elää omaa elämäänsä vaiko naapurin, tuttavan, työtoverin, julkkisten?
Heitin tällaisen kehiin, kun tuntuu että noita neuvonantajia piisaa täällä "suomessa".
Eiköhän jokaisen olisi parasta siivota ne omat kaappinsa ennenkuin lähtee neuvomaan muita elämisessä?
Eniten on aina ärsyttänyt kaikki arvostelijat.
Mottoni on ollut aina ja tulee olemaan:
"elä ja anna toisten elää".
Kaksoiselämää
20
643
Vastaukset
- Hepokatti.
Tässä ei nyt päässyt selvyyteen kumpaa elämää itse elät.Vastakohdat katsos kumoavat toisensa kirjoituksessasi.Ehkäpä elät kolmoiselämää,joka olisi jo laulun arvoinen.
Itse elän vain yhtä elämää.Olisihan se mukava elää vaikka naapurin miehen elämää ja silittää hänen kaunista vaimoaan,mutta on hieman vaikea änkeä hänen kehonsa sisään.Siinä on sinun mottosi paikallaan "elä ja anna toisen elää".- tuohon (aloittaja)
elän omaa elämääni aivan yksin itsenäisesti.
- hepuli
Minusta tuntuu, että tämä muiden elämän eläminen johtuu siitä, että monella on nykyään erittäin tylsä oma elämä. He eivät ole tyytyväisiä siihen itsekään, vaan odottavat koko ajan että jotain tapahtuisi. Heidän - ainakin vanhempien - elämänsä saattaa täyttää pelkästään tavalliset kotiaskareet ja television tuijottaminen illat pitkät, usein päivätkin. Siksi muiden elämän seuraaminen ja varsinkin naapurien tarkkailu saattaa tuottaa heille tarvitsemaansa vaihtelua elämään. Valitettavasti!
Luulen, että näitä muiden elämää elävien joukossa on kaksi eri tyyppiä:
- toinen niistä seuraa tarkkaan kanssaihmisten elämää ja iloitsee kanssaihmisille tapahtuvista mukavista asioista, rupattelee heidän kanssa ja auttaa heitä myös tarvittaessa mielellään.
- toinen ihmistyyppi myös seuraa tarkkaan (verhojen takaa) kanssaihmisten touhuja, mutta noteeraa vain huonot, ikävät, moitittavat asiat. Tämä kategoria on vahingoniloinen kun muille tapahtuu jotain ikävää, ja löytää aina jotain ilkeää sanottavaa muista. Heille ei myöskään ikinä tulisi mieleen auttaa muita.
Olenko oikeassa? Minä hyväksyn tämän olettamani ensimmäisen tyypin ihmisen, joka myötäelää positiivisessa mielessä.
Kuitenkin on aina hyvää muistaa mottosi: Elä, ja anna toisten elää!- kawe
mahdollista.
Kaksi tapaa tulkita ympärillä olevaa.
Ensimmäisen variaation kannalla olen, koska elämä antaa niin paljon enemmän positiivisessa vuorovaikutuksessa. - aloittaja
voin sanoa että elän omalla minulle sopivalla tavallani ja annan muittenkin elää.
Minulle ei tulisi mieleenkään lähteä levittelemään naapureista,työkavereista, tuttavista ja muista ystävistä perättömiä juoruja lähikauppaan, kampaajalle ja työpaikalle!
Valitettavasti minulle on tehty sillä tavoin.
Minäkin autan mielelläni jos apua pyydetään mutta on toinen asia tuppautua väkisten.
- Wenla-G
saa eletyksi tätä yhtäkään" sanaili Juicekin aikoinaan.
Ei kiinnosta pätkän vertaa julkkujen elämät, sielläpä patsastelkoot parhaimman kykynsä verran, jotta iltalehtien palstoille pääsevät. Niitäkään ei ole tähän ikään vielä koskaan tullut ostettua meidän perheeseen.
Naapureille sanon päivää tavatessani, siinä kaikki, mitä heistä haluan.
Toki apua annamme, ja saamme, jos tarvetta tulee.
Omassa elämässä riittää elämistä, ei ole kiintiötä enää muille.- k/k
samalla tavalla elelemme,julkkujen eri kriisit on tosin jonkinlainen huvin lähde,niin loppumattomat ne ovat.
Olen onnellinen taviksen osastani,ei olis rahkeita etusivun täytteeksi. - näytästää
k/k kirjoitti:
samalla tavalla elelemme,julkkujen eri kriisit on tosin jonkinlainen huvin lähde,niin loppumattomat ne ovat.
Olen onnellinen taviksen osastani,ei olis rahkeita etusivun täytteeksi.asia oleva.
Kyllä silloin tällöin netistä selailen iltalehtien lööppejä, että pysyy "sivistyksessä" mukana.
On kai minulla niin pienet aivot, ettei ole pyttyjä julkkujuoruille, omaan elämään kuluvat voimavarat.
Muistetaan katsoa Vielä Virtaa-sarjan uusia jaksoja, Wapusta alkaen!
tv.w-g - k/k
näytästää kirjoitti:
asia oleva.
Kyllä silloin tällöin netistä selailen iltalehtien lööppejä, että pysyy "sivistyksessä" mukana.
On kai minulla niin pienet aivot, ettei ole pyttyjä julkkujuoruille, omaan elämään kuluvat voimavarat.
Muistetaan katsoa Vielä Virtaa-sarjan uusia jaksoja, Wapusta alkaen!
tv.w-gens ol polvileikkaus ja sit seuraavan päivän iski joku kirjain flunssa.
