Morjes. Aloittelin joogailla Iyengarin Light on Yoga kirjan ohjelmien mukaan. Lepopäivistä herra ei sano mitään, vaan olen tehnyt ohjelman mukaan joka (no parina päivänä ei) päivä vajaat pari kuukautta.
Yllätyksekseni lihakset ovat melko kipeinä.
Mielestäni ei mitään väärän suoritustekniikan takia tapahtuvaa kipua vaan lihakset ovat rasittuneet.
Teen ruumillista työtä ja parhaan mukaan punttisalilla treenaamassa. Tottuuko keho jossain tekemään joogatreenit joka päivä vai ovatko lepopäivät paikallaan?
Iyengarin jooga on kai samanlaista kuin astanga. Iyengarilla ja Pattabhi Joisilla kun on sama guru, Krisnamacharya.
Kuinka usein?
1
870
Vastaukset
En tunne tuota mainitsemaasi joogaa, mutta lienee kohtalaisen lähellä Astanga-joogaa. Astangassa ihanne olisi harjoitella kuutena päivänä viikossa ja pitää yksi lepopäivä. Myös kuupäivinä ei tehdä joogaharjoituksia. Olen itse ihmetellyt tätäkin tahtia, sillä yleensä kuntoilussa samaa lihasryhmää ei suositella rasitettavaksi useampana päivänä peräkkäin...
Oma neuvoni on, että kuuntelet kehoasi. On yhtälailla joogaa olla tekemättä harjoittelua kuin harjoitella. Tärkeintä on, ettei kyse ole laiskuudesta, vaan siitä että on parempi antaa kehosi välillä levähtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209