Olen täysi tollo puutarha alalla ja olen ajoittain työtön.
Tontillani on 10 aarin viher kenttä tasainen ja täysin kivetön, olen kyllästynyt nurmikon leikkuuseen ilmaiseksi ja naapurien silmän iloksi.
Kysyisin mitä koristepensaita ja puita lähinnä kannattaisi kasvattaa myyntiin joilla oisi suht koht
hyvä menekki ja tuotto.
En haluaisi aluksi liikaa lajikkeita koska ammattitaito on sitäsun tätä.
Kukkien myyjiä on liikaakin, tori on vain 300m päässä.
Mistä nettiosoitteesta saisi hyviä vinkkejä?
APUVA!!!!
3
367
Vastaukset
- Töyhtötiainen
Taimituotanto voipi vaikuttaa helpolta keinolta ansaita rahaa, mutta ei se välttämättä sitä ole. Ja kun ensaita kasvattelee, niin työtä saa tehdä parikin vuotta, ennenkuin mitään myytävää on. Ja kun yhden pensaan myyntihinta ei montaa euroa ole, niin... Toki hyvää ha hauskaa ajankuluahan se kasvien kans puuhailu on ja pellon hyötykäyttökin on ihan järkevää. Mutta kyllä edes jotain hajua kasvien sielunelämästä pitäisi olla, että taimituotanto onnistuu.
Voithan kysellä lähiseudun taimitarhoilta olisiko heillä kiinnostusta yhteistyöhön. Voisit ikäänkuin toimia kasvattajana tarhan jollekin tietylle kasville. - tyrmätä mutta...
Hienoa että ennakkoluulottomuutta ja kokeilun halua löytyy... Mutta tuota noin... Ihan näin puutarhurina ja koristepensaita ja puita kasvattavalla taimistolla työskennelleenä voisin sanoa, että jos "Olen täysi tollo puutarha alalla" ja jos "ammattitaito on sitäsun tätä", niin kannattaisi hieman vielä harkita :) Tai lähteä opiskelemaan alaa taikka hakeutua töihin jollekin taimistolle. Kausityöntekijöille on aina kysyntää. Tuö nyt ei ole ihanniin yksinkertasta hommaa, että siemeniä vähän purkkiin ja sit odotellaan tiliä 8/. Lisäys menetelmiäkin on jo useita, joista yksi sopii toiselle kasville, toinen toiselle. Mistä ajattelit hommata pistokkaat, siemenet? Lisäksi on edesvastuutonta kaupata taimia joiden emoaineksen tautivapaudesta ei ole tietoa jnejne.
Koulupenkille siis jos innostusta riittää! - Kesämuistot talteen
Kasvata kukkia ja kuivata niitä. Voit myydä torilla kuivakukkakimppuja tai askarrela niistä vaikka ovikoristeita, postikortteja jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309