvin. Ja itse ilmoitin jo suhteen alussa että vielä en ole valmis HÄNEN kanssa perhettä perustamaan. Eri asia jos kaltaisesi kiva tyttö osuisi kohdalle niin perheen perustaminenkin voisi tuntua SINUN kanssasi ajankohtaiselta vaikka heti. Kyse ei ole siitä että haluanko perheen sillä todellakin haluan lapsia ja perheen. Kyse on siitä kenen kanssa sen haluan, joidenkin kanssa ehkä se tunne että perustan tämän henkilön kanssa perheen tulee nopeasti, joidenkin kanssa ehkä täytyy tutkailla ja miettiä että kannattaako...
- Anonyymi
Kolli_eko kirjoitti:
Terveisin,
Sinkku (mutta mieluummin tahtoo parisuhteeseen).Minä en taho kumppania.
- Anonyymi
Kyllä minä oon seksiä saanu sinkkuna. Nainen 46v.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
Joo, kannattaakin pysyä sinkkuna jos aina suhteet ovat pelkkää riitelyä ja tuskaa. Kannattanee katsoa peiliin ja varmaan "totaalikyllästynyt" hieman nyt provosoikin tarkoituksella meitä kaikkia. Molempi parempi, sekä sinkkuus että parisuhde. Hieman nyt kyllä haiskahtaa katkeruus tilityksestäsi, mutta uskon että peiliin katsominen voisi auttaa, itsehän olet seurasi todennäköisesti valinnut? Aurinko kevääseen ja pörrää ihmeessä irrallaan kun olet noin katkera..
Joo en jaksa riitelyä. Mulla vakipano ja se on riittävä.
- Anonyymi
Kevätpäivikki kirjoitti:
Sinkkunako yksin ja selibaatissa? Ei todellakaan. Avio/avoliitossa voi joutua olemaan yksin. Itse olen eronnut yli kymmenen vuotta sitten ns. hyvästä liitosta. Vasta nyt olen saanut elää omaa elämääni ja tehdä oman tahtoni mukaan ja tavata ketä haluan ja koska haluan. Tämän parempaa aikaa en ole kooooskaan elänyt. Ja yllätys, yllätys. Miespuolisia ystäviä riittää. Nyt nämä urhot vievät syömään, elokuviin, matkoille. Tuovat kukkia tullessaan. Siis mihistä saa kaiken mukavan ilman velvoitteita.
Onneksi olen ohittanut "haluan lapsen" vaiheen. Ja muistakaa naiset, kuka sitten loppujen lopuksi hoitaa hoita paaperoita, kun mies kuitenkin aina löytää elämäänsä uuden sulostuttajan. Sinkkuus on siunattu asia.Samaa täällä. Miehiä,lahioja, matkoja, rahaa on.
- Juu-uuuu-uu
Mikähän on ainoa kaikkia epäonnistuneita parisuhteitasi yhdistävä tekijä? Sinä itse...?
- sdfgsdg
Harvemmin kukaan on parisuhteessa olematta itse mukana. Tonttu!
Parisuhteita ja avioliittoja päättyy eroon jatkuvasti kasvava määrä. Olisiko kuitenkin niin, että ihminen ei vain ole luotu parisuhteeseen. Nykyään ei ole moraalinen pakko enää olla yhdessä koko elämää, jolloin parisuhteiden todellisuus alkaa näkyä. Ihmiset eivät tule pidemmän päälle toimeen toistensa kanssa kuin pakosta. Kun pakkoa ei enää ole, erotaan. - samaa mieltä olen
sdfgsdg kirjoitti:
Parisuhteita ja avioliittoja päättyy eroon jatkuvasti kasvava määrä. Olisiko kuitenkin niin, että ihminen ei vain ole luotu parisuhteeseen. Nykyään ei ole moraalinen pakko enää olla yhdessä koko elämää, jolloin parisuhteiden todellisuus alkaa näkyä. Ihmiset eivät tule pidemmän päälle toimeen toistensa kanssa kuin pakosta. Kun pakkoa ei enää ole, erotaan.Nyt vihdoin ollaan päääsemässä siihen normaaliin tilaan, johon ihminen on luotu. Miksi ihmeessä ihmisen pitäisi kyhnätä saman ihmisen kanssa loppuikänsä, johon on joskus 20-vuotiaana rakastunut? Ihan älytön on ajatus. Kiva tietysti niille, joilla se on onnistunut, mutta erotilastot kertovat että harvalta onnistuu ja siinä lisäksi on vielä ne, jotka vaan väkisten yrittävät, vaikka kaikki tunteet toista kohtaan ovat kuolleet. Ihminen ei ole yksiavioinen, vaan sarja-avioituja.
- unperfect
sdfgsdg kirjoitti:
Parisuhteita ja avioliittoja päättyy eroon jatkuvasti kasvava määrä. Olisiko kuitenkin niin, että ihminen ei vain ole luotu parisuhteeseen. Nykyään ei ole moraalinen pakko enää olla yhdessä koko elämää, jolloin parisuhteiden todellisuus alkaa näkyä. Ihmiset eivät tule pidemmän päälle toimeen toistensa kanssa kuin pakosta. Kun pakkoa ei enää ole, erotaan.Nyky(rappio/media/bailu..)yhteiskunnassa,jossa ajatellaan/tavoitellaan/tyrkytetään yhä enemmän vain materiaa,mammonaa,seksiä ja yleensäkin TÄYDELLISYYTTÄ,ei voi mikään kestää,koska suurinosa kuluttaa turhaan aikaansa/energiaansa sellaisen tavoitteluun,mitä ei tule koskaan saamaan.Kaikki on vain hektistä hetken hurmaa,jota seuraa pettymykset pettymysten perään,ja kun riittävän usein petytään,niin asiat menevät yhä hullunpaan suuntaan,ja lopuksi millään ei ole enään mitään väliä.Kunpa ihminen tyytyisi vähempään,pysähtyisi hetkeksi ajattelemaan omilla aivoillaan ja nauttisi pienistä,arkisista,ennenkaikkea niistä todellisista asioista enemmän,niin,kukaties,yksinäisiäkin olisi vähemmän.
- *nuoriN*
samaa mieltä olen kirjoitti:
Nyt vihdoin ollaan päääsemässä siihen normaaliin tilaan, johon ihminen on luotu. Miksi ihmeessä ihmisen pitäisi kyhnätä saman ihmisen kanssa loppuikänsä, johon on joskus 20-vuotiaana rakastunut? Ihan älytön on ajatus. Kiva tietysti niille, joilla se on onnistunut, mutta erotilastot kertovat että harvalta onnistuu ja siinä lisäksi on vielä ne, jotka vaan väkisten yrittävät, vaikka kaikki tunteet toista kohtaan ovat kuolleet. Ihminen ei ole yksiavioinen, vaan sarja-avioituja.
mitä jos toinen haluaa väkisin yrittää juuri sen takia että tunteet vielä niin vahvat? Itse asiassa molemmilla tunteet toisiaan kohtaan hyvin vahvat.. Mutta sitten taas normaali arkielämä menee vähän miten menee, toinen osapuoli väsyy helpommin eikä vaan jaksa kun työt painaa päälle ynm ynm?
Pitäisikö tuossa vaiheessa erota? - että, vaikka
*nuoriN* kirjoitti:
mitä jos toinen haluaa väkisin yrittää juuri sen takia että tunteet vielä niin vahvat? Itse asiassa molemmilla tunteet toisiaan kohtaan hyvin vahvat.. Mutta sitten taas normaali arkielämä menee vähän miten menee, toinen osapuoli väsyy helpommin eikä vaan jaksa kun työt painaa päälle ynm ynm?
Pitäisikö tuossa vaiheessa erota?tunteet ovat kuolleet. Jos tunteita vielä on ja vahvoja, niin tottakai kannattaa yrittää. Mutta jos vain toisella on vahvat tunteet ja toisella ei kertakaikkiaan mitään, niin en näe siinä järkeä.
- ei koskaan
nyrkki hella, lyö ittees viisi tuntia täysillä päähän, tarpeen vaatiessa vielä viisi tuntia lisää, sitten kun heräät mieti jotakin.
- miks_pitäis_taas
Olen harvinaisen samaa mieltä. Sitä tuntee monesti parisuhteessakin olevansa niin "yksin". Ainakin itse olen tuntenut kaikissa 3 avoliitossani (olen myös vähän yli 3-kymppinen) olleeni ihan yksin lopulta. Parisuhde ei myöskään tarkoita sitä että seksiä (varsinkaan hyvää) olisi aina tarjolla tai että olisin se ainoa nainen joka miestä kiinnostaa.
- nuori-D
kolmekymment nainen liian vanha parisuhteeseen hänelle muodostunu jo omaelämä ja tavat.
myös lastentekoon vanha,lapset tehtävä nuorenna kun elimistö nuori ja firiili.
tyhmät eroaa enemmin kuin lukeneet ja kouluttautuneet.
itse menin naimisiin armeijasta päästyäni ja tulin isäksi 21v vaimoni samaa ikäluokkaa,nyt lapsia 4kpl
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE. - luonnotonta
nuori-D kirjoitti:
kolmekymment nainen liian vanha parisuhteeseen hänelle muodostunu jo omaelämä ja tavat.
itse menin naimisiin armeijasta päästyäni ja tulin isäksi 21v vaimoni samaa ikäluokkaa,nyt lapsia 4kpl
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.juu
- provosointia
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Aika monia kirjoitusvirheitä insinöörin käsialaksi. Kirjoitustyylisi kuuluu kouluttautumattomalle, julkisen liikenteen käyttäjälle, vuokralähiössa asuvalle, työttömälle, Kelan minimipäivärahaa nauttivalle,nuorelle.
- Jonna S.....
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Ei inssin koulutus mitään ole, yks pieni hikinen tutkinto vaan...
Mersu taasen kyllä on...
Valintoja on monia talon paikoille : ) - mutta silti mietin...
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Yksinäisyys tappaa henkisesti,fyysisesti ja tekee myös kyyniseksi.Ei se pitemmän päälle ole herkkua sinkkuelämäkään.Pettymyksiä ja ratkaisemattomia riitoja on suhteissa useimmiten,mutta tosiaan jos ei osata,keretä,pystytä puhumaan tunteista ja haluista niin umpikujassa ollaan.Nykyaika on hektistä,kiire ja stressi syö voimia niin ettei kumppanille tule kuin tiuskittua.Sinkkuelämän hyvät puolet on ehkä pitkän ja huonon suhteen jälkeen taas uudessa valossa,mutta silti oma kulta on kultaakin kalliimpaa,onnea niille jotka ovat onnellisia rakkaansa kanssa.Hyvää kevättä sinulle!
- nainen nuori-Di
provosointia kirjoitti:
Aika monia kirjoitusvirheitä insinöörin käsialaksi. Kirjoitustyylisi kuuluu kouluttautumattomalle, julkisen liikenteen käyttäjälle, vuokralähiössa asuvalle, työttömälle, Kelan minimipäivärahaa nauttivalle,nuorelle.
menemme koko perhe lenkkeilemään,aurinko paistaa ilma kuin morsian.
olemme onnelinen perhe ja rakastamme ja kunnioitamme toisiamme.
sunnuntainna menemme kirkkoon koko perheen kanssa.
ja sitten syömme päivällistä kaikki yhdessä.
haluamme viellä viidenen lapsen,työn alla on jo,hi - AK78
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Ei mersu ja merenrantatontti onnea tuo. Kyllä teillekin varmasti ehtii vielä elämän vastoinkäymiset tulle eteen. Valitettavasti niin käy melkein kaikille.
Itse olen sitä mieltä, että hiljaa hyvä tulee. Mihin ihmeeseen ihmisillä on nykyään kiire, kun pitää parikymppisenä mennä naimisiin ja ryhtyä lastentekoon? Sitten nelikymppisinä aletaan haikailla menetetyn nuoruuden perään ja ero tulee.
Itse elin nuoruuteni kunnolla ja onneksi löysin samanlaisen miehen. Olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta ja juuri mentiin kihloihin. Naimisiinmenoa ja lapsia ei ole suunnitelmissa vielä vuosiin. Haluamme keskittyä toisiimme ja rauhaisaan yhdessäoloon. Uskon vakaasti, että liika kiire tuhoaa monet liitot. Vuoden seurustelun jälkeen mennään naimisiin jne. vaikka ei oikeasti edes tunneta toista. Sitten kun "huumavuodet" on ohi ja totuus alkaakin paljastua, niin pettymys on suuri. Tutustukaa kunnolla toisiinne, älkää hosuko hyvät ihmiset! - Kouluttamaton nainen
provosointia kirjoitti:
Aika monia kirjoitusvirheitä insinöörin käsialaksi. Kirjoitustyylisi kuuluu kouluttautumattomalle, julkisen liikenteen käyttäjälle, vuokralähiössa asuvalle, työttömälle, Kelan minimipäivärahaa nauttivalle,nuorelle.
..aivan samankaltaisuutta on havaittavissa myöskin sinun, todella korkeasti? kouluttautuneen yksilön kirjoitustavastasi, joka taidat kirjoittaa noita kannanottojasi isän ostaman näytön takaa.
Eipä sinullakaan taida tuo itsetuntemuksesi olla oikein kohdallaan, kun tänne saakka tulet analysoimaan ihmisten kirjoitustapoja.
Pyydän anteeksi jo etukäteen jos loukkasin sinun syvintä olemustasi, mikä se sitten lieneekään. - parhaita,,,
provosointia kirjoitti:
on nää pilkun,,,,,, hmmmmm
- asiatko?
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.tekee onnelliseksi? osta elämä. insinöörit on sitäpaitsi idiootteja.
- ei aja
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.kun mustalaiset ja konkurssin tehneet yrittäjät!
- zanzez
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Oletko koskaan kysynyt, että onko vaimosi samaa mieltä?
Onhan se hienoo joo tehdä lapsen ajoissa ja silleen ni uusi elämä voi alkaa jo päälle nelikymppisenä. Tiiätkö mitä sitten tapahtuu? - zanzez
AK78 kirjoitti:
Ei mersu ja merenrantatontti onnea tuo. Kyllä teillekin varmasti ehtii vielä elämän vastoinkäymiset tulle eteen. Valitettavasti niin käy melkein kaikille.
Itse olen sitä mieltä, että hiljaa hyvä tulee. Mihin ihmeeseen ihmisillä on nykyään kiire, kun pitää parikymppisenä mennä naimisiin ja ryhtyä lastentekoon? Sitten nelikymppisinä aletaan haikailla menetetyn nuoruuden perään ja ero tulee.
Itse elin nuoruuteni kunnolla ja onneksi löysin samanlaisen miehen. Olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta ja juuri mentiin kihloihin. Naimisiinmenoa ja lapsia ei ole suunnitelmissa vielä vuosiin. Haluamme keskittyä toisiimme ja rauhaisaan yhdessäoloon. Uskon vakaasti, että liika kiire tuhoaa monet liitot. Vuoden seurustelun jälkeen mennään naimisiin jne. vaikka ei oikeasti edes tunneta toista. Sitten kun "huumavuodet" on ohi ja totuus alkaakin paljastua, niin pettymys on suuri. Tutustukaa kunnolla toisiinne, älkää hosuko hyvät ihmiset!Aivan loistavaa, juuri noin sen homman täytyy mennäkin. Ton mäkin haluan, eri asia on saanko koskaan?
Mukavaa kevätpäivän jatkoa! - hasfg
provosointia kirjoitti:
No insinööri nyt ei ole vielä yhtään mitään.............paitsi insinööri ;)
- oi suuri insinööri
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.mikä mahtaa olla "FIRIILI" ???
Keksitkös tarinoiden ohella jopa ihan omia sanojakin?
Voi kuinka teidän perheessä mahtaa olla älykkäitä lapsia kun isäkin on tuollainen korkeasti koulutettu sanaseppo :)
Tais jäädä koulu väliin menessäsi naimisiin "firiilin" naisesi kanssa heti armeijan jälkeen.
Löysitkö hänet muuten sieltä armeijasta, tämän hurmaavan "firiili"-elimistön omaavan kaunottaren?
Sellaista sattuu..
Sitä paitsi, kolmekymppinen nainenhan on NAINEN parhaimmillaan. Itselläsikin on sellainen, joten tiedät kait ?!
-sinkkuna jo 5 vuotta ja onnellinen- - nykyään?
AK78 kirjoitti:
Ei mersu ja merenrantatontti onnea tuo. Kyllä teillekin varmasti ehtii vielä elämän vastoinkäymiset tulle eteen. Valitettavasti niin käy melkein kaikille.
Itse elin nuoruuteni kunnolla ja onneksi löysin samanlaisen miehen. Olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta ja juuri mentiin kihloihin. Naimisiinmenoa ja lapsia ei ole suunnitelmissa vielä vuosiin. Haluamme keskittyä toisiimme ja rauhaisaan yhdessäoloon. Uskon vakaasti, että liika kiire tuhoaa monet liitot. Vuoden seurustelun jälkeen mennään naimisiin jne. vaikka ei oikeasti edes tunneta toista. Sitten kun "huumavuodet" on ohi ja totuus alkaakin paljastua, niin pettymys on suuri. Tutustukaa kunnolla toisiinne, älkää hosuko hyvät ihmiset!Alunperinhän sitä mentiin nuorena naimisiin ja lapsia tuli kun tuli, vällillä on vaan tämä uran luominen tullut perheen luomisen edelle ja lapset saavat odottaa kunnes nainen on 30-40vuotias. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta ei se myöskään sovi kaikille. Toiset haaveilevat urasta, toiset perheestä, jokaisen haaveet ja toiveet ovat silti tärkeitä heille eikä niitä tarvitse lytätä.
- poikamies85
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Nuori D
Hajoo aamuihis. - kokemus opettaa
nuori-D kirjoitti:
TALO MERENRANNALLA JA MERSU PIHASSA..MOLEMMAT OLEMME INSINÖÖREJÄ,LIITO KESTÄNNY JO 15-VUOTTA,ET SILLEE.Tuo materiaali ei todellakaan tuo sitä loppuelämän onnea. Teillä on vielä se 40 kriisi edessä missä vaiheessa havaitaan, että elämä ei todellakaan ole sitä miksi sitä on nuoruuden dollarinkiiltävien silmien läpi luullut. Muista tämä viestiketju sitten kun olet eronnut ;)
- Huumorintajuton
hasfg kirjoitti:
No insinööri nyt ei ole vielä yhtään mitään.............paitsi insinööri ;)
Mikään ei oo viisaampi ku insinööri!! (paitsi majava , joka sukeltaa aina sateelta suojaan :)
- nyt on nyt
nykyään? kirjoitti:
Alunperinhän sitä mentiin nuorena naimisiin ja lapsia tuli kun tuli, vällillä on vaan tämä uran luominen tullut perheen luomisen edelle ja lapset saavat odottaa kunnes nainen on 30-40vuotias. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta ei se myöskään sovi kaikille. Toiset haaveilevat urasta, toiset perheestä, jokaisen haaveet ja toiveet ovat silti tärkeitä heille eikä niitä tarvitse lytätä.
Alunperinhän naiset oli kotona ja miehet elättivät perheen. Nyky-yhteiskunnassa harva mies on valmis tähän, eikä se usein ole taloudellisestikaan mahdollista. Ennen myös pysyttiin yhdessä osittain juuri tästä syystä: naisella ei ollut mahdollisuutta lähteä onnettomasta liitosta. Kunnian ja lasten vuoksi oli vain pakko kestää. Onneksi ihmisillä on nykyään mahdollisuus päättää omasta elämästään.
- oli alunperin?
nyt on nyt kirjoitti:
Alunperinhän naiset oli kotona ja miehet elättivät perheen. Nyky-yhteiskunnassa harva mies on valmis tähän, eikä se usein ole taloudellisestikaan mahdollista. Ennen myös pysyttiin yhdessä osittain juuri tästä syystä: naisella ei ollut mahdollisuutta lähteä onnettomasta liitosta. Kunnian ja lasten vuoksi oli vain pakko kestää. Onneksi ihmisillä on nykyään mahdollisuus päättää omasta elämästään.
Kas kun ei Suomessa ole milloinkaan ollut mitään kotirouvuuskulttuuria.
- nykyään?
nyt on nyt kirjoitti:
Viittasinkin vain tuohon "Mihin ihmeeseen ihmisillä on nykyään kiire, kun pitää parikymppisenä mennä naimisiin ja ryhtyä lastentekoon?" lauseeseen että historialliselta pohjalta parikymppiset äidit ja isät ovat ihan normaaleja. Toki ennen elettiin maatalouskulttuurissa jossa äiti ja lapset työskentelivät isän rinnalla pelloilla ja navetassa. Mutta ei siinä mielestäni mitään pahaakaan ole jos nykyisin haluaa olla nuorempana äiti. Olenpa törmännyt siihenkin että nuori nainen ei saa töitä koska on "lapsentekoiässä" ja palkataan mieluummin hieman varttuneempi joka on jo lapsia tehnyt.
Mutta kuten jo sanoin jokainen tekee omat valintansa omien syidensä perusteella. Ja niitä valintoja tulisi kunnioittaa vaikka ne myöhemmin osoittautuisivat vääriksi, tai sitten eivät. - sull raukal
ei aja kirjoitti:
kun mustalaiset ja konkurssin tehneet yrittäjät!
oo varaa mersuun vai eiks ikä riitä?Tottakai sua sit pännii......................
- Babyt nuorena
AK78 kirjoitti:
Itse elin nuoruuteni kunnolla ja onneksi löysin samanlaisen miehen. Olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta ja juuri mentiin kihloihin. Naimisiinmenoa ja lapsia ei ole suunnitelmissa vielä vuosiin. Haluamme keskittyä toisiimme ja rauhaisaan yhdessäoloon. Uskon vakaasti, että liika kiire tuhoaa monet liitot. Vuoden seurustelun jälkeen mennään naimisiin jne. vaikka ei oikeasti edes tunneta toista. Sitten kun "huumavuodet" on ohi ja totuus alkaakin paljastua, niin pettymys on suuri. Tutustukaa kunnolla toisiinne, älkää hosuko hyvät ihmiset!rinkulaa odottaa ja luulen että sitä toista kappaletta vieläkin kauemmin ja jos ei tuossa iässä ole kiire lapsia hankkia, niin vaihdevuosien jälkeenkö siihen hommaan ryhdyt???HALOO.................
Itse menin 20 v naimisiin ja ollaan oltu 40 vuotta onnellisia yhdessä ja on kaksi aivan ihanaa lasta.
On se lasten hankinta ja hoitaminen vaikeaa vanhana ja vallankin, kun ensin on tottunut niin hirveän helppoon elämään.
Unohda haaveet lapsista, olet siihen ihan liian hidas.
Paras synnytysikä on 20-24!!!!!
- Minä tyhmä!
Olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen jo reilusti yli neljänkymmenen. Tutustuin mieheen yli kuusi vuotta sitten ja hän suorastaan vei jalat alta. Kauniit sanat ja hienot puheet ja halpaan menin.
Nyt tilanne on se,että minä käyn töissä ja hän vain menee menojaan, tapailee ystäviään ja minä elätän meidät. Taloudellisesti hän ei osallistu mihinkään ja parisuhdetta ei ehdi edes hoitaa, vaikka olen asiasta puhunut. Ystävät menevät aina edelleni.
Olen yrittänyt erota monesti,koska suhde ei toimi. Erosta puhuttaessa hän(muka) sairastuu ja tarvitsee tukea. Säälistä ja kenties rakkaudesta olen aina jäänyt, mutta nyt silmäni ovat todellakin avautuneet,ja ero on nyt tosi asia.
Joten miettikää ennenkuin sitoudutte. Jos sitoudutte tehkää parisuhteeseenne yhteiset säännöt, joita kummatkin noudattavat. Jos ystävät menee ohitsesi toistuvasti, parisuhde on jo loppu!- Riku Reipas
Joku saksalainen poliitikko esitti avioliiton määräaikaisuuden. Mikä loistava ajatus!!
Miksi sitoutua loppuelämäksi johonkin ihmiseen? Kun yhteiset tavoitteet on saavutettu: koulutus, lapset, omaisuus, suoritetaan määräaikaisen sopimuksen mukainen ositus ja kumpikin jatkaa omaa elämäänsä. Tietenkin, jos rakkautta vielä on, niin määräaikaisen suhteen voi uusia.
Avioliitto on aivan liian ylikorostettu ja vanhanaikainen instituutio. Väitän, että harva pitkään kestänyt avioliitto on onnellinen. Korkeintaan vaan siedetään toisiaan.
Itse ymmärsin, että en halua pilata elämääni olemalla väkisin liitossa, josta kaikki rakkaus ja ilo oli kuihtunut. Uskokaa pois, nyt elän ja nautin elämästä!! - diefuska
Riku Reipas kirjoitti:
Joku saksalainen poliitikko esitti avioliiton määräaikaisuuden. Mikä loistava ajatus!!
Miksi sitoutua loppuelämäksi johonkin ihmiseen? Kun yhteiset tavoitteet on saavutettu: koulutus, lapset, omaisuus, suoritetaan määräaikaisen sopimuksen mukainen ositus ja kumpikin jatkaa omaa elämäänsä. Tietenkin, jos rakkautta vielä on, niin määräaikaisen suhteen voi uusia.
Avioliitto on aivan liian ylikorostettu ja vanhanaikainen instituutio. Väitän, että harva pitkään kestänyt avioliitto on onnellinen. Korkeintaan vaan siedetään toisiaan.
Itse ymmärsin, että en halua pilata elämääni olemalla väkisin liitossa, josta kaikki rakkaus ja ilo oli kuihtunut. Uskokaa pois, nyt elän ja nautin elämästä!!Tunteet katoon kun nainen alkaa päästöjä laskeen yhteisessä sängyssämme.
ja alkaa ylensyömään ja lihomaan,mieskin tarvii rakkautta ja arvostusta.
- M39 sinkku
Hyvä kirjoitus aloittajalta, vaikka olen pitkälti eri mieltä. Myös hyviä, pitkiä parisuhteita löytyy, paras esimerkki oli Johanneksen ja Kyllikin avioliitto.
Mielestäni tärkeintä on puolisoiden yhteiset tavoitteet, arvot ja luonteenpiirteet.
Yksi tavoitteista on parisuhteen pituus: kunnes kuolema erottaa.
Arvoista tärkeintä on toisen kunnioitus: uskollisuus ja toisen ihmisyyden kunnioitus esim. riidellessä.
Puolison luonne vaikuttaa edellä listattuun, patologisen valehtelijan kanssa on raskasta keskustella tavoitteista.
Ei elämän tarkoitus ole välttää riskien ottamista, niiden kanssa pitää olla sujut, kun ne laukeaa. Paljon enemmän kiikkustuolissa harmittaa elämätön elämä.
Kevättä rintaan sinkut: ihminen on 'rakennettu' elämään parisuhteessa. - huuli-u-k
mitään lisättävää,100% samaa mieltä.
- harvoin näkee
Kiltteyskin kerää jurnutusta, kun kiltti yrittää painaa kokemansa vääryydet villaisella ja olla pihahtamatta, että harmittaa.
Anteeksiantamisen vastakohta on katkeroituminen. Sillä on paha palkka.
– Katkeruus on kuin ympäristömyrkky. Katkera ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä eikä näe omaa vastuutaan ongelmasta vaan säälii itseään.
Katkera ihminen ulkoistaa pahan: NUO ovat syypäitä minun vaikeuksiini tai perheeni pahaan oloon. Katkeruus eristää ihmisistä. Katkeruus voi sairastuttaa, se nakertaa yöunta, kaihertaa sydäntä. Katkeran huumori on ilotonta ja hänen aikaansaannoksensa syntyvät kiukkuenergian voimalla. Katkera jahnaa yöt ja päivät kärsimiään vääryyksiä ja vannoo, ettei anna anteeksi, ei ainakaan jos ei pyydetä.
- joillain meillä
on taito siihen parisuhde-elämäänkin..
- thaimaasta
vaimo hyvät miehet. Siellä tytölle opetetaan heti alusta lähtien että jos haluaa avioliiton kestävän niin miehelle pitää olla seksiä. Sillä siitähän tässä loppujen lopuksi on kysymys. Kun seksi loppuu niin liitto on ohi. aika simppeliä. Jos sitä on kotona tarjolla niin mies voi keskittyä perheen elättämiseen. Ihminen on eläin ja nyky yhteiskunta yrittää horjuttaa luonnon tasapainoa näillä tasapäistämishömpötyksillä.
- inssi...D
Talo meren rannalla, arvoitus monille.
Olen odottanut jo kauan, haluan sinne.
Talo meren rannalla, arvoitus minulle.
Astun pois puiden varjoista aurinkoon,
puiden varjoista pois.
Talo meren rannalla, rautaa ja lasia.
Joku haluaa niin käyvän, vetää mua sinne.
Joku toinen taistelee vastaan ja repii mua vaatteista:
"Ei poika susta oo siihen,
ei poika susta oo siihen ikinä".
Ehkä talo on lukittu,
eikä ole avainta.
Mut jos käännyn pois
en koskaan saa tietää sen ihmeistä.
Talo meren rannalla, arvoitus monille.
Olen nousemassa sen portaita: ovi on kiinni.
Ovi pysyy kiinni, ei aukene minulle.
Astun pois. Käy meren aavoilta tuuli.
Käy meren aavoilta tuuli, käy tuuli ylleni,
ei jätä minua. - Elmeri
Vähän karrikoitua, mutta totta puhut. Jos kotoa ei saa seksiä, niin ennen pitkään sitä lähdetään hakemaan muualta ja se on liiton lopun alku.
Ja tämä koskee kumpaakin aviopuolisoa. Ei se ole pelkästään mies, joka tarvitsee seksiä. :) - sinkku
kyllä se seksi joskus loppuu thaimaalaisenkin kohdalla ja jos suhde ei ole siinä vaiheessa vakavaksi muodostunut, monesti se parisuhde siihen päättyy. meistä kaikista tulee joskus vanhoja ja seksi ei enää niin kiinnosta.
ainoat kulttuuriset erot ovat niitä, että "rahallisesti sidoksissa" oleva aviopuoliso ei niin vaan suhteesta lähde. silloin mies voi ottaa toisen vaimon tai jalkavaimon. onneksi suomalaisten naisten ei tarvi tuohon nöyrtyä. - voi käydä huonostikin
ei ne ulkomaalaiset ainakaan sen ihmisen perää oo raha ja omaisuuden määrä tärkeintä,20v nainen ottaa vaiks 60v ukon jos sil on rahaa,sit oottaa et siit henki lähtee tai jopa vähän avittaa...
- 21 v. parisuhteessa
Onpa sulla ollu huono tuuri...sitä paitsi kaikissa suhteissa on ongelmansa,jos ei ole niin sitten on asiat huonosti..joten ajattele sitä äläkä anna neuvojasi...
- ellur
totta toisinaan,mut pari suhteessa kin on hyviä puolia mun mielestä enemmän.
- ...paikkaansa!
Oletkohan vähän katkeroitunut? Yksikin huono kokemus on jättänyt jälkensä sinuun ja sen takia susta tuntuu että epäonnistut aina suhteissasi.Ja niin käyttäydyt kun ajatteletkin! Kyllä sinäkin rakkautta kaipaat, et vain ole tavannut viellä sitä oikeaa. Ja läpikäy ensin vanhat juttusi.
- kaput-D
yli kolmekymment naista vaikea saada raskaaksi,vehdattu ja paljon suhteita ja tulehduksia munasarjoissa,vehkeet kaput monella naisella sitten kalliita hedelmälisyys hoitoja kyllä yhteiskunta makssa hoidot.
kyllä luoja on tarkoittanu et nuorenna jälkeläiset tehdään.
ajattele ja laske jos kaikki tekis lapsensa yli30-vuotiaanna,mitä siitä seuraisi.
- Orsi-Arska
Kyllä se on sitten helppoa tuo eroaminen nykyään. Ei kestetä pienintäkään vastoinkäymistä vaan heti erotaan ja livetään vastuusta. Saisi tulla uusi "talvisota" niin pysyis perheetkin kasassa. Silloin ei ollut vara erota. Lapsillekkin on muuten melko rangaistus kun erotaan. On melko itsekäs sellainen ihminen joka väittää että voi olla parempikin. Silloin ei ajatella lasta ollenkaan. Eronnut ihminen omaa virheellisen elämän arvojen näkemyksen. On siis sokea jos ei kerralla osaa valita kumppaniaan oikeaksi.
Ai niin ei Mersu onnelliseksi välttämättä tee.
Niissähän on ollut paljon ongelmia cdi:n ja ruostumisen kanssa. Voi loppua rahat niiden kanssa.- viimeiksi-D
Stadissa yli miljoona asukasta,siitä puolet on yksin asuvia,*suurin osa ihmisistä elää ilman seksiä*
Yleensä kellä sexi-asjat kunnossa eii nisstä mainitse täällä,siitä puhe mistä puute. - Nimetön
viimeiksi-D kirjoitti:
Stadissa yli miljoona asukasta,siitä puolet on yksin asuvia,*suurin osa ihmisistä elää ilman seksiä*
Yleensä kellä sexi-asjat kunnossa eii nisstä mainitse täällä,siitä puhe mistä puute.Suutelin viimeksi viime yönä.
- pehmo
Sotien jälkeen nuoret miehet tulivat tantereelta ja halusivat unohtaa kokemansa kauhuudet. Yksi keino oli avioituminen ja lasten hankinta. Sotien jälkeen avioituvuus lisääntyi paljon, mutta erotkin lisääntyivät. Hiljaa siis hyvä tulee eikä parisuhteessa kannata olla muita perusteluja kuin itse rakkaus. Ihmisten on vaikea kuitenkin erottaa esimerkiksi aitoa rakkautta ja hyvää ystävyyttä.
- paska.
Lapsikorttia yritetään taas. Haistatan paskaa siksi, koska omat vanhempani elivät väkisin yhdessä juuri kaltaisesi ajattelutavan takia. Kyllä meillä lapsilla oli sitten mukavaa! Toistuvaa huutoa ja riitelyä ja silloin kun ei riidelty, pidettiin mykkäkoulua ja jatkuvasti oli painostava ilmapiiri. Kiva paikka asua lapselle. Voisitte tekin vähän miettiä mitä suustanne päästätte.
- kannata toivoa
edes leikillään. Se ei koskaan tuo hyvää. Paljon turhaa kärsimystä vain.
- nore
paska. kirjoitti:
Lapsikorttia yritetään taas. Haistatan paskaa siksi, koska omat vanhempani elivät väkisin yhdessä juuri kaltaisesi ajattelutavan takia. Kyllä meillä lapsilla oli sitten mukavaa! Toistuvaa huutoa ja riitelyä ja silloin kun ei riidelty, pidettiin mykkäkoulua ja jatkuvasti oli painostava ilmapiiri. Kiva paikka asua lapselle. Voisitte tekin vähän miettiä mitä suustanne päästätte.
Heh heh..
Siinä se nähdään imiselämän helppous, et siis kestä ulkopuolisia paineita. Meinaatko ite erota milloin? - nore
Vaikka Meseltä suoraan, siellä on asiantuntijoita enemmän kuin sä.
- ovat....
nore kirjoitti:
Heh heh..
Siinä se nähdään imiselämän helppous, et siis kestä ulkopuolisia paineita. Meinaatko ite erota milloin?ne jotka väkisin vääntävät yhdessä ja lapset siitä kärsii.
- jaa
Mä olin tota mieltä kans par vuotta sit. No menin ja rakastuin nuoruuden ystävääni. Nyt yhessä.
- mies 21v
täytyy todeta että ihmiset on kateelisia ja katkeroita meidän onnelle.
ja MERSULLE.JA MYÖS KOMEELLE TALOLLE,JOKA ON HIENOLLA MERI PAIKALLA. - otan osaa
mies 21v kirjoitti:
ja MERSULLE.JA MYÖS KOMEELLE TALOLLE,JOKA ON HIENOLLA MERI PAIKALLA.Otan osaa..!!!
- kateellinen
mies 21v kirjoitti:
ja MERSULLE.JA MYÖS KOMEELLE TALOLLE,JOKA ON HIENOLLA MERI PAIKALLA.Onko paljon velkaa?
- mersu 500
mies 21v kirjoitti:
ja MERSULLE.JA MYÖS KOMEELLE TALOLLE,JOKA ON HIENOLLA MERI PAIKALLA.laittanut vaimosi niihin töihin?
Ota hänet ajoissa pois,sillä sinulta puuttuu vielä kaksi lasta (tyttö ja poika) ja tietysti se pakollinen koira.
- HMM...
..nykyään kuin muoti-ilmiö. Olen pahoillani huonoista kokemuksistasi mtta eiköhän perheen perustaminen ole aika yleinen tarkoitus ihmisillä. Ja tärkeä asia jonka on tarkoitus onnistuakin. Sekoilla ja etsiä aikansa, vakiintua, perustaa perhe jne. Nykyään kaikki tuntuvat olevan pullamössöä kun helposti erotaan. Joskus on tietysti oikeita syitä erota mutta se eroamisten määrä on aivan outo verrattuna vanhempaan sukupolveen. Vanhempani ja kaikki vanhempieni tutut eivät ole eronneet. Mutta seuraava sukupolvi niin enemmän kuin puolet. Näin siis mitä minä tunnen. Onko jotain outoa tässä? ON.
- EEroaminen on..
ihan perseestä.
- Dream come true
Vai niinkö on asia? Eiköhän nykyajan pullamössö, luovuttajat, rutisijat ja laiskat nuoret vaan anna liian helposti periksi. Vanhempani olleet naimisissa vähemmän ja enemmän onnellisina kohta 40 vuotta! Itse olen löytänyt enempi/vähempi täydellisen naisen, huom. olen itse mies.
Nauretaan kihlatun kanssa kilpaa muille pariskunnille jotka eroaa menee takaisin yhteen ja eroaa. Tai pyörittävät miehiä/naisia hirveellä tahdilla, käyvät välillä naimisissa tai ainakin kihloissa ja sitten taas uutta peliin. Hyi teittii!! Ei elämä aina ole iloa, mutta ei myöskään surua. Kattokaa vähän peiliin.
Jos meillä riitoja, niin kyllä ne voi sopia ja se että uskaltaa puhua myös parisuhteessa helpottaa sitä. Suomalaiset puhukaa!
Ja kyllä, parisuhteessa saa enemmän seksiä kuin sinkkuna! Enkä puhu vain omasta puolestani, ja kyllä suhteessa on silloin vikaa jos seksi ei siihen kuulu. Mutta sekin yleensä ratkeaa keskustelemalla!! Eipä nyt muuta. - rikkautta
Kirjoittajan ohje parisuhteesta on enemmän kuin perusteltu. Olen myös kuullut sanottavan, että on vaikeita avioliittoja ja eritäin vaikeita. Omani onneksi on nähtävästi vain vaikea ja siksi se on kestänyt puolitoista vuosikymmentä, joiden aikana on nujerrettu monia suuriakin vastoinkäymisiä. Voin siis yhtyä sinkuille annettuun ohjeeseen, jos elämältä tavoittelee helpoutta, mutta itse olen kokenut pitkän parisuhteen myötä myös rikkautta, jota en usko voineeni sinkkuna saavutaa.
Rikkauden tavoittelijoille tarjoaisin sellaista ajatusta että, pyrkikää huomioimaan tarpeittenne erilaisuus. Yleensä ihmisten tarpeet voivat olla hyvinkin erilaiset ja yleensä miesten ja naisten tarpeetkin eroavat reilusti toisistaan. Itse yhdyn perinteiseen ajatukseen, että nainen tarvitsee erityisesti rakkautta ja turvallisuutta ja miehen suurin tarve on rakkaus ja kunnoitus. Olen kuullut, että jokaisella on yksi tai kaksi tarvetta, jotka täytyisi toteuttaa ja muut eivät enää sen jälkeen ole niin tärkeitä. Kun nämä tarpeet löytää, niin kummankaan ei tarvitse enää olla lähelläkään täydellinen, vaan kompromissit onnistuvat jälleen ja anteeksiantamus kukoistaa.- täytyy olla
ei varmaankaan kukaan loukkaannu, jos totean, että venäläisnaiset ovat kaikista lahjakkaimpia ja kauneimpia. Ja jos heidän kanssaan joku voi kilpailla, niin italialaisnaiset.))
vaikea on lihavaa naista rakastaa,suomalainen nainen ylipainoinen läski. - huuhaahaamu
täytyy olla kirjoitti:
ei varmaankaan kukaan loukkaannu, jos totean, että venäläisnaiset ovat kaikista lahjakkaimpia ja kauneimpia. Ja jos heidän kanssaan joku voi kilpailla, niin italialaisnaiset.))
vaikea on lihavaa naista rakastaa,suomalainen nainen ylipainoinen läski.Olettaisin kyllä ettei ne venäläisetkään vuosikausia kauniina pysy.. rupee tursuamaan veltot lihat hihoista ja housunkauluksesta :)
Mutta tajuan kyllä pointin.. heilläpäin naiset laittaa itseään ikäänkuin miestä ajatellen, joten mukava tietty katsella sellasta. Jos nainen on viehettävä niin eipä sen nalkutukset ym. niin haittaa :) - onneksi
huuhaahaamu kirjoitti:
Olettaisin kyllä ettei ne venäläisetkään vuosikausia kauniina pysy.. rupee tursuamaan veltot lihat hihoista ja housunkauluksesta :)
Mutta tajuan kyllä pointin.. heilläpäin naiset laittaa itseään ikäänkuin miestä ajatellen, joten mukava tietty katsella sellasta. Jos nainen on viehettävä niin eipä sen nalkutukset ym. niin haittaa :)sentään ei miehet rupsahda. Siinäpä taitaakin olla syy miksi eron ottajista suurin osa on naisia. Miehet ei huolehdi itsestään, ei ulkoisesti, eikä sisäisesti, joten rupsahtavat naisia aiemmin.
- luontolapso
onneksi kirjoitti:
sentään ei miehet rupsahda. Siinäpä taitaakin olla syy miksi eron ottajista suurin osa on naisia. Miehet ei huolehdi itsestään, ei ulkoisesti, eikä sisäisesti, joten rupsahtavat naisia aiemmin.
Miehet ei rupsahda samoin tavoin kuin naiset.. se on sellanen geneettinen tosiasia (vahvemmat lihakset ja paksumpi nahka).
Toki kaljamahaa voi tulla jos ei muuta harrastusta ole mutta se on hieman sama asia kuin jättäisi pesulla käynnit väliin, eli ei peruuttamatonta. - nuo.
luontolapso kirjoitti:
Miehet ei rupsahda samoin tavoin kuin naiset.. se on sellanen geneettinen tosiasia (vahvemmat lihakset ja paksumpi nahka).
Toki kaljamahaa voi tulla jos ei muuta harrastusta ole mutta se on hieman sama asia kuin jättäisi pesulla käynnit väliin, eli ei peruuttamatonta.Naisella himot vain kiihtyy iän myötä, mutta miehellä ei edes muna seiso ja tukkakin tippuu päästä. Norsullakin on paksu nahka, ja mitä paksumpi on nahka, sen syvemmät on uurteet.
- se ryssäkin!
täytyy olla kirjoitti:
vaikea on lihavaa naista rakastaa,suomalainen nainen ylipainoinen läski.40-kymppisten venäläinaisten rungot ovat jo paljon huonommin hoidettuja kuin suomalaisten - 50-kymppiset maatuskat eivät kelpaa enään muille kuin syrjäseutujen alkoholisoituneille peräkammarien pojille... Itse voin näin 35-vuotiaana todeta, että onhan noita itänaisia tullut nuoruudessa poljettua, nyt olen onnellisesti naimisissa itseäni hieman nuoremman suomalaisnaisen kanssa - eikä tarvinnut muuten ottaa mitään läskiä :-)
- saattaa tietty olla
nuo. kirjoitti:
Naisella himot vain kiihtyy iän myötä, mutta miehellä ei edes muna seiso ja tukkakin tippuu päästä. Norsullakin on paksu nahka, ja mitä paksumpi on nahka, sen syvemmät on uurteet.
niinkin, että ei seiso, kun ei innosta perää roikottava "toyota" enää :)
- vaan käy
saattaa tietty olla kirjoitti:
niinkin, että ei seiso, kun ei innosta perää roikottava "toyota" enää :)
kun miehet rupsahtelee ja naiset ne jättää. Sitten ne puolikaljut kaljamahat yrittää nuoria sinkkunaisia, jotka voi pahoin jo pelkästä ajatuksesta.
- Venäjällä
täytyy olla kirjoitti:
vaikea on lihavaa naista rakastaa,suomalainen nainen ylipainoinen läski.kuuluvat valtaosin nuoriin, nuorehkoihin ja vähintään varakkaisiin ja asuvat suurkapungeissa.
Nyky-Venäjällä kuilu rikkaiden ja köyhien välillä on, kuten tiedämme, Euroopan (tässä Venäjä tarkasteltuna osana Eurooppaa) syvin. Venäjän suurten luonnonrikkauksien hyödyntämisen ja varallisuuden uusjaon tuottama raha hyödyttää lopulta vain hyvin pientä osaa venäläisistä - naisistakin.
Suurin osa venläisnaisista kamppailee oman ja perheensä toimeentulo-ongelmien kanssa. Kuten varmasti tiedät, suhteellisen tai absoluuttisen köyhillä ihmisillä on kaikkialla vähiten mahdollisuuksia huolehtia esim. ruokavaliostaan: venäläisen suurkaupungin katukuvassa tai (huippu)klubilla tapaamasi hoikka hyvinpukeutunut nuori nainen on omalla tavallaan asemastaan taisteleva opiskelija tai uusrikas - joskin uusrikkaan tai edes sellaiseksi pyrkivän näet luonnossa todennäköisesti lähinnä vilaukselta.
Nainen, jonka Venäjällä käydessäsi kohtaat, on todennäköisimmin keski-iän ylittänyt perheellinen ihminen.
Naisten sikäläinen pukeutumiskoodisto toki poikkeaa meikäläisestä: se, pitääkö sitä naisellisena tai "kauniina", on makuasia. Keski-ikään asti ja sen ylikin venäläinen nainen pyrkii korostamaan naiseuttaan eri tavoin kuin yhä edelleen suuri osa keskimäärin paremmin toimeentuleva nainen esim. Suomessa.
Täälläkin nuorehkon, suomalaisen tai veäläisen, naisen erottaa toki "tuulipukukansasta", johon hyvin harva suomalainenkaan nuorikaan nainen, huono-osaisi lukuun ottamatta, enää lukeutuu.
Toimin itse ulkomaankaupassa venäläisten yritysten kanssa. Näissä piireissä en juuri tapaa edes keski-ikäistä, lihavuuteen taipuvaista, huonosti pukeutuvaa (keskiluokkaista) naista. Suuri osa venakoista kuuluu kuitenkin korkeintaan keskiluokkaan.
Liikutko ehkä hyvin toimeentulevissa piireissä - joihin "venäläisistä naisista" kuuluu murto-osa. Niissä toki näet varakkaan ja itsestään huolehtivan naisen - mutta lieneekö hän kiinnostunut sinusta?
Kannattaisiko käväistä Venäjällä tarkistamassa, miten naiset siellä keskimäärin voivat? Tai tutustua lähemmin niihin enemmän tai vähemmän tavallisiin venakkoihin, jotka ovat päätyneet muiden länsimaiden tavoin myös Suomeen? Suuri osa jälkimmäisistä on meikäläisittäin katsoen kohtalaisen huono-osaista, vaikka olisi Venäjällä hankkinut korkeankin koulutuksen.
Kuvasi "venäläisestä naisesta" ja hänen kauneudestaan voisi viimeistään Venäjällä pitempään oleskellesasi muuttua aika lailla.
- minut
Silloinhan se kummankin kypsyys ja parisuhde punnitaan kun ensihuuma on hälvennyt.Sen jälkeen sitä vasta huomaa että rakastaako sitä toistapuolta vai ei.Itse olen alle 30 ja 10v. ollut parisuhteessa ja en voisi ikinä kuvitella olevani kenenkään muun kanssa.Asiat hoidetaan puhumalla,toiselle annetaan omaa aikaa,otetaan huomioon myös toisen fiilikset yms yms.Jotkut pariutuu kerran elämäs ja toiset useemmin.
- Make60
Ei ne kaikki parisuhteet kärjisty ja puolison kanssa pitää osata sopia asioista koska asiat riitele eikä ihmiset. Sinkkuuden huonopuoli on siina että jos on vapaa haluaa seksiä 3-kertaa viikossa niin tulee pitkanpäälle raskaaksi etsi yhdenyön hoitoja seksikumppaniksi ja tautejakin voi saada. Tai sitten pitäisi olla vakipaikka missä kävisi seksitarpeensa purkamassa. Itse olen kohta ollut 20-vuotta parisuhteessa eikä ole tarvinnut katua kun on niin mukavaa kun on kotona hyvä puoliso ja kivä teini-ikaöinen tyttökin ja kun vielä sopii molempiä tyydyttävät pelisäännöt miten ollaan niin on mukavaa elämää.
- Nimetön
Voihan sitä runkata jos ei saa toosaa.
Toosa on yliarvostettu, ei sen takia rahojaan kannata muille antaa. - vain miesten
Nimetön kirjoitti:
Toosa on yliarvostettu, ei sen takia rahojaan kannata muille antaa.ainakin suomalaisten miesten tapa sanoa, että kaipaa hellyyyttä ja toisen ihmisen läheisyyttä.
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Toosa on yliarvostettu, ei sen takia rahojaan kannata muille antaa.RUNKKAAMISTA tylsempää hommaa saa hakea..
On kyllä nyt niin että runkkaaminen on yliarvostettua.. - joesakic
Nimetön kirjoitti:
Toosa on yliarvostettu, ei sen takia rahojaan kannata muille antaa.ilmankin pärjää eikä tarvi toiseen rahojaan tuhlata.
- nore
Nimetön kirjoitti:
RUNKKAAMISTA tylsempää hommaa saa hakea..
On kyllä nyt niin että runkkaaminen on yliarvostettua..No heitä runkkaus pois sitten ja hanki nainen tai mies..
- Nimetön...
nore kirjoitti:
No heitä runkkaus pois sitten ja hanki nainen tai mies..
Eipä tartte enää mutta kiitos vinkistä
- Make60
Nimetön kirjoitti:
Toosa on yliarvostettu, ei sen takia rahojaan kannata muille antaa.Kunnon pelimies saa aina mutta kun ikää alkaa tulla yli 30 niin ei viitsi enää baareissa notkua ja kun on hyvä puoliso kotona saanti on aina varma. Kannattaa kokeilla mitä eroa on runkkaamisella ja naimisella.
- kannatan
Minkä takia ihmiset tuppaavat itsensä samaan asuntoon asumaan? Voihan sitä muutenkin seurustella. Monet vanhemmat ihmiset näin tekevätkin, kun ovat virheistään oppineet. Ei tule riitoja tiskeistä, eikä lattialla lojuvista haisevista sukista jne. ja jos sukset menevät ristiin, niin ei ole erokaan vaikeaa.
- KLUBI!
Vapaiden miesten ja naisten klubi mihin tullaan vain hetkeksi tarkoituksena kumppanin löytäminen yöksi, viikonlopuksi, tai vaikkapa matkaseuraksi.
Jos joku nyt sanoo, että onhan jo ravintoloita sitä varten, niin on ymmärtänyt väärin. Ravintoloissa kun käy kaikenlaista väkeä, ja silloin voi syntyä väärinkäsityksiä tarkoitusperistä. Mutta tuollainen klubityyppinen toiminta joka perustuisi pelkästään hetkellisen kumppanin ja sexiseuran hankintaan, ei aiheuttaisi epäselvyyttä kenellekään.- idea!
Sellaisia klubeja pitäisi sitten olla ympäri Suomea ettei tulisi liian pitkä matka iltaseuran hakuun. Ainakin kaikissa vähänkin suuremmissa kaupungeissa.
- ei kiitos
onneksi meidät on luotu erinlaiseksi,siis mies ja nainen.
onnea siis on parisuhteessakin erinlaisuus ja jatkuvuus.
tuollainen parin vaihto kuluttaa ihmisiä nytkin jo tarpeeksi.hyvin monet nuoret luulevat että työ on tressaavaa ja raskasta,mutta myös elämän tapa ressaa nyky ihmisiä.siis mies ja nainen on mielestäni tarkoitettu sitoutumaan parisuhtessa.ja heillä on myös vastuu parisuhteen onnistumisessa.
- dogfart
katkera vanhuus odottaa... yksin ja unohdettuna.
- ei yleistetä käsityksiä
Suomi24 tukee yhden ihmisen kokemuksia ja haluaa levittää niitä yleiseksi mielipiteeksi. Toivoisi parempaa katsantokantaa etusivun viestivalintoihin. Avioliittoon ja perheeseen kannattaa edelleen satsata, se on yhteiskunnan tärkein tukipylväs. Positiiiviset viestivalinnat antavat yhtä suuren mahdollisuuden kertoa myös negatiivisista kokemuksista, mutta pääpaino olisi uskolla ihmiseen ja jatkuvuuteen.
Yksi mielipide toisten joukossa tämäkin.- satsaua kantaa
oikeassa olet.kyllä parisuhde on tuki.mutta ei itsestään selvyys.siihen kannattaa satsata.keskustelu on a ja o.parisuhtessa,siis oikeassa keskustellaan ja kuunnellaan tehdään yhdessä rakentavia valintoja.
Tosiaan täällä monesti näkee näitä sinkkuiluviestejä etusivulla.. Olen myös samaa mieltä avioliiton ja perheen yhteiskunnallisesta merkityksestä. Ilman perhettä ei ole jatkuvuutta ihmisellä eikä siten yhteiskunnalla.
Ihminen on hirveän muuttuvainen ja omaksuu vaikutteita kaikkialta. Täys pedoksikihan ihminen voi kasvaa. Siksi on minusta tärkeää ylläpitää positiivista ilmapiiriä ja uskoa asioihin, että olisivat hieman vastapainona elämän raadollisuudelle.
Mutta ei se tuo yhdessäolo aina taida kaikille sopia.. Moni nykyään käyttää sellaista vapaan valinnan terminologiaa ja individualismia käsitellesseään ja perustellessaan ratkaisuja, että en tiedä aukeaako tämmöinen yhteiskunnallinen merkitys heille tässä asiassa. No yksi näkökanta toisten joukossa tämä minunkin.- Vähän järkeä kehiin
on ilmastokatastrofi....?
- Kun minä
haluan prinsessahäät, joita olen pikkutytöstä halunnut.
- Yksinäinen_sinkku
Mitä hienoa tässä sinkkuna olemisessa on? Ahdistaa, kun ei ole ketään joka olisi lähellä.
- Ymmärtäjä
Ymmärrän sinua ja puuteesi. Tarvitsisit kunnon pitkät panot parikertaa viikossa niin jopa alkaa helpottaa. Hanki itsellesi muutama kova mies kaveria ja heidän kanssaan sillointällöin niin jopa piristää.
- Make60
Olet saamaton sinkku koska itse koska itse aikoinaa noin 20 vuotta sitte pikamiehenä oli välillä kolmekin eri naista viikonsisällä ja sitten pitää hommata pari vakipanoa jossa voi 2-5 kertaa viikossa käydä paineita postamassa.
- Tuonetar86
jos olet itse joutnut kärsimään parisuhteessa useamman kerran, ei se tarkoita sitä, että joka ikinen parisuhteessa elävä ihminen kokee saman. Valitettavaa, että sinulle on käynyt näin, mutta jokainen parisuhde on omanlaisensa. Eikä kaikille käy juuri niin, kuin sinulle on käynyt.
Itse elän onnellisessa parisuhteessa, oltuani ensin yli kaksikymppiseksi asti sinkkuna. Olen hyvin onnellinen ja tyytyväinen. - neitokainen
Ei muuten pidä yhtään paikkaansa. Mä olen parisuhteessa hyvin onnellinen ja ollaan oltu aika pitkään yhdessä... Meillä kaikki menee hyvin eikä ole riitoja melkeen ollenkaan... Mut jokaisella on omat mieltymyksensä että onko sinkku vai varattu..
- Myöskin sinkku...
Toisilla parisuhde kestää toisilla ei. Toisille se sopii, toisille ei.
Tuttavapiirissäni on paljon ihan onnellisia pariskuntia, onnettomia pariskuntia, onnellisia sinkkuja ja onnettomia sinkkuja.
Itse olen ollut jo kauan sinkku ja kuitenkin toivon, että sen "oikean" vielä löydän. Vaikka paskaa olenkin saanut aikaisemmissa suhteissani niskaan oikein urakalla, en ole vielä uskoani menettänyt parisuhteeseen. Tosin en epätoivoisesti etsi suhdetta. Elän siinä uskossa, että se "oikea" tulee vastaan etsimättä, jos on tullakseen.
Aurinkoista kevättä kaikille :D - ihan väärässä
olet täysin väärässä ei kaikki suhteet pääty niinkun luulet miehen ja naisen liitto pysyy
- kab
sä taidat olla näitä 'iki-sinkkuja' jotka ei osaa elää pari suhteessa. itse olen ollun jo 20v naimisissa ja 5 lasta eikä mikään saa meitä eroamaan. muistan myös vaimoani aika ajoin kukkasilla/muilla kivoilla yllätyksillä....
- anna-liisa
Onneksi meillä on vapaus valita olemmeko sinkkuja vai parisuhteessa. Yksi sopii yhdelle toinen toiselle, annetaan jokaiselle vapaus valita ja tehdä omat ratkaisunsa.
parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi, siis myös niihin riitoihin....kukaan ei viitsi yksin riidellä,myös eroon tarvitaan kaksi. Onko tässä syyllistä osapuolta. Miksi ihmisen pitää aina hakea syyllenen eroihin,siinä kumminkin on kaksi syyllistä loppupeleissä jos se pitää löytää...
No nämä seurustelupalstat kertovat suurella suosiollaan omaa karua kieltään siitä haluaako ihminen olla yksin..siihen ei ole mitään kommentoitavaa... Nautitaan keväästä kaikki sinkut
kuin parisuhteessakin elävätkin.... - eiii
kyl se aika paljon on näin.Mut se kestää oikeen löytäminen.Minä olen kyl oikeesti loppuun saakka,en tee riitoja tms..olen rakastava mies
- sinkkuja
hoitaa, kun olette vanhoja, no ehkä robotit. Jos lapsia ei olisi, sinkut loppuvat.
- haluan munaa
pitää sitten ruveta huoraksiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii loloolololllol
- ...........
Se, että joku parisuhteissaan epäonnistuva tulee tänne rypemään itsesäälissä ei todellakaan saa minua alottamaan täydellistä sinkkuelämää...todella raivostuttaa tuollainen ajattelutapa "mä vaan epäonnistun kaikessa, en enää ikinä rakastu"
Ihminen tarvitsee rakkautta ja välittämistä!!!! Mikään pykälä ei pakota ihmisiä kulkemaan samaa polkua 20 vuotta! Elämän pelkoa ja sitoutumiskammoa tommonen sanon minä...... Kun löytää oikean , se on kaikki.
- omaa
kuvaasi, ja tule vasta sitten haukkumaan toisia luusereiksi, jos vielä on kanttia.
- kans..
Olemme olleet parisuhteessa jo kohta 10 vuotta ja kirjoitan tätä raivon vallassa..Juuri riideltiin ja tosi on että ei siis mitään kompromisseja osata tehdä..Aina on herralla oma mukavuus tärkeintä!! Itse olin äskeisessäkin riidassa tulossa puolitiehen vastaan mutta tuntui että miehen pitää olla aivan tahallaan ilkeä vaikka tietää toisen herkkyyden :( Olen monta kertaa miettinyt lopettavani suhteen koska mieheni laiminlyö minua jatkuvasti ja nyt viimeaikoina hän on alannut olemaan avoimesti ilkeä. Olen luonteeltani kiltti ja yritän ymmärtää todellisia syitä mutta nyt tuntuu että tämä touhu saa riittää..Joko hän muuttuu tai sitten minä lähden!
Ps. Minulla ei ole mitään ongelmaa löytää uutta sillä ottajia olisi varmasti jonoksikin asti mutta jotenkin tuntuu että kun/jos lopetan tämän nykyisen suhteen niin jättäydyn kyllä vapaaehtoisesti sinkuksi.- samat sanat
Tuohon voisin sanoa, että samat sanat..
Tosin sukupuolet menee nyt toistapäin ja ei voi muuta kuin todeta, että kun asiat liika hyvin niin rakennetaan tahallaan ongelmia/riitoja.. johon en keksi silti mitään syytä.
Naiset aloittaa riidan myös tahallaan, vittuilemalla joka asiasta, esittämällä tietämätöntä, pompottamalla, nalkuttamalla.. ja jossain vaiheessa miehellä palaa hihat! - taas..
samat sanat kirjoitti:
Tuohon voisin sanoa, että samat sanat..
Tosin sukupuolet menee nyt toistapäin ja ei voi muuta kuin todeta, että kun asiat liika hyvin niin rakennetaan tahallaan ongelmia/riitoja.. johon en keksi silti mitään syytä.
Naiset aloittaa riidan myös tahallaan, vittuilemalla joka asiasta, esittämällä tietämätöntä, pompottamalla, nalkuttamalla.. ja jossain vaiheessa miehellä palaa hihat!Kyllä se tietty niin on että riitoihin tarvitaan 2 osapuolta eikä kaikki vika tokikaan ole miehessäni. Hän on minun "eka" rakkaus ja tosiaan kohta 10vuotta tulee täyteen..Muita kokemuksia ei ole johon voisi verrata ja en siis ole mikään asiantuntija sanomaan että kaikki parisuhteet on vaikeita ja tuskaisia mutta jotenkin pahoin pelkään että on..?
Onhan tässä hyviäkin puolia kuten tosinaan hyvät keskustelut, seura, hyvä seksi.. Mutta paljon myös ongelmia ja pahaa mieltä.. Tällähetkellä tuntuu kallistuvan enemmän negatiiviseen :/
- kirhu
...Jos on tahtoa???? kaikki ongelmat voi voittaa...????
- Tuplatyhmä
Olen ollut kahdesti naimisissa....... kokenut aivan saman ja vaihtamalla ei tilanne muutu..........nyt sinkkuna elellessä seuraan sivusta muiden räpiköintiä ei käy kateeksi... ja kaikki pettää kaikkia ....... nin surullista kun se onkin
- yhdessä_
mieheni kans ollaan oltu nyt 6v yhdessä ja oma talo sekä häät edessä jossain vaiheessa ja odotan innolla. Mä olen ainakin valmis tekemään kaikkeni parisuhteen eteen. Mä en todellakaan ymmärrä miten ihmiset tekee suhteestaan/elämästään niin vaikeaa.
- filosooffi
Naiselle tärkeimmät elementit elämässä on turvallisuus ja varallisuus (joka sisältyy edelliseen) ja läheisyys (omilla ehdoilla).
Tuolla reseptillä tulee ERO..
mutta jos lähdet siitä (nainen), että haluat miehen.. muu toisarvoista niin hyvin menee. Tulee kyllä turvallisuus ja läheisyys kaupanpäälle noin yleensä (ainahan ei voi onnistua).
- 7v loppui viimeviikol
olen ehdottomasti samaa mieltä! viimeiset 3v. ollu yhtä helvettiä! alku kyllä oli lupaava!
- Nimetön
Onnellisuuden voi saavuttaa vain elämällä Jumalan tahdon mukaista elämää!
- örör
Täysin samaa mieltä. Parisuhdetta vierastan niin paljon, että en ole sellaisessa eläissäni ollut. Ura- ja itsekeskeisyys, oma tila, täydellinen joustamattomuus muiden ihmisten suhteen ja yksin viihtyminen eivät käy yhteen parisuhteen kanssa. Parisuhde sopii joillekin, mutta sinkkuus on vähintään yhtä hyvä vaihtoehto.
Sitäpaitsi, sinkkuna on helpompi olla lisäämättä liikakansoitetun maailman taakkaa;) - Enkä ikinä vaihtaisi
Olen ollut ensirakkauteni kanssa jo toistakymmentä vuotta. Olen onnellinen, ja parisuhteessa onnistuminen kannustaa vain haluamaan lisää ja rakentamaan siitä entistä paremman. Puolisoni on paras ystäväni, eikä pettäminen ole ollut kertaakaan edes lähellä. Ei toisen aina tarvitse olla ihana, enhän minä itsekään ole. Omia persooniamme molemmat, annetaan toiselle tilaa hengittää.
- ennustaja--
Olet ilmeisesti nainen puheista päätellen ja sinulla ei ole harmaata aavistusta mitä miehesi tekee sinun selkäsi takana. Tyypillinen nainen joka uskoo ja luottaa mieheensä. Voi ziisuz...!
- pahansuopaisuutta
ennustaja-- kirjoitti:
Olet ilmeisesti nainen puheista päätellen ja sinulla ei ole harmaata aavistusta mitä miehesi tekee sinun selkäsi takana. Tyypillinen nainen joka uskoo ja luottaa mieheensä. Voi ziisuz...!
Tasapainoisessa parisuhteessa ei ole puutetta mistään. Ja kun on hyvä olla molemmilla voi puistella päätä toisten edesottamuksille. Ei tunnu eronneilla elämä olevan tavoittelemisen arvoista muutenkaan. Maksat sinne ja tänne elatusmaksuja, seksiin pitää tyytyä mistä milloinkin sattuu harvoin saamaan, jos silloinkaan. Juhlapyhät ovat pahimpia kärvistellessä yksin, muutenkin tuntuu kuin kaikilla muilla maailmassa on joku paitsi itsellä. Tuttua tuntea itsensä toisen luokan kansalaiseksi, pariskunnat eivät pyydä yhteiseen mukavaan ja olo on paljolti alamaissa.
- ja luotan
ennustaja-- kirjoitti:
Uskon ja luotan. Tottakai. Rakastan häntä, ja hän minua. Rakkauselämä kukoistaa, molempien tarpeet tulevat tyydytetyiksi, ja enemmänkin. Vapaa-ajan vietämme yhdessä, olemme keskenämme hyvin puheliaita, ja flirttailemme paljon. Harmi, että olet ilmeisesti joutunut pettymään. Parisuhde ja onnellisuus on päätös, sen eteen on tehtävä töitä. Mutta aivan kuten ahkerimmat puutarhuritkin, parisuhteestaan parhaiten huolta pitävät korjaavat suurimman sadon. = )
- sanoisin
Niinpä, että puolisossa vika...
Katsopas peiliin ja mieti, miksi ei onnistu. Miksi kuitenkin on niitä, joilla onnistuukin, ainakin jossain vaiheessa.
Olet todellisuudessa menettänyt uskosi myös omaan kykyysi luoda ja pysyä parisuhteessa. - asiasta
joo samaa mieltä olen =D puhut asiaa!
- aina halu päällä
Sinkut todistelevat, että on hienoa olla sinkku.
Jos näin on, ei sitä tarvistse todistella.
Sinkuilla on paha olo, ja aina halu päällä. - alle 30vee parisuhteessa ja...
olen samaa mieltä!!
Jos saisin valita eläisin sinkkkuna..taikka en ainakaan yhteiselämässä miehen kanssa.
Nykyään kun olen mieheni jonkinlaisena ihanne kuvana..riitaa tulee hiustenleikkuusta, meikistä, pukeutumisestani.. jne jne...mitä itse tahtoisin en saa. Pitää olla tiptop etten varmana riko hänen "sovinnaisuus" rajojaan. Saan jatkuvaa arvostelua. Tiedän etten ole häpeäksi en ruma enkä lihava..taikka muuta mitä pitäisi hävetä, mutta jos tänään tahtoisin punaiset sukat niiden jokapäiväisten mustien sijaan..riita on heti. Minussa on puoli joka joskus oli minä ja se tahtoo joskus edes olla minä...mutta...niinpä..
Sinkkuus ei tarkoita yksin oloa..se vain tarkoittaa oloa olla vapaammin oma itsensä...ainakin minulle :)- mies sulla
Yleensä itsetunnon kanssa ongelmia ihmisellä, joka haluaa hallita muita. Mieheni ei ole ikinä sanonut minulle, miltä minun pitäisi näytää. Enkä minä hänelle, jos en jostain hänen ulkonäössään pidä. Minusta on todella väärin yrittää rajoittaa toisen elämää niinkin typerällä asialla kuin ulkonäöllä. Lähtisin heti sellaisesta suhteesta, sillä pidemmän päälle sellaista ei jaksaisi kukaan, se on varma.
- Kuiva kausi
Naisten on helppo sinkkuilla jos on vähänkään viehättävän näköinen. Miehiä tulee pyytämättä tyrkylle ja seksin määräkin voi olla suurempikin kuin vähän arkiintuneessa suhteessa.
Toista se on miehillä, aina joutuu vonkaamaan, pistämään itseään likoon ja ottamaan vastaan usein ylimielisen töykeät torjumiset. Harvassa ovat ne naiset, jotka ystävällisellä tavalla kertovat, jos eivät kaipaa juttuseuraa.
Itse vaihtaisin tällaisen sinkkuilun heti suhteeseen jos passeli nainen löytyisi. - tässäkin asiassa
Olen ollut mieheni kanssa naimisissa kohta 30 vuotta. Ensimmäisen kerran olisimme eronneet jo viiden vuoden kuluttua häistä, seuraava paha tilanne, jota jatkui jo aika pitkään, oli kun lapsemme täytti 10 vuotta. Taas kuitenkin jatkettiin ja mukavasti meni, syntyi toinen lapsikin, kummankin silmäterä, yhteinenkin. Noin 8 vuotta sitten minusta tuntui, että nyt tämä loppuu. Viimeiset viisi vuotta ovat olleet rankkoja parisuhteen kannalta, emme riitele, mutta kumpikin on voinut huonosti. Olemme olleet tilanteessa, jossa kumpikin on hiukan katsastellut vihreyttä muualla. Tässä kuitenkin ollaan, yhdessä. Ja nyt on tunne, että ehkäpä me todellakin kuulumme yhteen :) Sitä vaan oppii kunnioittamaan toista ja luopumaan jostain saadakseen jotain.
Elämä on kasvua ja parisuhde jos mikä, on sitä. Toisen ihmisen rinnalla eläminen ei ole helppoa. Se on ihanaa, mutta yhtä rankasti voidaan mennä alaspäin. Ihminen kehittyy ja muuttuu johonkin suuntaan, kaksi ihmistä saakin sitten jo suuntia monenlaisia. Niihin on sopeuduttava, ne on yhteensovitettava. Minä en usko, että sieltä naapurin vehreydestä löytyisi sen kummempaa, yhtälailla rikkinäinen ihminen vain. Toisaalta ihan varmasti on tilanteita, että on suorastaan hulluutta olla yhdessä. Vaikkapa väkivalta on sellainen asia.
Ihmissuhteet, myös ystävyyssuhteet, vaativat vaivaa, luopumista ja antamista, ne vaativat tahtoa ja sisua. Mutta kyllä se palkkio on sitten aina välillä huikaiseva.
Ei pidä luovuttaa heti, kun tulee ongelmia. Nimittäin siitähän se vasta alkaa, kasvu, myös oma kasvu ja nimenomaan se. Se on nimittäin aika hurja tunne, kun muuttaa omaa asennettaan, tapojaan, nähdä se muutos, mitä se saa aikaan puolisossa ja perheessä. Useinhan sitä vain haetaan ja vaaditaan muutosta toisessa. - täynnä paskaa
;-) eikä tänne tietysti oo pakko kirjoitella.
- Maukka3
Oletpa katkera.On normaalia elämää se että välillä tulee murheita mutta minä olen erimieltä elämän tarkoituksesta.Miksi pitäisi olla sinkkuna?Minulla on ihana vaimo ja poika ja elämä yhdessä on ihanaa.Ei ole elämää ilman heitä siksi annan kaiken rakkauden heille.Mitäs sitten sinkkuna on ollessa kun olet vanhus?kuka muistaa sinua?Minulla meni monta vuotta ennen kuin löysin sen oikean ja nyt elämä on ihanaa.
- on..
luonnonvastaista.
- Ei enää sinkku
Olet vain ollut vääränlaisten ihmisten kanssa. Kyllä oikean ihmisen kanssa suhde toimii vaikka koko elämän. Ja jos ei riitoja kestä, ei ole kypsä ihminen. Jokaiseen suhteeseen kuuluu kiistoja ja kypsät ihmiset selvittävät ne yhdessä.
Sinkkuudessa ainoa ihana asia on se, että saa tehdä asiat ihan niinkuin itse haluaa. Muuten se onkin sitten yksinäisyyttä, ellei halua harrastaa yhden yön juttuja, jotka ainakaan minulle ei sopineet. On ihanaa, kun on vierellä se ihminen, jonka kanssa jakaa ilot ja surut. Aina ei ole parisuhteessa olo helppoa, mutta ne hyvät hetket saa unohtamaan ne huonot hetket. Päivääkään en vaihtaisi pois. - Josku
Eihän se hernekeitto maistu viikon jokaisena päivänä.
- Liisa20
Tuo ei ole todellakaan totta.
Olen seurustellut 14vuotiaasta asti poikien kanssa.
16vuotiaana löysin tämän hetkisen mieheni.
Olen nyt 20vuotias. ja tämän 5vuoden aikana meillä on mennyt paremmin kuin hyvin. Ja olemme onnellisia. kesällä häät, ja lapsi tulossa, voiko ihanempaa elämää odottaa? Vaikka löysin mieheni nuorena, olen varma että se kestää "kunnes kuolema meidät erottaa asti"
Eli varattuna kivempi, enkä kadu!- nuori sanomaan
Niin monen ensirakkauden olen nähnyt kariutuvan siinä 25:n ikävuoden paikkeilla... Tai ei välttämättä edes ensirakkauden, vaan sellaisen, joka on alkanut nuorella iällä. Eli minusta 20-vuotias on liian nuori sanomaan asiaan mitään.
Toisaalta tunnen myös parin, jotka ovat olleet yhdessä 16-vuotiaista asti, nyt ovat juuri sen 25 vee. Aika myrskyisä suhde tuntuu heillä olevan, mutta silti toimiva. Uskon vakaasti, että he viettävät loppuelämänsä yhdessä. Jotkut löytävät sen rakkauden nuorina, jotkut vanhoina. Itse olen tyytyväinen siihen, että olin sinkku yli 20-vuotiaaksi asti, niin nyt osaa parisuhteesta tosissaan nauttia. - alle 50% totta
Noinhan minäkin ja ent. vaimoni ajatteli joskus aikoinaan. Ihminen kehittyy ja aikuistuu. Ajatus muuttuu. Oletko kuullut. Samoihin ympyröihin kyllästyy.
- niin se on
alle 50% totta kirjoitti:
Noinhan minäkin ja ent. vaimoni ajatteli joskus aikoinaan. Ihminen kehittyy ja aikuistuu. Ajatus muuttuu. Oletko kuullut. Samoihin ympyröihin kyllästyy.
Nuorena sitä vielä helposti ihastuu ja lähtee jonkun muun mukaan. Kyllä minusta nuoruus kannattaa elää täysillä eikä ottaa asioita liian tosissaan. Kyllä sitä ehtii elää parisuhteessa vähän myöhemminkin.
- alexndrea3
nuori sanomaan kirjoitti:
Niin monen ensirakkauden olen nähnyt kariutuvan siinä 25:n ikävuoden paikkeilla... Tai ei välttämättä edes ensirakkauden, vaan sellaisen, joka on alkanut nuorella iällä. Eli minusta 20-vuotias on liian nuori sanomaan asiaan mitään.
Toisaalta tunnen myös parin, jotka ovat olleet yhdessä 16-vuotiaista asti, nyt ovat juuri sen 25 vee. Aika myrskyisä suhde tuntuu heillä olevan, mutta silti toimiva. Uskon vakaasti, että he viettävät loppuelämänsä yhdessä. Jotkut löytävät sen rakkauden nuorina, jotkut vanhoina. Itse olen tyytyväinen siihen, että olin sinkku yli 20-vuotiaaksi asti, niin nyt osaa parisuhteesta tosissaan nauttia.Et voi liittosi kestosta käydä kertomaan mitään ,noin minäkin ajattelin ja mieheni sairastui syöpään ja kuoli 33 vuotiiana ,ei tosiaan ikirakkaus auttanut ,vain 2 min ja sun liitosi voi olla jo ohi ollut ,vaikka yks liikenneonnettomuus tai mikä vain juttu .
- elämäni parhaat ajat
oon ollut 23 vuotta sinkkuna, ja tulen varmasti jatkamaan samaa rataa. nautin yksinolosta, seura jota saan on kaverit ja se riittää vallan mainiosti. seksiä tulee silloin tällöin, mikä on vallan riittävä. mikäs sen mahtavempaa kuin sinkkuilu, saat vapaasti mennä, tulla ja kokea maailman. Suosittelen!
- puhut.
Tapasin vaimoni ja tasan 2:n viikon päästä menimme kihloihin. 11 kuukautta naimisiin ja 7 kuukautta häiden jälkeen syntyi ensimmäinen 3:sta lapsestamme. Poika täytti tammikuussa 16 vuotta. Yhä edelleen on rakkautta ilmassa. Otetaan toisemme huomioon ja huomioidaan toisemme. Erotiikka kukkii. Tapasimme siis -90 loppukesästä. Että semmoista. ei se välttämättä ole niin auvoista tuo sinkkuuskaan.
- kaipuuseen
Pitkä avioliitto tuo aina uusia mukavia juttuja tullessaan. Uutta polvea ja sellaista. Yksinäinen vanhuus ei houkuttele. Vanhetessa kaverit kupsahtelevat ja elämä käy hiljaisemmaksi. Hyvät välit lasten perheisiin ja puolisoon, sekä omia harrastuksia ja muita juttuja. Mukava loppuelämä on siinä. Nelikymmis-pyykin jälkeen ei oikein "teinielämä" innosta, istua pubeissa toisten eronneitten juoppojen kanssa ja laulaa karaokessa surkeita elämänkohtalobiisejä nuotin vierestä.
Sinkkuna eläminen ilman jälkeläisiä voi menetellä tiettyyn ikään asti, mutta ikää tulee jokaiselle ja hiljaisemmaksi menee iän karttuessa. - ei ei ei
olen mies ja sinkkuna oleminen on todella yksinäistä ja ikävää elää mies ja nainen on tarkoitettu yhteen eikä sinkkuuteen ihan tyhmää ajatelkaapa jos kaikki naiset haluaisivat olla sinkkuna niin mitä sitten miehille eihän heille jää mitään sitten jos naiset haluavat olla sinkkuna niin sitten on syytä epäillä se että haluavat toista naista
- kun..............
vaihda naiseen :)
- G-mini
Toi o vaa siu mielipide lukuisien muiden päinvastasten joukossa.
Omista kokemuksista en ala puhumaan.
"Toista kun ei tarvitse enää miellyttää"
-Kuka kehtoo miellyttää toista vaa sen takii et tarvii eikä sen takii et haluaa?
Kompromissit
-Joilleki kelpaa se että tehhää niiko toine haluu, ja mikäs siin jos useimmite haluu iteki samaa.
Noh. Aviolittoon en ajatellut koskaan ryhtyä, avoliitto tuntuu miun jutulta. - kohta 30v lasissa
enkä koskaan seurustellut mut kukapa nörtin kanssa haluaisikaan =(
- parhaita!
Niin siis jos olet mies, niin täytyy sanoa, että jotkut naiset tykkää "nörteistä". :) Mieluummin minä sellaisen ottaisin kuin jonkun baareissa rellestävän tyypin, joka luulee olevansa oikein naisten mies. Sellaisille kaveriporukallakin naureskellaan. NÖRTTIYS KUNNIAAN! :)
- ddjj
olen 22v mies, muutamien epäonnistuneiden suhteiden jälkeen voin todeta että sinkkuus kannattaa. Ei pidä muistella mitään juhlapäiviä ja tehdä niistä suurta numeroa, ei pidä ostella mitään lahjoja kenellekkään, saa mennä just miten ite haluaa laatimatta sen kummempia selvityksiä...
- olleet????
Ihmetyttää, että millaisten ihmisten kanssa oikein kaikki on olleet, kun on ollut parisuhteessa niin kamalaa? Joo, katsokaa vaan ulkokuorta, niin varmasti saatte niitä nalkuttavia akkoja ja pettäviä ukkoja itsellenne!
Parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Jos nyt mies ei muista mun nimipäivää tai tuo joka viikko kukkia, niin ei meidän yhteinen elämä siihen kariudu. Tärkeämpää on ne pienet asiat, joilla voi osoittaa rakkautta. - parisuhteessa
olleet???? kirjoitti:
Ihmetyttää, että millaisten ihmisten kanssa oikein kaikki on olleet, kun on ollut parisuhteessa niin kamalaa? Joo, katsokaa vaan ulkokuorta, niin varmasti saatte niitä nalkuttavia akkoja ja pettäviä ukkoja itsellenne!
Parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Jos nyt mies ei muista mun nimipäivää tai tuo joka viikko kukkia, niin ei meidän yhteinen elämä siihen kariudu. Tärkeämpää on ne pienet asiat, joilla voi osoittaa rakkautta.ei minun tarvitse edes miettiä, koska tuon vaimolleni kukkia - ei ole stressiä nimi- tai naistenpäivänä - ostan niitä hänelle sillon kun siltä tuntuu! Fiksut naiset arvostavat puolisoissaan todellakin ihan muita asioita...
- curpitsa
Mulla on tässä 9vuoden suhde,2 lasta,itse viimeistä naulaa myöden rakennettu omakotitalo(3v rakennettiin kahden vauvan kanssa)...eli ei herkkua...Tässä vaiheessa on käyty läpi vuosien vaikeudet,vihaamiset,pettämiset,ym.lähes kaikki mahdollinen paska.Mutta unelma siitä,että joskus voisi hyväksyä puolisonsa ja elää onnellista vanhuutta toisen kanssa,antaa voimia selvittää asiat.Vaikka se kestäisi 10 vuotta,on se sen arvoista.Ihmisellä on järkeä ja älykkyyttä,mitä voi käyttää siihen asioiden selvittämiseen.On rakastettava pyyteettömästi ihmistä,ja annettava anteeksi.Anteeksianto on avain onneen!!!!!! Jos eivät omat keinot riitä,voi kääntyä parineuvonnan puoleen..
- joskus tyhmää
Pettämisasioissa kyllä joskus anteeksianto on tyhmää. Ainakin useampaan kertaan. Aina pettää jossain vaiheessa taas uudelleen. Tiedän koska olen ollut tällaisen petturimiehen toisena naisena. Kehtasipa pettää mun kanssa ja valehdella vielä uudelleen musta, vaikka eukko tiesi meistä. Jotkut vaan on typeriä ja antaa aina vaan anteeksi. No, itsepähän kärsivät sitten..
- curpitsa
joskus tyhmää kirjoitti:
Pettämisasioissa kyllä joskus anteeksianto on tyhmää. Ainakin useampaan kertaan. Aina pettää jossain vaiheessa taas uudelleen. Tiedän koska olen ollut tällaisen petturimiehen toisena naisena. Kehtasipa pettää mun kanssa ja valehdella vielä uudelleen musta, vaikka eukko tiesi meistä. Jotkut vaan on typeriä ja antaa aina vaan anteeksi. No, itsepähän kärsivät sitten..
Ajattelitko itse,että olet myös väärintekijä,kun tapailet toisen miestä?
- koko eukosta
curpitsa kirjoitti:
Ajattelitko itse,että olet myös väärintekijä,kun tapailet toisen miestä?
Eipä muistanut ukko mainita koko tyttökaverista. Tuskin on maininnut niille muillekaan eukoille laivalla ja missä nyt ikinä niitä vikittelikään.
- neuvo.
Asia on juuri noin. Sinkkuna kuolen.
- Nimetön
Reilu 30-kymppinen nainen tilittää huonoja parisuhteitaan ja niissä epäonnistumisiaan, parikymppiset naiset vastaavat kuinka he ovat tavanneet "elämänsä" miehen jo 16-vuotiaana ja rakkaus kukkii - - - joskaan todennäköisesti ei kuki enään 10 vuoden päästä! Vain idiootti alkaa perustamaan perhettä ennen kuin kunnon edellytykset ovat olemassa: vakiintunut parisuhde, asunto, koulut käyty ja kunnon toimeentulo. Näitä peruspilareita kun rikkoo niin takuulla on jo monesti eronnut 30-kymppisenä...
- Lue
Tässä ketjussa viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000034514922
Neljättäkymmentä molemmat käydään, ja ei rakkaudessa lakastumisen merkkejä. On meitäkin olemassa....
- nainen25espoo
Olen itse "vasta" 26 vuotias nainen, joka pitää ehdottomasti itselleen parempana vaihtoehtona parisuhdetta.
Kyllä, parisuhde vaatii työtä, mutta paljon se antaakin.
Olen ollut saman miehen kanssa nyt noin viisi vuotta, osan siitä naimisissakin. On meillä ollut vaikeita aikojakin, mutta olemme voineet turvautua silloinkin toisiimme. Ja nyt jo haaveilemme yhteuísestä lapsesta. Ei suhdetta korjaamaan, vaan sen lisäksi.
Ja tämä mies ei ole ensirakkauteni tai edes ensimmäinen mieheni. Sinkkuilu oli ihan kivaa, mutta en vaihtaisi nykyistä elämääni mistään hinnasta siihen. Ehkä sitten olen poikkeus... Mutta sentään todella onnellinen ;) - n24v
ainakin sinkkuna ärsyttäis ne yhen illan jutut, joita on kyllä koettu mutta mielummin elän suhteessa jossa tiedän mistä se toinen pitää...seksi ja yhdessä olo, ilman mitään ihme odotuksia on mukavinta. Antaa mennä ihan omalla painollaan stressaamatta kaikesta pienestä.
- stressaavaa
Sinkkuilu on tosiaan stressaavaa joka asian suhteen. Seksi ei ole koskaan täysin vapautunutta, aina pitää miettiä, mistä muut pitävät, miltä näyttää jne. Viikonloppuisin stressaa siitä, kun yrittää väkisin keksiä tekemistä, ettei olisi yksin. Vanhempana tuo kaikki on vielä kauheampaa. Kavereilla on jo kumppanit ja haluavat viettää aikaa heidän kanssaan eikä jonkun sinkkukaverin. Kroppa alkaa rupsahtaa ja kenelle sitä sitten enää kelpaa edes yhdeksi yöksi? Ja kaikkein säälittävimpiä ovat baareissa teinityttöjen vaatteissa istuvat 30-40-vuotiaat sinkkuakat, jotka kännissä örveltävät, laulavat tyttöporukalla karaokea ja ylistävät sinkkuuden ihanuuksia. Ah, mitä elämää! :)
- sosiaaliluukulla
stressaavaa kirjoitti:
Sinkkuilu on tosiaan stressaavaa joka asian suhteen. Seksi ei ole koskaan täysin vapautunutta, aina pitää miettiä, mistä muut pitävät, miltä näyttää jne. Viikonloppuisin stressaa siitä, kun yrittää väkisin keksiä tekemistä, ettei olisi yksin. Vanhempana tuo kaikki on vielä kauheampaa. Kavereilla on jo kumppanit ja haluavat viettää aikaa heidän kanssaan eikä jonkun sinkkukaverin. Kroppa alkaa rupsahtaa ja kenelle sitä sitten enää kelpaa edes yhdeksi yöksi? Ja kaikkein säälittävimpiä ovat baareissa teinityttöjen vaatteissa istuvat 30-40-vuotiaat sinkkuakat, jotka kännissä örveltävät, laulavat tyttöporukalla karaokea ja ylistävät sinkkuuden ihanuuksia. Ah, mitä elämää! :)
vasta ihana näky onkin. Ei ole koulutusta eikä työtä, Mohammed lähti eikä jättänyt muuta kuin räkäävaluvan kirkuvan mulattilapsen! Nyt on sitten yhteiskunnan vika, kun 17-vuotiaana Tunisiassa kohdattu ensirakkaus onkin pilannut koko tulevaisuuden - ja veronmaksajien pitäsi maksaa viulut???
Niin, että mitä vikaa on 30-40 kymppisissä hyvinkoulutetuissa sinkkunaisissa? - itselläni ei olisi vaikea valita - mikäli en olisi jo onnellisesti naimisissa :-)
- Nepparipoks
Heips!
Itse olen kokenut oman suhteeni kehittyvän vähän niinkuin päinvastoin.
Olemme olleet yhdessä siitä asti kun täytin 20-v ja nyt yhteistä matkaa on 7 vuotta.
Asuimme talvet aluksi eri paikkakunnilla opiskelun takia ja siinä välissä muutaman kesän yhdessä. Yhtäjaksoista saman katon alla elämistä on nyt neljä vuotta.
Meidän suhde on kehittynyt enemmänkin niin, että aluksi asiat tuntuivat kompromissilta ja molemmat ajoivat omia asioitaan. Yhdessä olon aikana meille on kehittynyt yhteisiä toimitatapoja ja ns. rutiineja. Olemme kehittäneet omat yhteiset perinteemme.
No eihän kaikki ole ruusuilla tanssimista ja riitoja tulee vielä. Vaikeita aikojakin on varmasti edessä. Mutta eipä se ole ruusuilla tanssimista aina sinkullakaan.
Tosin on tosi asia, etteivät kaikki ihmiset kykene elämään parisuhteessa ja jakamaan elämää toisen kanssa. Toiset eivät halua luopua omista ajan kanssa kehittyneitä pinttymyksistä ja tavoista, vain oma tyyli on oikea. Ja silloinhan ne riidat ovat valmiita räjähtämään.
Oletko ajatellut että tässä sinun manifestissäsi ei välttämättä ole kyse parisuhteiden vääjäämättömästä epäonnistumisesta vain vaan sinun kyvyttömyydestäsi elää parisuhteessa? - Kaukana jossakin
Siis Herätkääpä ihmiset! Eikö se ole täysin sama viettääkö elämänsä sinkkuna ”yksin loppupeleissä”, vai viettääkö elämänsä parisuhteessa ei niin yksin. Elämä on täynnä epäonnistumisia ja onnistumisia, eikö niistä molemmista pitäisi kerätä voimavaroja elämää varten? Niin että voisi olla tyytyväinen itseensä, en sitten jos ne parisuhteet eivät onnistukaan itseltä.
Niin silloin on ehkä syytä katsoa peiliin ja ks. mikä on vialla? Onko omat toiveet, odotukset liian korkeat, vai onko vika jossain muualla? Usein miten vika on siellä korvien välissä, joka saattaa johtua ehkä lukuisista epäonnistumista parisuhteissa. ” Ehkä tässä tapauksessa voisin luulla että ks. on henkilö joka vain katselee sitä vääränlaista seuraa.” Miehen pitäisi olla atleettinen, urheilullinen, täynnä miehistä voimaa ja egoa.” Arvoisia naispuoliasia lukioita pitää nyt sitten muistuttaa siitä totuudellisuudesta että tämmöinen unelmien mies on useassa tapauksessa myös väkivaltainen tai vähintään aggressiivinen. Aggressiivisuus voi esiintyä miehestä kuten myös naisesta monella eritavalla esm. omistamishaluisuus on yksi muoto. Minä kuitenkin neuvoisin jokaista elämään elämäänsä niin kuin haluaa, miettimään mitä sitä mitä elämältään haluaa ja sekä olemaan miettimättä. Nauttikaa kesäisistä aurinkoisista päivistä olitte sitten yksi tai kaksin, menkää mieluiten ulos lenkille. Kuin se että puratte pahaa oloanne ” tänne nettiin”, josta ette luultavasti mitään apua saa. :) Tai puhukaa sitten jostain todellisesta ongelmasta kuten ” työttömyydestä Suomessa, miten me saataisiin se ratkaistua?”.
Ps. Se joka seuraa haluaa löytää, tulee sitä löytämään, koputtakaapa vaikkapa siihen naapurin ulko-oveen niin teille varmasti myös ovi avataan. ;)
Nimimerkki: Kaukana jossakin…. - Jub.K
Sinkku olen ja sellaisena pysyn, parisuhdehelvetit ja siihen liittyvät roolileikit on osaltani ohi.
Suomi on muuttunut tapakulttuuriltaan agressiiviseksi ja imagokeskeiseksi minä, minä-maaksi. Mikäli ei halua ottaa osaa tähän trendiin, on muutettava muihin maihin.
Sukupuolten välinen sota rehottaa ja media auliisti ruokkii tätä "kehitystä", huomaatte asian helposti mikäli olette muihin kulttuureihin jatkuvasti yhteydessä päivittäisessä elämässänne.
Parisuhteissa indikaattorina toimii avioerojen kasvava määrä prosentuaalisena osuutena ikäjakauman huomioon ottaen. Ikäkkäämpi kansanosa on oman aikakautensa tuotos, avioeroja ei juurikaan oteta huvin vuoksi.
Parisuhteissa on käynnissä sikailupeli, ainakin mitä ystävieni perheitä olen katsellut. Päivän trendinä on näköjään "mies on kävelevä huonekalu joka sopii sisustukseen".
Itselleni tämä on hyvä "kehitys", en harrasta sitoutumista jo jatkuvasti muuttuvan/liikkuvan työni takia...ei ole potentiaalista mahdollisuutta minkäänlaisille parisuhteille.- jebaman
Täysin samaa mieltä kanssasi.
- Lovestore
Nautin sinkkuudestani koska minulla on kymmeniä naisia yhtäaikaa.
Komea ja hyväkäytöksinen ei tarvitse muuta.
Kylmä pelimies ottaa omansa. - ihraläskimaha
taidat olla vaan epäonnistuja joka ei pysty selvittelemään asioitaan puhumalla ja huoltamaan parisuhdetta.
Tuollaiset juuri kuuluvatkin sinkuiksi. Ite oon kuutisen vuotta kohtannu suhteessa ylä ja alamäkiä, mutta nyt menee erittäin hyvin.
Et vaan osaa. - olla
typerä ihminen.
- AIVAN järjetöntä mennä
Miksi jokaisen kumipään täytyy yleensä tunke naimisiin? Tekeekö nimet paperilla hommasta jotenkin todellisemman vai? Vai onko kyse ainoastaan toisen hallitsemisesta jotta voi käyttäytyä kuten huvittaa, nussia jokaista liikkuvaa.
Minä en mene koskaan naimisiin minulle riittä avoliitto! Mielestäni suhde ei siitä parane kun kahleet lyödään sormiin, päin vastoin. Jos pelkäätte menettävänne toisen niin paljon että on pakka naida niin menetätte sen joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä jos niikseen tulee.
Vain avopestyt typerykset ja pelkurit änkevät naimisiin. Kyseessähän on ainoastaan toisen hallitseminen, miksi muuten? ei suhde tule sen todellisemmaksi naimisissa ollessa.- Nepparipoks
Itse en taas ymmärrä tuota avoliiton ylistystä ja sitä, että avioliittoa pidetään kahleena.
Avoliitossa ihmisen pitää sitoutua toiseen yhtä voimakkaasti kuin avioliitossa. Avoliiton päättäminen on useamman vuoden jälkeen yhtä rankkaa kuin avioliiton. Avoliiton päättämisessäkin on omat paperisotansa (lainat, yhteiset tilit, yhteisen omaisuuden jakaminen, lasten huoltajuus).
Tästä syystä en esimerkiksi ymmärrä miksi avoliitto pitäisi virallistaa, kun sellainen versio on jo eli avioliitto.
Uskontoakaan ei tarvitse liittää koko hommaan ja naimisiinmeno onnistuu aika helposti ja yksinkertaisesti.
Ei avioliitto ole mikään kahle, se on kahden henkilön välinen sopimus. Yhtä hyvin kumppanin voi kahlita avoliitossa omalla toiminnallaan. Ei avioliitto anna siihen enempää edellytyksiä.
Mielestäni mielipiteesi on naurettavan lapsellinen. Jotenkin olet käsittänyt koko avioliiton väärin? Niinkuin avioliitto olisi syy kaikkiin epäonnistumisiin? Miten se voi olla mahdollista, jos avioliitto on vain nimet paperilla? - ole----------
Se nimenomaan ei ole järjestöntä. Eipä ole kuin muuan viikko, kun eräs tuttava kertoi jääneensä puille paljaille, mies kuoli ja hänellä oli täysi työ saada irtaismistosta jotain, vaikka oli asuttu jo todella pitkään yhdessä, asunto alunalkaen miehen nimissä, mutta remontit ja muutokset oli maksettu yhdessä, kaikki hankittu yhdessä. Mutta autokin meni, oli miehen nimissä. Hautajaisten jälkeen miehen sisaret tulivat ja hakivat kaiken pois ja ilmoittivat, että aikovat myydä asunnon. Tiedä sitten kesken vielä on juttu, saako hän mitään kohtuutta asiaan. Eikä ole ainoa samanlainen tilanne. Pitäisi siis muistaa myös nuorenkin ihmisen sopia tällaisista asioista kirjallisesti. Tilanne on erilainen, jos on lapsia, mutta esimerkiksi asunto on vietävissä kun lapset täyttävät 18 v ja entäs jos lapsia aiemmista suhteista. No joo, soppa on valmis..
Joku sanoo tietenkin, että sehän on vain rahaa ja maallista, mutta kyllä se vain siinä tilanteessa on aikamoisen iso juttu.
- miksiköhän
juuri sinulla käy aina näin?
Onko se koskaan käynyt mielessä. Juuri sinulla.
Ihmeeellistä. Älkää muutkaan vahingossakaan eläkö parisuhteessa, kun minä en osaa. - sinkku
Ruoho on aina vihreempää aidan toisella puolen ja vaihtelu virkistää. Ihminen on harvoin tyytyväinen.
Ei se sinkkuuskaan herkkua oo, kyllähän se menettelee kun on tekemistä, kaverit parin korvikkeena, juhlia, töitä ja muuta menoa. Mutta ennemmin tai myöhemmin jää väkisinkin yksin ja mikään ei oo pahempaa kuin yksinäisyys.
Uskon kyllä vakaasti että parisuhteen onnistuminen on tahdon asia, ei sen kummempaa. Siitä huolimatta oon itse kyllä iki-sinkku, se on paska homma kun mikään ei oo hyvä. Suhde ahdistaa ja niin tekee yksinolokin.
Mulle täydellinen elämäntilanne ois kait jonkunlainen puoli-suhde, mutta suurin osa ihmisistä näyttää tahtovan kaiken tai ei mitään, on jonkinlainen päähänpinttymä että suhteen pitää johtaa yhteiseen taloon ja lapsiin. Blääh, ei voi muuta sanoa.- aivopesua
Lapsesta sakka toitotetaan että jokainen kunnon ihminen perustaa perheen, ihmisessä on jotain vikaa jos ei naimisiin halua ja lapsia. On tämä sairas yhteiskunta, kakarat aikuistuessaan etevät täsmälleen kuten vanehempansa tekivät. Onneksi on joitakin ihmisiä jota osaavat ajatella myös omilla aivoillaan eikä seilata vanhoja kaavoja.
- minimanta
Olen ollut aviossa. Hankin kissan itselleni, kun olin liitossa niin yksinäinen, toiset hankkii lapset, ettei olisi yksin. Kuulin ystävättäreltäni, että hänen isänsä on jätetty aivan yksin, vaikka on ollut monta vaimoa ja lauma lapsia. Nyt vanhenee kodissaan yksinään ja kukaan ei käy katsomassa. Että sillä lailla. Tasan ei käy jne. Itse olen sinkku ja en ole yksinäinen, aina seuraa riittää, silti kumppania kaipaan rinnalleni. Suomalaiset ym. kuolevat sukupuuttoon, kun liitot ja lapset jää tekemättä, eläkkeet maksamatta työt tekemättä...voi, voi, vai hyvä neuvo ja vielä ilmainen.
- pitkulainen
olen nähnyt näillä seurustelupalstoilla kuin naiset parkuvat loputonta yksinäisyyttään ja että maailma kaatuu päälle kun ei voi puhua kenenkään kanssa ja tehdä todellisia kompromisseja asioista, onko sekään niin ihanaa loputon sinkuisuus, vanhenpana sen vasta näkee ja ymmärtää
- on nykyään niin
että tämä parisuhteen toimivuuden osumatarkkuus on heikentynyt dramaattisesti, KOSKA suhteen aloittamisen perusteet ovat tällaiset:
1) miehet haluavat nuoren, tyhmän ja kauniin naisen, joka koristaa käsipuolta ja alistuu omille haaveille ja himoille ja naiset taas puolestaan haluavat helevetin varakkaan ja mahdollisesti yhteiskunnallisen statuksen (julkisuus) omaavan miehen. naisille miestä komistaa (ja nuorentaa?) siis kummasti juuri pankkitilin saldo sekä statusarvo yhteiskunnassa/julkisuudessa. useimmiten asetelma onkin nuori kaunis nainen-varakas ruma ja huomattavasti vanhempi mies.
2) naiset ottavat rentun (joka useimmiten on jokin tai useampi näistä: työtön, turhautunut, rikollinen, huithapeli, väkivaltainen), jonka kuvittelevat kykenevänsä muuttamaan omaksi pikku nalle-karhukseen, joka "suojelee" häntä haavekuvitelmissaan.
3) ihastutaan palavasti ulkokuoreen, mennään suin päin sänkyyn ja suhteeseen tuntematta toista lainkaan muutoin kuin omissa pilvilinnakuvitelmissa. suhde siis alkaa lähtökohtaisesti sarjalla enemmän ja vähemmän suuria pettymyksiä.
ja tosiasia on, että nykyisin kynnys eroon on jämähtänyt alimmalle mahdolliselle tasolle, sillä jo ensimmäinen pettymys toisessa osapuolessa saattaa johtaa eroon, toisin kuin keskusteluun ja kompromissien sopimiseen, saatika siihen, että näkisi jotain korjattavaa myös itsessään. myös sarjat pieniä ja naurettavilta kuulostavia pettymyksiä hiertävät suhdetta nykyisin entistä enemmän, koska parisuhteelta odotetaan nykyisin täydellisyyttä.
sinkkuus ja irtosuhteet on in ja hyväksytty asia, mikä heikentää olennaisesti parisuhdesitoutuvuutta. samoin ajatellaan, että elämä on kuin jonkinlainen kilparata, jossa on kiire hoitaa alta pois:
A) neitsyys/poikuus (15-18v)
B) parisuhdetragediat/muu elämänkoulu (15-25v)
C) lapset (17-30v).
nuorille onkin muodostunut sellainen perverssi käsitys, että nuorena (15-30) PITÄÄ tehdä ja kokeilla KAIKKEA "ettei sitten 'vanhana' kaduta". tämä voi johtaa (ja usein johtaakin) dramaattisiin ja täysin turhiin kolhuihin, jotka katkeroittavat mieltä ja yleiskäsitystä maailmasta ja ihmisistä sekä - mikä tärkeintä! - käsitystä omasta itsestään: "olenko MINÄ todella tällainen?"
olisiko siis kenties aika tehdä jotain asialle? pitäisi seurusteluaikaa ja keskusteluja lisätä? eikö juuri se ole ikään kuin valmentautumista parisuhteeseen? tuskin kannattaa hypätä toisen kanssa sänkyyn heti ekana iltana ja varsinkaan humalassa. tuskin kannattaa heti viikon seukkailun jälkeen muuttaa kimppaan. tuskin kannattaa edes lähtökohtaisesti ajatella ja psyykata itseään kuukauden seurustelun jälkeen, että tässä sitä nyt eletään vuosisadan romanssia, kun pitäisi yhdessä pyrkiä:
1) opetella tuntemaan toinen.
2) yhdessä keskustellen rakentaa pohjaa mahdolliselle yhteiselle tulevaisuudelle.
3) oppia tuntemaan itsensä ja oppia tuntemaan itsensä ja toinen uudessa parisuhteessa.
4) pyytää ja antaa anteeksi pikku viat ja virheet toisessa ja itsessä.
5) ja ennen kaikkea ei pitäisi antaa ulkopuolisten luoda paineita suhteelle, vaan jättää ne omaan arvoonsa. sillä hyvin usein kun naiset keskustelevat parisuhteestaan tyttö-/naisystäviensä kanssa, se menee hyvin usein siihen, että naiset ikään kuin liittoutuvat jo lähtökohtaisesti vääristyneesti kimppaan ja homma menee miehen haukkumiseksi. ja ellei naisen ystävät hyväksy suhteen miestä, on naisenkin hyvin hankalaa hyväksyä oma miehensä.
BOTTOM LINE: valmiissa maailmassa ei ole mihinkään kiire! antakaa itsellenne aikaa tutustumiseen ja seurusteluun ja suhteen kivijalan rakentamiseen. muutoin korttitalonne on helvetin huteralla pohjalla ja jo pienikin tärähdys luhistaa sen maan tasalle.- Mikaa77
Yksinäisyys johtaa ennen pitkää hulluuteen, meidät tuskin tehtiin elämään yksin... Klamydia kappaleesta
Sinkkuna olo on ihan OK jos vaan pärjää hyvin omillaan ja on KAVEREITA tarpeeksi hyviä KAVEREITA ne on tärkeitä..
kyl sitä käteen vetelee ei siin mitään..
Ja komiaa kun on oma rauha ja naapurit kaukana saa soittaa musiikkiakin niinkuin haluaa.. - se nyt vain
Älä ike ja valita,mä menetin poikuuden 14v enkä ole katunnu.mä vaihdan ainna heitukkaa,lastit annan ja häivyn.
sittenkun olen nelikymppinen otan nuoren ja nätin naisen,ja arvaamitä?tyhjänä ei kehto keinu.
lapsia pitää tehdä monta,keskenään leikkiit.
kiva aina vaihdella naista,,alko taas tekeen pimperoa mieli!!! - Mikaa77
se nyt vain kirjoitti:
Älä ike ja valita,mä menetin poikuuden 14v enkä ole katunnu.mä vaihdan ainna heitukkaa,lastit annan ja häivyn.
sittenkun olen nelikymppinen otan nuoren ja nätin naisen,ja arvaamitä?tyhjänä ei kehto keinu.
kiva aina vaihdella naista,,alko taas tekeen pimperoa mieli!!!Ei liikaa kannata tehdä lapsia jos ei oo sitten varakas tyyppi, elatusmaksuist voi olla KUSESSA..
kyl kun 8 lastakin teet niinkuin työkaveri ni ei sen varmaan kannata erota ihan heti.. - idiotismin ylistyslaulua
se nyt vain kirjoitti:
kiva aina vaihdella naista,,alko taas tekeen pimperoa mieli!!!on sunkaltaisen idiootin johdosta taas lähellä jääkautta...onneksi tulee se ilmastokatastrofi, niin se sun kehtoskin pysähtyy...hahah
- Syyläperse
Ihminen on sosiaallinenotus eli ei se oikeen viihdy yksinään...
- minttu41
olet anatvinaan toisille hyvuia neuvoja mutta annatkin huonoja , kun olet itse kokenut elamassasi vai huonoa . Sinulla on todella huono itsetunto. Opettele ensin tuntemaan itsesi ja elamaan yksin , vasta sitten voit ajatella parisuhdetta. Kirjeestasi paatellen sinulla on paljon tehtavaa itsesi kanssa.
- yksi naikkonen
Miestä ja naista ei ole tarkoitettu asumaan saman katon alla vuosikymmeniä. Suhde pysyy hyvänä kun ei näe toista kokoajan - minä olen tätä mieltä ja olen huomannut sen myös käytännössä.
Ystäväpariskunta päätyi myös samaan tulokseen, ja avioeron sijaan he päätyivät asumaan vaan eri katon alle ja lapset sukkuloi molempien luona kuten itse haluavat. Pariskunta tapailee toisiaan muutaman kerran viikossa ja ainakin heillä suhde voi paremmin kun koskaan.. Tämä ei tietenkään sovi kaikille, mutta antaa aihetta miettiä onko tämä nykyinen "ydinperhe"-malli kuitenkaan se toimivin tapa kaikkien osapuolten hyvinvointia ajatellen..? - vaatimattomuus takaisin
Eiköhän ala avioliitto taas maittamaan ja saadaan sukupuolitaudit vähenemään ja avioliittojen rikkojat etsimään vapailta markkinoilta itsellen kumppani. 24-vuotiaan avioon tai muuten olet mammanpoika/vanhapiika ja siitä verotetaan.
Avioliittoon mennään ja eletään päämäränä yhteinen loppuelämä, se on fiksuin ja mielekkäin tapa elää.
Suositellaan kaikille tavoitteeksi mukava yhteiselämä. Liian suuret velkataakat ja yli tulovarallisuudet tehdyt hankinnat tappavat suhteen ja terveyden. Lokoinen elämä on mukavinta omillaan toimeentulo antaa varmuutta ja huolettomuutta.- KELE =)(/&%¤#...
ERONNU NAINEN ON KATKERA JA KATELLINEN.NAIMISISSA ONNELLISESTI OLEVILLE.
-ERONNU NAINEN SAA USEIN MITEN SEXIXTÄ SELVITÄ OMIN KÄSIN. - paska!!
sinkut maksaa nyt jo kaikesta kaikista kalleimman mukaan.ei ole minkäänlaisia tukia yhteiskunnalta jos on terve,lapseton ja käy työssä.yksin maksat kaiken, lyhennät velat yms.mäkin maksan veroillani monen perheen lapsilisät ja lääkärimaksut enkä ite saa mitään.mä en kuiten elämääni vaihtas.mä nautin olostani!jeah!
- lahjaröykkiö tenaville
paska!! kirjoitti:
sinkut maksaa nyt jo kaikesta kaikista kalleimman mukaan.ei ole minkäänlaisia tukia yhteiskunnalta jos on terve,lapseton ja käy työssä.yksin maksat kaiken, lyhennät velat yms.mäkin maksan veroillani monen perheen lapsilisät ja lääkärimaksut enkä ite saa mitään.mä en kuiten elämääni vaihtas.mä nautin olostani!jeah!
Me ei saada koskaan lahjoja, meitä ei muista kukaan.
- Näin se on
Niin, tämähän on tietty totuus. Siksi tytöt tehdään näteiksi, että ne ehtii tehdä lapsia ja jaksaa hoitaa, sitten ne onkin jo kehäraakkeja....raakaa....
- yli 25
Kukaan yli kaksvitonen sinkku ei ole tyytyväinen elämäänsä täällä päin maailmaa.
Yli kasvitonen haluaa jo vakiintua-sitoutua, perustaa perheen ja elää sovinnaita elämää. Yli kaksvitonen sinkku tahtoo laittaa jo lapsia ja löytää tuleville lapsille mieluisan isän-äidin. Lapset on elämän suola ja sokeri.- Pukki-Matti
Älä skeidaa jauha! :D Lapsia oon laittanu alulle ympäri maailmaa ja ei todellakaan kiinnosta mikään sitoutuminen.Sulle se sopii, ei siin mitään,mut mä haluun viel panna satoja muijia.Niillä on kuule kaikilla erilainen tavara,usko pois! :D
- Kamalaa
Muutamaa kuukautta vaille 25/hääpäivää lähtee eropaperit vetämään.Siinä menee lapset lapsenlapsi,talo,(herran mersu)ja koko vi...n valheellinen elämä.Onneksi mulla siitä takana jo
3,5vuotta.Ihanaa olla sinkku...ja skypeillä oman
"kaukorakkaan"kanssa.Kun tavataan,on suloista olla,ja viettää laatuaikaa.- Totta töriset...
