lemmikit samaan hautaan ?

JespeRita

Olen miettinnyt synkkiä, miten käy koirieni ja kissojeni ja pikku pupun jos kuolen ennen heitä.!
He kaikki ovat ikänsä vapaana, ilman häkkejä ja remmejä myöskin ulkona. Asun maalla. Joutuvatko ne minun jälkeeni,ja minne ? häkkeihin, sisäkissoiksi, rewmmikoiriksi ? tahtoisin tehdä testamentin että lemmikkini haudattaisiin yhdessä minun kanssani. Onbko julmaa lopettaa niiden elämä minun elämäni myötä, vai onko se niille helpotus. Elämme jokaisen päivän yhdessä ja kaikessa sovussa. Minä rakastan heitä, ja he minua, yhtään yötä emme ole nukkuneet erillään.

34

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

yhtäaikaa haudata mutta tuskin samaan hautaan,jos tietäisin kissalleni hyvän hoitajan,en määräisi lopetusta oman kuoleman takia.

• pitää hankkia

eläinystävällinen isäntärenki-eläintenhoitaja-puutarhuri siihen rinnallesi palkkolaiseksi ja lahjoitat sitten elukat hänelle testamentissasi.

• ompeluseuralainen

ja koira ehtivät kuolla luonnollisesti tai johonkin eläintautiin ja kissa reppana voi joutua vaikka mustan oravan tai minkin saaliiksi. Kissa kiintyy kissatyylillä johonkin mukavaan naapurinmummoon tai pappaan.

• sinkka5

lemmikkisi on terve ja vielä täysissä voimissaan olisi sääli hävittää sen vuoksi että sinua ei enää ole,kyllä hyviä koteja varmaankin löytyy.
        Minun äitini kuoli reilu vuosi sitten ja hänellä oli 15v koira joka oli hyvin rakas hänelle,äitini toivomus oli että kun hän kuolee niin koira pitää nukuttaa ikiuneen ja laittaa samaan arkkuun hänen kanssaan,ja niin me lapset täytimme hänen toiveensa,se oli hyvin kaunis ja hyvä teko.

• rovastim poeka

arkkuun kaikki peijaisista jäänyt viina. Myös vajaat pullot. Siis: peijaiset etukäteen, kiitos.

• kawe

tuohan on hyvä ajatus. Mistä sinä voit tietää milloin kuolet? Vai onko ajatuksena juhlia "varmuuden vuoksi" etukäteen ja halu kuulla ne hienot puheet?
        Englannissa on pubi-bileet mutta "hautauksen jälkeen"..........
        Pilliäkö aiot käyttää....

• tsuhnaiivana
        kawe kirjoitti:

tuohan on hyvä ajatus. Mistä sinä voit tietää milloin kuolet? Vai onko ajatuksena juhlia "varmuuden vuoksi" etukäteen ja halu kuulla ne hienot puheet?
        Englannissa on pubi-bileet mutta "hautauksen jälkeen"..........
        Pilliäkö aiot käyttää....

olen suunnitellut hautaan laskettavaa isoa rommitynnyriä, josta tulisi putki ylös hautakiven kylkeen. Siihen kraana, josta haudalla kävijä sais valutella "muistelujuomaa" vaikkapa ketjulla paadessa kiinni olevaan peltimukiin. Vainajat unohdetaan yleensä muutamassa vuoedssa, mutta entäpä ilmainen rommi? Vielä on suunnittelu kesken, tuo rommin juoksevuus pakkasilla pohdituttaa... Pitäisikö käyttää raakaa pirtua?

• kawe
        tsuhnaiivana kirjoitti:

olen suunnitellut hautaan laskettavaa isoa rommitynnyriä, josta tulisi putki ylös hautakiven kylkeen. Siihen kraana, josta haudalla kävijä sais valutella "muistelujuomaa" vaikkapa ketjulla paadessa kiinni olevaan peltimukiin. Vainajat unohdetaan yleensä muutamassa vuoedssa, mutta entäpä ilmainen rommi? Vielä on suunnittelu kesken, tuo rommin juoksevuus pakkasilla pohdituttaa... Pitäisikö käyttää raakaa pirtua?

sinulla solidaarisuutta "surijoita" kohtaan.
        Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.....
        Ei hevillä juu unohdu, vai haluatko seuraa heistä ....

• silläkeinoin,

jos tuhkaa itsensä, niin uurnan voi haudata vaikka lemmikkieläiten hautausmaahan. Olethan nyt varmasti 50, huolesi tuntuvat kovin ennenaikaisilta.

• tuntematon ystäväni. Et ole kuolinvuoteella vielä, etkä ihan äkkiä joudu moisia oikeasti miettimään. Mieti sitten,jos asia joskus on ajankohtainen. Eläinrakkaita maalla asuvia löytyy muitakin....ei hätää

• Heikunkeikku

...rakkaista eläimistäsi :)
      Nekin nauttivat VARMASTI jos saavat kuljeskella vapaina ja nukkua turvallisesti emännän vieressä.
      Onko sinulla monta koiraa ja kissaa?

Kyllä hyviä perheitä on PALJON, jotka ovat halukkaita saamaan koiran tai kissan itselleen.
      Minä olen aikanani ottanut kaksi koiraa perheistä, joissa niistä ei voitu pitää huolta. Ja kaikki meni TOSI hyvin :)

Niin koira, kuin kissakin ja pikku pupu kiintyvät uusiin isäntiin.
      Juttele asiasta vaikka hyvän ystäväsi kanssa :)

• Kirkon tekopyhyyteen kyllästyneenä tahtoisin itsekin nukkua kolmen kissani kanssa, joista aidon ja pyyteettömän ilon sain!

Pitäisikö taas erota kirkosta - vai miten voisi tuhkamme sirotella samalle alalle kuolinajasta riippumatta? Kalmistotyyliin...
      (Kissoista pidetään kyllä hyvä huoli, vaikka itse olisin ensimmäinen poistuja.)

Aviomieheni varmasti elää paljon minua kauemmin - hänen hautansa lienee ihan ymmärrettävistä syistä uuden elämänjakson myötä muualla.

• O-Orvokki

jotta voisi pyytää sirottelemaan tuhkansa melkein minne tahansa - jos saa maanomistajalta luvan siihen.

Miten niin nukkuisitte yhdessä? Onko kuolema sinusta nukkumista?

Minusta on ihmisen maallisilla jäännöksillä ei ole mitään yhteyttä eläneeseen ihmiseen ja on ihan yhdentekevää, minne tuhkani sirotellaan. Mahdollinen yhteys koetaan mielestäni jollain tapaa ihan toisenlaisella tasolla, eikä sillä ole mitään tekemistä kuolleen ruumiin kanssa. Toki suhtaudun kunnioituksella kuolleeseen ja kunnioitan toisten näkemyksiä. Olen myös yrittänyt parhaani mukaan toimia läheisteni kuoleman jälkeen niin kuin he ovat halunneet.

Jälkikasvu saa valita mieleisensä paikan tuhkani siroitteluun vaikka puutarhan lannoitteeksi tai lumen sulattamiseksi. (Merta en halua saastutettavan lisää edes merkityksettömän vähäisellä annoksella.) Jos jokin yhteys säilyy, se säilyy ihmisten sydämessä, eikä hautapaikalla ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

Monet ovat jo tehneet oman "hautaustestamenttinsa", jossa kertovat tahtonsa enemmän tai vähemmän yksityiskohtaisesti. - Sellaisen voisit varmaan sinäkin halutessasi tehdä. Omaisten ei tarvitsisi turhaan pohtia asiaa ja arvailla toiveitasi.

• O-Orvokki kirjoitti:

jotta voisi pyytää sirottelemaan tuhkansa melkein minne tahansa - jos saa maanomistajalta luvan siihen.

Miten niin nukkuisitte yhdessä? Onko kuolema sinusta nukkumista?

Minusta on ihmisen maallisilla jäännöksillä ei ole mitään yhteyttä eläneeseen ihmiseen ja on ihan yhdentekevää, minne tuhkani sirotellaan. Mahdollinen yhteys koetaan mielestäni jollain tapaa ihan toisenlaisella tasolla, eikä sillä ole mitään tekemistä kuolleen ruumiin kanssa. Toki suhtaudun kunnioituksella kuolleeseen ja kunnioitan toisten näkemyksiä. Olen myös yrittänyt parhaani mukaan toimia läheisteni kuoleman jälkeen niin kuin he ovat halunneet.

Jälkikasvu saa valita mieleisensä paikan tuhkani siroitteluun vaikka puutarhan lannoitteeksi tai lumen sulattamiseksi. (Merta en halua saastutettavan lisää edes merkityksettömän vähäisellä annoksella.) Jos jokin yhteys säilyy, se säilyy ihmisten sydämessä, eikä hautapaikalla ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

Monet ovat jo tehneet oman "hautaustestamenttinsa", jossa kertovat tahtonsa enemmän tai vähemmän yksityiskohtaisesti. - Sellaisen voisit varmaan sinäkin halutessasi tehdä. Omaisten ei tarvitsisi turhaan pohtia asiaa ja arvailla toiveitasi.

Kuolema edustaa minulle kaiken loppua.
        Siksi "siunattu" maa ei ole minulle tärkeä.

Läheiseni tulevat varmasti tietoisiksi viimeisestä tahdostani, koska joudun sen tekemään ennen hyvin vaikeaa leikkausta.

Uskon useimpien meistä toivovan, ettei meitä kuolemamme jälkeen unohdettaisi, vaan voisimme elää rakkaittemme muistoissa...ja tuntuisi lohdulliselta, jos läheisten jäännöksiä olisi viimeisen leposijan lähellä.

• ja...

hanki heille hoitopaikka jo nyt kun vielä olet voimissasi.
      Ehkä ystäviesi joukosta löytyy sopiva hoitaja lemmikeillesi sitten kun aika sinusta jättää?

• läheiset

Monesti minullakin on ollut huoli miten lapsilleni käy jos lähtöni tulee ennenkuin he pärjäävät omillaan. Olen kuitenkin aina luottanut lähiomaisiini ja uskon että he olisivat ottaneet rakkaani huostaansa jos minua ei olisi.

• kansakoulussa

tais olla ensimmäisellä luokalla opettaja sanoi, että vaikka lemmikkieläin on kuinka mukava, niin ihminen on aina tärkeämpi kuin eläin. Ja ihminen on HÄN ja eläin on SE. Mielestäni eläimestä voi pitää ja tykätä, mutta ei rakastaa. Rakastaa voi vain toista ihmistä.

• misislisbet

Olisiko nämä vain kielemme määritelmiä?

Minä rakastan kissuani paljon enenpi kuin monia sukulaisiani , noin reteesti sanottuna.

Ja käytän kyllä se ilmaisua neidistä puhuttaessa.

Kun eläin on otettu sillä on perheenjäsenten oikeus, ei enempää muttei vähempääkään.

• minulla
        misislisbet kirjoitti:

Olisiko nämä vain kielemme määritelmiä?

Minä rakastan kissuani paljon enenpi kuin monia sukulaisiani , noin reteesti sanottuna.

Ja käytän kyllä se ilmaisua neidistä puhuttaessa.

Kun eläin on otettu sillä on perheenjäsenten oikeus, ei enempää muttei vähempääkään.

koira, mutta en sitä rakasta, vaikka vallan mainio on. Ei tulisi mieleenkään sanoa sitä häneksi. On jo kymmenen vuotta suren, jos se kuolee ennen minua, mutta se kuuluu elämään.

• kawe
        minulla kirjoitti:

koira, mutta en sitä rakasta, vaikka vallan mainio on. Ei tulisi mieleenkään sanoa sitä häneksi. On jo kymmenen vuotta suren, jos se kuolee ennen minua, mutta se kuuluu elämään.

en minäkään kissaani "häneksi" tituleerannut.
        Kun se sitten 12-vuotiaana kuoli jäi tyhjä olo vähäksi aikaa. Se suru oli tietysti erilaista kuin esim. menettäessäni äitini.
        Kissani sai kotimme pihaan muutaman pensaan muistoksi. (en asu siellä enää)

• edellinen
        kawe kirjoitti:

en minäkään kissaani "häneksi" tituleerannut.
        Kun se sitten 12-vuotiaana kuoli jäi tyhjä olo vähäksi aikaa. Se suru oli tietysti erilaista kuin esim. menettäessäni äitini.
        Kissani sai kotimme pihaan muutaman pensaan muistoksi. (en asu siellä enää)

koira on haudattu kukkapenkkiin, näin täällä tekee muutkin. Sille tein oikein arkun, Sitä edelliset on haudattu vähän niinkuin vahtipaikoille tuohon pihaan.

• HTZA

voit tuoda Stadiin ja laskea vapaaksi johonkin siirtolapuutarhaan.
      Siellä se voi elää vapaana ja onnellisena.

• kawe

joku yöllinen Robin Hood osuu maisemiin....

• HTZA
        kawe kirjoitti:

joku yöllinen Robin Hood osuu maisemiin....

että sinä sen huomaat mutta toivoin että joku muukin olisi, ensin.
        Olisin saanut vähän tilastoa siitä kuinka moni muu lukee juttujani (niitä järkevämpiä).
        Tänään huomasin yhden joka pitää minua sairaana.
        Ihan kivaa. Pääasia että reagoi, ei mene kaikki jutut ihan "Kaunis ilma tänään" -linjalle..
        :)
        H.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

että sinä sen huomaat mutta toivoin että joku muukin olisi, ensin.
        Olisin saanut vähän tilastoa siitä kuinka moni muu lukee juttujani (niitä järkevämpiä).
        Tänään huomasin yhden joka pitää minua sairaana.
        Ihan kivaa. Pääasia että reagoi, ei mene kaikki jutut ihan "Kaunis ilma tänään" -linjalle..
        H.

jotain tällaista:
        "Maistuuko Sima?, arvaash mun resepti".
        "Sima toimii, kun on Kossussa vain yksi rushina"
        "Joko teillä shovithellan vappupalloja, niitä pikiä ja kapeita, Ha Ha Ha! "
        "Paishuuks teijän pallot? ha ha ha"!"
        "Mulla on shellainen pitkä ja muhkurainen vappupil.. eiku pallo".
        No, hauskaahan se on että on hauskaa mutta tylsää lukea.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

jotain tällaista:
        "Maistuuko Sima?, arvaash mun resepti".
        "Sima toimii, kun on Kossussa vain yksi rushina"
        "Joko teillä shovithellan vappupalloja, niitä pikiä ja kapeita, Ha Ha Ha! "
        "Paishuuks teijän pallot? ha ha ha"!"
        "Mulla on shellainen pitkä ja muhkurainen vappupil.. eiku pallo".
        No, hauskaahan se on että on hauskaa mutta tylsää lukea.

sännätä katsomaan kun ambulansseja ja paloautoja pysähtyy kohdalleni kadulle???????????

• kawe
        kawe kirjoitti:

sännätä katsomaan kun ambulansseja ja paloautoja pysähtyy kohdalleni kadulle???????????

pakko kirjoittaa.
        Kääntyivät pois, mutta ihan kun osoite olisi ollut tämä no..........
        Eihän shiihen tarvitse shortua myöhemminkään.
        Vai oletko "terveysintoilussa" (ihan hyvä asia)
        päätynyt absolutistiksi (menikö sana oikein)
        Pitääkö teenlehdet kerätä aamukasteen aikaan Kashmirin vuorilta, että ne kelpaavat...
        Tämä on metafoora tasosta.........

• HTZA
        kawe kirjoitti:

tuolla "Mogadishu Avenuella", tai keskustassa.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

tuolla "Mogadishu Avenuella", tai keskustassa.

en "kerrankin" ymmärtänyt keistä puhut?
        Ehkä he ovat sitten siellä........

• HTZA
        kawe kirjoitti:

pakko kirjoittaa.
        Kääntyivät pois, mutta ihan kun osoite olisi ollut tämä no..........
        Eihän shiihen tarvitse shortua myöhemminkään.
        Vai oletko "terveysintoilussa" (ihan hyvä asia)
        päätynyt absolutistiksi (menikö sana oikein)
        Pitääkö teenlehdet kerätä aamukasteen aikaan Kashmirin vuorilta, että ne kelpaavat...
        Tämä on metafoora tasosta.........

ei kai ollut.
        Yritän rajoittaa.
        Mutta aamukasteinen tee, kiinnostaa.
        Joskus, vaikka harvemmin, juon teetä.
        Haen sen Hagiksen hallista, siitä keskeltä.
        Vielä on puolipurkkia jäljellä.
        Putki alkoi 60-luvun alussa ja jatkuu...
        Hyvin kirjoitettu. Hyvää Shuomea.

• HTZA
        kawe kirjoitti:

en "kerrankin" ymmärtänyt keistä puhut?
        Ehkä he ovat sitten siellä........

poliisitkin.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

poliisitkin.

ainakaan. Ohi meni.........

• kawe
        HTZA kirjoitti:

ei kai ollut.
        Yritän rajoittaa.
        Mutta aamukasteinen tee, kiinnostaa.
        Joskus, vaikka harvemmin, juon teetä.
        Haen sen Hagiksen hallista, siitä keskeltä.
        Vielä on puolipurkkia jäljellä.
        Putki alkoi 60-luvun alussa ja jatkuu...
        Hyvin kirjoitettu. Hyvää Shuomea.

joku neitseellinen tai rituaali johon tarvitaan
        aitoa ja puhdasta.
        Muistatko (tuli mieleeni just) Kalevalasta sen runon jossa sanotaan: jos minä kultani näkisin...
        sille kättä käppäjäisin.........
        sille suuta suikkajaisin vaikk ois suu ......
        En millään muista.........
        Eikö olisi kaunis näin Wappuun.......

• kawe
        kawe kirjoitti:

joku neitseellinen tai rituaali johon tarvitaan
        aitoa ja puhdasta.
        Muistatko (tuli mieleeni just) Kalevalasta sen runon jossa sanotaan: jos minä kultani näkisin...
        sille kättä käppäjäisin.........
        sille suuta suikkajaisin vaikk ois suu ......
        En millään muista.........
        Eikö olisi kaunis näin Wappuun.......

Wapun jatkoa.........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      81
      2727
    2. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      65
      1072
    3. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      199
      911
    4. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      85
      856
    5. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      4
      845
    6. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      34
      840
    7. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      39
      839
    8. Onko yhtään ikävä

Vai ei?
      Ikävä
      52
      816
    9. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      43