Mitä Pohjoismaissa tehtyjä animaatioelokuvia olette nähneet? Mitä Pohjoismaisia animaatioita tulee edes mieleen? :D
Ainakin Pekka Töpöhäntä (Ruotsi) on näytetty useampaankin kertaan tv:stä. Leffalle on myös jatko-osa, Pekka Töpöhäntä Amerikassa.
Ruotsista kotoisin on myös Tuulihattu (Dunderklumpen) jossa piirroshahmot seikkailevat oikeissa maisemissa ja oikeiden näyttelijöiden joukossa.
Viidakkovekara Juuso (Tanska) on varmaan monille tuttu, Tanskasta ovat myös Apua olen kala sekä Ruma ankanpoikanen ja minä. Ja muistaako joku vielä huikeaa Oliver ja Oliva -lintuleffaa?
Myös Asterix ja Viikingit leffa näyttäisi olevan tanskalaisten tekosia.
Norjasta nukkeanimaatio Pilvikallion vauhtikisat sekä melko tuore 3D Free Jimmy.
Suomessa sen sijaan ei juuri olla pitkien elokuvien kanssa kunnostauduttu. Keisarin salaisuus, voi jes. Rölliin ja Joulupukkiin on haettu apua Pohjoismaiden ulkopuolelta, ja Muumi-leffoissa suomalaista voimaa ei juurikaan Tove Janssonin tarinoiden ulkopuolla taida olla.
Islannista ei tule mieleen yhtään mitään. :D
Pohjoismaiset animaatiot
2
774
Vastaukset
- LadyXXLL
Ainakin noista tuttuja ovat;
-Pekka Töpöhännät (löytyy dvdllä ;) )
-Viidakkovekara Juuso
-Oliver ja Olivia (tämän näin vain kerran, ja oli kyllä todella ihana!)
-Asterixit ja Obelixit
-Free Jimmy
Sitten muistan sellaisen kuin Rottis, joka taisi olla Ruotsissa tai Norjassa tehty ja alkup. nimi oli Råttis.. Kai. Joku sellainen. Rottia meni ja puhui "kuksimisesta" mikäli oikein muistan :D
Ja vielä Valhalla, jonka kait tekivät Tanskalaiset.- NoJopas
Niin tosiaan, Rottis on ruotsalainen, jonkin sortin valistusanimaatio kai.
Ihan hauska ja oli pakko kopioida videolta itellekin talteen. :D
- - - -
Ruotsissa näin myynnissä Oliver ja Olivia dvd:eitä, on niin suuri vääryys ettei meillä ole moista! Suomidubbi pitäisi siinä ehdottomasti olla, se on tosi hyvä. Miitta Sorvali ainakin oli äänenä, muita en ole kyllä tunnistanut. Laulutkin toimii hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707