Onkohan dementia iskenyt?

kaupassa käviä

Eilen kaupassa käydessäni koi järkytyksen. Tullessani kassien kanssa ulos kaupasta.
En muistanut mihin olin parkkeerannut autoni, täytyi kierellä koko parkkialue ennen kuin löysin ajokkini.
Onko vakkava asia vai ohimenevä häiriö?

11

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmänlainen

Älä vain siirry vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, kuten Englannissa. Siitä voisi seurata pieniä ongelmia. Eihän kaikki vastaan tulijat ymmärtäisi väistää.

• Hömö

Taannoin ison potin toivossa panin rivin kestolottoa, ostin 5:n porukan loton. Pitipä vielä ottaa ässä-arpa. Siinä pimeni muisti. Arvan otin, lotot jäivät tiskille.
      Nyt löysin kuitenkin kuitit tapahtumasta. On mentävä vielä kysäisemään kuponkieni kohtaloa.

Helposti se auto meiltäkin parkkialueelle katoaa. Kerran unohdin polkupyöräni sijainnin, kun olin parkkeerannut sen eri kadun kulmaan kuin tavallisesti.
      Nimeni kyllä muistan.

• viereiseen parkkitaloon kun en löytänyt autoani
        varmuudeksi katselin toisestakin siellähän se oli.
        Kannattaa hommata erikoinen automalli ja laittaa näkyviä teippejä, ne helpottaa etsimisessä.

• himo2

onkin aika helppo muistaa, Hömö.

Minä haen autoani kaupungista aina unissani. Uni ei kyllä kerro että missä kaupungissa ollaan, asun maalla. Mitähän tuokin uni merkitsee?

• Rapakon takana

Suomessa markettien parkkipaikat vielä kohtuuden kokoisia,mutta rapakon takana onkin eri juttu.Tarkkana olla pitää autonsa kanssa,muuten voi mennä koko päivä sitä etsiessä,eikä ole tavatontakaan että ilmoitetaan auto varastetuksi.Etsimisen helpottamisesksi käytetään jo täälläkin numero tai kirjain merkintää rivien kohdalla,kannataa siis vilkaista.

• Henk.koht.avustaja

Täällä pienessä Suomessa sentään on aina ollut merkinnät, kerroksissa värit ja parkkipaikoilla jonot, hyvä että sinne lätäkön taaksekin alkaa tulla 'järjestystä'.
        Asuntomessuilla joskus ollut vaikeaa löytää paikkaa, ja vastaavasti hakea sitten, se kun elää kaiken aikaa vaikka aina on valvontaa

• Joskus kun on menossa jonnekin ihan tuttuun paikkaan autolla, niin pitää pysähtyä miettimään, mitenkäs sinne ajettiinkaan.
      Tuskin se dementiaa on. Onpahan tuo henkilökohtainen tietokone vaan niin vanha, ettei kaikki nykyajan pelit siellä kunnolla raksuta ja kun uutta kysymystä yrittää sinne tunkea, niin kangerteleehan se.
      Ihan niin kuin tämä Suomi24 silloin tällöin.
      Eikä tälläkään kai dementiaa ole.

• GPS:n

Minä en kyllä semmosta osaa ohjelmoida. Katselin noitten nuorten punnerrusta sen kanssa, ei se ihan helposti niiltäkään käynyt.

Vaan olen minä sitä mieltä, että jos heittäytyy apuvälineitten varaan, kohta ei raksuta itsellä enää senkään vertaa.

Ymmärrän kyllä. Hidastelee välillä.

• Oinasihminen

Hei, ihan on käyttökelponen tuo henkilökohainen PC ottaen huomioon sen, että tietoakin sinne on tallennettu jo useampia kymmeniä vuosia - ehkäpä 70 v.

• Hintriika*

Tuli mieleen viime vuonna, kun jouduin tietokoneeseen laittamaan lisämuistia, että kun voisi omalle kovalevyllekin laittaa muistitilaa lisää.

Selvähän se on, että vuosi vuodelta täydemmäksi se omakin nuppi tulee. Ei ihme, jos osa tiedosta alkaa tippua reunan yli!

• Kun tulin kaupungilta ja luin matkalla lehteä, niin astuttuani alas omalla pysäkillä piti vähän aikaa muistella, mistä minä olinkaan palaamassa, missä olin ollut. Pelotti, että joko nyt dementia iski. Toki kai olin keskittynyt lukemiseen niin, että olin hetken hukassa, kun ajatukset vielä viipyivät mielenkiintoisessa aiheessa. Jos minulta yhtäkkiä kysytään, mitä tein eilen, joudun kyllä jonkin aikaa sitä muistelemaan, kunnes osaan vastata.
      Tyttäreni nauravat, ettei dementiani vielä ole kovin pitkällä, kun osaan olla siitä kerran niin huolissani. :) Kovalevyllä kyllä taitaa olla jo hieman ahdasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2025
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      85
      1302
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1300
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    Aihe