Meillä ollu rankka puolivuotinen. Muutimme minun lapsuusajan kotikuntaan vajaa vuosi sitte sain töitä ja löydettiin ihana talo jossa olisin halunnu viettää elämäni vanheten mieheni rinnalla. Mutta eipä siinä menny aikaakaan ku pari viikkoa kun mieheni pokas baarissa (eiedes yleensä käy tais olla eka kerta sinä vuonna) yhden naikkosen. En aavistanu mitään vaikka ois pitäny, miten voi olla niin sinisilmäinen. Heillä suhde kesti useamman kuukauden kunnes sain tietää naisen mieheltä asiasta. Menin aika sekaisin en ois ikinä kuvitellu mitään vastaavaa vaikka niin kai se menee. Syytä en ketään asiasta ja edelleen ollaan yhdessä, suhde on loppu, ja nyt vaan alkaa tuntua että en jaksais enempää. Ite en usko pystyväni pettämään ja nytkin mieli muuttuu eron suhteen koko ajan. Nyt yritän ajatella lapsia, pystyn pitämään mieleni kurissa. Itse kysymys siis, pitäiskö olla itsekäs ja lahteä lasten kanssa vai jäädä kunnes lapset on isompia. Helppo sanoa että lähde vaan, mutta mies luulee kaiken olevan hyvin.Vanhimmalla pojalla todettiin juuri adhd ja lapset rakstavat isää yli kaiken. Jaksanko...
saako äiti olla itsekäs
15
1650
Vastaukset
- olla itsekäs
Mieti, rakastatko miestäsi ja voitko antaa anteeksi? Itsellä sama tilanne ja yritän unohtaa mieheni pettämisen.Ajattele lapsia.Ehkä miehesi katuu ja tajuaa virheensä,omastani uskon näin.Jos on rakkautta jäljellä anna anteeksi ja jatka elämääsi.Tiedän,että vaikeaa on,mutta ei se vaihtamalla parane.ero on aina raskas niin sinulle,kuin lapsille.Jos rakastat miestäsi,anna hänelle mahdollisuus.Onnea sinulle.
- 3 lasta
olen vaan vieläkin epävarma miten mies voi niinkin pitkän suhteen noin vaan ohittaa, nainen oli puhunut jo että ovat muuttamassa yhteen miheni kanssa ja että on tosi rakastunut. Mieheni taas puhui ettei ollut suuria tunteita. Ensin jopa väitti ettei ollut edes seksiä vaan pelkästään haki jutteluseuraa kun minulle vaikea puhua. Ollaan oltu yhdessä jo kohta 13 vuotta ja mies 10 vuotta vanhempi, minulle hän on ensimmäinen pitkä suhde ja muutin yhteen hänen kanssaan suoraan kotoa äitini luota. Miten kauan hän jaksaa olla uskollinen vai pettääkö taas jos saa tilaisuuden. Sitä en kyllä kestäisi. ollaan käyty terapiassa ja olen käynyt myös yksin. Sain lääkkeitä uni- ja masennus, mutta en niitä ottanut kun tuli vaan pahempi olo. Kuitenkin rakastan häntä, mutta en tiedä kauanko se riittää. Ehkä katselen tilannetta ja toivon että saan kaiken selvitettyä ensin itseni kanssa. Lapset ovat kuitenkin tärkeintä ja toivon kaiken kääntyvän vielä hyväksi puolin tai toisin.
- Samaa kokenut
Paskamainen tunne, tiedän tuon.Oon samasta syystä ollut useampaankin otteeseen sielu vereslihalla...mutta...kaikenlaisen uhmailun ja kostomielen kautta olen edelleen lasten isän kanssa ja just nyt olen kiitollinen, etten lähtenyt suinpäin eroamaan...vaikka sitä haudoin ja sorruin itsekkin tekemään typeryyksiä, joita pelkästään kadun ja joilla sain itselleni vain pahan mielen.
Kuitenkin kaikkein paskimmat fiilikset uskoakseni on miehelläs.Kato rauhassa miten elämänne lähtee sujumaan, teet ratkaisut sen mukaan.Nää ei oo helppoja asioita, eikä "eroa heti" huutelut oo mielestäni oikea resepti ensiavuksi...- setä-mies
Hetkinen nyt. Kaveri uitti melaansa vieraassa pesässä. Jäi kiinni mutta muija ei lähtenytkään. Urpo tajuaa, että hän voi jatkaa samaa peliä.
- Nainen naisellinen
Miksi kysyt saatko olla itsekäs?
Hiukan itsekäs kuuluu ihmisen olla, et varmaan
ole mikään äiti-Teresa.
Ole niin itsekäs ettet pakene vaan jäät
ja nosta kissa pöydälle, puhu suoraan
miehellesi.
Varmaan oot jo sen tehnytkin.
Puhukaa ilman huutoa ja sopikaa että
molempien pitää kuunnella toisen puhe loppuun
vaikka tuntuis pahalta.
Jos ei puhuminen onnistu, kirjottakaa se
paperille.
Mä uskon että puhuminen pelastaa monelta
murheelta.
Huutaminen ja varsinkin kilpaa huutaminen on
turhaa.
Molemmat voi kirjata ylös mitä haluaa liitolta.
Molemmat pystyy tulemaan vastaan ja sopimaan yhteisistä säännöistä.
Kaikkialla on sääntöjä ni miks ei
avioliitossakin.
Ne on helppo kirjottaa paperille ja vaikka
kuulostaa ihan hullulta kun ne säännöt on
kerran sovittu niistä voi tilanteen mukaan
sopia uudestaan.- 3 lasta
en tosiaan aio suinpäin erota ja puhuminen on alkanut sujua, mies kyllä aika nöyränä ollut ja uskon että katuu. Ero on kuitenkin se viimeinen ratkaisu, ja nyt kun on puhuttu enempi uskon hänenkin yrittävän enemmän. Yritän olla järkevä enkä syyllistä ketään varmaan en ole ollut niin täydellinen vaimo kuin oisin halunnut. Nyt yritän enemmän, mutta kai se aikaa vie ennenkuin voin taas 100% luottaa. Riidellä ei oikeastaan ikinä en ole edes huutanut tuon asian tiimoilta h'nelle kertaakaan. Pientä kinaa onhan tuota tähän aikaan jo ehtinyt tulla mutta riidellä en halua.
- Panacea
Kun mietit eroa, niin mieti mitä se muuttaisi.
Se ei muuta sinun tunteitasi miestäsi kohtaan.
Se ei muuta sitä tosiasiaa, että olet tullut petetyksi.
Haet varmaan poispääsyä tuskastasi. Eroa ei sitä sinulle antaisi, se vain toisi muutoksia käytännön asioihin kuten asumisjärjestelyihin.
Sisälläsi on paljon vihaa, haluat sen kohdata tai et. Tuosta vihasta voi päästä eroon. Kun sen olet tehnyt, voit erotakin, jos vielä tuntuu siltä.
Pahaa oloa ei voi paeta, eikä ole viisasta olla hoitamatta masennusta sen takia, että siitä tulee paha olo. Paha olo ei poistu kuin käymällä läpi ne asiat, jotka pahan olon tuottavat. - Yksi Eroava
Mutta se ei mielestäni ole SE kysymys tilanteessasi. Terveellinen itsekkyys onnistuu parisuhteessa siinä missä ei-parisuhteessakin.
Aika rankka juttu tuommoinen pettäminen heti uuden elämän alkumetreille. Shit happens ja nyt pallo on teillä molemmilla, sekä sinulla ja miehelläsi. Ainoa, mikä on varmaa on se, että miehesi teko on loukannut sinua syvältä.
Tuskin kannattaa tehdä mitää nopeita ja lopullisia päätöksiä suuntaan tai toiseen. Noin kipeään asiaan on hyvä saada etäisyyttä, eli aikaa. Sitten vasta pystyy edes jotenkin objektiivisesti miettimään, että mitä tapahtui ja ennenkaikkea miksi. Vaatii pohjamutien kääntämistä, mikä ei ole ollenkaan miellyttävää puuhaa.
Luonnollisesti katseesi on nyt tässä hetkessä. Auttaisiko se, että siirrät katseesi pidemmälle tulevaisuuteen: mitä mikäkin ratkaisu tarkoittaisi 10 vuoden päästä? Pystyisitkö itse elämään vuosikymmenen päästä minkäkin ratkaisusi kanssa?
Kirjoitat, että mies luulee kaiken olevan hyvin. Eikö hän tiedä, että vakavasti pohdit eroa? - "katkera kusipää"
En oikeasti ole katkera mutta voisin olla...
Minua on petetty useasti...joku veto minussa on pettäviin miehiin. Viimeisin jonka kanssa seurustelin ja olin lopulta kihloissa.Kasvatimme minun poikaani yhdessä... Minä ahdistuin siinä liitossa kaikesta..niinpä erottiin.Jälkeen päin sain kuulla miten hän oli koko meidän seurustelun ajan hakenut "uutta",mutta ei ollut pettänyt kun kukaan ei ollut suostunut.Oikeastaan olen harmitellut sitä,koska olisin pääsyt miehestä aijemmin eroon...
Minun mieli pide on että jos kerran pettää niin pettää toistekki...sori niin se vaan on.
Mieti omia tunteitasi mikä on sinulle hyväksi on lapsillekkin...älä jatka lasten takia,ei hyvä ratkaisu...Olen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että jos kerran pettää, niin pettää toisenkin kerran... vaikka kuinka pahalta se tuntuukin..
Ja samalla luottamus toiseen ihmiseen on mennyt pettämisen takia, sitä ei enää saa takaisin. Tiedän omakohtaisesti, sitä epäilee koko ajan, vaikka mies lähtee viemään vain roskapussia ulos. Mitä elämää se sellainen enää on..
Jaksamista sinulle, jokainenhan elää oman elämänsä, teki asiat sitten miten päin tahansa. Ratkaisuilla vaan tahtoo olla kauaskantoiset vaikutukset, joten ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä.- 3 lasta
kaikki ystävät ja kaverit siis minun omat sanoo että ei kannata luottaa ja että ihan varmaan joskus tulee uusi tilanne, oon miettiny ihan samaa että liekö ollu etsinnässä parempaa. Kysyin vaan että olikos tämä eka kerta ku oli suhde niin kuulemma oli eikä aiemmin ole ollu tarjolla, tai en nyt sanatarkkaan muista mutta käsitin että muita ehdokkaita ei hänelle ole sattunu vastaan. Ja tuosta masennusasiasta, mulla ei ole masennusta ja psykologi sanoi että hänen mielestä ei ole mitään syytä ottaa lääkettä eikä näe mitään vikaa mielenterveydessä, ne vaan terveyskeskus lääkäri määräsi ku en saanu unta ollenkaan valvoin kaksi viikkoa putkeen olin sairaslomalla,koska en pystynyt töihin. Sit vaan päätin että pääsen tästä yli ilman apua lääkkeistä ja nukahtamislääkkeetki lopetin muutaman päivän jälkeen.Tosi paljon helpottaa kun asiasta saa puhua tai kirjoittaa tänne. Sanoin miehelleni talvella että katsotaan tilannetta kesään asti kun mulla työsuhde loppuu mutta tuskin hän muistaa sellastakaan enää.
- mustavalkoista.
iive kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että jos kerran pettää, niin pettää toisenkin kerran... vaikka kuinka pahalta se tuntuukin..
Ja samalla luottamus toiseen ihmiseen on mennyt pettämisen takia, sitä ei enää saa takaisin. Tiedän omakohtaisesti, sitä epäilee koko ajan, vaikka mies lähtee viemään vain roskapussia ulos. Mitä elämää se sellainen enää on..
Jaksamista sinulle, jokainenhan elää oman elämänsä, teki asiat sitten miten päin tahansa. Ratkaisuilla vaan tahtoo olla kauaskantoiset vaikutukset, joten ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä.Minä en ole samaa mieltä, että jos kerran pettää, niin pettää uudelleen.
Olin kauan sitten pitkässä suhteessa jossa tyttöystäväni oli mustasukkainen.
Jatkuva epäily ja naljailu saivat kerran mittani täyteen ja menin pettämään koska minua kerran siitä muutenkin haukuttiin.
Sivusuhde jatkui muutaman kuukauden ja kaikki meni ihan mukavasti.
Kerroin aina heti, että olen tulossa suoraan toisen naisen luota ja juttu loppui siihen.
Imeisesti silloinen tyttöystäväni ei uskonut tai meni liian hämilleen sanoakseen mitään.
Olosuhteet siis melkein pakottivat minut pettämään.
Itse suhteesta en juuri muista mitään, eikä se merkinnyt tunnetasolla kummalekaan mitään, vain seksiä.
Lopulta vain lopetin suhteen, enkä ole sen koommin pettänyt ketään. Ei ole käynyt edes mielessä, että ylipäätään voisin pettää.
En tiedä miksi miehesi petti, mutta jos juttu on ohi, niin minusta kannattaisi vetää syvään henkeä ja jatkaa arkista elämää.
Pettäminen varmaan tuntuu repivän sielun sisältä, mutta ei elämä juuri koskaan mene käsikirjoituksen mukaan.
Paranisiko olosi jos "itsekkäästi" ottaisit eron? Epäilen.
Minulla ei tulisi mieleenkään asettaa itseäni lasten edun edelle minkäänlaisessa asiassa.
Et taida arvata millaista järjestelemistä vaatii "kahdessa kodissa" asuminen?
Omaa aikaa ei enää ole koska lapsia täytyy tuoda ja viedä jatkuvasti toiselle vanhemmalle ja harrastuksiin.
Rahatilanne heikkenee kummallakin koska puolet kamoista lähtee ja lapsilla pitää usein olla kaksi pleikkaria, sukset ja monenlaista mitä ei yleensä kanneta edestakaisin.
Kehoittaisin todella vakavasti harkitsemaan ainakin vuoden kannattaako erota vai ei.
Senkin energian voisi kyllä kanavoida positiiviseen ajatteluun eikä hautoa eroa päivästä toiseen.
Kyllä sen sitten tietää pohtimattakin jos ero on oikeasti ajankohtainen.
- usko..
että lapsille on läheskään yhtä kova pala menettää aikuisten parisuhde, kuin että he menettäisivät jommankumman vanhemman. Parempi suht toimivat välit kuin koko ajan jotain pinnan alla kytemässä.
Yleensä tällä palstalla saa nopeasti ohjeet miten heivata se sika pellolle ja seuraavaksi miten kyniä se putipuhtaaksi. Tällä kertaa tuli poikkeuksellisen hyviä kommentteja vaikeaan tilanteeseesi. Itse en osaa neuvoa mitä sinun pitäisi tehdä. Elämä on kuitenkin seikkailu, joka pitää kahlata läpi vaihtelevalla menestyksellä.
Voimia sinulle kevääseen..- oppeliini
Jos miehesi todella katuu tekoaan ja tietää itsekkin että teki suuren virheen, jatkakaa yhdessä.
Aivan lasten takia on hyvä että perhe pysyy kokonaisena. Lapsesi jolla on keskittaytymisvaikeuksia, tulee tarvitsemaan turvallisen ja rauhaisan kodin entistä enemmän.
Kyllä aika parantaa miehesi harha-askeleen, niin kauan kuin se jää viimeiseksi.
Tee miehellesi kristallin kirkkasti selväksi että jos hän antaa toisen naikkosen häiritä kotirauhaanne missään muodossa ( oli se sitten miehen itsekunnioituksen kohottamista, lipevää, halutun tunteen lisäämistä tai mitään muuta typerää) sinä aiot vaatia hänet tilille jolloin hän menettää kaiken, niin taloudellisesti kuin henkisestikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.28911307Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4153181Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951808- 821595
- 691511
- 861066
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411031Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73917Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21893Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e252868