HANKOSIDE onkelmia

ruusa89

Mulla on viis vuotias Amerikan ravuri, jolla on viime kesänä menny hankoside toisesta takasesta, oisko kellään kokemuksia samantapaisesta, itse ollaan kylmällä vedellä ja linimentillä hoidettu, mutta haluisin tietää, kuinka sitä alkais liikuttaa? x)

3

2402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heips :)

Moi!

Meillä oli viime kesänä myöskin sama ongelma yhden suokin kanssa.

Hoitona oli ell:tä saatu ultraäänilaite, jolla hierottiin jalkaa sekä pelkkä lepo.

Käytiin tuossa pari viikkoa sitten Kouvolassa ja jalka oli parantunut sen verran hyvin, että suokkia pystyy jo pikkasen alkaa treenaamaan. Eli alkuun lyhyitä kävelylenkkejä kärrit perässä, että kunto kasvaa takaisin ja sitä kautta sitten pikku hiljaa rupeaa pidentämään lenkkejä sekä lisäämään ravia mukaan. Ei siis todellakaan heti mitään ravirääkkilenkkejä! :)

Tsemppiä sulle hevoses kanssa! :)

• ruusa89

Nyt on itsekin vasta vähän kävelty selästä ja kärryjen perässä ollut tiuhtiaisena, mutta jospa se siitä :D

• hevosmies

tere.
      Meidän 10v suokki ruunalta meni hankoside helmikuussa.Kouvolan raviradan klinikalla eläinlääkäri totesi seuraavat ohjeet:2viikkoa lepoa ja tietty kylmää jalkaan ja pienessä aitauksessa olemista.sen jälkee painavilla kärryillä kävelyä mäkeen tai jarrukärreillä lenkkiä,nyt kohta uusi kontrolli käynti klinikalla.kylmä on hyvää ja linimentti,itse suosittelisin jääpalapussin käyttöä vedensijasta.
      Kuntoutus on hyvin tärkeä sille jalalle ettei se hankoside ala arpeutua siitä revähyksen kohdalta väärin.En sitten tiedä että minkälainen revähdys/repeämä siinä sun hepan jalassa sitte on,mut tälläsiä juttuja meitin hepan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe