Elämä on mielenkiintoista

Raspikurkku

Jospa nyt kerrankin tekisi aloituksen kun alkaa tämä elämä olla varsin monipuolista :-)
Lähes tasan kaksi vuotta sitten minulle tehtiin laryngoskopia ja siinä löydettiin kurkunpääsyöpä.
Nyt, ilmeisesti tasapuolisuuden vuoksi, minulle tehdään kolonoskopia. Mitähän siinä sitten löydetään ? Ei, ei tule vanhuus yksin.

27

1674

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

samassa operaatiossa olin maanataina,ja 5 viikkoa joudun vastausta odottelemaan,ei mitenkään mukavaa odottelua.Toivotaan jotta ei mitään ihmeempiä sinultakaan löydetä.Jospa teilläpäin hiukka nopeampaa vastaus tulisi.Mukavaa aurinkoista päivää:)

• satunnainen..

sinä kävit Ira¤ kun noin pitkä tulosten odotus?

Minä Meilahdessa ja viikossa tulokset.
        Toivotaan ettei raspiksellakaan vakavampaa:)

• metastaasi

normaalia löydöstä.Muista tämä jos koloskopian jälkeen
      lääkäri haluaa tähystää vatsalaukun,pitää muistaa pyytää letkun vaihtoa.

• Raspikurkku

Yritän muistaa !

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

Yritän muistaa !

lievästi pöpöjä:)

• Elisama

Ei ne Laihiallakaan vaihtaneet kun kesälomalla poikkesin paikallisessa sairaalassa skopioitavana.
        Niillä on kuulema sama hyväksi havaittu letku ollut kaytössä jo viidettä vuotta. Sillä tehdään kaikki skopiat.

• ............
        Ira¤ kirjoitti:

lievästi pöpöjä:)

maistua pa...n maku suussa...

• postuumi

...se tuo mukanaan ainakin lyhyemmät askeleet. Toivotaan että se jää siihen..

Tänään on vuosipäiväni; juuri vuosi sitten jäin sairaslomalle ja saamari; siellä töissä keikun vaan taas! Vein kakkua työkavereille, mutta sitä oli liikaa ja nyt olisi rääppiäisiä tarjolla! Tervetuloa ystävät ja kylänmiehet!

• Raspikurkku

maustekakku juuri uunissa, kohta pitäisi ottaa pois.

• Elisama

Sinä nyt et voi vanhuudesta puhua mitään nuori tyttö. Eri asia se on minun vanhan ukon.

• Raspikurkku kirjoitti:

maustekakku juuri uunissa, kohta pitäisi ottaa pois.

Pidetään koko kaupunginvoimin peukkuja ja varpaita pystyssä, ettei mitään pahaa ole - eihän se voi olla, uskotaan näin.

Se on taas vappuhulinat tulossa, ainakin american car kulkue näky "vaihteeksi" olevan. Mutta tippaleipää ja simaa:)

• Ira¤
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Pidetään koko kaupunginvoimin peukkuja ja varpaita pystyssä, ettei mitään pahaa ole - eihän se voi olla, uskotaan näin.

Se on taas vappuhulinat tulossa, ainakin american car kulkue näky "vaihteeksi" olevan. Mutta tippaleipää ja simaa:)

jo valmiina kuohuvaa ei ole mutta toivonmukaan kaikilla vappumieltä,ja jos naamarin ostaa voi vaikka mokailla:)Harmi jotta peruukin jo heitin pois:)

• Raspikurkku
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Jotakin siellä on pakko olla kun kerran tulee verta :-( .
        Joo, vappu on taas ovella. Eilen tekemäni kakku onkin tarkoitettu vapuksi. Sitä pääsee maistamaan vappuaamuna Länsipuiston koululla :-) .

• välttämättä olla
        Raspikurkku kirjoitti:

Jotakin siellä on pakko olla kun kerran tulee verta :-( .
        Joo, vappu on taas ovella. Eilen tekemäni kakku onkin tarkoitettu vapuksi. Sitä pääsee maistamaan vappuaamuna Länsipuiston koululla :-) .

sitä ittiään. Iäkkäällä sukaulaisellani tuli myös verta. Tähystettiin, mitään ei löytynyt. Lopulta selvisi, että nielussa oli vuotava haava. Mitä jos kysäisisit sen yläpään tarkempaa tutkimista.

• Raspikurkku
        välttämättä olla kirjoitti:

sitä ittiään. Iäkkäällä sukaulaisellani tuli myös verta. Tähystettiin, mitään ei löytynyt. Lopulta selvisi, että nielussa oli vuotava haava. Mitä jos kysäisisit sen yläpään tarkempaa tutkimista.

odottele. Veri on kirkasta joten se ei voi olla muualta peräisin muutoin se olisi tummempaa ja uloste mustaa. Minulla on kokemusta myös nieluun vuotavasta verestä eikä se minulla näkynyt ulosteessa vaan tuli oksennuksena pois. Minulla tuot yläpäätä tutkitaan 3kk:n välein aiemman syövän jäljiltä ja kolmen viikon päästä on taas kontrolli.

• Elisama

Skopiaa skopian perään, sitä se elämä joskus on.
      Koskahan ne keksii sellaisen skopian että menevät koko ihmisen läpi kerralla.
      Toivottavasti kuitenkin alkavat sitten suustapäin. Jos tekee päinvastoin niin voi jäädä hieman outo maku koko hommasta ;))

• Elisama

Niin luulen että siellä on vain ärtynyt paksusuoli.
      Kun sinä muuten pysyt rauhallisena niin paksusuoli on ainoa joka pääsee ärtymään ;;)))

• mitään

elämä on tosiaan täynnä epävarmuutta. Kaikkien, mutta syövän sairastaneille se on tullut näkyväksi. Tosiasiaksi joka on hyväksyttävä ja jonka kanssa sitä sitten elää.
      Toivon että siellä kolonoskopiassa ei mitään erityisiä löydy!

Ah mitä onnen hetkiä on, kun hetkeksi unohtaa kaiken olemisensa epävarmuuden ja tilapäisyyden. Innostuu jostain, inspiroituu jostain ja menee siihen asiaan, hetkeen. Tänään se oli mulle asetelman maalaaminen. ne eri keltaiset ja oranssit, kiehtovaa miettiä sitä ja suunnitella ja antaa siveltimen viedä.
      Mistä sinä voisit inspiroitua tai ainakin syventyä totaalisesti, pois huolesta ja arjesta.
      pidän sulle peukkuja!

• Raspikurkku

minä en onneksi ole kovin herkkä masentumaan vaikka täytyy tunnustaa että välillä alkaa viluttamaan ihan t-viivan kanssa mutta se on enemmän kiukkua kuin masennusta. Meikäläisen pakopaikka on musiikki: hyvä sinfonia kannettavaan ja kuulokkeet korville ja jos sattuu olemaan viikonloppu ja lisäherkkyyttä tarvitaan niin sitten vaan Kalle kainaloon :-) .

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

minä en onneksi ole kovin herkkä masentumaan vaikka täytyy tunnustaa että välillä alkaa viluttamaan ihan t-viivan kanssa mutta se on enemmän kiukkua kuin masennusta. Meikäläisen pakopaikka on musiikki: hyvä sinfonia kannettavaan ja kuulokkeet korville ja jos sattuu olemaan viikonloppu ja lisäherkkyyttä tarvitaan niin sitten vaan Kalle kainaloon :-) .

sinulla minulla musiikki,luonnossa käveleminen ja kirjoittaminen jos vaikeaksi meinaa alkaa käymään.
        Tsemppiä sinulle:)

