Hallintotieteiden kandi ruotsissa

-miiku

olen opiskellut nyt yhden lukuvuoden ruotsissa hallintotieteiden kandia, mutta opetus on niin kuivaa ja tylsää ja käsittelee ruotsalaista hallintoa ja olen päättänyt että tulevaisuudessa en jaksaisi tehdä työtä sillä alalla eikä suomessakaan ehkä saisi töitä ollenkaan sellaisella tutkinnolla. olen päättänyt joko palata takaisin lukemaan tradenomiksi tai jatkaa suorittamaan kandi-tutkinto, koska suomessa on tosi vaikeaa päästä yliopistoon, joutuisi korottamaan monta vuotta jne.

jos tänne jään syksyllä joutuisi aloittamaan uudelleen koska ekan vuoden suoritukset on kesken. En siis tiedä mitä tehdä, olen ihan jumissa. onhan tietysti kandin papereilla enemmän arvoa kuin tradenomin ja kandin papereilla voi hakea masteria suorittamaan myöhemmin. Mutta en tiedä jaksanko tätä kuivaa opiskelua vielä 3vuotta lisää kun siinä ajassa voisi suorittaa traden tutkinnon ja iltaisin ehkä korotella.

masentaa ja tuntuu että on taas vuosi hukassa.

Mihin siis voi hakea kandin tutkinnolla suomessa? kelpaako se suomessa jatko-opinnoissa ( maisteri ) ja mihin sitä voi jatkaa?

3

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla...

kandi rankingissa tradenomin edellä. Samalla viivalla ovat...

• -miiku

eikö yliopiston käyneellä yleensäkin ole enemmän etuja kuin traden käyneellä?

nää opinnot vaan on niin poliittisia ja ruotsalaisiin hallintoihin syventyneitä jne

• taun0
        -miiku kirjoitti:

eikö yliopiston käyneellä yleensäkin ole enemmän etuja kuin traden käyneellä?

nää opinnot vaan on niin poliittisia ja ruotsalaisiin hallintoihin syventyneitä jne

...on aina yliopistotutkinto. Kandi antaa mahdollisuuden hakea kaikkiin maisterikoulutuksiin, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Suomessa myös amk-tutkinnolla voi hakea yliopistoihin, mutta: "Huom. Ammattikorkeakoulussa suoritetut opinnot eivät sellaisenaan vastaa vähimmäisvaatimuksina olevia hakukohteen opintoja (perus- ja aineopinnot)." Näin esimerkiksi Helsigin yliopiston Valtsikan hakutiedoissa.

Sitten on aivan eri asia, voiko suomalaisella amk-tutkinnolla hakea ulkomaille maisterin tutkintoa suorittamaan vastaavasti kuin tunnustetulla suomalaisella kandilla. Esimerkiksi maineikkaan London School of Economics and Political Sciencen sivuilla mainitaan minimivaatimuksena kandi tai maisteri Suomessa. Amk-tutkinto tuskin käy, kun minimivaatimus vaikuttaisi olevan vielä hyvä arvosana - kandista tai maisterista.

http://www.lse.ac.uk/collections/studentRecruitment/country/finland.htm
        http://www.valt.helsinki.fi/tiedekunta/valinnat/opintosuor.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      72
      2322
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1911
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1681
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      108
      1646
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1387
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    9. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      20
      1297
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe