Erittäin spoilaavalla ja raflaavalla nimellä varustettu, pientä kulttimainetta ylläpitävä slasheripätkä lukeutuu niihin kauhuihin joista jostain syystä huomaa pitävänsä, vaikka ei leffaa hyvällä tahdollakaan hyväksi voi sanoa.
Elokuvan parasta antia on sen alku.
Intro joka petaa motiivia murhatöille ja itse murhatyöt jotka ovat jokseenkin onnistuneesti toteutettuja musiikin toimiessa rytmittäjänä murhamiehen mielipuolisille teolle, joissa onneksi tapetaan pikaiseen tahtiin elokuvan huonoimmat näyttelijät.
Elokuva nojaa pitkälti siihen olettamukseen, että katsojat haluavat nähdä miten hyvän näköisiä naisia porataan, naulataan ja sahataan jne. Eikä se ihan harhaan osu, sillä totta kai se on hiton viihdyttävää kun naisia sahataan, porataan ja naulataan - kunhan pipo ei ole liian kireällä, vaan osaa nauttia puhtaasta sadistisesta ja itsetarkoituksellisesta fiktioväkivallasta.
Elokuvan juoni on sitä itseään, eikä siihen kannata pahemmin takertua, mitä nyt mainitaan, että kovin "giallovesillä" kalastellaan.
Elokuvan alkuun sijoittuvat veriteot ovat nopeasti ohitse, eikä ohjaajalla ole taitoa pitää yllä mielenkiintoa, tai alun intensiivisyyttä, vaan loppuosa on melko kömpelöä ja tylsää jahkaamista, mitä nyt murhaaja onnistuu olemuksellaan loihtimaan hahmoonsa jonkinlaista karismaa - ja hyräilevät mielipuolet - kuka niitä ei osaa olla rakastamatta?
Jos haluat nähdä keskivertoslasherin giallomausteella, joka omaa melko hyvän tunnelman, inhaa väkivaltaa ja ripauksen naisvastaisuutta niin suosittelen - jos et, niin katso vaikka Bambi - vitun väliä!:D
**½
Toolbox Murders -78
3
244
Vastaukset
- niin kun
Tositapahtumiin perustuva, vai mitä se loppukerronta meinas ?
- Niin mieki
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
Pa vain.
Kai vain lähinnä jotain tositapahtumaa sivuava.LUULEN.
Tositapahtumaa, tai tapahtumia sivuava tarkoittanee, että tekijät ovat toisin sanoen matkineet joitakin, tai jotakin todellista tragediaa, tapahtumaa...
Esimerkkinä "Kauna". Siinä on inspiroitu oikeita, tai niiksi väitettyjä juttuja ja olivathan ne kummitukset ainakin omasta mielestäni uskottavia. Alussa seisoo teksti, Jos joku kuolee voimakkaan raivon vallassa, jää paikkaan JNE.. 2005 jälkeen en ole tuota tsiikannut, joten ei ehkä nytten niin ok leffa kuin silloin nähtynä, tiedä häntä. Maku asia sekin pätkä on kyllä ja tietenkin leffat vaativat juuri oikean hetken jotta jaksaa katsoa ja millon se voi tuntuu kahtottavalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164