Voi olla että otsikko meni vähän vituralleen, mutta oisko niin että että elämä menee niin kuin on mennäkseen vaikka kuinka suunnittelet. Vai…?
que sera
48
1105
Vastaukset
- kiinan-kana
näin voikäydä kun itse ei voi päättää ihan kaikesta vaan muutkin tekevät omia päätöksiään.
- tässä taannoin
siis miten päin voi käydä?
- Sinimarjanen
lienee tarkoitus. Näin uskoisin.
- tässä taannoin
jos meinaat että kaikki kuitenkin menee kuin on mennäkseen, niin kannattaako mitään edes suunnitella? Vai meneekö hommat miten sattuu vasta sen jälkeen kun on suunnitellut?
- Sinimarjanen
tässä taannoin kirjoitti:
jos meinaat että kaikki kuitenkin menee kuin on mennäkseen, niin kannattaako mitään edes suunnitella? Vai meneekö hommat miten sattuu vasta sen jälkeen kun on suunnitellut?
kannattaa ja pitääkin suunnitella.
En usko kuitenkaan, että aina menee miten sattuu.
Hyvin suunniteltu puoliksi tehty, vai miten
se olikaan:) - tässä taannoin
Sinimarjanen kirjoitti:
kannattaa ja pitääkin suunnitella.
En usko kuitenkaan, että aina menee miten sattuu.
Hyvin suunniteltu puoliksi tehty, vai miten
se olikaan:)jos kuitenkin menee miten sattuu, niin miksi kannattaa suunnitella *jankuttaa*
- Sinimarjanen
jos kuitenkin menee miten sattuu, niin miksi kannattaa suunnitella *jankuttaa*
voi niin mennä. Suurimmaksi osaksi kuitenkin
varmasti aina suunnitelmien mukaan.
Mutkia tietysti matkassa aina välillä.:) - tässä taannoin
Sinimarjanen kirjoitti:
voi niin mennä. Suurimmaksi osaksi kuitenkin
varmasti aina suunnitelmien mukaan.
Mutkia tietysti matkassa aina välillä.:)siehän olet liukas kuin saippua. Joko kohtalo määrää, tai sitten ei. Jos määrää, ei kannata suunnitella. Jo on kumma! Et taida itsekään tietää miten se menee.
- Sinimarjanen
siehän olet liukas kuin saippua. Joko kohtalo määrää, tai sitten ei. Jos määrää, ei kannata suunnitella. Jo on kumma! Et taida itsekään tietää miten se menee.
sitä kristallipalloo, jota pyöräyttäsi.:)
Minäkään en ihan kaikkea tiedä, vaikka
oppimishaluja vielä olisikin.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
sitä kristallipalloo, jota pyöräyttäsi.:)
Minäkään en ihan kaikkea tiedä, vaikka
oppimishaluja vielä olisikin.:)..voi ainakin heittää jos nimittäin arvelee, että on eksyksissä;)
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
..voi ainakin heittää jos nimittäin arvelee, että on eksyksissä;)
meinasit, että lippahattu korvaisi sen kristallipallon?
Voisihan se olla hieman kevyempi heitettävä.:)
Ajaisi ehkä saman asian. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
meinasit, että lippahattu korvaisi sen kristallipallon?
Voisihan se olla hieman kevyempi heitettävä.:)
Ajaisi ehkä saman asian.Siis ajaa saman asian ja ei rikkoonnu heitettäessä. Ja varsinkin jos jossain vaikka lakkasoilla heittää lakkia niin ei tiedä mistä itsensä löytää ja ketä matkalla sinne tuntemattomaan tapaa. Toisaalta jos on eksyksissä niin on oikeastaan sama kenet löytää kunhan jonkun tapaa ;)
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Siis ajaa saman asian ja ei rikkoonnu heitettäessä. Ja varsinkin jos jossain vaikka lakkasoilla heittää lakkia niin ei tiedä mistä itsensä löytää ja ketä matkalla sinne tuntemattomaan tapaa. Toisaalta jos on eksyksissä niin on oikeastaan sama kenet löytää kunhan jonkun tapaa ;)
ei ole enää harvinaisempaa etteikö voisi törmätä.
Aina silloin tällöin on muitakin marjastajia
näkynyt. Lieneekö silloin hattua heitetty vai ei? - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
ei ole enää harvinaisempaa etteikö voisi törmätä.
Aina silloin tällöin on muitakin marjastajia
näkynyt. Lieneekö silloin hattua heitetty vai ei?..oletko sinä koskaan eksynyt marjametsässä? Et ehkä, arvaan vain. Minä olen joskus, hyvin pieniä matkoja kylläkin. Nykyisin minulla on tuntemattomissa paikoissa noita monenmoisia välineitä niin en ole eksynyt muualla kuin kaupungissa kun olen harhaillut etsimässä jotain liikettä.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
..oletko sinä koskaan eksynyt marjametsässä? Et ehkä, arvaan vain. Minä olen joskus, hyvin pieniä matkoja kylläkin. Nykyisin minulla on tuntemattomissa paikoissa noita monenmoisia välineitä niin en ole eksynyt muualla kuin kaupungissa kun olen harhaillut etsimässä jotain liikettä.
Sen verran monet suot jo tutuksi tulleet,
nykyisin pääsee jo paljon lähemmäksi autolla,
kuin ennen. Aijemmin sai ihan kotvan kävellä,
ennen kuin oli "perillä".
Nykyisin yritän kyllä pitää mielessä suunnat. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Sen verran monet suot jo tutuksi tulleet,
nykyisin pääsee jo paljon lähemmäksi autolla,
kuin ennen. Aijemmin sai ihan kotvan kävellä,
ennen kuin oli "perillä".
Nykyisin yritän kyllä pitää mielessä suunnat.Sinä olet niin kokenut marjassa kulkija että et siellä eksy.
Mitäs mieltä tuosta kohtalosta, johdattaako se sokeasti vai voiko siihen itse vaikuttaa. Ainakaan aivan kaikkeen ei voi vaikuttaa, Ehkä se kristallipallo siinä kuitenkin olisi tarpeen;) - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Sinä olet niin kokenut marjassa kulkija että et siellä eksy.
Mitäs mieltä tuosta kohtalosta, johdattaako se sokeasti vai voiko siihen itse vaikuttaa. Ainakaan aivan kaikkeen ei voi vaikuttaa, Ehkä se kristallipallo siinä kuitenkin olisi tarpeen;)Uskon näin, että kaikella on tarkoitus.
Monesti ainakin jälkeenpäin joitakin asioita ajatellen,
huomaa että asiat asettuu paikalleen kuin palapeli.
Silloin sitä jää enempikin miettimään. - vähän. Lippaako
jartsev kirjoitti:
..voi ainakin heittää jos nimittäin arvelee, että on eksyksissä;)
vai lakkia, vai lippalakkia?
- jartsev
vähän. Lippaako kirjoitti:
vai lakkia, vai lippalakkia?
Kirjotus virhekö vai kirjoitusvirhe?
- jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Uskon näin, että kaikella on tarkoitus.
Monesti ainakin jälkeenpäin joitakin asioita ajatellen,
huomaa että asiat asettuu paikalleen kuin palapeli.
Silloin sitä jää enempikin miettimään.Aivan, ehkä enemmän leikkimielellä minä vain kysyinkin:) Kuinka sinun vapunaatto on sujunut.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Aivan, ehkä enemmän leikkimielellä minä vain kysyinkin:) Kuinka sinun vapunaatto on sujunut.
tässä mennyt sairaana. Kuumeessa ja kovassa yskässä.
Töistä kun tulin niin mittasin kuumeen
olihan sitä 38. Kuumelääkettä ja vähän siinä
lepäilin sitten. Muuttu vähän nuo suunnitelmat,
onneksi ei mitään ihmeitä ollut.
Lapsukaisetkin on osa kipeenä.
Nyt on olo taas aika karsee...Samat lukemat,
kun justiinsa mittasin.
Hauskaa Vappua ja Kauniita Unia!
Täytyy tästä lähteä nukkumaan.
Kiitos taas Sinulle!! - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
tässä mennyt sairaana. Kuumeessa ja kovassa yskässä.
Töistä kun tulin niin mittasin kuumeen
olihan sitä 38. Kuumelääkettä ja vähän siinä
lepäilin sitten. Muuttu vähän nuo suunnitelmat,
onneksi ei mitään ihmeitä ollut.
Lapsukaisetkin on osa kipeenä.
Nyt on olo taas aika karsee...Samat lukemat,
kun justiinsa mittasin.
Hauskaa Vappua ja Kauniita Unia!
Täytyy tästä lähteä nukkumaan.
Kiitos taas Sinulle!!En tiennytkään? No voi, flunssaakohan sinulla. Kannatta tosiaan levätä vain. Ota jotain kuumetta alentavaa, olet varmaan ottanutkin. Onko se jo pitkään sua vaivannut.
Joka tapauksessa paranemista toivon ja taion! Hyvää Vappua! Jospa ei enää huomenna kuumetta. Halihali! - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Aivan, ehkä enemmän leikkimielellä minä vain kysyinkin:) Kuinka sinun vapunaatto on sujunut.
tuo yskä alkoi. Meni suoraan tuonne rööreihin.
Tänään sitten jo olikin kuumetta, alkoi
olla olo sen mukainen, töistä tultua. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
tuo yskä alkoi. Meni suoraan tuonne rööreihin.
Tänään sitten jo olikin kuumetta, alkoi
olla olo sen mukainen, töistä tultua.Täällä on joillakin aivan samalaista helposti tarttuvaa flunssaa, ärhäkkää kuumetta ja yskää. Toivotaan että menisi helposti ohi, kuume on joskus hyvästä, jospa sinullakin. Hyvää yötä! Hyvää mieltä ja kauniita unia kuitenkin:))
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
varmasti onkin flunssaa...
No niin ja nyt unten maille.
Kauniita Unia!! Öitä.:)
- Pirre*
jo lapsena tehdyt valinnat vaikuttavat koko loppuelämään, - en tarkoita siittiönä ihan, mutta..tai no..kai valinta on tapahtunut jo silloin, vai olisiko se kummiskin kohtalo..hmmm. ei tästä nyt tule mittää valmista, kun nukuttaa niin perusteellisesti.
Hyvää yötä ja Valpuria kans.
P.s. eläkää ihmisiksi.- tässä taannoin
miten niin valinnat vaikuttavat, jos kohtalo puuttuu peliin... oot kyllä tosiaan unta vailla. :)
- henrii
nykynuorten siittiöt on niin heikkotehoisia, että suomalaiset kohta loppuu.
- seppä+
Kyllä näin on. itse olen elämäni tähän pisteeseen rakentanut siinä onnistunut ja olen ONNELLINEN.
- tässä taannoin
Elämäsi on siis mennyt suurin kaartein niin kuin olet suunnitellutkin. Se on oikeasti hyvä asia. Entä jos ei? Yksi silmänräpäys, ja kaikki muuttuu. Putoaa jostain, halvaantuu, mitä tahansa. Enhän mä sellaisia suunnitellut… onko kaikki ihan varmasti omista suunnitelmista kiinni?
- pitkälti
Elämäsi on siis mennyt suurin kaartein niin kuin olet suunnitellutkin. Se on oikeasti hyvä asia. Entä jos ei? Yksi silmänräpäys, ja kaikki muuttuu. Putoaa jostain, halvaantuu, mitä tahansa. Enhän mä sellaisia suunnitellut… onko kaikki ihan varmasti omista suunnitelmista kiinni?
näin on. Totta virkat, Sisko/veli hyvä, silmäräpäys ja kaikki muuttuu. En ajattele näitä silmäräpäyksiä ollenkaan vaan painan eteenpäin kuin juna. Yli 50:senä olen päättänyt mitä "loppuelämälläni" teen ja läheiseni ovat hyväksyneet sen. Se mitä päätän ei mikään mahti maailmassa voi muuttaa (paitsi oma vaimo) Pääperiaate on, että kun kuolen teen sen onnellisena ja huumoria...huumoria sitä ei saa koskaan unohtaa.
- helisevä
Kohtalo ,silloin kun menee huonosti ja kun oikeen elämä hymyilee , niin itteeni kiitän kun oon niin fiksuja ratkaisuja tehnyt.
- tässä taannoin
tuli olennainen, näinhän ajatellaan. Kun suunnitelen ja kaikki menee hienosti, niin voi paukutella henksuleita että ihan itte minä. Ja kun menee päin *ersettä, voi sanoa että kohtalo puuttui asiaan. :DDD
voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa oman elämämme kulkuun ainakin vähän. Oppimaan me ollaan tänne maan päälle tultu. Henkistä kasvua kaikille. Meillä kaikilla on omat ristimme ja omat mutkamme. Ei näin syvällisiä kannattaisi vapun aattoyönä pohtia. Juhlitaan tänään ja pohditaan huomenna.
- tässä taannoin
vai oli liian syvällinen aihe, vastasit kuitenkin? En ymmärrä miksi joku vappuaatto olisi este kysyä tai vastata tällaiseen, tai tietysti jos pidät vappuaattoa jotenkin erityisen pyhänä merkkipäivänä. Minä pidän sitä suomalaiskansallisena ryyppyjuhlana, enkä ole ajatuksineni yksin.
- what will be, will be
niin se menee, ei kohtaloaan kukaan paljon muuttaa
voi?- tässä taannoin
kallistun minäkin. Voihan sitä suunnitella vaikka mitä, kumma ettei kaikki toteudu.
- olen luovuttamassa
kallistun minäkin. Voihan sitä suunnitella vaikka mitä, kumma ettei kaikki toteudu.
ei ole enää mitään odotettavaa huomiselta eikä muiltakaan päiviltä.
Miksi.........
- vaikka suunnittelee
Onneksi näin on, muuten ei demokratiakaan voisi toimia. Onhan niitä torpeedoja monenlaisia, mitkä muuttavat suunnitelmien suuntaa.
