voi suun kauttas saada?Ja entä hiki, voiko siitä saada jotain jos stä menee iholta suuhun?
mitä
5
1091
Vastaukset
- kkk-------------
herpeksen.
- ...
tulee kuppa ja kuus muuta...
voit saada pusutaudin, itämisaika 7-50vrk.
- jepjep....
Se pusutauti onkin ikävä tauti. Olehan varovainen niiden huuliesi kanssa.
- ............
Sekä genitaali- että huuliherpes tarttuu kaikille limakalvoille, jos rakkula tai kohta puhkeava rakkula koskettaa huulia, suuta, silmää, nenää yms. Hiv voi tarttua verisestä suudelmasta eli haavoista, joskin on melko harvinaista. Myös kuppa, klamydia ja kondylooma voivat tarttua suuhun.
Hampaiden reikiintymisen aiheuttaa karies mutans-bakteerit, jotka saa helposti suutelemalla. Jos tätä bakteeria ei ole, ei ole reikiäkään hampaissa tai oman syljen koostumus pystyy ehkäsemään reikien syntymistä tehokkaasti. Erityisesti lapsia ei saa suudella suulle, eikä heidän lusikkaansa nuolla syötettäessä. Kiertävistä pulloista tai laseista ei kannata juoda.
Mononukleoosi eli pusutauti aiheuttaa kuumeilua aiheuttavan taudin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471