Karttaplotteri matkapuhelimeen?

Epätietoinen34

Onko olemassa karttaplottereita kännyköihin? Kutne on navigaattoreita tiekäyttöön?

15

2296

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loisto ohjelma

ole kännyköihin. ei välttämättä kaikkiin malleihin sovi kuitenkaan.

• ja Loisto

Pari löytyy heti, mini-Elmeri ja Loisto. Sitten on saatavilla ihan maastokarttojakin, mutta niissä ei taida olla niin kattava alue vesistöistä.
      Niin, tarvitset tietysti GPS-vastaanottimen ellei se ole puhelimessasi sisäänrakennettuna.

• Löytyy

Suomalaisella Trackerillä pitäisi löytyä.

• osta oikea

että unohda koko homma ja osta oikea malli joka on suunniteltu tähän käyttöön. Kännykkä ei ole.

• rimpulat

jos oikeasti tarvitset karttaplotteria, niin näytön koko pitää olla vähintään 6" ja resoluution min. 480 x 640

• itsekin kännyilijä

Tracker softa nokia n95 7" erillinen näyttö. Siinä paketti veneilyyn , maastoon ja autoon hinta vaivaiset 700-800€ näytöstä tietysti riipuen. Tottahan toki erilliset laitteet ovat parempia mutta hintaan voi varmaan lisätä helposti tonnin. Jos silloin tällöin vain tarvitsee plotteria niin tässä halpa ratkaisu.

• Viisasveneilijä

Paras vaihtoehto on kyllä erillinen käsigps ja kunnollinen paperikartta. Ei niistä postimerkin kokoisista elektronäytöistä näe auringonpaisteessa yhtään mitään. Paperikartta on muutenkin käytännöllisin ajossa.

Gpsn tärkein ominaisuus on sijaintitieto koordinaatteina.

Toki esimerkiksi marjastaessa voisi kännykkäkarttakin olla käyttökelpoinen..

• on kädestä

vielä pienemmät näytöt kuin kännyköissä ja auringon paisteessa ei näe mitään. itse käytän vain verkonpainona.

• gnagn
        on kädestä kirjoitti:

vielä pienemmät näytöt kuin kännyköissä ja auringon paisteessa ei näe mitään. itse käytän vain verkonpainona.

Ainakin Garmin 45 ruudusta näkee oikein hyvin numerot.

Sellainen pieni karttanäyttö on tietysti ihan turha auringossa, mutta siksi onkin se paperikartta siinä vierellä.

• käyttää
        gnagn kirjoitti:

Ainakin Garmin 45 ruudusta näkee oikein hyvin numerot.

Sellainen pieni karttanäyttö on tietysti ihan turha auringossa, mutta siksi onkin se paperikartta siinä vierellä.

gepsiä vain koordinaatteihin. samalla vaivalla sitä katsoo ruudusta sijainnin, jos kerran on sitämieltä että gepsin että luottaa gepsin koordinaatteihin. nuo käsi gepsit on kyllä täyttä roskaa veneilyssä.

• sitten

ostat halvan autogps ja muunnat sen niin et saat siirretty siihen sulle sopivat kartat! Ilmaiset ohjelmat löytyy netistä.

• mistä?

tai millä hakusanalla ? "tomtom plotteriksi" ?

• esim.

• JoJo

Verkkokauppa.com:in myymä HakkapeliittaGPS voisi olla sinullekin sopiva peli. Itse hommasin sen muutama viikko sitten ja tarkoitus on asentaa siihen kesään mennessä joko Oziexplorer tai Taskuloisto. Kyseessä on siis Windows CE -laite, johon voi asennella muitakin hyödyllisiä ohjelmia. Laite on maantienavigaattorinakin tosi pätevä.

Kts. lisätietoja

- http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1706
        - http://www.hakkapeliittagps.com/
        - ja sivulla http://www.hakkapeliittagps.com/?q=node/4 lisää linkkejä tiedon lähteille

• Olen pari vuotta käyttänyt Nautigo-karttaohjelmaa, joka pyörii Symbian 60 ja 80 -käyttöjärjestelmillä varustetuissa kännyköissä. Vaikka karttakuva on mitättömän pieni ja sillä ei pysty mitään yleiskuvaa navigoinnista saada, sen erinomainen puoli on se, että sen kartta on sama kuin suomalainen paperikartta. Näin ollen kännykän kuvassa olevan paikkatiedon voi helposti vertailemalla siirtää paperikartalle pienellä silmäyksellä. Tällöin siis perusnavigointi tapahtuu paperikartalla ja kännykän kuva vahvistaa, että ollaan siinä, missä kuvitellaan. Toimii näin erittäin hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7415
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5364
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      253
      4524
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4455
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2646
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2328
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      28
      2291
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      48
      2240
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe