Vaatteet,aatteet ja vappu

Tuolla pihamaalla vanhoja lehtiä käännellessäni haravan avulla tuli mieleeni entisajan vaput.

Pienenä tyttönä vapuksi oli saatava pikkukengät jalkaan,kutsuttiin eri aikakausina niitä sitten miksi hyvänsä.Pikkukengät,kävelykengät,tennarit,purkkarit,lenkkarit ja ties mitä.Toiseksi odotetuinta oli saada talvitakki pois harteilta ja vaihtaa se villapuseroon,bonzoon,farkkutakkiin tai poplariin.

Näitä muistoja ties minkälaisia.
Siksihän mää kysynkin teiltä,että mihin tänä vappuna pukeudut mieluiten ja ainoa vastaus ei voi olla vappunenään;D

22

1330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten puen vappuun kysyit tietty hame päälle ja piikkarit jalkaan ja wauhtii ja menoksi kerran vuodessa vain vappu.ja totta kai meikit ja hiukset sitten viimesen päälle

• sulla tuntuu olevan hyvä meininki päällä.Toivotaan wiimmesen päälle hauskaa iltaa.:))

• yopollo

riittää koska olen töissä sekä aattoillan että vappupäivän.

Ulkona oli kyllä tänäänkin päivällä sen verran keväinen fiilis että talvivarusteet on jo unohdettu.

• harvinainen,että olen vapaalla!
        On niin kaunis ilma,että ei haittaa ollenkaan.
        Toisaalta en juhlikaan,paitsi parit vois kyllä illalla ottaa:)

Työniloa sulle toivotan,jahka sä joskus edes vapaalle...?

• pollokin Vapun töissä. Toivottavasti teillä on sitten korvausvapaata jotka töissä puurratte.

Käväisin pitkästä aikaa sähköpostissa. Siellä oli viesti että ylläpito tyhjentää lähetetyt viestit 5.5. Täytyy mennä opiskelemaan miten ne sais pelastettua. *Huoh...minä tekniikkatumpelo*

• yopollo
        tintti.kotivintti kirjoitti:

harvinainen,että olen vapaalla!
        On niin kaunis ilma,että ei haittaa ollenkaan.
        Toisaalta en juhlikaan,paitsi parit vois kyllä illalla ottaa:)

Työniloa sulle toivotan,jahka sä joskus edes vapaalle...?

ja sitten samalla vähän paremminkin, ajattelin olla pari seuraavaa viikkoa lomalla....

• yopollo
        Mariet kirjoitti:

pollokin Vapun töissä. Toivottavasti teillä on sitten korvausvapaata jotka töissä puurratte.

Käväisin pitkästä aikaa sähköpostissa. Siellä oli viesti että ylläpito tyhjentää lähetetyt viestit 5.5. Täytyy mennä opiskelemaan miten ne sais pelastettua. *Huoh...minä tekniikkatumpelo*

no, muistelisin omasta postilaatikostani ettei siellä lähettäjän puolella mitään selvittämätöntä tai keskeneräistä tallettamatonta ole joten joutavat mennäkin.

• yopollo kirjoitti:

ja sitten samalla vähän paremminkin, ajattelin olla pari seuraavaa viikkoa lomalla....

sillain kerryttää vapaapäiviä,vai on se pakon sanelemaa työn kannalta katsottuna.

Kyllä kaksi viikkoa on jo jotain:)

• yopollo
        tintti.kotivintti kirjoitti:

sillain kerryttää vapaapäiviä,vai on se pakon sanelemaa työn kannalta katsottuna.

Kyllä kaksi viikkoa on jo jotain:)

voi sanoa, että pakkohan tämä on, homma täällä pyörii enemmän tai vähemmän keskeytymättä. Mutta ei tämäkään sota yhtä miestä kaipaa, toivottavasti ainakaan pariin viikkoon...

• yopollo kirjoitti:

voi sanoa, että pakkohan tämä on, homma täällä pyörii enemmän tai vähemmän keskeytymättä. Mutta ei tämäkään sota yhtä miestä kaipaa, toivottavasti ainakaan pariin viikkoon...

jos korvaamaton olisi.Stressiä se vaan pukkaisi päälle.Tietty määrätyt tehtävät istuvat joillekin niin hyvin,että johto alkaa pitää työntekijää korvaamattomana.Näinkin voi käydä:/
        Jos itse on johtavassa asemassa asia saa taas uuden käänteen...

• TulipaSiili

vaatteet päällä, alaosan peitteenä pöksyt, yläkeho suojataan paidalla.

Aattena, alkoton...

Vappuheila vieressä, näin toivon...

Aurinkoista vappua sinulle, kuin myös muille palstalaisille!

• kainalossa,niin kuinkas niiden ala-ja yläosien kanssa menetellään?;)

Raikkaan raitista vappua..täältä toivotan.
        *Töttöröö*

• Tällä hetkellä olen sellaisessa vappuasussa että hoh sentään :). Alan imuroimaan ja tekemään viikkosiivousta. Sisällä on taas vaan niin hellettä. Kuumat paikat tässä tulee imurin varressa. Otanko janoon simaa vai olutta...

• vaikkakin tuo Vegellä oli `aatteet´ pinnalla,niin mulla on virttynyt t-paita ja vielä virttyneemmät olohousut vuodelta hmm...

Mä otin janoon olutta,kun ei ollut sitä sima vaihtoehtoa;)

• yopollo

pitikin heti käydä katsomassa onko galleriakuvaa päivitetty, no, turhaan tosin taas...

• yopollo kirjoitti:

pitikin heti käydä katsomassa onko galleriakuvaa päivitetty, no, turhaan tosin taas...

pollo on herännyt tähän kevääseen;D

Ihan positiivinen uusi uljas astuminen areenalle:)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

vaikkakin tuo Vegellä oli `aatteet´ pinnalla,niin mulla on virttynyt t-paita ja vielä virttyneemmät olohousut vuodelta hmm...

Mä otin janoon olutta,kun ei ollut sitä sima vaihtoehtoa;)

virttyneet vaatteet ne parhaimmat kotivaatteet onkin.

Taas heräsin siihen todellisuuteen minkälaista tulee asunnossa olemaan kun ulkona lämpötila nousee. Alkaa muistua elävästi mieleen viime kesä.

Janojuomana mullakin oli eilen olutta. Tänään join kaupan simaa.

• yopollo kirjoitti:

ihanaa sulla on kevättä rinnassa. :)

Ei sitä arvaa galleriakuvaansa päivittää. Ties miten tukkoon se sen jälkeen menee ja Suomi24:n sivut jumittuu siinä samalla :).

• Mariet kirjoitti:

virttyneet vaatteet ne parhaimmat kotivaatteet onkin.

Taas heräsin siihen todellisuuteen minkälaista tulee asunnossa olemaan kun ulkona lämpötila nousee. Alkaa muistua elävästi mieleen viime kesä.

Janojuomana mullakin oli eilen olutta. Tänään join kaupan simaa.

nautitaan taas syksyn tulemista..se la vii:)

se la vii..ja virheet ärsyttää:)

nopeemmin kuin arvataankaan. Humpsis vaan ykskaks huomataan että illat pimenee, aamut on kosteita ja lehdet kellastuu.

Nautitaan Sitä ennen kuitenkin kesälomasta.

Tiijätkö mitä, mulla alkaa kesäloma kahden viikon päästä. Neljä viikkoa lomaa... jesss... :))

Onkos sulla lomaa ja milloin?

• Mariet kirjoitti:

nopeemmin kuin arvataankaan. Humpsis vaan ykskaks huomataan että illat pimenee, aamut on kosteita ja lehdet kellastuu.

Nautitaan Sitä ennen kuitenkin kesälomasta.

Tiijätkö mitä, mulla alkaa kesäloma kahden viikon päästä. Neljä viikkoa lomaa... jesss... :))

Onkos sulla lomaa ja milloin?

ja koko kesäkuu..jesss jes!

Naatitaan,naatitaan..:)

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5627
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      574
      2092
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1154
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      56
      895
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe