Helsingin vappu?

Wappupallo

Miehen ulkomaalaiset vanhemmat ovat tulossa huomenna Suomeen ja kun kerran lentokentältä heidät haemme, ajattelimme että voisimme piipahtaa Helsingin vappuhulinaa katselemassa. Olen itse Turusta, enkä asiaa paremmin tunne, joten kertokaahan, mitä Helsingin vapussa kannattaa nähdä klo 18 jälkeen? Tapahtumakalenterin olen kyllä löytänyt, mutta missä on erityisen Wappuisaa kaupunkihulinaa tai muuta paikallisväriä luvassa?

4

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna,

No klo 18 on Havis Amandan lakitus. Illalla sitten kannattaa välttää keskustaa, jos ei halua teinien pulloja päähänsä tai kusta kengilleen. Valitettavaa mutta totta. Selvinpäin ei kannata ainakaan mennä, itse jos on pöhnässä niin kestää, muuten ei.
      Ulkomaalaisille on varmasti kokemus: ihmiset kusee vaikka keskellä katua (miehet ja naiset), sammuneita teinejä ja vanhempia makaa pitkin poikin. Oksentelevia ihmisiä pitkin poikin. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta tätä on suurin osa=)Vappupäivänä sitten kaikki on kaivopuistossa piknikillä.

• stadissa

Mantan lakitus on tietenkin nähtävä (klo 18). Kuuluu tapahtumana klassikkokategoriaan Turun joulurauhan julistamisen kanssa. Stadissa tunnelma voi tosin olla joskus turhankin riehakas.

Rauhallisempaa tunnelmaa voi etsiä vaikkapa Kaivopuistosta ja Café Ursulasta, siellä näyttää olevan jotain ohjelmaakin http://ursula.fi/kaivopuisto/site.php?page=04

Maisemat ovat joka tapauksessa näkemisen arvoiset ja tuskin hulinaa vielä ihan yhtä paljon kuin torstaina, jolloin Kaivari/ Ullanlinnamäki on mustanaa ihmisistä picnikillä.

• ja korkokengät kotiin

Eväät mukaan ja viltti. On siellä ravintoloitakin kuten esim. Walhallan ulkoterassi on täynnä tunnelmaa. Tykistölahden sillan vieressä tosi hyvä ruoka Ravintola Chapmanissa. Kauppatorilta lautta ja landatessanne saareen Rantakasarmilta (siinä heti ravintola Panimon omaa olutta tuoppi) ja sopiva kävely Kustaanmiekkaan Walhallaan. Walhallastakin pääsee lautalla ellette jaksa kävellä takaisin. Menkää Uzpeskin katedraaliin tai Tuomiokirkkoon rukoilemaan, että selviätte hengissä Helsingin vapusta. Glada vappen sit vaan.

• Valamies

ei autolla tietääkseni pääse. Hirveä tietenkin muutenkin. Iltakuuden jälkeen tuetysti paljon valkolakkeja - mikä on varmaan ulkomaalaiselle "eksoottista".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      105
      3322
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      2003
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      2002
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1443
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1361
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1220
    Aihe