Naisten väkivalta vaiettu aihe

Olen huomannut että naisten väkivalta on vaiettu aihe, josta ei saisi puhua. Kun etsii googlesta tietoa niin apua löytyy vain miehille mutta ei naisille, valitettava tosi asia.

Parisuhteessa aina sanotaan että mies lyö, mutta eipä ole enää nykyaikana kyllä ne naisetkin lyö ja moni mies varmaankin on samaa mieltä asiasta.

Mutta yhteiskunta sallii sen että nainen on paha,eihän naisessa ole ikinä mitään väärää, ainahan se miehessä on.

Näin ne feministit kitisee aina, eli ei poliisikaan ota todesta jos sanotaan et nainen löi, ainahan miestä aletaan syynäämään perin pohjin.

Olisiko yhteiskunnassa eväät levällään, kun on tälläistä tapahtunut, tuli mieleen näin naisena kertoa oma mielipiteeni asiasta ja herättää keskustelua aiheesta.

20

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet...

Yhteiskuntaan on hyvin syvälle juurtunut ajatus, että AINA perheväkivalta tapauksissa mies on syyllinen. Vaikka mies olisi vahingoittunut ovat kaikki valmiita uskomaan, että mies oli väkivaltainen, nainen puolustautui, ja siitä miehen vammat.
      Itse asun naisen kanssa, joka on ajoittain väkivaltainen. Kun tilanne on päällä, ja puhun mahdollisesta yhteenotosta poliisiin hän vetoaa aina siihen, että minua ei uskottaisi. Hän vetoaisi itsepuolustukseen, jne, jne.

• minä vaan

Onko teillä videokameraa? Ota seuraavan kerran tilanne nauhalle (pistä vaikka päiväksi kamera pyörimään). Pistä kamera piiloon johonkin. Sen jälkeen ota yhteys poliisiin.

• siltikin ottaisi

yhteyttä poliisiin?

Ilmoitus pitäisi tehdä joka kerta ja niin monesti, että menee perille.

Luuletko tosiaan, että naista aina uskotaan ja tullaan pillit soiden paikalle? Usein suku ja tuttavatkin tekevät väkivallan kohteeksi joutuneelle naiselle selväksi, että hänessä on vika, ei lyöjässä.
        Eikä naisellekaan ole ollenkaan helppoa puhua asiasta kenellekään. Vaikeneminen on aika yleistä.

Miesten täytyy alkaa puhumaan avoimemmin ja rohkeammin kokemastaan perheväkivallasta. Vaikeaa se on, mutta pakko, jos haluaa oikeudenmukaisuutta.

• typerä ehdotus!
        minä vaan kirjoitti:

Onko teillä videokameraa? Ota seuraavan kerran tilanne nauhalle (pistä vaikka päiväksi kamera pyörimään). Pistä kamera piiloon johonkin. Sen jälkeen ota yhteys poliisiin.

Että pitäis alkaa kuvata salaa? Se ei liene ihan laillista.

• omassa kodissa
        typerä ehdotus! kirjoitti:

Että pitäis alkaa kuvata salaa? Se ei liene ihan laillista.

saa kuvata - paitsi tietysti tirkistelymielessä?

• Reilu Mies
        omassa kodissa kirjoitti:

saa kuvata - paitsi tietysti tirkistelymielessä?

..nyt tuskin voi olla laitonta?? Saahan nauhoitteitakin käyttää todistusaineistona.

• on..

lyöty elämässäni kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla lyöjä on ollut nainen..Täysin tuntematon humalainen nainen joka on saanut päähänsä että nyt pitää jotain tirvaista. -Mies-

• mies:pkseutu

mies on aina heikoilla.

Meillä kotona myös minua on lyöty, mutta suurempi ongelmia on henkinenväkivalta. Kuten tuossa yllä kirjoitin.

Joskus on todella raskasta elää tämän kaiken keskellä.

• Lyön

Olen nainen, joka lyö! Ja aina kadun sitä heti lyömisen jälkeen, vaikka pakko myöntää että osittain se myös helpottaa... Ongelmani on jatkunut jo vuosia, mutta nyt haluaisin siihen todellakin apua! Pelkään, että lyöminen siirtyy aikanaan omiin lapsiini jos en nyt lopeta! Eikä se ole oikein miestänikään kohtaan vaikka hän olisi tehnyt mitä. Olen etsinyt apua, mutta mitään järkeävää ei löydy... Osaako kukaan sanoa, mista voisi hakea apua vihan hallintaan?

• aito Turo

Olen tämän vinkin tällä foorumilla antanut varmaankin niin monta kertaa, että pidän itseäni jo melkein mainosmiehenä. Mutta jos kerran kysytään, niin kerrotaan.

Erityisesti naisille suunnattu palvelu on "Väkivalta-apua" niminen. Löytyy osoitteesta www.vakivalta-apua.fi

Muutamat tuttuni ovat tuota palvelua käyttäneet ja ovat olleet tyytyväisiä.

• vikaa!

Miksi tulet perheväkivaltapalstalle jauhamaan marginaaliongelmasta joka loukkaa 95% todellisen ongelman kanssa painivia palstalaisia?

Onko sinulla jokin oman egon kohotus menossa, vai provoiletko ihan harrastukseksi.

Toivottavasti tulet itse joskus huomaamaan tyhmyytesi ihan omakohtaisesti. Tekisi hyvää egollesi.

• vastaus.

Kun aletaan puhua ongelmista joissa tekijä ja kohde ovat muita kuin yleensä oletettuja, ei joidenkin itsetunto kestä vaan ryhtyvät vähättelemään ongelmaa ja solvaamaan ongelman esille tuonutta henkilöä. Varsin surullinen ilmiö.

• aito Turo

Vai marginaaliongelma? Huh huh

Kerropa mihin tietosi perustat. Kerro lähdä jonka mukaan 95% läheisissä ihmissuhteissa esiintyvästä väkivallasta kohdistusi naisiin.

Tämän artikkelin perusteella voit muodostaa asiasta hiukan toisenlaisen käsityksen http://www.vakivalta-apua.fi/arkisto_arehart-treichel.shtml

Tässä muutama sitaatti artikkelista:

- "24%:ssa parisuhteista, joissa oli ollut väkivaltaa, puolessa tapauksista väkivaltaisuus oli molemminpuoleista ja puolessa ei"

- "useampi mies kuin nainen (53% vs 49%) oli kokenut yksipuolista väkivaltaa suhteissaan"

- "useampi nainen kuin mies (52% vs 47%) oli ottanut osaa molemminpuoleiseen väkivaltaan"

- "useampi nainen kuin mies (25% vs 11%) oli väkivaltainen"

- "71%:ssa tapauksista, joissa väkivalta oli yksipuoleista, väkivaltainen osapuoli oli nainen"

- "Fyysistä vammautumista parisuhde- väkivallan yhteydessä tapahtui todennäköisemmin, jos kyse oli molemminpuolisesta väkivallasta"

- "nämä löytämämme luvut ovat saman suuruisia, kuin muissakin sellaisissa tutkimuksissa saadut, joissa on tutkittu myöhäisnuoruutta ja varhaisaikuisuutta eli ajanjaksoa, jolloin väkivaltaisuutta eniten esiintyy”

Nämä tulokset ovat peräisin valtavan laajasta tutkimuksesta, jonka kohderyhmänä oli 18-28 vuotiaat nuoret aikuiset. Eli varmaankin juuri sitä porukkaa, joka on tämän fuurumin suurinta käyttäjäkuntaa.

• Reilu Mies
        aito Turo kirjoitti:

Vai marginaaliongelma? Huh huh

Kerropa mihin tietosi perustat. Kerro lähdä jonka mukaan 95% läheisissä ihmissuhteissa esiintyvästä väkivallasta kohdistusi naisiin.

Tämän artikkelin perusteella voit muodostaa asiasta hiukan toisenlaisen käsityksen http://www.vakivalta-apua.fi/arkisto_arehart-treichel.shtml

Tässä muutama sitaatti artikkelista:

- "24%:ssa parisuhteista, joissa oli ollut väkivaltaa, puolessa tapauksista väkivaltaisuus oli molemminpuoleista ja puolessa ei"

- "useampi mies kuin nainen (53% vs 49%) oli kokenut yksipuolista väkivaltaa suhteissaan"

- "useampi nainen kuin mies (52% vs 47%) oli ottanut osaa molemminpuoleiseen väkivaltaan"

- "useampi nainen kuin mies (25% vs 11%) oli väkivaltainen"

- "71%:ssa tapauksista, joissa väkivalta oli yksipuoleista, väkivaltainen osapuoli oli nainen"

- "Fyysistä vammautumista parisuhde- väkivallan yhteydessä tapahtui todennäköisemmin, jos kyse oli molemminpuolisesta väkivallasta"

- "nämä löytämämme luvut ovat saman suuruisia, kuin muissakin sellaisissa tutkimuksissa saadut, joissa on tutkittu myöhäisnuoruutta ja varhaisaikuisuutta eli ajanjaksoa, jolloin väkivaltaisuutta eniten esiintyy”

Nämä tulokset ovat peräisin valtavan laajasta tutkimuksesta, jonka kohderyhmänä oli 18-28 vuotiaat nuoret aikuiset. Eli varmaankin juuri sitä porukkaa, joka on tämän fuurumin suurinta käyttäjäkuntaa.

Tuo tutkimus ei nyt niinkään hämmästytä. Ehkä enemmän se että sellainen on saatu tehtyä. Hyvä näin.
        Mutta se hämmästyttää että joku ei koe asiaa edes mainitsemisen arvoiseksi ja kaiken kukkuraksi käy haukkumaan kirjoittajaa :o Taitaa olla luurankoja kaapissa?

• D5656

hyvä pointti. Mulla oli väkivaltainen äiti joka löi minua mun veljen ja mun siskon melkein joka päivää. Surullinen tulos, mun sisko vaipui alkoholiongelmiin, mun veli ja minä lähdimme jo nuorena pakoon kotoa. Isä yritti kerran itsemurha. Tulen surulliseksi kun luen täällä Suomessa tätä klischeeta että mies juo ja hakkaa.

• NAINEN JA UHRI

Ei täällä kukaan "tarinoita" kerro.
        Jotenkin sinusta on pahempaa kun nainen lyö.
        Sinusta selvästi luonnollisempaa kun mies lyö.
        Taidat jopa hyväksyä sen...viimeinen lauseesi
        kertoo sen.
        Kuka tahansa lyö on yhtä väärin.

• Reilu Mies
        NAINEN JA UHRI kirjoitti:

Ei täällä kukaan "tarinoita" kerro.
        Jotenkin sinusta on pahempaa kun nainen lyö.
        Sinusta selvästi luonnollisempaa kun mies lyö.
        Taidat jopa hyväksyä sen...viimeinen lauseesi
        kertoo sen.
        Kuka tahansa lyö on yhtä väärin.

En parhaalla tahdollanikaan saa tulkittua tuota viestiä kuvaamallasi tavalla.
        Jotenkin meistä on vaan pahaa se ettei naisten tekemään väkivaltaan kohdisteta mitään huomiota. Ihan kuin se olisi jotenkin hyväksyttävämpää.

• hyväksyttävämpää
        Reilu Mies kirjoitti:

En parhaalla tahdollanikaan saa tulkittua tuota viestiä kuvaamallasi tavalla.
        Jotenkin meistä on vaan pahaa se ettei naisten tekemään väkivaltaan kohdisteta mitään huomiota. Ihan kuin se olisi jotenkin hyväksyttävämpää.

Miesten täytyy itse alkaa puhumaan asiasta.

Nimenomaan niiden miesten, jotka ovat joutuneet naisen tekemän väkivallan kohteeksi.

Ei naispuolisiinkaan perheväkivallan uhreihin ole aina suhtauduttu vakavasti. Tuskin suhtaudutaan tarpeeksi vakavasti vieläkään.

Vain puhumalla ja asiaa esiin tuomalla siihen voidaan saada muutosta.

• Gabriel_Knight

http://www.miessakit.fi/fi/linkit/lahisuhdevakivalta

Tuolla on linkkejä perheväkivallasta kärsiville, niin uhreille kuin vakivaltaan syyllistyneillekin. Ylimpänä on linkki Maria-instituuttiin, josta naiset voivat hakea apua omaan väkivaltaiseen käytökseensä.

Yleensäkin, oli ongelma mikä tahansa, niin miehet ovat parhaimpia hoitamaan (poliittisella tasolla) naisten ongelmia ja naiset miesten ongelmia. Koska jos nainen yrittää puolustaa naisia tai mies miehiä, niin sellaista henkilöä ei oteta niin tosissaan, vaan ajatellaan sen johtuvan vain huomionkipeydestä tai halusta syyllistää vastakkaista sukupuolta, että tuntisi itsensä paremmaksi.

• Hmm mielenkiintoiseksi on mennyt tämä kirjottelu täällä suurin osa puhuu asiaa. Ja tottakai se on hyvä että tämä asia otetaan esille, vaikka joillekin se on epämiellyttävä aihe tai häpeä puhua asiasta.
      Mutta yleensä puhutaan vaan siitä et mies lyö, mutta ei naisista, näin se menee ja apua enemmän väkivaltaisille miehille kuin naisille, näin se menee. Jossain määttää mutta missä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228