4pv meni 39 kuumes ja oli kivaa,naapureil oli kattelemist kun keppi äijä hoippui hissukseen sinne sun tänne. - w-g
k/k kirjoitti:
ens ol polvileikkaus ja sit seuraavan päivän iski joku kirjain flunssa.
4pv meni 39 kuumes ja oli kivaa,naapureil oli kattelemist kun keppi äijä hoippui hissukseen sinne sun tänne.vastustanut.
Siksi sitten kirjoitit kepeistä, kauanko ne vielä sinua seuraavat?
Meinasin kysyä jo silloin, mutta kainona en kehdannut.
Hoidahan itsesi terveeksi, äläkä liian äkkiä huhki liikaa!
*hissukseen juuri* - k/k
w-g kirjoitti:
vastustanut.
Siksi sitten kirjoitit kepeistä, kauanko ne vielä sinua seuraavat?
Meinasin kysyä jo silloin, mutta kainona en kehdannut.
Hoidahan itsesi terveeksi, äläkä liian äkkiä huhki liikaa!
*hissukseen juuri*parhaista paras,kepit olen jo hylännyt,alasmäkee meno pahinta.
koht ollaan taas työelämäs,mul on aina ollut loivat liikkeet,niin mennään ku lammen laine. - w-g
k/k kirjoitti:
parhaista paras,kepit olen jo hylännyt,alasmäkee meno pahinta.
koht ollaan taas työelämäs,mul on aina ollut loivat liikkeet,niin mennään ku lammen laine.hyvä operoija, ja ilmeisesti kepakkojakin tarvittiin vain vähän aikaa.
Toki itse osaat arvioida omat voimavarasi, pitää välillä minunkin leikkiä äidillistä.
'Hiljaa hyvää tulee, ajatellen aivan kaunis.'
Lupaan katsoa perääsi - miten tuo näyttää jotenkin kummalta? - k/k
w-g kirjoitti:
hyvä operoija, ja ilmeisesti kepakkojakin tarvittiin vain vähän aikaa.
Toki itse osaat arvioida omat voimavarasi, pitää välillä minunkin leikkiä äidillistä.
'Hiljaa hyvää tulee, ajatellen aivan kaunis.'
Lupaan katsoa perääsi - miten tuo näyttää jotenkin kummalta?oot ihan omias ,kattomaa mun perääni.
Helpompi on huomata naapurin kasvatuksen virheet, kuin omien lasten kasvattaminen. Elä ja anna toisten elää on paras motto mitä olen kuullut. Sitä noudattaen säilyy moni ystävyyssuhdekin paaaaljon paremmin.
Ai niin...on viel toinenkin motto jota käytän...: Kun paljon hosuu, aina johonkin osuu. Iloista sunnuntaipäivää kaikille- Heikunkeikku
...kertakaikkesti olisi edes aikaa seurailla naapureitten tekemisiä. Ja julkkikset ja heidän yksityiselämänsä ei kiinnosta tipan lirua.
Omat kaapit ovat tip-top-kunnossa.
Elän omaa elämääni ja annan muidenkin elää.
Neuvon, jos kysytään. Muuten en koskaan. - siis aloittaja
koska olen saanut tänä talvena huomata että omaa elämääni on seurattu oikein monen ihmisen voimalla
suurennuslasin kera!
Heille haluasin sanoa, jättäkää jo rauhaan!
Olisitte tulleet 20 vuotta sitten tiirailemaan
verhojen raosta kun elin täyttä elämää perheeni keskellä!!!!!!!!
Elän nytkin normaalia yksinasuvan elämää johon kenelläkään ei ole nokan koputtamista varsinkaan
sellaisilla, jotka eivät elätä minua!!!!!
Olen vastannut itsestäni ja vastaan tästä eteenpäinkin, joten armaat työtoverit, naapurit ja tuttavat eläkää te vain sitä omaa elämäänne niitten ikiomien villakoirienne ja muitten rotu- ja sekarotuisten koirienne kanssa.kiinnostavista ihmisistä puhutaan, jos se sinua yhtään lohduttaa.
Vai mahtaako seuraaminen olla sellaista myötätuntoista kanssaelämää jossa haluttaisiin villiintynyt ex-rouva ruotuun taas...tämä viimeinen oli vitsi.- ex-rouva ?
satumaa kirjoitti:
kiinnostavista ihmisistä puhutaan, jos se sinua yhtään lohduttaa.
Vai mahtaako seuraaminen olla sellaista myötätuntoista kanssaelämää jossa haluttaisiin villiintynyt ex-rouva ruotuun taas...tämä viimeinen oli vitsi.ruotuun, millä tavalla ruotuun?
Minä en ainakaan enää voi rauhallisemmaksi tästä tulla.
Olen kämpässäni viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen.
Viimeksi olen käynyt "ulkona" ystävieni kanssa
varmaan kaksi kuukautta sitten.
Minulle on koko talven vihjailtu epämääräisiä juttuja ja haluasin todellakin tietää mistä on kysymys?
Ei kuulu kenellekään pätkän vertaa miten elän elämääni.
Tällä hetkellä se on rauhallista yksinelämistä!
Tiedän keneltä ne juorut ovat lähtöisin ja jos eivät lopu, siitä tulee oikeusasia!
- jotkut on
välillä luulleet että ne elää mun elämää. kateus kun ei tiedä miten mukavaa mulla mahdollisesti on, ja miten oikein onnistun. täytyy osata antaa joskus takaisinkin. tämä on mitä oivallisin foorumi.
- Pirre*
mites muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1676770Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2651753- 671264
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641147- 661135
- 531094
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51078Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa911073Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti501049- 361006