3,5vuotta.Ihanaa olla sinkku...ja skypeillä oman rakkaan kanssa,netti sexiä ja virtualia tiedän ton,eise vastaa kunnon panoa,nii 19,5sm tekee kudaa aitoo sauvaa.
mä ajan mesulla ja menen lämmittään ranta saunaa,,kota saa sauna puhdasta,niih
- Mennään 'sen' mukaan
Maailma muuttuu Eskoseni:
'Eilen' käytiin kädenvääntöä siitä kumpi on parempi, kotiäiti vai työssäkäyvä äiti.
'Tänään' on tultu siihen, että mietitään sinkku vai parisuhde.
Mitäköhän 'Huomenna'? - södermansland
kuulostaa katkeralta naiselta,
onhan se vaikeeta olla aina kaikki hyvin,
sitä en ymmärrä kuin sit naiset lyöttäytyy siihen et sinkkuna kaikki on paremmin.
lupaavan alun jälkeenhän se ite rakkaus tuleekin
suhteeseen se että molemmat lupaa toisensa toisillee ja luottavat toisiinsa siinä rakkautta.
tietyst jos heti alkuun ei oo rehellinen nii ei mistää tuu mitää, tai jos haluu toisen ulkonäön perusteella, doomed!- kukkUlat..D
tälle pastalle kirjoittellee eronneet naiset läskipersuksineen.Ja rumat lihavat ja vinksahtaneet,normaalit naiset on mökeillään perheensä kanssa.
TODELLA SAIRAAT MIELELTÄÄN TÄNNE KIRJOITTAA JA YKSINÄISET KUNNAN VUOKRA ASUNNOSSA ASUVAT..TÄÄ MUUTEN TOSI!!! - södermansland
kukkUlat..D kirjoitti:
tälle pastalle kirjoittellee eronneet naiset läskipersuksineen.Ja rumat lihavat ja vinksahtaneet,normaalit naiset on mökeillään perheensä kanssa.
TODELLA SAIRAAT MIELELTÄÄN TÄNNE KIRJOITTAA JA YKSINÄISET KUNNAN VUOKRA ASUNNOSSA ASUVAT..TÄÄ MUUTEN TOSI!!!tää muuten kuvaa varmaa aika hyvin,
kantaanottajia!
- TEILLE TOTUUS
Sattui käteen 50-luvulta kirja miehille ja siinä sanotaan näin......Mieskin on ihminen, eikä hänen ole hyvä olla yksin ja oikein sulkuihin laitettu vielä, että.........(vaikka hän niin joskus luuleekin).Tää on kyllä paras lause ikinä:):):):)
- södermansland
siinä HIENO LAUSE paras mitä tänää nähty.
- :'(
Aivan uskomatonta tuubaa. Jokainen, joka hehkuttaa sinkkuutta tulisi hirttää pikimmiten. Ei tässä ole mitään kivaa.
Terv. (Iki?)sinkku
:( Kyllähän sinkkuelämäkin on loppupeleissä ihan ok, jos on muuten hyviä kavereita ja ystäviä joiden kanssa olla, mutta jos kavereita ei kuitenkaan ole, tai niitä on vähänlaisesti, niin kyllähän sitä seurustelu tai parisuhdetta alkaa silloin kaipaamaan. Onhan asia niinkin on, että kyllähän sitä vastakkaisen sukupuolen seuraa alkaa jossain vaiheessa kaipaamaan kuitenkin, vaikka sinkkuna on aikonut pysyäkin, ja sille ei mahda mitään.
- toivossa on hyvä elää
Itse aion löytää vaimoni ulkomailta. Pieni ja sievä thaimaalainen kun löytyisi niin olisin onnellinen. Nämät naiset osaavat sentään arvostaa vielä miehiä, toisin kuin Suomalaiset nykynaiset joiden vaatimuslista miesten suhteen on loputon.
- södermansland
thai-naiset ovat sitten ihan eri mailmasta,
arvo-uskonto-raha-perhe kaikki asiat eri tavalla menee heillä, meinasin joutua vastuuseen, tiedän! - sadasgasdas
Itse aion kanssa muuttaa ulkomaille opiskelujeni jälkeen. Olen vähän päälle parikymppinen, hyvännäköinen, clubeilla/baareissa aktiivisesti pyörivä mies ja vituttaa välillä tämä Suomen "hyvännäköisten" naisten ylemmyydentunne. Faktahan on että nämä suomen kauneimmat naiset ovat sitten maailmalla ihan täyttä kuraa, kun vertaammse suomen kauneinta naista vaikka Brasilian kohtuu viehättävään naiseen ;). En tosin halua yleistää, tunnen kyl joitain kauniita naisia Suomesta jotka ovat erittäin mukavia eivätkä ollenkaan ylimielisiä kauneutensa takia, vaikka suurin osa onkin niin leijaa clubeilla/baareissa.
Tuo välillä laittaa vituttamaan, tosin jotkut miehetkin tarvitsevat näitä lapsellisia pelejä itsetunnonjatkeeksi.. mutta tuskin enää 20v ja vanhemmat. olen matkustellut paljon ja esimerkiksi Lontoon baareit ovat täynnä järkyttävän kauniita naisia, eivätkä puoliksikaan yhtä kusipäisiä.
Nämä kotioikeudet mistä te nyt olette paljon puhuneet ovat sitten aika persoonallisia, kaikki valittaa omista asioistaan. Naisilla on tapana pompottaa jos mies ei pidä puoliaan, mutta tämä toimii myös toisinpäin. Itse en ole hetkeen seurustellut ja yhdenillansuhteet pitävät minut erittäin tyytyväisenä kun kerran NAUTIN yksinolosta. Uskon kyllä suhteisiin ja olen seurustellutkin jonkun verran, aina kun oikeanlainen nainen löytyy.. Ihmiset vain pakkaavat tyytymään mihin sattuvat, ja välillä unohtavat mitä todella suhteelta/kumppanilta haluavat. Rakastan naisia ja minusta he ansaitsevat sen mitä haluavat! Mutta minua ei tule koskaan ykskään pompottamaan.
Miehet pitää vaan puolensa niin ei jouduta pompotelluiksi, ei naisilla mitää "ylivoimaa" mielestäni ole. Eikä tämä nykyajan naisten hehkutus tarkoita, että me miehet olisimme tarpeettomia. enemmän tämä on henkistä kamppailua kuin pulaa jostain oikeuksista ;) Itsetuntoo vähän nyt. Opetelkaa olemaan yksin älkääkä tehkö isoja kompromisseja naista/miestä etsiessänne, tätä mieltä minä olen. Kumppanin löytyminen saattaa kestää pidempään, mutta eipähän maistu seurustelu paskalta. - KAKSIN
sadasgasdas kirjoitti:
Itse aion kanssa muuttaa ulkomaille opiskelujeni jälkeen. Olen vähän päälle parikymppinen, hyvännäköinen, clubeilla/baareissa aktiivisesti pyörivä mies ja vituttaa välillä tämä Suomen "hyvännäköisten" naisten ylemmyydentunne. Faktahan on että nämä suomen kauneimmat naiset ovat sitten maailmalla ihan täyttä kuraa, kun vertaammse suomen kauneinta naista vaikka Brasilian kohtuu viehättävään naiseen ;). En tosin halua yleistää, tunnen kyl joitain kauniita naisia Suomesta jotka ovat erittäin mukavia eivätkä ollenkaan ylimielisiä kauneutensa takia, vaikka suurin osa onkin niin leijaa clubeilla/baareissa.
Tuo välillä laittaa vituttamaan, tosin jotkut miehetkin tarvitsevat näitä lapsellisia pelejä itsetunnonjatkeeksi.. mutta tuskin enää 20v ja vanhemmat. olen matkustellut paljon ja esimerkiksi Lontoon baareit ovat täynnä järkyttävän kauniita naisia, eivätkä puoliksikaan yhtä kusipäisiä.
Nämä kotioikeudet mistä te nyt olette paljon puhuneet ovat sitten aika persoonallisia, kaikki valittaa omista asioistaan. Naisilla on tapana pompottaa jos mies ei pidä puoliaan, mutta tämä toimii myös toisinpäin. Itse en ole hetkeen seurustellut ja yhdenillansuhteet pitävät minut erittäin tyytyväisenä kun kerran NAUTIN yksinolosta. Uskon kyllä suhteisiin ja olen seurustellutkin jonkun verran, aina kun oikeanlainen nainen löytyy.. Ihmiset vain pakkaavat tyytymään mihin sattuvat, ja välillä unohtavat mitä todella suhteelta/kumppanilta haluavat. Rakastan naisia ja minusta he ansaitsevat sen mitä haluavat! Mutta minua ei tule koskaan ykskään pompottamaan.
Miehet pitää vaan puolensa niin ei jouduta pompotelluiksi, ei naisilla mitää "ylivoimaa" mielestäni ole. Eikä tämä nykyajan naisten hehkutus tarkoita, että me miehet olisimme tarpeettomia. enemmän tämä on henkistä kamppailua kuin pulaa jostain oikeuksista ;) Itsetuntoo vähän nyt. Opetelkaa olemaan yksin älkääkä tehkö isoja kompromisseja naista/miestä etsiessänne, tätä mieltä minä olen. Kumppanin löytyminen saattaa kestää pidempään, mutta eipähän maistu seurustelu paskalta.on kahden IHMISEN kehittyvä suhde, ei kahden tai useamman enemmän tai vähemmän hyvännäköisen, ainakin näennäisesti varman ihmisen hengailua, jossa sitten ehkä päädytään jonkinlaiseen "optimaaliseen" valioyksilöiden kimppaan.
Vaikka miksei sen voi noinkin ottaa. Kuulostaa vain kovin surulliselta. - Kunhan aattelin...
KAKSIN kirjoitti:
on kahden IHMISEN kehittyvä suhde, ei kahden tai useamman enemmän tai vähemmän hyvännäköisen, ainakin näennäisesti varman ihmisen hengailua, jossa sitten ehkä päädytään jonkinlaiseen "optimaaliseen" valioyksilöiden kimppaan.
Vaikka miksei sen voi noinkin ottaa. Kuulostaa vain kovin surulliselta.Ajattelin katsella samaa rutistuvaa ja rakasta naamaa loppuikäni. Sitä joka oli joskus nuori niin kuin minäkin. Siinä ei ulkoinen paina tuon taivaallista nyt eikä paina nejänkymmenen vuoden päästäkään. Ilmeisesti.
- eri mieltä!!!
Olen ihan täysin eri mieltä!! Itse olen seurustellut kohta 4-vuotta, enkä vaihtaisi sitä mistään hinnasta!! Minulla ei ole yhtään mitään halua olla enää sinkku! Kesällä on häät ja olen siitä enemmän kuin onnellinen.
- Man of stone
joka ei halua olla yksin, mutta on yksin. Hänestä voi tulla kylmä, maailmaa vihaava, kyyninen, ylisarkastinen ihminen joka ei välitä omasta tai kenenkään muun hyvin voinnista paskan vertaa. Joku yrittää olla ysätävällinen niin se menee helposti ensimmäiseksi vittuilun piikkiin. Haluaako semmoista kukaan? No ei, ja ihminen on menetetty. Lopulta tekisi mieli oksentaan kun ajattelee mikä mukavasta ihmisestä on tullut. Että haistakaapa...
Te idiootit perustatte kaiken seksille, lyhyelle nautinnolle, ja ajattele kaikkea suurena kädenvääntönä, omaksi eduksi. Kun päivä on imenyt mehut, treenit jättäny pari lommoa ja seuraavaksi kotiin kiteytynyt yksinäisyys viimeistelee helvatin isolla lekalla, niin täytyy sanoa että siinä on aika voittaja fiilis. Ihminen selviytyy yksin mutta edes tieto siitä että olisi joku ihminen lähellä nostaisi mielialaa ja nopeuttaisi palautumista.- södermansland
täysin samaa mieltä!
kylmäksi ja sarkastiseksi mailma
vetää jos yksin pitää olla pitkään,
seksi on yksi osa ei todellakaa tärkein suhteen
ominaisuus terveelle suhteelle. - Maksumiehet
Jos sinulle "Man of stone" on käynyt kuten kirjoitit tai jos tunnet vastaavia (sillä heitä on Suomessa paaaaljon), kerro ihmeessä heille etä on erittäin terapeuttista alkaa v**tuilemaan nykyfeministeille oikein olan takaa kaikilla mahd. keinoin ;)Hehän loppupeleissä tekee yhä useammasta Suomen miehestä alistetun, säälittävän runkkarin...
Siitä voi kehittää oikein taiteen lajin ja saada lähes yhtä hyviä kiksejä kun normaalissa yhteiskunnassa saisi sänkyhommista terveen naisen kanssa ;) Agressiota ei psykologisestikaan kannata jättää sisäänsä vaan purkaa se..
Voi kirjoitella nettiin, ottaa kantaa, tehdä kirjepohjia mailiin ja lähetellä toimittajille mediaan jne. Ja mieluiten sellaisiin paikkoihin jossa on mahd. paljon lukijoita ;)
Luepa ajankuluksesi aluksi vaikka nuo tämän ketjun alkupäässä olevat jutut ajatuksella, ja vaikka nuo siellä mainittua pari kirjaa seuraavaksi...ja kerro muutamalla tutullekin jne ja jollei muuten, niin tulevien poikalasten takia!
Ja tsemppiä elämääsi ja treeneihisi! Lähden tästä juuri itsekin treenaamaan ;)
- ex_er1
oon ja sinkkuna pysynkin;o) Kukaan ei mua enää koukkuun saa se on vissi ja varma.
olen ollut yh kuusi vuotta ... ja kyllä totisesti toivon että olisi juttukaverina muutkin kuin lapset ja joku joka kantaisi kanssani kauppakassin ,lähtisi yksinäisille kävelyretkille ,vaihtaisi ajatuksia.Autottomana
kerrostalossa olen kuin yksinäinen erakko.
Lomallakin olisi kiva olla muuta kuin lapsenvahti
mieti sitä........jos olet pettynyt maailmassa on varmaan vielä ihaniakin miehiä olemassa- Paljon kokenut
Kyllä käsitys luottamuksesta, ja uskollisuudesta
ihmissuhteissa on hämärtynyt todella rajusti
viimeisen 10-15 vuoden aikana. Avioliitolla, ja parisuhteella ei ole nykyisin mitään moraalikäsitystä, kummallakaan osapuolella.
Olen seurannut ko. vuosien aikana aviossa olevien naisten käyttäuytymistä esim. hiihtokeskuksissa. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kohdalleni sattuneet ovat "kaatuneet".Onko miehiltä jäänyt aviolliset velvoitteensa hoitamatta, vai mistä on kyse? - tommost skeidaa muille
oma on vikas jos sua ei hyväksy kukaan ! Parisuhde on onnellista , tosin ei aina ,mut mikä ois !
- matti wm
Loppujen lopuksi jokaisella oma elämä elttävänä.sen voii elää niinkun pahaaksi näkee.
naida ja juoda niinpaljon kun sielu sietää.
maailman loppu tulloo.
- Niimpä kyllä
Täytän lokakuussa 18 enkä ole koskaan seurustellut!!
enkä oikeastaan muutenkaan kovin paljon poikien seurassa oleskellut...
Ja pelkäämpä että tälle sinkku tielle jäänkin ... koska kuka tällaista kokematonta tyyppiä haluaisikaan...???
Mutta sinkkunakin olen tyytyväinen! :)- Duskwalker
Nauran kuin ilkeä hyeena! Siltä se tuntu itestäkin kun oli noin 18v. Korjaa asia vielä kun voit. Se yksinolo voi alkaa nakertamaan myöhemmin ja jos alkaa niin se sitten nakertaa todenteolla, myöhemmin sitä on vielä enstistä vaikeampi korjata.
- edellinenkin
Ei muutakuin tossua toisen eteen ja löytämään itselle se oikea... Ikinä ei pidä luovuttaa kävi miten kävi. Se että sanot on ihan kivaa on paska puhetta jonka tiedät myös itse... Jos joku ujostuttaa vaikka esim"kiusattu" menee käymää toisella paikkakunnalla pitämäs hauskaa... se tulee sitten itestään eteen.
- kalle46
Kiitos vinkistä!
Kokemattomalle tulee paineita,silti jonkinmoisen seurustelusuhteen sitä haluaisi kokea, kunnioittamalla, sopimalla ja rakkautta antamalla luulisi yhteiselämän sujuvan. - Josafara
Ootko koskaan miettinyt että olet niin tylsä ja tyhmä ihminen että toinen menettää suhun mielenkiinnon? Sinun tapauksessasi olet löytänyt vääränlaisia ihmisiä ja olet esittänyt sitä mitä et todellisuudessa ole.
Terkuin
Terapeutti - -tikru-
Mikään parisuhde ei ole ongelmaton, sehän on käynyt jo selväksi tässäkin ketjussa. Miettikääpä asiaa siitä näkökulmasta, että sen mitä vaatii toiselta, niin täyttääkö itse moiset vaatimukset? Parisuhde on joustamista ja luovimista, pitää miettiä onko asia riidan arvoinen.
Eikö parisuhdetta voisi miettiä, että se on kuin yritys, kumpikin satsaa siihen yhtäpaljon voimavarojaan - keimaari
Nyt kävi niin hyvin että veit jalat suustani..
"epäonnea suhteesta toiseen ja nykyinenkin pätkii pahoin"
Sinkkuus kunniaan!! - man-1976
Joku "fiksu" taas provoilee...jatka samaan malliin niin saat viestejä.
- KIINNI
Jos on nähnyt omien vanhempien eron, voin vaikka vannoa, että henkinen selkäranka napsahtaa poikki liian helpolla. Tarkoitan tällä siis sellaisia tapauksia, jossa suhde katkeaa ennen aikojaan ilman 'pätevää' syytä.
Toinen ilmiö on 7 kuoleman syntiä, jotka vaan ironisesti verhoaa meikäläistä sukupolvea aivan kuten aikaisempiakin.
Mutta toivon jotain suurempaa selkkausta, joka hiukan tasoittaa tilanteita täälläkin ja ihmiset keskittyvät olennaiseen taas pitkästä aikaa..
- vaan ole
paukkujen joukossa
- NAINEN KAUNIS
suomalainen nainen kylmä,(veraten venäläiseen kanssa sisareen.)kylmä ja julma lahna.
venäläinen nainen on naisellinen nainen,ja kaunis ja älykäs,todella tulinen lemmen touhuissa. - onko sellaista
NAINEN KAUNIS kirjoitti:
suomalainen nainen kylmä,(veraten venäläiseen kanssa sisareen.)kylmä ja julma lahna.
venäläinen nainen on naisellinen nainen,ja kaunis ja älykäs,todella tulinen lemmen touhuissa.Ihan varmasti on erilaisia venäläisiä naisia.
Itselläni kävi moukon tuuri. Törmaäin jokin vuosi
sitten oikein kauniiseen ja eläväiseen, naiselliseen venakkoon, rakastuin päätäpahkaa, ja menimme naimisiin.
Rouva osoittautui sairaalloisen mustasukkaiseksi, täysin suomalaista kulttuuria tuntemattomaksi (mies on HÄNEN omaisuuttaan, ystävyyssuhteet sekä mies- että naispuolisiin kavereihin ovat kiellettyjä (vuosikausia kestäneet ystävyyssuhteet naispuolisiin ihmisiin merkitsevät intiimiä suhdetta: tuulesta temmattua, ei mitään perää).
Miehen tulee oman pikkurouvani mielestä elättää naisensa kaikissa oloissa (ihanko totta nyky_Suomessa se, ettei minkäänlaista yhteistä ponnistelua elämänlaadun eteen ole?!), hänen Suomeen aikanaan avioituneet ja järjestään eronneet ystävättärensä jakelevat kullanarvoisia neuvoja, joista suurimmassa osassa ei täkäläisen elämänmenon kannalta ole päätä eikä häntää) jne. Vaimoni ei katso tarpeelliseksi opetella edes suomen kieltä; minä puolestani en puhu veäjää. Kommunikointi (silloin kuin sitä on) sujuu alkeellisella fingelskalla: onpa antoisaa.
Enpä muista aikuisiälläni katuneeni mitään enempää kuin tätä liittoa. Lisäksi on käynyt selväksi, että rouva halusi päästä Suomeen, ajattelemansa leveämmän leivän syrjään: ei hän lopulta ollut minusta kiinnostunut.
Elämämme on yhtä tappelua milloin mistäkin isommasta tai pienemmänstä asiasta.
Ehkä ja toivottavasti kokemani on poikkeustapaus.
Mietin nyttemmin päivät pitkät, miten hankkia ketään loukkaamatta kunniallinen ero.
Muutakaan ratkaisua ei ole näköpiirissä. Yritykset edes alkeelliseen rakentavaan keskusteluun katkeavat "naisellisiin venäläisiin raivokohtauksiin".
Että sitä huumoria siitä sitten.
Ehkä kannattaa miettiä, ainakin minua tarkemmin, realistisia onnistumisen mahdollisuuksia onnistua ulkomaalaisen naisen (tai miehen) kanssa avioituessa. Siihen molemminpuoliseen joustavuuteen kun tosiaan kai tarvittaisiin - molemmat. - vikaa
NAINEN KAUNIS kirjoitti:
venäläinen nainen on naisellinen nainen,ja kaunis ja älykäs,todella tulinen lemmen touhuissa.Jaahas.....venäläinen nainen kaunis???
Tuleen mieleen pitkä turkki,karvahattu,punanen tukka,vihree luomiväri ja sellanen siperian tuulien ahavoittama naama...että se siittä sitten:) - KOMMENTTIA!
onko sellaista kirjoitti:
Ihan varmasti on erilaisia venäläisiä naisia.
sitten oikein kauniiseen ja eläväiseen, naiselliseen venakkoon, rakastuin päätäpahkaa, ja menimme naimisiin.
Rouva osoittautui sairaalloisen mustasukkaiseksi, täysin suomalaista kulttuuria tuntemattomaksi (mies on HÄNEN omaisuuttaan, ystävyyssuhteet sekä mies- että naispuolisiin kavereihin ovat kiellettyjä (vuosikausia kestäneet ystävyyssuhteet naispuolisiin ihmisiin merkitsevät intiimiä suhdetta: tuulesta temmattua, ei mitään perää).
Miehen tulee oman pikkurouvani mielestä elättää naisensa kaikissa oloissa (ihanko totta nyky_Suomessa se, ettei minkäänlaista yhteistä ponnistelua elämänlaadun eteen ole?!), hänen Suomeen aikanaan avioituneet ja järjestään eronneet ystävättärensä jakelevat kullanarvoisia neuvoja, joista suurimmassa osassa ei täkäläisen elämänmenon kannalta ole päätä eikä häntää) jne. Vaimoni ei katso tarpeelliseksi opetella edes suomen kieltä; minä puolestani en puhu veäjää. Kommunikointi (silloin kuin sitä on) sujuu alkeellisella fingelskalla: onpa antoisaa.
Enpä muista aikuisiälläni katuneeni mitään enempää kuin tätä liittoa. Lisäksi on käynyt selväksi, että rouva halusi päästä Suomeen, ajattelemansa leveämmän leivän syrjään: ei hän lopulta ollut minusta kiinnostunut.
Mietin nyttemmin päivät pitkät, miten hankkia ketään loukkaamatta kunniallinen ero.
Muutakaan ratkaisua ei ole näköpiirissä. Yritykset edes alkeelliseen rakentavaan keskusteluun katkeavat "naisellisiin venäläisiin raivokohtauksiin".
Ehkä kannattaa miettiä, ainakin minua tarkemmin, realistisia onnistumisen mahdollisuuksia onnistua ulkomaalaisen naisen (tai miehen) kanssa avioituessa. Siihen molemminpuoliseen joustavuuteen kun tosiaan kai tarvittaisiin - molemmat.Jottei menisi pelkäksi ruikuttamiseksi ja syyllistämiseksi, totta kai olen parhaani mukaan yrittänyt katsoa peiliin ja miettiä, onko niin, etten vain ymärrä häntä, että minulla on rajoittuneet vaatimukset jne. (varmasti vikoja on!), MUTTA:
Mitä ihmettä tehdä esim., kun Venäjältä kotoisin olevan vaimoni kieltäytyy edes ajattelemasta esim., että täällä Suomessa ideana (ainakin suurimmalla osalla) on pyrkiä elättämään itsensä (ja perhe) tekemällä työtä, ettei sossu riennä looteriksi lyövän vierailta mailta tulevan avuksi ihan noin vain, kaikkea kaunista ja hyvää tarjoamalla (vaimo toden totta odottaa voivansa tikkua ristiin panematta valita omakotitalon järven rannalta keskeltä suurkaupunkia, eikä mikään järjen sana mene perille!
Kummallisinta on, ettei hän ole "sinänsä tyhmä", vain täysin tietämätön täkäläisestä käytännöstä).
Vaimo on muutamaa sukulaista lukuunottamatta esim. vanhempien mielestä oikein viehkeä, ja omalla tavallaan hän sitä onkin: sosiaalinen ja ylitsepursuava - kaikkialla muualla kuin kotioiloissa.
Harvat säilyneet ystävät (salaa ylläpidettyjä suhteita; uskomatonta kyllä) yrittävät sovitella ja saada minut ymmärtämään, ettei rouva vain vielä oikein ymmärrä täkäläistä elämänmenoa ja varmaan kaipaa takaisin Venäjälle ja "kyllä se siitä" ym.; voikin varmaan osittain olla niin), mutta en silti tiedä mitä tehdä.
Intiimeistä asioista sen verran, että kaikki varmaan tietävät, miten intohimolle käy, kun jatkuvat repivät riidat ilmestyvät kotiin ovikelloa soittamatta...
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
Jos on, kerokaa hyvät miehet (ja naiset), miten olette niistä selvinneet! - Kevätpäivikki
KOMMENTTIA! kirjoitti:
Jottei menisi pelkäksi ruikuttamiseksi ja syyllistämiseksi, totta kai olen parhaani mukaan yrittänyt katsoa peiliin ja miettiä, onko niin, etten vain ymärrä häntä, että minulla on rajoittuneet vaatimukset jne. (varmasti vikoja on!), MUTTA:
Mitä ihmettä tehdä esim., kun Venäjältä kotoisin olevan vaimoni kieltäytyy edes ajattelemasta esim., että täällä Suomessa ideana (ainakin suurimmalla osalla) on pyrkiä elättämään itsensä (ja perhe) tekemällä työtä, ettei sossu riennä looteriksi lyövän vierailta mailta tulevan avuksi ihan noin vain, kaikkea kaunista ja hyvää tarjoamalla (vaimo toden totta odottaa voivansa tikkua ristiin panematta valita omakotitalon järven rannalta keskeltä suurkaupunkia, eikä mikään järjen sana mene perille!
Kummallisinta on, ettei hän ole "sinänsä tyhmä", vain täysin tietämätön täkäläisestä käytännöstä).
Vaimo on muutamaa sukulaista lukuunottamatta esim. vanhempien mielestä oikein viehkeä, ja omalla tavallaan hän sitä onkin: sosiaalinen ja ylitsepursuava - kaikkialla muualla kuin kotioiloissa.
Harvat säilyneet ystävät (salaa ylläpidettyjä suhteita; uskomatonta kyllä) yrittävät sovitella ja saada minut ymmärtämään, ettei rouva vain vielä oikein ymmärrä täkäläistä elämänmenoa ja varmaan kaipaa takaisin Venäjälle ja "kyllä se siitä" ym.; voikin varmaan osittain olla niin), mutta en silti tiedä mitä tehdä.
Intiimeistä asioista sen verran, että kaikki varmaan tietävät, miten intohimolle käy, kun jatkuvat repivät riidat ilmestyvät kotiin ovikelloa soittamatta...
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
Jos on, kerokaa hyvät miehet (ja naiset), miten olette niistä selvinneet!Suomessa on käytössä oivallinen vaihtoehto ja sitä kutsutaan avioeroksi. Paperit vetämään. Ja vaikka teillä ei olisikaa avioehtoa, niin jutun päättäminen juuri nyt tulee paljon halvemmaksi, kuin tuon venäläisen "kaunottaren" ylläpitäminen. Minulla on yksi tuttava, joka tapasi jo valmiiksi suomeen tuodun venäläissyntyisen naisen. No rakkaushan siinä roihahti ja elo alkoi mukavasti. Oli miehelle kuulemma elämänsä parasta seksiä (tai oliko vain vähän kokemusta). Nainen käytti jopa talousrahat ostaessaan pelkkiä merkkiaatteita. Siinä loppui miehen rahat ja yllättäen myös naisen rakkaus. Näin yksinkertaista tämä rakkauselämä on
- pitänyt
onko sellaista kirjoitti:
Ihan varmasti on erilaisia venäläisiä naisia.
Ehkä kannattaa miettiä, ainakin minua tarkemmin, realistisia onnistumisen mahdollisuuksia onnistua ulkomaalaisen naisen (tai miehen) kanssa avioituessa. Siihen molemminpuoliseen joustavuuteen kun tosiaan kai tarvittaisiin - molemmat.tajuta ajoissa että toinen käyttää hyväkseen..............
- Sepi69
Puhut täyttä asiaa ! Terv Sepi Ps. Kaikista paras nainen on Kyllikki- nyrkkiKyllikki :)
- stimox
Hyvin pronottu viesti!Mutta olen asiasta täysin samaa mieltä!(sinkkuna rokkaa)
- aragorn €€€€€€
Kyllä sinkkuna olo on mukavaa vaikka joskus tuntuu että haluisi sitoutua tuo se vain harmia...parasta muutenkin on että ei tarvitse kantaa huolta huomisesta ja pelätä jos hölmöilee monen kanssa yms.. tää sinkku aika on parasta aikaa..
- GEWWER
Näin todella käy,ja on todella karmeaa.Mutta kokeilkaa älkää uskoko minua.Kuitenkin ajankuluessa mietit hiljaa mielessäsi.Oikeassa se pirulainen oli!!!
- flskd
vastaus kirjoitukseen pysykää sinkkuina on että kyseisen tekstin on kirjoittanut joku täys pelle joka on epäsosiaalinen ja epäonnistuja elämässä. täys luuseri joka ei kanna mitään vastuuta toisista eikä itsestään. eli LUUSERI.
- juuuuuuuuuu
Kyllä se on ihan just niin kun ketjun aloittaja sanoi. Parisuhteista ei ole kun harmia. Nainen vie aina ennen pitkää rahat tavalla tai toisella ja parisuhde muuttuu muutenkin sellaiseksi että se on silkkaa ajnhukkaa ja itsensä kiduttamista.
Edellisen viestin kirjoittaja on luultavasti joku perhearvoja arvostava tossun alla viihtyvä pankkien suosikki asiakas.
Pidä kaverisuhteet kunnossa ja harrasta irtosuhteita. Siinä on onnea minun makuuni! Ihana vapaus eikä kukaan vie sun rahoja tai tuhlaa sun aikaa johonkin mihin et sitä halua käyttää. - asia on kyllä niin
että aloittaja on TÄYSIN oikeassa; suhteet muuttuvat väistämättä alun ruusuisen söpöstelyn jälkeen ihan toiseen suuntaan. NIIN SE VAAN ON, oli suhde alussa miten hyvä ja miten hyvää seksiä sisältävä tahansa. Katsokaa ympärillenne, kuinka monta yli 10 vuotta yhdessä ollutta ONNELLISTA paria tiedätte??? Niinpä..
- Mies 40,5 v
..ymppinen ja kerran eronnut, uudelleen avioitunut ja taas alkaa tuntua siltä että tämänkin suhteen loppu häämöttää. Juuri niin kuin tässä:
"Mitä pidemmälle suhde ehtii, sitä vähemmän ihmiset tekevät kompromisseja. Toista kun ei tarvitse enää miellyttää ja lopulta ei edes halua muuta kuin oman tahtonsa läpi. Siitä seuraa jatkuvia riitoja, pahaa oloa ja loputtomia pettymyksiä. Pian molemmat ovat peruuttamattomasti puolustuskannalla ja alkavat vihata toisiaan. Yhdessä pitää vain eron pelko, yhteinen omaisuus ja lapset. ".
Ainoana erona että yhteisiä lapsia ei ole. Jos ja kun nyt eroan niin todellakin: EN ALA ENÄÄ KOSKAAN PARISUHTEESEEN, ainakaan avioliittoon. Avioliitto perustuu suureen valheeseen!!!!!.- panomies-D----
mä olen se mersumis insinööri talo merenrannalla.illalla vaimonkaa rakastellaan moneen kertaan.senjäkeen ihana olo levätään hetki ja taas oiih!!!
- täysin samaa
mieltä. :)
- JJLeht
Sonta on jo housussa ollut 15vuotta
- hupsheii-ihanaaa
niiiih ihanaaa täää elämä oikeesti :)))
- Paraplan
Parisuhteessa pidäs aina olla yksi johtaja. Suhteissa, missä leikitän DEMOKRATIA, on aina tulossa fiasko. Kaksi kova kiveä ei tee hyvää vehnäjauhoa. Kevät on tullut, niin että rohkeasti pariin etsimän ja naimaan (IKEA-sta pidäs osta vaan uudet ja kestävät sängyt!) Se ei ollut mainos van huomautus. ;-)
- IKEAN SÄNKY...
Tulin takavuosina raahanneeksi kyseisestä tavaratalosta suurenmoisen lemmenpesän poikaystäväni kanssa yhteiseen pikappiimme.
Eipä aikaakaan, kun osoittautui, että rakastetttuni käytti mööpeliä jos jonkinlaisten naisten "onnellistuttamiseen".
Ehkei vika tosiaankaan ollut parisängyssä vaan siinä, etten ymmärtänyt ajoissa varoa "kaikille kaikkea" lupaavaa häntyriä, joka valehteli ja selitteli ymmet ja lammet kodistamme löytyneistä vieraista naisten kammoista ja sen sellaisista. Karkeimillaan asia selvisi, kun surullisen näköinen kaunotar soitti pyhäaamuna ovikelloamme ja peräsi unohtunutta omaisuuttaan...
Tämä teki minusta, joka olin typerästi tosissani, useammaksi vuodeksi vannoutuneen sinkun. Luottamus meni pitkäksi ajaksi.
- tunteen niin hyvin tietävä!!!
Siis joo, nyt oli ensimmäistä kertaa keskustelu, johon oli pakko vastata!
Keskustelun aloittaja ON TODELLA OIKEASSA!!! Varokaa parisuhteita!!! Kummastakin sukupuolesta löytyvät ne huonot tapaukset, joilla on mahdollisesti päihdeongelma, väkivaltaa normaalina pitävä, jakaa tavaraansa muillekin kuin omalle kumppanilleen sekä "harrastaa" patologista valehtelua... Toki ei ole varmastikaan helppo elää edes itsensä kanssa, jos omaa joitain noista luonteenpiirteistä tai ongelmista!!!
Hei ennen lasten tekoa miettikää hyvin tarkkaan: "Onko tämä se henkilö, jonka kanssa haluan lasteni joka toisen viikonlopun?"
IHMISET MUISTAKAA: KOHDELKAA MUITA KUTEN HALUAT ITSEÄSI KOHDELTAVAN ÄLÄKÄ TEE TOISELLE MITÄ ET HALUAISI ITSELLESI TEHTÄVÄN!!!- (¤)
mä taas imetän naisilla,oiih aika hyvää.
miksi naiset haluaa imee minua en vältämättä pidä siitä vaan haluan sen kalun sinne syvälle pimppaan,tuntuu paremalta kuin imeminen.
- Sinkkumies 40 v
Eipä voisi juuri vieraampaa ajatusta olla, kuin että kantaisin romppeeni jonkun toisen ihmisen kanssa saman katon alle. Eihännyt toki.
- CatherineDeneuve
...toisaalta. toisaalta taas mieleen tulee, oletko sittenkin katkeroitunut. maailmassa kun ON toisenlaisiakin miehiä. ainakin minä uskon niin, kahdesti eronneena. katsantokantasi on jotenkin surullinen. olet varmasti kokenut kovia.
olisiko kuitenkin mahdollista muuttaa näkökulmaa? eihän parisuhde välttämättä vaadi avo/avioliittoa, lapsia, yhteistä kotia ja keinutuolia? voisihan elämästä nauttia rinnakkain, vapaana? - saa kun...
Sen siitä saa kun valikoi itselleen väärän puoliskon ja sitten tahtoo elää niinkuin aina ennenkin sinkkuna joustamatta missään. On se kumma että noita pareja muodostuu edelleen ja iso-osa on todella tyytyväisiä toistensa kanssa, katsokaa peiliin niin ei tarvitse ihmetellä miksi homma ei toimi, siitä se lähtee, pientä itsekritiikkiä on hyvä harrastaa.
- reginan vanki
Maailma olis surkean ikävä paikka ilman naisia, oli sitten rouvia tai sinkkuja, upeita kaikki, miehet vaan ovat usein täysiä pässejä, miettikää kuinka kohtelette naisianne!
Mie oikeastaan kuulun niihin outoihin yksiloihin (ei skandeja, anteeksi siita), jotka eivat koskaan edes ole kokeilleet parisuhdetta. Taytan 25 vuotta tana vuonna eika koskaan ole tullut pakollista tarvetta pariutua. Oikeastaan voin jopa myontaa, etta ajatus parisuhteesta kammottaa minua.
Tiedan jopa mista tama kaikki johtuu. Lapsuudessa miulla ei ollut yhtaan kunnollista miehenmallia - isa petti kaikki lupauksensa, veli hakkasi ja kummiseta kielsi meilta menon kesamokille. Sita seurasi lahes kaheksan vuotta koulukiusausta ja suunnilleen taydellinen vieraantuminen kanssaihmisista. Nykyaankin vietan mieluummin aikaa yksinani kuin otan sen riskin, etta tapaisin jonkun jonka voisi lisata tuohon pitkaan listaan negatiivisia ihmissuhteita.
Usko rakkauteenkin meni siina samalla. Miun on oikeastaan hirvean vaikeaa kasittaa, miksi ihmiset ollenkaan haluaa parisuhteen.- Sabbona
Avioliitto, parisuhde ja perhe ovat mielestäni yliarvostettua tässä yhteiskunnassa. Jälkeläisten saaminenkaan ei enää ole mikään pakko. Meitä ihmisiä kun on täällä maan päällä jo liikaa.
Olin aikaisemmin samaa mieltä, että mieluummin eläisin yksin kuin kenenkään kanssa. Nyt kun kuitenkin olen parisuhteessa, niin on kyllä pakko myöntää, että on ihanaa, kun joku siinä vieressä. Loppujen lopuksi parisudehan on lähes pelkkää seksuaalisuutta: toinen osapuoli tarvitaan, jotta voi täyttää tarpeensa. Voisihan ne periaatteessa yksinkin, mutta eihän se ole sama asia. Itseään on vaikea pussata.
Eipä meillä mikääm pelkkä seksisuhde ole, sillä olemme tulleet toisistamme henkisesti riippuvaisiksi. Silti vielä ajattelen, että "rakkaus on ruma sana", sillä siitä aiheutuu AINA jonkinsorttista tuskaa. - uhri itsekin
parisuhde myös minua. Tuollaista kokeneena ymmärrän sinua hyvin.
Oma isäni (rauha hänen musitolleen, kaikesta huolimatta) oli väkivaltainen, ulospäin ihan kunniallinen koulujakäynyt ihminen, ei alkoholisti tai vastaavaa. Kukaan ei olisi uskonut, millainen hirviö hienostunut herrasmies kotioloissa oli.
Kävin läpi muutamankin aika kauhea parisuhteen tapaisen (en suosittele!), mutta minulla oli onni päästä/hakeutua terapiaan.
Se auttoi, vähitellen. Aloin pikkuhiljaa uskaltautua tajuamaan, etten ole arvoton "kohde" vaan ihan tavallinen oikea ihminen ja nainen. Sen kautta löytyi rohkeus kunnolliseen parisuhteeseenkin, ja se ymmärrys, että myös rakastavia ja naista kunnioittavia miehiä on.
En tiedä, voisiko tällaisesta ollla apua sinulle. Tietysti yksinkin voi ja elää, mutta jos se on menneisyyden vankina olemista ja sillä tavoin pakollista, voisin ainakin kuvitella, että asioiden aukipuhuminen ammattilaisen kautta saattaisi auttaa.
Hyvää kevättä sinulle!
- Haluaa vapauden takas
Miten sattuikin otsikko silmiin kun juuri mietin miten elämästä on tullut näin tylsää? tuntuu niin oudolta että mitään ei saa tehdä enään yksin koska yhdessä on niin "kiva" tehdä kaikki. Mäen muuta tarvis kuin vähän omaa aikaa niin voisin ehkä kestää. Voimia kaikille jotka painii saman asian kanssa ja PYSYKÄÄ SINKKUINA!
- InGuLa89
No otan sitten neuvosi ilomielin vastaan. =)
Olen pysynyt sinkkuna tähänkin asti eli koko ikäni ja olen nyt 18 vuotias.
Myönnän että mua pelottaa parisuhde jollainlailla.
Sisko on antanut kans neuvoa et ei oo kiirettä löytää kumppani ja pitää elää elämänsä täydellä. Hänellä ei ole kauheasti enää mahdollisuuksia elää niinkuin ennen vanhaan juhliten yms. Koska on jo pieni lapsi hoidettavana.- ekku00
Hei.Olin 20 v avoliitossa ja nyt 10v sinkkuna.Olen kyllä kokoajan seurustellut,mutta asun yksin ja se sopii minulle.Pidän kyllä itseäni sinkkuna ja elämä on ihanaa ja tasapainoista en vaihtaisi,joten harkitkaa ??
- Coscos
Joo todellakin sinkkuus kannattaa koska ihmiset ovat nykyään ihan vääristä syistä yhdessä ja jopa naimisissa! Ymmärrän kyllä tunteesi. Sama minullekin tuli noihin suomalaisiin miehiin. Ei niistä ole mihinkään. Ja vaarallisiakin ovat! Tutkimuksien mukaan täällä miehet tappaa vaimon tai avovaimon herkemmin kuin muissa pohjois-euroopan maissa.
Merten takaa sain paremman miehen ja parisuhde taas maistuu! - mites niiden kanssa?
onko sinulla lapsia? ajattelin vaan että jos harkitset sellaisia niin niiden aika on pian jos olet jo vähän päälle 30 v.
itse haluan parisuhteen myös siksi että yksi tavoite/haave elämässäni on tulla äidiksi. - parisuhteen kannalla
Sinkkuna on hankalaa, itse haluaisin parisuhteen, mutta tuntuu olevan niin hankala löytää hyvää ns.perinteisiä arvoja kunnioittavaa ihmistä täältä pääkaupunkiseudulta. Suhteeni kaatui puoli vuotta sitten. En ole menettänyt toivoa onnelliseen hyvään parisuhteeseen.VAAN SIIHEN että missä hitossa ihmiset edes voi kohdata.
Baareissä ei sen takia aio juosta että siellä tapaisin elämäni miehen. Seksiseuraa kyllä sais vaikka mistä, mutta ei ole mun juttu. Olen tasapainoinen ihminen ilman minkäälaisiä säätöjä.
Haluan jakaa elämäni toisen ihmisen kanssa. Ihminen on melko yksin tässä maailmassa. He ovat onnekkaita jotka ovat löytäneet yhden läheisen ihmisen rinnalleen jakamaan tämän ohikiitävän elämän. Olen onnellinen heidän puolestaan. Ystävät ja kaverit nyt vaan ovat eri asia kuin elämänkumppani. Mutta hyvä teillekin jotka haluatte olla yksin tässä elämässä, ei ole meinaan helppoa löytää sitä itselle sopivaa elämänkumppania. - iki sinkku ja kaunis sella...
Olet aivan oikeassa. Olen myös tullut samaan tulokseen parisuhteista. Heti lopettaa jos ei mene hyvin.Tai jos jokin ärsyttää toisessa niin kylmästi vaan peli seis ja LOPPU.
Nykyajan miehet (varsinkin 3kymppiset)eivät ole tarpeeksi kasvaneet henkisesti miehiksi,...etsivät äiti suhdetta esim, vanhemmista naisista. Laittaisivat suhde äitiinsä ensin kuntoon ja sitten etsimään samanikäistä seuraa. Tietysti poikkeuksiakin on, en sitä sano.
Ja tuo alkoholin käyttö on aika runsasta, ei kiinnosta baareissa sellaiset miehet jotka ovat täysin tolkuttamassa kunnossa. - Duskwalker
Siitä on tehty joskus jossain tutkimuskin että se on ihmiselle täysin yhtä luonollista olla yhden kanssa pysyvästi kun vaihtaa kumppania välillä. En muista milloin ja missä mutta kuitenkin.
Typerää sen sijaan on vikistä siitä että itellä on kaikki menny vituiksi jokaisessa suhteessa, ehkä kannattais opetella tuntemaan ihminen ennen kaikkea muuta.
Itse vihaan sinkkuna olemista, mutta en mahda asialle mitään; ihmiset on vettä ja mä olen öljyä. Ne kaksi eivät sekoitu, kokeilkaa vaikka. - TERVE SE PELAA
Juu jos suhde on perustuu todelliseen rakkauteen ei kaipaa mitään muuta kuin toisen luo ja hänen läheisyyttään, miksi homma menis riidaksi jos kerran toista rakastaa???? EN YMMÄRRÄ!! asioita voi myöskin naimisissa ollessa toteuttaa vapaasti jos on kunnon luottamukseen perustuva suhde ja homma pelaa..tarkoitn omia harrastuksia ja tapoja (siihen ei kuulu toisen pettäminen) jos kokee parisuhteen ja naimisissa olon vankilaksi ja pakkopullaksi ei se ole eprustunut oikeaan rakkauteen mitenkään.
Tämmöisen eks temporee suhteet ja mennään naimisiin heti kun ollaan oltru 2kk yhdessä ne ei pelaa vaan pitää todella olla varma rakastaako ja haluaako olla toisen oma ja antaa myös itsensä täysin toiselle sellaisena kuin on :) niin ihanaa se on kun se pelaa :) minä nautin täysin hyvästä avioliitostani ja vaimoni on todella ihana ja lämmin henkilö, ollaan mekin oltu asioista eri mieltä mutta saahan sitä ollakin se on tervettä, silti me rakastamme toisiamme ja meillä on omat ahrrastukset ja omat kuviot :) pääasia on että saamme viettää yhdessä aikaa joka päivä ja joka yö :) - yhtään
Kun näitä viestejä lukee, en ihmettele yhtään että sinkkuus on se juttu. Kuulostaa siltä että toivo hyvästä parisuhteesta on monella todellakin mennyt.
Ihmiset eivät arvosta toisiaan, haluavat vaan enemmän ja kaikkea ja kaikkien kanssa. Ihmekös tuo jos parisuhteet päättyy. KUKA on sanonut että parisuhte on yhtä hekumaa koko ajan.
Olkaa edes rehellisiä, te jotka ette halua parisuhdetta ÄLKÄÄ edes lähtekö tapailemaan ja kusettamaan niitä jotka vielä uskovat parisuhteeseen.- EII RAKKAUTTA
MIHEN RAKKAUS ONKIN PELKÄÄ HIMOA JA,SUVUNJATKAMISEN KANALTA VÄTTÄMÄTÖN ,MITÄÄN RAKKAUTTA EI TOSIAAN OLE MIEHEN JA NAISEN VÄLILLÄ..MIELENHÄIRIÖTÄ VAAN..SITÄ LUULLAAN RAKKAUDEKSI.
ÄIDIN JA LAPSEN VÄLILLÄ TODELLISTA RAKKAUTTA. - sinkulle seuraa
MIEHEN RAKKAUS ON PELKÄÄ HIMOA EI ENEMPÄÄ.
- väärässä
sinkulle seuraa kirjoitti:
MIEHEN RAKKAUS ON PELKÄÄ HIMOA EI ENEMPÄÄ.
Miehelle seksi on tärkeää,toki myönnän sen.Mutta rakastaa naista joka osaa osoittaa myös rakkautensa ja estoitta antaa vartalonsa häntä rakastavan miehen käyttöön, on jokaisen miehen ehkä täyttymätön unelma.Miehelle nainen ,joka on hyvä rakastaja ja elämäntoveri,joka osaa antaa ja vaatia.On luotettava ja rehellinen ystävä,auttaja ja autettava elämän vaikeuksissa, joita väistämättä aina tulee yhteisellä taipaleella mittaamaton arvokas elämän tarkoituksen antaja.Mikään maailmassa ei ole ihanampaa kuin seksi rakastamansa naisen kanssa.
- mies38
Sinkkuus voi olla hyvä asia jos ei kaipaa miestä tai naista. Mutta nämä ihmiset eivät tästä asiasta yleensä kyllä esitelmöi.
Sinkkuuteen mielestäni johtaa ihmisten kovuus ja itsekkyys.
Rakkaudella ymmärretään vain ainoastaan median tuoma hekuma joka ei pohjimmiltaan ole sitä.
Parisuhde parhaimmillaan on antamista ja luo onnellisuuden tunteen ja turvan elämään.
Saat tunteillesi peilin ja välittäjän.
Tänäpäivänä ihmiset ovat kadottaneet itsensä ja eivät osaa olla sodiaalisia kuin humalassa.
Sinkkuuden kannattajat ovat katkeroituneita ja pettyneitä suhteisiin joita on ollut. Kaikillahan meillä on unelma hyvästä suhteesta.
Jokainen pettynyt sinkku voi miettiä että olenko sen arvoinen että olen alentunut huonoihin suhteisiin ja petettäväksi.
Ihminen joka arvostaa itseään ja myös osaa arvostaa muita ihmisiä.
Kun muita syyttää niin voisin tähän lopuksi sanoa että, "Maailman pisin matka on matka itseensä." Uskon että se käy kivun kautta. Niin ainankin itselläni ja jatkuu...
Onnea Teille kaikille joilla on hyvä parisuhde ja Te jotka etsitte VAATIKAA sitä ainutta oikeaa itsellenne. Myös miehet.- 3425190356569209341´9405233...
Tänäpäivänä ihmiset ovat kadottaneet itsensä ja eivät osaa olla sodiaalisia kuin humalassa.
Sodiaalisia - mies38v
3425190356569209341´9405233... kirjoitti:
Sodiaalisiasori. sosiaalisia. piti olla.
- mies38v
Sinkkuus voi olla hyvä asia jos ei kaipaa miestä tai naista. Mutta nämä ihmiset eivät tästä asiasta yleensä kyllä esitelmöi.
Sinkkuuteen mielestäni johtaa ihmisten kovuus ja itsekkyys.
Rakkaudella ymmärretään vain ainoastaan median tuoma hekuma joka ei pohjimmiltaan ole sitä.
Parisuhde parhaimmillaan on antamista ja luo onnellisuuden tunteen ja turvan elämään.
Saat tunteillesi peilin ja välittäjän.
Sinkkuuden kannattajat ovat katkeroituneita ja pettyneitä suhteisiin joita on ollut. Kaikillahan meillä on unelma hyvästä suhteesta.
Jokainen pettynyt sinkku voi miettiä että olenko sen arvoinen että olen alentunut huonoihin suhteisiin ja petettäväksi.
Ihminen joka arvostaa itseään ja myös osaa arvostaa muita ihmisiä.
Kun muita syyttää niin voisin tähän lopuksi sanoa että, "Maailman pisin matka on matka itseensä." Uskon että se käy kivun kautta. Niin ainankin itselläni ja jatkuu...
Onnea Teille kaikille joilla on hyvä parisuhde ja Te jotka etsitte VAATIKAA sitä ainutta oikeaa itsellenne. Myös miehet. - Joopa joo
Täyttä paskaa sun väittees. Jos itellä ei pysy parisuhde kasassa, niin ei tarvitse yleistää ja sanoa, että metsään menee muillakin.
Aika kova yleistys sulta, mutta onko katetta?
Jos olet ite kokenut moisen "parisuhteen kauhun" niin ei se meinaa että muille käy samoin.
Ite olen ollut iät ja ajat nuoruudesta saakka saman naisen kanssa, ja mukavaa on yhä.
Väittämäsi siitä, ettei kompromisseja tehdä pitää osin paikkansa.
Alan entisenä opiskelijana voisin kirjoittaa aiheesta paljonkin, mutta tyydyn sanomaan vain sen, että IHMINEN ON KUITENKIN AJATTELEVA JA ÄLYKÄS OLENTO joka kykenee joskus tiedostamaan erheensä ja tekemään kompromisseja vanhempanakin.
Se mitä ihminen ei tahdo tehdä väkisinkään vanhempana, on luopua saavutetuista eduista.
Mutta tämä on osa ihmisluontoa ja jos sen tiedostaa, on se helpompi hyväksyä.
Minusta itsestäni tuntuu, että sinkkuus on yliarvostettua ja ylihypetettyä.
Joo onhan se kiva olla vapaa ja tehdä ihan mitä haluaa, missä vaan, milloin vaan, mutta ainakin itse vaihdan sen mielelläni parisuhteeseen, vaikka joskus olisikin vaikeampia aikoja. - tässä...
Hyvä suhde tai sinkkuus! Huonossa suhteessa on turha jumittaa. Vaatimukset voi olla itselläni kovat, mutta jos ei löydy hyvää niin oon mielummin ilman!
- ...oot...,,.,,.
..alajärveltä niin pysy sinkkuna...sikiävää sakkia joista tulee hulluja...fakta...maksaa yhteiskunnalle paljon ne sakit....!!!!!!!!!!!!!!
- niiiiin
...ehkäisylääkettä juomaveteen alajärveläisille....ja kansa voi hyvin !!!!
- kyllä
Aloittakaa pelamaan netti moninpelejä. Niillä tuollaiset seurustelu ja parisuhde jutut unohtuu ja nopeasti!
- hintansa väärti
...
- helna80
Jos jollain kusee parisuhteet niin ei se tarkoita sitä, että kaikilla muilla tekee samoin.
- Näin on
Totta turiset...Miehistä ei oo ku harmii pidemmän päälle! Kaikki riippuu tietenki mistä roikkuu:)
Loppujen lopuks kaikki miehet on samanlaisia, sanoo kuka tahansa muuta!!!!Yksinki viihtyy ilman parisuhdetta, jos on ihania ihmisiä ympärillä. Se ei tarkoita yksinäisyyttä, tai että on ilman läheisyyttä jos ei oo vakituista parisuhdetta!!!!Ja välillä on ihan tervettä olla ihan issekseen=D - plösö sinkku
vai munko pitäis pysyä sinkkuna???
miks joku ihana palveluntarjoaja tekee jotain treffi sivustoja ja sitten kaikenmaailman heikkon itsetunnon omistavat katkerana yrittävät tuhota tämän???
seuraava uusi sivusto on sitten nimeltään:katkerien
poikamiesten-sivut:)))) - kun tulee ongelmia
Ensinnäkin aivan typerä etusivun juttu,tää kuvastaa jotain nykypäivästä.....
Vannoutuneen sinkun on niin kauan mukavaa kun ei tule ongelmia.
Tarkoitan lähinnä vakavia sairauksia joihin tarvitsis toisen läheisen tukea,kumppanin.
Silloin on myöhäistä enää ruveta kumppania etsimään,ei nykymaailma jo valmiiksi "virheellisiä"
ihmisiä huoli.
Saatikka jos sairauden/onnettomuuden näkee jos kosmeettisesti.
Jokainen meistä vanhenee ja todennäköisesti avuntarve lisääntyy.
Vanhana tuttu ja turvallinen kumppani on korvaamaton.
Sinkut,eläkää nyt sitä kaikkien ihailemaa MUKA"onnelista elämää" kun vielä voitte.
Itse haen sitä vakikumppania,vielä se jossain vastaan tulee. - Jarijarre1967
On täysin Sinun mielipiteesi ! Jokaisella on niin todella eri lähtökohdat, yleensä elämä jokaisella erilaista niin että todellakin tommonen kommentti että pitäis pysyä sinkkuna, en ymmärrä! Itsellänikään ei ole elämä mennyt kaikinpuolin aina tyydyttävästikkään mutta en ole ajatellut todellakaan että sinkkuna pysyisin. Täytyy pystyä ja haluta mukautumaan myös toiseenkin ihmiseen. Eli opetella katsomaan peiliin.
- (x.x.x)
kaiken sen tuskan ja paskan kokenut.
- .xxx.man
pitkän parisuhteen kokenut. kusetusta puolin jos toisin.
- Poikamies24*
Ehdottomasti nautin sinkkuudesta.. se on mahtavaa! Saa mennä vapaana just niinku itse haluaa.. enkä mä tarvikkaan naisesta muutaku sillon tällön vähä seksiä.. ja sitähän saa yhdenillan juttujen muodossa..:) mihin muuhun naista muka tarvii???
- mineeeehm vaankin
hyvän parisuhteen eteen pitää uhrautua ja tehdä töitä. Ei pidä odottaa että suurikaan osa asioista menee saman maun mukaan. jollei molemmat ole valmiita taistelemaan hyvän liiton eteen niin ei kannata hypätä samojen vällyjen alle.
- Tie_My_Rope
Totta turiset!
- willing..m
Tossa oli oikeesti asiaa ...näin se vaan on mikään suhde ei kestä arkea ..vain lapset pitää yhdessä..ja elämä valuu tiimalasissa ohi
- nap
Varmasti vituttaa huonot suhteet. Huoraa vain rauhassa
- kertakäyttöisyys
koskee näköjään myös ihmissuhteita..
Minä elän parisuhteessa, jossa on koettu helvetin esikartanot - molempien kannalta. Niistä on jo paljon opittu ja osataan pikkuhiljaa arvostaa paremmin toistemme erilaisuutta ja toivomuksia.
Loppuelämän kestävän kumppanuuden voi löytää toki myöhemminkin, jos uskoo parisuhteeseen ja ymmärtää ihmisten erilaisuutta. Kestävä suhde toiseen ihmiseen vaatii mielestäni joustamista, suvaitsevaisuutta, huumoria, anteeksiantamisen taitoa ja tietynlaista rentoa elämän asennetta - ymmärrystä itseä ja toista kohtaan.
Pieniä arjen ilon pilkahduksia voi olla toisen hellä kosketus, lauantaiaamun hetki auringon sarastaessa kahvikupposten ääressä, lapsen kehityksen huomioiminen pienissäkin asioissa.. niitä kivoja asioita löytyy miljoona, jos osaa oikein katsella tätä maailmaa. Eipä lie elämä ruusuilla tanssahtelua kenelläkään, mutta seksi ja shamppanja silloin tällöin ikioman rakkaan kanssa tekee harmaaseen arkeen ylellisyyden tuntua.
Ilman alamäkiä ei olisi ylämäkiä, sitä kai tarkoitan kertoa tällä jorinallani ;) . Tuskin kaikkia on luotu parisuhteeseen ja yksinkin voi olla onnellinen, siitä minä en tosin tiedä mitään. - Cuthberth den store
Mainitsemasi asiat johtuu siitä että vedit ne ilokaasut keuhkoosi suhteen alkuvaiheessa ja nyt podet krapulaa.
Vaihtoehtoja tuskaasi on oikeastaan vain kaksi:
1) Olet joko sen tyyppinen tyyppi että narahdat aina vääriin tyyppeihin
tai...
2) Olet itse väärä tyyppi!
Kumminpäin tahansa, otan osaa.
Onnellisuustutkimuksessa on todettu että parisuhde on elämään toiseksi eniten onnellisuutta tuova tekijä - suurin tekijä on geenit. - ..poika vainen...
Ei kannatta edes ajatella lapsia jos on lennokas elämä. Se ei koskaan kannata ja lapset eivät koskaan saa oikeata ehyttä elämää.
Ja yhdenillan jutut ovat sairaita. Miettikää japanilaisten sarja porno kuvauksia. Sain ystävältä vähän infoa tästä,kun vahingossa törmäsin kuvaan kuvattomassa. Siellä ne on kaikki sairaita ja eivät tee muuta kuin seksiä.
Järki käteen. - NR 46
Sinkuilla ei ole kykyä ottaa toisia huomioon ja uhrata omastaan.. itsekeskeisiä suurin osa!
- SAA TURPIINSA
vakavaksi luullussa ja toivotussa parisuhteessa ja on sen tähden varovainen, ei toden totta aina ole itsekäs ja kova ihminen, jonka on syytä vain "mennä itseensä"! ON miehiä ja naisia, joiden häikäilemätön käyttäytyminen vain tekee realistiksi. Onneksi suurin osa kummastakin osapuolesta on ihan kelvollista väkeä.
Rauhallinen ja tutksiskeleva suhtautuminen ei ole kiellettyä. Siitä ne onnistuneet parisuhteet alkavat. Eivät katkeroitumisesta. Jatkossa sitten tehdään töitä suhteen eteen, jos ollaan tosimielessä liikkeellä.
Kuka tahansa kaipaa hyvää parisudetta, ja valtaosa sinkuistakin myös etsii sitä. Ihan valmiina "uhrautumaan ja antamaan itsestään"...
Vaikka itselle kävi aikanaan ohraisesti, ei ollut aihetta kuin aikansa tuijotella peiliin. Jos toinen esim. on petollinen, hän on sitä, eikä siinä kannata loputtomiin piehtaroida. Puhumattakaan ikuisuuskysymyksista mallia "Miksi annoinkaan kohdella itseäni huonosti". "Kyllä minusssa täytyy olla jokin perustavanlaatuinen vika...".
Rakkaan ihmisen kanssa on hyvä olla. Riitelemisen jalo taitokin on opittu...
Äiskä 30 vee. - sinkut eivät ole kaikki its...
Mistä sinä sen tiedät!!!!????
"sinkuista suurin osa itsekeskeistä porukkaa"
taidat olla vain kateellinen siellä perhehelvetin keskellä...
sinkut eivät ole itsekeskeisiä ihan huomioksi sinulle..ehkä heitä joitain on kohdeltu kuin paskaa tai rakkia kadulla ja he eivät sen takia halua sitoutua.
olen itse kokenut enemmän paskaa elämässäni kuin haluaisin, mutta se ei ole kiinni minusta mitä haluan.
tuntuu enemmänkin että nämä perheelliset akat haluavat imeä miehistään viimeisetkin mehut, koska ikinä heille ei tule mieleen mitä se mies mahtaisi haluta, vaan se oma
hyvä on kaikista tärkein..ne uudet hennesin vaatteet sun muut....eli mitä jos ajattelisit vähän muitakin ihmisiä..opetteilisit jotain muuta kuin itsekkyyttä perheenäitinä...
- hEiTtÄä
kommennttia.
Ite olen ollut sinnkku kauan kauan kauan. Mitä pieniä irtosuhteita parit ilman kiinnostusta. Mutta kun löyty oikea... En osaa enää kuvitellakkaan palaavani entiseen elämään ilman häntä. Elämäni parani satarosenttia kerralla... nyt 4 vuotta takana ja tunnen edelleen samoin. Ja huom sinkkuna minulla oli mukavaa... Elämän laatu vaan parani kerta heitolla paremmaksi. Minusta siis tämän ketjun aloittajan pitäisi etsiä itsestä syitä tai kumppanista... Ei pidä yleistää jos ei itsellä mikää onnnistu... Ei muutakuin peilin eteen, vaikka kokovartalopeilin.... ;)- ELÄMÄÄ!
on vähän työlästä käydä aika lyhyen elämänä aikana läpi.
Miksei niinkin, mutta mitä siitä loppujen lopuksi saa? Kokemuksia, juupa juu. Entäs sitten? Eikun lisää niitä.
Aika paljon muuta arvokasta, sellaisia pikkujuttuja kuin oikea läheisyys ja asioiden jakaminen, voi jäädä kokematta.
Aikani etsineenä ja oikeanlaisen kumppanin löytäneenä elämä tuntuu rikastuvan päivä päivältä. Vastoinkäymisistäkin huolimatta.
Ei tulisi mieleenkään vaihtaa parisuhdetta "upeaan vapaaseen sinkkuelämään" ja ihmisten läpikäymiseen.
Aikansa kutakin ja toiveensa kullakin.
Pelisääntöjen kai pitäisi kumminkin olla alun alkaen selvät. Ellei ole kiinnostusta sitoutua, ei ole, mutta sen voi kyllä tuoda heti kättelyssä esiin. Ettei tule turhia murheita.
- läheinen
sukulaismies sanoi yhden kuolemattoman kommentin kun keskuslimme vuosi sitten minulle tapahtuneesta avioerosta. Hän sanoi, että "älä ota kestotilausta kun aina saa irtonumeroita"
Kohta kaksi vuotta erosta: Taidan pysyä sinkkuna kunnes se todellakin varteenotettava akkaehdokas ilmestyy eteeni. Sittenkin harkitsen vielä ja katson, että onko tämä se vaivan arvoinen tapaus?!? - Kitiara
Itse 32 vuotias. 16 vuotiaana tapasin mieheni ja yhä edelleen elelemme yhdessä ja hyvin menee, osa alku huumasta tallella ja ah elämä on ihanaa mieheni ja ystävieni kanssa. Ei ole kirkossa kuulutettu että kaikki miehet olisivat nykyään idiootteja
- isosiskoZ
Näin on. Ainakin kannattaisi katsoa tuonne lähelle neljääkymmentäikävuotta, hoitaa itse ja elää terveellistä elämää. Menin nuorena naimisiin, tein lapset. Mieheni petti. Nyt kun olen ollut yksinäinen lähes 20 vuotta, jokainen mies joka "muka" rakastuu, muutaman vuoden kuluttua katselee jo naapuriin. Eräs "ukkomies" kulkee kahvilla, valittaa vaimoaan, ei anna seksiä ym. nöyryyttä jne. Hän on niitä joka on kokenut asian toisinpäin.
Elämä on muuttunut. Miehet vaihtaa nuorempiin, miksei nainenkin. Pitäkää varanne tytöt. - Tarpeekseni sain
Exän pettämisten selvittyä sain immuniteetin näitä kestohäntyreita vastaan.
Ei kiitos enää!
nimim. Mieluummin ilman kuin Hillman - niin totta
En väitä vastaan =D
- Anonyymi
Joskus olin yhden ihanan tyypin kanssa mutta se ei välittäny mun tarpeista vaan hylkäs mut nyt koetan pitää hauskaa ja nauttia intiimi hetkistä toisen kanssa onko se väärin
- Anonyymi
Nuorena sitä oli niin sen kikulin perään. Nyt ei .
Aloituksessa on kyllä totuuden siemen. Moni juttu lässähtää ajan kanssa. Mutta ei silti yksinkään ole hyvä olla, pitkiä aikoja.
Ketjusta on poistettu 97 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 1151119
- 681095
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33823