Haaste

BrettSinclair

Haastan jokaisen halukkaan painonpudotuskilpailuun.
Menin lopettamaan tupakoinnin ja nyt on paino-ongelma. Aina jotakin.

18

1021

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäkä mies

hrmittaa kun en voi ottaa haastetta vastaan,koska olen samoissa mitoissa kuin 20vuotiaana,tai,jaa jos lopettaisin tupakoinnin tulisiko sitten kilojakin?
      en ole koskaan kokeillut.

• valmiina!

Paino ei ole ongelma vaan seuraus, että yleensä aloit korvaamaan tupakoinnin syömällä.

Pureudu kiinni siihen, miksi sinne suuhun täytyy jotain, joko savuke tai herkkupaloja, niin paino putoaa itsestään kun hoksaat syyn.

• paino pudottaa

kakskyt kiloa pitäs saada pois, niin olisin suht ihanne painossa (60kg).
        Mulle olisi kaikist mukavin laihdutus keinu kun sais olla ja käyttäytyä kuin mukulat.
        - hyppiä ja pomppia, pikkusen juosta, metri tai pari. sillai ku lapset kirmailee.

jotenkii on tylsää mennä jonnekin salille airobiggaa tai jotai muuta tylsää.

joskus, kun mä luulen ettei kukaan nää, niin sillon mä kirmailen. eli jos joskus näette jonkun, hullulta vaikuttavan illan pimetessä, pomppivan yhdellä jalalla ja juoksevan takaperin ja heiluttavan käsiään kuin karannut pehmustetusta huoneesta, se olen todennäköisesti minä.

kokeilkaapa joskus, se on aika hauskaa...

salpiina

• "edellinen"
        paino pudottaa kirjoitti:

kakskyt kiloa pitäs saada pois, niin olisin suht ihanne painossa (60kg).
        Mulle olisi kaikist mukavin laihdutus keinu kun sais olla ja käyttäytyä kuin mukulat.
        - hyppiä ja pomppia, pikkusen juosta, metri tai pari. sillai ku lapset kirmailee.

jotenkii on tylsää mennä jonnekin salille airobiggaa tai jotai muuta tylsää.

joskus, kun mä luulen ettei kukaan nää, niin sillon mä kirmailen. eli jos joskus näette jonkun, hullulta vaikuttavan illan pimetessä, pomppivan yhdellä jalalla ja juoksevan takaperin ja heiluttavan käsiään kuin karannut pehmustetusta huoneesta, se olen todennäköisesti minä.

kokeilkaapa joskus, se on aika hauskaa...

salpiina

Se kun tehostaa tuota motoriikan hallintaakin....Kokeile jos pystyt vielä hyppäämään "vikkeliä" puolisen tuntia, vaihtojalalla! (Muistatko vielä noita termejä ja hyppyjen nimiä?)

• ertto.,

Syön vain pihvini ja juon saunakaljat ( 24 pack).
      Sitten heti alotan.

• Rattus sp.

Voin lähteä mukaan, mutta en välttämättä painon suhteen vaan kiinteytymiseen. Eli vatsa- ja käsilihakset kuriin!

Aloitin jo.. Vesuri heiluu taimikossa lähes joka päivä. Avohakkuualue kaipaa siistimistä. Olen lupautunut avuksi kahteen muuttoon, yhteen remonttiin, yksiin talotalkoisiin. Puhumattakaan kaikesta muusta :)).

Mietin vain, että ehkä painon kertymisessa on enemmänkin kysymyksessä se, että ihmisinä olemme tulleet liian laiskoiksi liikkumaan. Kun pääsee hyvään vauhtiin liikunnan suhteen, niin kaikki sujuu itsestään.

Ok. Tarkkailen piilorasvoja, valitsen vähärasvaisia tuotteita. Liikun enemmän. Lisään hyötyliikuntaa. Eli tulen mukaan :)).

• tuffe

Hyvä sinä :)) Kuulostaa puuhakkaalta keväältä.

Piilosokeria kannattaa myös tarkkailla, usein sitä on lisätty vähärasvaisiin tuotteisiin, ja sokerin aiheuttamasta rasvasta on vaikeampaa päästä eroon. Sokeri kun erittää insuliinia, ja insuliini sulkee tiukemmin rasvasolun. Joten siitä tulee se vihattu selluliitti. Vaikeampaa vaan tarkkailla, koska se ilmoitetaan energiamäärässä eikä grammoissa :/

• BrettSinclair
        tuffe kirjoitti:

Piilosokeria kannattaa myös tarkkailla, usein sitä on lisätty vähärasvaisiin tuotteisiin, ja sokerin aiheuttamasta rasvasta on vaikeampaa päästä eroon. Sokeri kun erittää insuliinia, ja insuliini sulkee tiukemmin rasvasolun. Joten siitä tulee se vihattu selluliitti. Vaikeampaa vaan tarkkailla, koska se ilmoitetaan energiamäärässä eikä grammoissa :/

Tietysti ruokavaliollakin pääsee melko pitkälle, mutta jotenkin tuntuu ettei pelkkä ruokavalion muutos tule riittämään ainakaan minun kohdallani.
        Onko hyviä ideoita kuntoilumuodoista joihin olisi helppo lähteä mukaan?

• BrettSinclair kirjoitti:

Tietysti ruokavaliollakin pääsee melko pitkälle, mutta jotenkin tuntuu ettei pelkkä ruokavalion muutos tule riittämään ainakaan minun kohdallani.

Jos haluaa kiloja pois, pelkkä ruokavalion muutos ei yksistään riitä. Liikunta yhdistettynä oikeaan ruokavalioon antaa toivottuja tuloksia. Itse olen pudottanut 10 kg painoa edellä mainitulla tavalla vuodessa. Alku on aina hankala, sillä ainahan vähän aikaa jaksaa harrastaa liikuntaa ja tarkkailla, mitä suuhunsa laittaa, mutta muutos täytyy olla pysyvä, muutoin pudotetut kilot saattavat tulla hyvinkin pian takaisin. Välttämättä ei tarvitse käydä kuntosalilla hikoilemassa joka päivä, kaikenlainen liikunta on hyväksi.. uinti, reipas kävely, pyöräily kesäisin, jne. Itse olen sitkeästi liikkunut ja noudattanut tiettyä ruokavaliota ja paino on pysynyt ihanne painossa..ja toisaalta, voin vuoden "yrittämisen" jälkeen sanoa, että mieli tekee liikkumaan joka päivä nykyään.
        Ja voihan sitä joskus herkutellakin, ei tarvitse koko aikaa "piiskata" itseään. Elämästä tulee kuitenkin nauttia.

• Rattus sp.
        tuffe kirjoitti:

Tämmöinen olen normaalisti. Jatkuvassa lennossa.. Toisaalta nuo toisten auttamiset ovat mukavia. Teet vain parhaasi auttaessasi, mutta et ole kokonaisvastuussa tilanteesta.

Sokeri ei ole ongelma minulle. Jogurteissa olen vahdannut piilosokereita. Siirryin kuitenkin rasvattomaan maitoon, kun nesteyttää kuulemma hyvin fyysisen rasituksen jälkeen.

Muuten saan tämän kuun loppuun mennessä aika hyvään kuntoon taimikon.. Jatkan kuitenkin vielä toukokuun.. Kesä-heinäkuussa vietän vapaa-aikoja avohakkuualueella.. Siitä tulee helv... hieno :))!

• Rattus sp.
        BrettSinclair kirjoitti:

Suosittelen vesijuoksua, mutta kannattaa tutustua alapuolisen linkin PDF-muotoisiin ohjeisiin ennen aloittamista.

http://www.vesiliikunta.com/

Syy, miksi suosittelen vesijuoksua, tehokas laji oikein tehtynä ja kiinteyttää tosi nopeasti. Ei käy nivelille ja et huomaa hikoilua.

Ai niin, ennen altaasta nousua kannattaa venytellä jalkalihakset hyvin :). Huomaat kyllä, miksi..

Tietysti hyötyliikunta. Tehdä kaikkea sitä, mitä ei ole viitsinyt tehdä..

• tuffe
        Rattus sp. kirjoitti:

Tämmöinen olen normaalisti. Jatkuvassa lennossa.. Toisaalta nuo toisten auttamiset ovat mukavia. Teet vain parhaasi auttaessasi, mutta et ole kokonaisvastuussa tilanteesta.

Sokeri ei ole ongelma minulle. Jogurteissa olen vahdannut piilosokereita. Siirryin kuitenkin rasvattomaan maitoon, kun nesteyttää kuulemma hyvin fyysisen rasituksen jälkeen.

Muuten saan tämän kuun loppuun mennessä aika hyvään kuntoon taimikon.. Jatkan kuitenkin vielä toukokuun.. Kesä-heinäkuussa vietän vapaa-aikoja avohakkuualueella.. Siitä tulee helv... hieno :))!

Pitäähän naisten myös katsoa että saa tarpeeksi kalkkia :) sanoo ärrävikainen tuffe x)

Tuo on ainakin hyötyliikuntaa :)) ja muista väistellä punkkeja, niitä löytyy jo :/ tai toivon mukaan ei metsässä kuitenkaan..

• tuffe
        BrettSinclair kirjoitti:

hyviä vinkkejä sait iiveltä ja rattukselta :) Itse olen tykästynyt juoksemiseen, se polttaa tehokkaasti kaloreita, vaikka kestääkin puolisen vuotta ennen kuin kroppa on siihen tottunut. Mutta se vapauden tunne kun lenkki sujuu, sitä ei mikään tupakka tai ruoka lyö laudalta :) Sitä voi harrastaa missä vaan, et tarvi kuin hyvät lenkkarit.

Siitä vaan valitsemaan mikä tai mitkä sopii sulle :) Kannattais kuitenkin aloittaa hiljaa, kröhöm, tässä iässä ;) Ei liian kova vauhti, mutta kuitenkin niin että se liikunta kestää n. 40 minuuttia. Kun vielä muistaa lämmitellä ja venytellä, ei pitäisi loukkaantumisiakaan tulla.

• BrettSinclair
        iive kirjoitti:

Jos haluaa kiloja pois, pelkkä ruokavalion muutos ei yksistään riitä. Liikunta yhdistettynä oikeaan ruokavalioon antaa toivottuja tuloksia. Itse olen pudottanut 10 kg painoa edellä mainitulla tavalla vuodessa. Alku on aina hankala, sillä ainahan vähän aikaa jaksaa harrastaa liikuntaa ja tarkkailla, mitä suuhunsa laittaa, mutta muutos täytyy olla pysyvä, muutoin pudotetut kilot saattavat tulla hyvinkin pian takaisin. Välttämättä ei tarvitse käydä kuntosalilla hikoilemassa joka päivä, kaikenlainen liikunta on hyväksi.. uinti, reipas kävely, pyöräily kesäisin, jne. Itse olen sitkeästi liikkunut ja noudattanut tiettyä ruokavaliota ja paino on pysynyt ihanne painossa..ja toisaalta, voin vuoden "yrittämisen" jälkeen sanoa, että mieli tekee liikkumaan joka päivä nykyään.
        Ja voihan sitä joskus herkutellakin, ei tarvitse koko aikaa "piiskata" itseään. Elämästä tulee kuitenkin nauttia.

Kyllä siihen ruokavalioon on helppo puuttua, mutta kuntoilun aloittaminen tuntuu vaikealta. Kuinka kauan aikaa kuntoiluun pitää käyttää jotta siitä olisi hyötyä?

• BrettSinclair kirjoitti:

Kyllä siihen ruokavalioon on helppo puuttua, mutta kuntoilun aloittaminen tuntuu vaikealta. Kuinka kauan aikaa kuntoiluun pitää käyttää jotta siitä olisi hyötyä?

Päivittäistä tarkkaa aikaa liikunnan määrään on vaikea sanoa. Itselläkin se vaihtelee aina tilanteen mukaan. Ja riippuu tietysti siitä, mitä liikuntamuotoa milloinkin harrastaa. Itse käytän päivittäin n. 1-2 h liikuntaan, ja etenkin nyt käyn iltaisin pyöräilemässä, sillä se on lempiharrastukseni näin keväällä ja kesällä. Itse pidän tärkeänä asiana sen, että sen energia määrän, minkä suunnilleen syö päivän mittaan, myös kuluttaa.. noh vaaka kertoo, jos on syönyt liikaa..

Joten, en osaa sen tarkemmin neuvoa, itse olen kyllä pysynyt em. tavalla samassa painossa koko ajan... paitsi nyt on taas himo iskenyt pudottaa pari kiloa lisää pois, kun kesä on tulossa.

• Iso Poju

Joopa joo varo vain,minä lopetin tupakoinnin painoin silloin 67kg. sen jälkeen on nousua jatkunut nyt ei neuvolan vaaka riitä, olen jo isopoju eli 108kg. Eikä syöminen tai liikunnan puute ole syy siihen sillä minun hyöty liikunta päivittäin on 10- 20km.

• ..että hupsis.. mitä ihmettä sinä ihminen oikein syöt? Kyllähän sitä jos kuluttaa sen mitä syö, niin ei ne kilot ihan tosta vaan nouse...

• sulle

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      289
      11307
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      415
      3181
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1808
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1595
    5. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      69
      1511
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      86
      1066
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1031
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      917
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      893
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      252
      868
    Aihe