Sitten lopputulos tulla haahuu - yleensä vajaana - mutta kenties kuitenkin saman suuntaisena.- tässä taannoin
etten ymmärtänyt viestistäsi yhtään mitään. Hyvä minä!
- rautalangasta ;)
etten ymmärtänyt viestistäsi yhtään mitään. Hyvä minä!
Siis suunnitelma on ohjus, mille annetaan suuntakoordinaatit. Se laitetaan matkaan. Maaliin tuloon vaikuttavat kuitenkin tuulen voimakkuus ja mahdolliset sivuilta tulevat tortuntayritykset. Ja sitten kohtalon sallimana ohjus osuu siihen maaliin, mihin nämä kaikki ennalta tuntemattomat tekijät ovat sen pistäneet. Yleensä se on aika lähellä alkuperäistä tähtäintä.
Näin suunnitelma, oma yritys ja kohtalo yhdessä määräävät mitä tapahtuu. - tässä taannoin
rautalangasta ;) kirjoitti:
Siis suunnitelma on ohjus, mille annetaan suuntakoordinaatit. Se laitetaan matkaan. Maaliin tuloon vaikuttavat kuitenkin tuulen voimakkuus ja mahdolliset sivuilta tulevat tortuntayritykset. Ja sitten kohtalon sallimana ohjus osuu siihen maaliin, mihin nämä kaikki ennalta tuntemattomat tekijät ovat sen pistäneet. Yleensä se on aika lähellä alkuperäistä tähtäintä.
Näin suunnitelma, oma yritys ja kohtalo yhdessä määräävät mitä tapahtuu.ehdin nähdä tämän ennenkuin kirjauduin ulos. Ai mutta enhän ollut kirjautunut sisäänkään. Enivei, eli uskot siis voivasi päättää elämäsi suunnan paitsi jos kohtalo määrää toisin, aivan niin aivan. Niin juuri.
- tässä taannoin
kiitän seurasta ja oli mukavaa että osallistuitte. Ihan huuhaapuhetta etteikö nikittömien juttuihin vastattaisi, aihe ratkaisee. Oikein hyvää vappua kaikille!
- Pirre*
vituralleen meni minun iltainen ajatukseni asiaasi. :)
Ajattelen ihmisen suunnittelevan elämäänsä, mutta se kuinka suunnittelee, on perimämme ohjaamaa, vaikka emme sitä itse tiedostakaan.
Tietysti jos tiedämme että esim. suvussamme on joitain yksilön elämään ratkaisevasti vaikuttavia käytösmalleja, niitä voimme yrittää tietoisesti välttää ja niin vaikuttaa etteivät opitut käytösmallit periydy.
Tarkoitan ed. oman elämän valintoja, mutta sitten on asioita jotka tuntuu kohtalolta, niinkuin esim. sairastumisiin ja onnettomuuksien aiheuttamiin vammautumisiin. Tässä mielessä voi sanoa, että elämä menee niinkuin menee.- ympäristötekijät
Nämä ovat kohtalon ainekset meille. Me voimme kuitenkin tulla tietoisiksi näistä ja muuttaa omaa käytöstämme. Tähän vaikuttaa jo pelkkä koulutuskin.
Sairaudet ja onnettomuudetkin on jonkunverran hallittavissa olevia. Terveydenhoito ja varovaisuus. Tiedon hankinta näistä. - Pirre*
ympäristötekijät kirjoitti:
Nämä ovat kohtalon ainekset meille. Me voimme kuitenkin tulla tietoisiksi näistä ja muuttaa omaa käytöstämme. Tähän vaikuttaa jo pelkkä koulutuskin.
Sairaudet ja onnettomuudetkin on jonkunverran hallittavissa olevia. Terveydenhoito ja varovaisuus. Tiedon hankinta näistä.jotka vaan putkahtaa, ykskaks ja se on siinä, koko loppuelämän aikainen riesa. Ikävä kyllä.
- vaan jurputan kuitenkin
olin viikolla tehnyt kaikki huushollihommat ja tapaillut tutut jotta saisin tämän vapaapäivän vetäytyä sivummalle vähissä vaattein palvomaan aurinkoa.Huonostiko suunniteltu vai sattuman satoa - taaskin vetäytyi piiloon pilven taa. Kuten kaikkina muinakin suunnitetuina päivinä...
Muutenkin olen saanut toteutettavakseni erästä lakia. - Minä vain.
Olen sitä mieltä, että meille jokaiselle on
määrätty kohtalomme ja kaikella on tarkoituksensa.
Käsitykseni on tästä vahvistunut omakohtaisten
kokemusten kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1576317Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2631697- 671254
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641127- 661115
- 511060
Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa891052Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51048Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti481027- 35974