volvo 2002 18hv

ilmaus

Koneessa tai oikeastaan ilmauksessa ongelmia.
Käsipumpussa siis pumpussa jolla ilmataan lienee vika, ilmaus ei sillä onnistu, kone ei käynnisty.
1)Täytin hienosuodattimen ilmaus korkista löpöllä ja kone pelittää hyvin. Seuraavana päivänä jouduin tekemään saman uudestaan. Minne löpö pakenee,suodatinkin oli meko tyhjä. Voisiko vika olla käsipumpuussa toisaalta miksi hienosuodatinkin oli käytön jälkeen melko tyhjä.
2) Onko koneessa jokin toinen pummppu joka imee löpöä tankista kun kone käy,käsipumppuhan ei sitä tee
3) Koneen käydessä s vetolaitteen öljykorkista pulppusi hieman öljyä tiiviste oli katkennut ,voiko pulppuaminen johtu jostakin muusta?

Näihinkun joku antaisi neuvoja pääsisin vesille

9

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelin

      kerran myös samaa ongelmaa. Minulla asia selvisi siten, että siinä käsipumpun vivussa on alussa pitkä ns tyhjä liike, jonka jälkeen vivussa tuntuu aika iso vastus ja alkaa sitten vasta varsinainen pumppausosuus. Minä siis lipsuttelin sitä tyhjää aluetta ja ihmettelin kun ei pumppaa. Se pumppausosuus siinä vivun liikkeen loppuosassa on siis aika lyhyt.

      • on kokeiltu

        ja temppu tiedossa ei auttanut kiitos


    • Mekaaninen siirtopumppu ottaa käyttönsä koneessa olevalta epäkeskoakselilta(nokka-akseli, väliakseli tms.). Tämän takia on käsinpumppauksessa koneen kampiakselia kiertämällä haettava kohta, jossa käsinpumppaus onnistuu. Toinen syy tässä tapauksessa voisi olla tämä: tiedossani on parikin tapausta nimenomaan näissä Volvon koneissa. Pumpun venttiili on irronnut pesästään, tarkemmin asiasta en tiedä. Jos muille on näin käynyt, voisivat ehkä kertoa tarkemmin.

      • on jo kokeiltu

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa


      • mysteerinen vika
        on jo kokeiltu kirjoitti:

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja


      • minor700
        mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?


      • mainitsemani
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        vika pumpussa oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85 . Se on ihan oikeasti tyyppivika sen aikaisissa pumpuissa ja uudemmissakin. Syy on 99 % siinä.
        T Seilaaja


      • vika
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85. Ostin siihen uuden pumpun vuonna 2003 ja siinä oli sama vika. Kyseessä on ihan oikesti tyypivika jonka myönsivät volvollakin ja uskon, että syy ilmaamisongelmaan on 98% siinä.
        T Seilaaja


      • mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        Minulla on VP 2002 -89. Siinä oli myös vastaava vika, että keväällä suodattimien vaihdon jälkeen ei polttoainetta tahtonut saada millään käsivivulla pumpatuksi riittävästi. Kesäisin kone kyllä kävi hyvin.
        Avoin pumpun ja siellä oli tosiaan toinen takaiskuventtiili irti. Tein kalliin ratkaisun ja ostin uuden pumpun pari vuotta sitten. sen jälkeen on pelittänyt. Mutta kun tämä näyttää olevan tyyppivika, voisi korjaaminenkin olla järkevää, jollei sitä vikaa ole parannettu uusissa varaosapumpuissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe