olen opiskellut nyt yhden lukuvuoden ruotsissa hallintotieteiden kandia, mutta opetus on niin kuivaa ja tylsää ja käsittelee ruotsalaista hallintoa ja olen päättänyt että tulevaisuudessa en jaksaisi tehdä työtä sillä alalla eikä suomessakaan ehkä saisi töitä ollenkaan sellaisella tutkinnolla. olen päättänyt joko palata takaisin lukemaan tradenomiksi tai jatkaa suorittamaan kandi-tutkinto, koska suomessa on tosi vaikeaa päästä yliopistoon, joutuisi korottamaan monta vuotta jne.
jos tänne jään syksyllä joutuisi aloittamaan uudelleen koska ekan vuoden suoritukset on kesken. En siis tiedä mitä tehdä, olen ihan jumissa. onhan tietysti kandin papereilla enemmän arvoa kuin tradenomin ja kandin papereilla voi hakea masteria suorittamaan myöhemmin. Mutta en tiedä jaksanko tätä kuivaa opiskelua vielä 3vuotta lisää kun siinä ajassa voisi suorittaa traden tutkinnon ja iltaisin ehkä korotella.
masentaa ja tuntuu että on taas vuosi hukassa.
Mihin siis voi hakea kandin tutkinnolla suomessa? kelpaako se suomessa jatko-opinnoissa ( maisteri ) ja mihin sitä voi jatkaa?
Hallintotieteiden kandi ruotsissa
3
734
Vastaukset
- olla...
kandi rankingissa tradenomin edellä. Samalla viivalla ovat...
- -miiku
eikö yliopiston käyneellä yleensäkin ole enemmän etuja kuin traden käyneellä?
nää opinnot vaan on niin poliittisia ja ruotsalaisiin hallintoihin syventyneitä jne - taun0
-miiku kirjoitti:
eikö yliopiston käyneellä yleensäkin ole enemmän etuja kuin traden käyneellä?
nää opinnot vaan on niin poliittisia ja ruotsalaisiin hallintoihin syventyneitä jne...on aina yliopistotutkinto. Kandi antaa mahdollisuuden hakea kaikkiin maisterikoulutuksiin, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Suomessa myös amk-tutkinnolla voi hakea yliopistoihin, mutta: "Huom. Ammattikorkeakoulussa suoritetut opinnot eivät sellaisenaan vastaa vähimmäisvaatimuksina olevia hakukohteen opintoja (perus- ja aineopinnot)." Näin esimerkiksi Helsigin yliopiston Valtsikan hakutiedoissa.
Sitten on aivan eri asia, voiko suomalaisella amk-tutkinnolla hakea ulkomaille maisterin tutkintoa suorittamaan vastaavasti kuin tunnustetulla suomalaisella kandilla. Esimerkiksi maineikkaan London School of Economics and Political Sciencen sivuilla mainitaan minimivaatimuksena kandi tai maisteri Suomessa. Amk-tutkinto tuskin käy, kun minimivaatimus vaikuttaisi olevan vielä hyvä arvosana - kandista tai maisterista.
http://www.lse.ac.uk/collections/studentRecruitment/country/finland.htm
http://www.valt.helsinki.fi/tiedekunta/valinnat/opintosuor.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e722322- 1041911
- 1451681
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161649- 1081646
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851387- 1191299
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä201297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241180