Terveisiä vaan tuolta suurilta foorumeilta. Olen käynyt varsin antoisia keskusteluja suurten ajattelijoiden kanssa ja havainnut että mitä enemmän lukee sitä tyhmemmäksi tulee joten jatkakaa opiskelua vaan niin havaitsette saman.
Olemme pohdiskelleet aivan perusajatuksia kuten suuri,pieni,mittoja sekä sellaista ajatusta kuin että jos ufo tömähtäisi eteesi ja kysyisi että mitä on yksi? Jos vastaat että minä olen yksi niin seuraava kysymys olisi: mikä minä olen? Voinko todistaa että olet olemassa. Värit ovat sama juttu
sillä joulupukin nutun väri punainen perustuu vain yhteiseen kokemukseen ja on sanottu että tuo on punainen vaikka se tosiasiassa olisikin sininen.
Jos kaksi abiturienttia puettaisi avaruuspukuihin ja vietäisi kauas avaruuteen laittaen heidät pyörimään ja väliin naru niin Abi A ajattelisi että Abi B pyörii minun ympäri ja B taas miettisi
A pyörii hänen ympäri(keskipakovoima pitää heidät erillään).Kyse on havaitsemisesta.
Täällä mietitään myös makrokosmoksia vaikka mikrokosmoskin on tuntematon. Kuka pystyy esimerkiksi sanomaan mikä on se pienin aine joka on olemassa.
Tiede 200 v on vielä lapsenkengissä verattuna teknologiaan 10 000v. Fysiikkako sen ensimmäisen miekan teroitti? ? ?
Kaikki on suhteellista ja olisin tuon tiennyt ilman E.Alberttiakin sillä minuutti on suhtellinen
riippuen siitä kummalla puolen Wc:n ovea olet.
Morjes B tyypit
7
445
Vastaukset
- vaan..
"Värit ovat sama juttu
sillä joulupukin nutun väri punainen perustuu vain yhteiseen kokemukseen ja on sanottu että tuo on punainen vaikka se tosiasiassa olisikin sininen."
Väärin. On sovittu, että esine, joka heijastaa aallonpituudeltaan tietyn pituista valoa, on punainen.
"Olemme pohdiskelleet aivan perusajatuksia kuten suuri,pieni,mittoja sekä sellaista ajatusta kuin että jos ufo tömähtäisi eteesi ja kysyisi että mitä on yksi? Jos vastaat että minä olen yksi niin seuraava kysymys olisi: mikä minä olen? Voinko todistaa että olet olemassa."
Ihmeen filosofista pohdintaa. Ei kuulu fysiikan piiriin. Voit vaikka perustella ufollesi väitteen "mitä on yksi?" käyttämällä hyväksi matematiikkaa.
"Jos kaksi abiturienttia puettaisi avaruuspukuihin ja vietäisi kauas avaruuteen laittaen heidät pyörimään ja väliin naru niin Abi A ajattelisi että Abi B pyörii minun ympäri ja B taas miettisi
A pyörii hänen ympäri(keskipakovoima pitää heidät erillään).Kyse on havaitsemisesta."
Tämä nyt on itsestään selvää.
"Kuka pystyy esimerkiksi sanomaan mikä on se pienin aine joka on olemassa."
Nykytietämyksen mukaan kvarkit ovat pienimpiä hiukkasia. Jos LHC:llä saadaan havaittua vapaita kvarkkeja, siinä sinulle pientä ainetta. Kvarkeilla ei nykytiedon mukaan ole sisäistä rakennetta.
"Terveisiä vaan tuolta suurilta foorumeilta. Olen käynyt varsin antoisia keskusteluja suurten ajattelijoiden kanssa ja havainnut että mitä enemmän lukee sitä tyhmemmäksi tulee joten jatkakaa opiskelua vaan niin havaitsette saman."
Ei tekisi pahaa opiskelu sinullekaan.- bengt åke
avaaja on siinä mielessä oikeassa että emme aisti varmaankaan värejä samalla tavalla. Sinun punainen ei välttämättä ole samanlainen kuin minun punainen, ymmärrätkö? Jos tuossa suhteessa olisimme "homogeenisia", olisiko kaikilla sama lempiväri?
bengt åke kirjoitti:
avaaja on siinä mielessä oikeassa että emme aisti varmaankaan värejä samalla tavalla. Sinun punainen ei välttämättä ole samanlainen kuin minun punainen, ymmärrätkö? Jos tuossa suhteessa olisimme "homogeenisia", olisiko kaikilla sama lempiväri?
Värit ja käsitteet yleensäkin ovat vain ihmisten välisiä sopimuksia. Väri on sopimus siitäkin huolimatta, että olisimme tarkasti sopineet punaisen valon aallonpituudeksi 650 nm. Tosin ihmissilmällä on erittäin vaikea, jollei peräti mahdotonta, todeta, milloin valon aallonpituus on juuri tuo 650 nm.
Värien näkeminen taas on fysiologiaa ja siinä eri yksilöiden välillä on hyvin laaja hajonta. Puna-vihersokeat näkevät punaisen jonkinasteisena harmaana, mutta yhteisen sopimuksen mukaisesti pyrkivät nimittämään näkemäänsä punaiseksi.- skömypelle.
Kvarkit ovat pienin hiukkanen on edelleen olettamus.
Ohmin lakikin oltiin joskus tiedemaailmassa kumomassa kun se faraday ukkeli teki niitä testejään.
Et käsittänyt syvällistä kysymystä mitä on yksi?
Älä lue viestejäni ellet pysty syvällisempään pohdiskeluun. Se mitä pidit itsestään selvänä pyörimisen suhteen hämmästyttää suuresti sillä kaikki ei ole itsestään selvää ja yksinkertaiselta näyttävä asia voikin olla hyvinkin kinkkinen. Värit ja pyöriminen olivat ikäänkuin johdatus siihen että kaikki eivät välttämättä ole sitä miltä näyttävät.
Fysikka on vain kokoelma tunnettuja faktoja jotka ukkelit palloja pudottelemalla ja heiluttelemalla ovat johtaneet kaavan muotoon.
Miksi ylipäätään jaetaan tieteitä osaalueisiin kuten esimerkikisi biologia ja fysiikka vaikka ne voitasiin kouluissa loistavasti sekoittaa keskenään.
Lisäksi vielä pieni korjaus.
Väärin. On sovittu, että esine, joka heijastaa aallonpituudeltaan tietyn pituista valoa, on punainen.
Eiköhän se ruusu ole ollut punainen jo kauan aikaa
sitten puhekielessä. Tuhansia vuosia ennekuin tiedettiin aallonpituuksista yhtään mitään. - skömypelle
skömypelle. kirjoitti:
Ohmin lakikin oltiin joskus tiedemaailmassa kumomassa kun se faraday ukkeli teki niitä testejään.
Älä lue viestejäni ellet pysty syvällisempään pohdiskeluun. Se mitä pidit itsestään selvänä pyörimisen suhteen hämmästyttää suuresti sillä kaikki ei ole itsestään selvää ja yksinkertaiselta näyttävä asia voikin olla hyvinkin kinkkinen. Värit ja pyöriminen olivat ikäänkuin johdatus siihen että kaikki eivät välttämättä ole sitä miltä näyttävät.
Fysikka on vain kokoelma tunnettuja faktoja jotka ukkelit palloja pudottelemalla ja heiluttelemalla ovat johtaneet kaavan muotoon.
Miksi ylipäätään jaetaan tieteitä osaalueisiin kuten esimerkikisi biologia ja fysiikka vaikka ne voitasiin kouluissa loistavasti sekoittaa keskenään.
sitten puhekielessä. Tuhansia vuosia ennekuin tiedettiin aallonpituuksista yhtään mitään.Vääntääkseni rautalankaa tarkoitan värien havaitsemisella sitä että kaksi henkilöä voi nähdä saman värin aivan eri tavoin mutta yhteisen sopimuksen mukaan se on punainen. A kokee värin vihreänä ja B keltaisena mutta on sovittu A ja B:n kesken että A:n vihreä ja B:n keltainen on puhekielessä punainen.
- liian matalalla
skömypelle. kirjoitti:
sitten puhekielessä. Tuhansia vuosia ennekuin tiedettiin aallonpituuksista yhtään mitään."Kvarkit ovat pienin hiukkanen on edelleen olettamus."
Kirjoitinkin, että nykytiedon mukaan. Sen mukaan me elämme.
"Miksi ylipäätään jaetaan tieteitä osaalueisiin kuten esimerkikisi biologia ja fysiikka vaikka ne voitasiin kouluissa loistavasti sekoittaa keskenään."
Tämä voisi muuten toimia, ellei eri tiedealoja ja asioita, joita tutkitaan, olisi niin käsittämättömän monta. On helpompi koulussakin hahmottaa asioita, kun ne on jaettu pienempiin aihealueisiin. Loppupeleissähän kaikilla tieteillä on sama tarkoitusperä ja ne tukevat toinen toisiaan.
"Eiköhän se ruusu ole ollut punainen jo kauan aikaa
sitten puhekielessä. Tuhansia vuosia ennekuin tiedettiin aallonpituuksista yhtään mitään."
Tottakai on, mutta sinä selitit jotain, että se olisikin sininen. - skömypelle
liian matalalla kirjoitti:
"Kvarkit ovat pienin hiukkanen on edelleen olettamus."
Kirjoitinkin, että nykytiedon mukaan. Sen mukaan me elämme.
"Miksi ylipäätään jaetaan tieteitä osaalueisiin kuten esimerkikisi biologia ja fysiikka vaikka ne voitasiin kouluissa loistavasti sekoittaa keskenään."
Tämä voisi muuten toimia, ellei eri tiedealoja ja asioita, joita tutkitaan, olisi niin käsittämättömän monta. On helpompi koulussakin hahmottaa asioita, kun ne on jaettu pienempiin aihealueisiin. Loppupeleissähän kaikilla tieteillä on sama tarkoitusperä ja ne tukevat toinen toisiaan.
"Eiköhän se ruusu ole ollut punainen jo kauan aikaa
sitten puhekielessä. Tuhansia vuosia ennekuin tiedettiin aallonpituuksista yhtään mitään."
Tottakai on, mutta sinä selitit jotain, että se olisikin sininen.Kyse oli siitä että vaikka koehenkilö tosiasiassa havainnoi värin siniseksi hän sanoo sitä punaiseksi koska niin hänelle on opetettu.
Tästä päästään filosofiaan eli jos et luota mihinkään
aistiin joita käytät ympäristön havainnoimiseksi jää sinulle ainoastaa yksi jonka descarten mukaan täytyy olla tosi eli "ajattelen olen siis olemassa". Turha taas yrittää kääntää asiaa päälaelleen sanomalla voiko kivi sitten olla olemassa koska ei ajattele. Googleta filosofiaa jos siihen haluat vastauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906