• mumsku
        Ira¤ kirjoitti:

sinulla minulla musiikki,luonnossa käveleminen ja kirjoittaminen jos vaikeaksi meinaa alkaa käymään.
        Tsemppiä sinulle:)

perjantai iltapäivää teille kaikille! Tulin palauttamaan kisulin tyttärelle,hän kotiutui sieltä Milanon reissultaan.Kisuli ehti jo niin tottua mamman ja papan hoitoon ja hellimiseen että pikkasen aikaa osoitti mieltä emännälleen.Sitten nousikin häntä pystyyn ja miaumau jälleen näkemisen riemu!
        Vietän tässä hyvin ansaittua pekkaspäivää ja sää on siihen ihan sopiva.
        Raspikurkku,ota ihan rennosti.Minäkään en jaksa uskoa että sinulta syöpää löytyy,minun ukkokullalla oli oireina se tumma veri ulosteessa,yleiskunnon lasku ja 16kg.nopea laihtuminen.
        Miten Zom ja ukkokultasi jakselette,toivottavasti hänkin jaksaa ulos kevät aurinkoon.Kaikille hyvää kesän odotusta!

• Ira¤
        mumsku kirjoitti:

perjantai iltapäivää teille kaikille! Tulin palauttamaan kisulin tyttärelle,hän kotiutui sieltä Milanon reissultaan.Kisuli ehti jo niin tottua mamman ja papan hoitoon ja hellimiseen että pikkasen aikaa osoitti mieltä emännälleen.Sitten nousikin häntä pystyyn ja miaumau jälleen näkemisen riemu!
        Raspikurkku,ota ihan rennosti.Minäkään en jaksa uskoa että sinulta syöpää löytyy,minun ukkokullalla oli oireina se tumma veri ulosteessa,yleiskunnon lasku ja 16kg.nopea laihtuminen.
        Miten Zom ja ukkokultasi jakselette,toivottavasti hänkin jaksaa ulos kevät aurinkoon.Kaikille hyvää kesän odotusta!

jotta pidemmän viikonloppu vaåaan sait ja sääkin näin hellii,kyllä kisulitkin mieltään osaavat näyttää.Onko sinulta loppuneet kivut Aridimexistä,
        vai oliko sinulla.Mukavaa vapun alusaikaa:)

• mumsku
        Ira¤ kirjoitti:

jotta pidemmän viikonloppu vaåaan sait ja sääkin näin hellii,kyllä kisulitkin mieltään osaavat näyttää.Onko sinulta loppuneet kivut Aridimexistä,
        vai oliko sinulla.Mukavaa vapun alusaikaa:)

Ira,olemme tässä kotiin lähdössä.Kävimme tyttären kanssa parissa kaupassa shoppalemassa,mut ei mitään löytynyt.Ei minulle ole tullut Arimidexistä mitään kipuja,pientä yöhikoilua on ollut.Nyt lähden kotiin päin,käyn taas joskus tytön luona käydessäni palstalla.Toivottavsati sinä Ira voit hyvin!

• palstan lukijalle
        mumsku kirjoitti:

tuo iloa nämä entisten vakituisten kirjoittajien kuulumiset.
        Usein on mielessä se mitä heille nyt kuuluu
        - karjalankäkösen ja useitten muiden vierailu ilahduttaisi myös.

Että tietää että olette edelleen pysyneet terveinä syövän uusiutumatta.
        Hyvää toukokuun odotusta:)

• Raspikurkku
        mumsku kirjoitti:

ottaa Kallen kaveriksi niin että kyllä tässä nyt taas hetki pärjätään :-) Mutta täytyy kyllä sanoa että viime aikoina on nauru ollut vähän hakusalla. No ensi viikolla tulee meidän prinsessa käymään niin on taas jotain minkä vuoksi pitää pysyä hengissä (poika perheineen asuu sen verran kaukana että vierailut ovat harvassa).

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

ottaa Kallen kaveriksi niin että kyllä tässä nyt taas hetki pärjätään :-) Mutta täytyy kyllä sanoa että viime aikoina on nauru ollut vähän hakusalla. No ensi viikolla tulee meidän prinsessa käymään niin on taas jotain minkä vuoksi pitää pysyä hengissä (poika perheineen asuu sen verran kaukana että vierailut ovat harvassa).

tuovat kovasti iloa elämään.Sekä unelmat ja haaveet:)

• ...........?
        Raspikurkku kirjoitti:

Näin on:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe