Jehovantodistajien uskonnollinen järjestö Vartiotorni-seura ei ole tunnettu avoimesta tiedottamisesta. Hämärimmässä informaatiopimennossa se haluaa pitää jäsenensä, joille ei haluta kertoa järjestöstä mitään negatiivista tai kyseenalaista. Yksi käytännön esimerkki jäsenten informaatiopimennossa elämisestä löytyy muutaman kesän takaa, jolloin vt-seura vannotti jäseniään kesän konventissa (ääneen), että nämä pysyvät poissa netin keskustelupalstoilta, joilla keskustellaan jehovantodistajuudesta.
Jäsenten informaatiopimentoon jättäminen korostuu esim. juuri pedofiliatapauksissa, joista vt-seura ei informoi jäsenilleen mahdollisesti yhtään mitään. 'Maailman puhtaimman kansan' keskuudessahan tällaista ei "juurikaan" tapahdu, eikä sellaista olla valmiit myöntämään. Ei vaikka sitä tapahtuisi järjestön hierarkiassa korkeallekin kivunneiden pyrkyreiden toimesta.
Sen lisäksi että vt-seuran - kaikin puolin järjetön - kahden todistajan vaatimus hyväksikäyttötapauksissa on omiaan lisäämään tuota epätervettä ilmiötä jehovantodistajien keskuudessa, ei asian kieltäminenkään ainakaan paranna tilannetta.
Kun jäsenet kuvittelevat vilpittömästi, ettei pedofiliaa esiinny järjestössä käytännössä ollenkaan, antaa tällainen sokea luottamus 'ystäviin' hyväksikäyttäjille täysin vapaan 'pelikentän', ja kiinnijäämisen vaara on valitettavan pieni. Vt-seura sallii tämän kaiken, vaikka se varsin hyvin tiedostaa ongelman.
Kyse onkin ainoastaan - jälleen kerran - hyvältä näyttämisestä.
Ikävä kyllä sekin - kuten yhtenäisyyskin - toteutetaan hinnalla millä hyvänsä.
Vt-seuran peittely vaarallista!
7
452
Vastaukset
- Tärkein
VT-seuralle tärkeintä on ulkokuori ja se miltä näytetään ulospäin. Tekohymy kukoistaa valtakunnansalilla.
"Maailma seuraa meitä kuin näytelmää", laulavat jehovantodistajat ja pelkkää näyttelemistä se onkin. Ongelmat lakaistaan maton alle ja ongelmien esiintuojat jyrätään keinolla tai toisella. - mono+
>>Jäsenten informaatiopimentoon jättäminen korostuu esim. juuri pedofiliatapauksissa, joista vt-seura ei informoi jäsenilleen mahdollisesti yhtään mitään.
- kysymys vain
Itse mietin kuinka monta ihmistä tämäkin pedofiili on erottanut seurakunnasta, tuhonnut näin senkin ihmisen mahdollisesti. Elää eristettynä sukulaisista ja ystävistä. Vanhimmilahan on erottamiskysymyksissä Jehovan henki apuna. Kukaan ei kyseenalaista heidän ratkaisuja.
- ihminen oikein
kysymys vain kirjoitti:
Itse mietin kuinka monta ihmistä tämäkin pedofiili on erottanut seurakunnasta, tuhonnut näin senkin ihmisen mahdollisesti. Elää eristettynä sukulaisista ja ystävistä. Vanhimmilahan on erottamiskysymyksissä Jehovan henki apuna. Kukaan ei kyseenalaista heidän ratkaisuja.
antaa jonkun lahkon tietämättömän ja kouluttamattoman fanaatikon määrätä elämäänsä?
Jos haluaa elää Jumalan ja Jeesuksen kanssa, ei siihen tarvita muita opettajia kuin Raamatun opetus ja rukoileminen.
Joskus tätä itsensä korottamaa jengiä kutsuttiin Hesekiel-luokaksi, koska nämä Brooklynin valitut katsoivat olevansa nykyajan vastine Hesekiel-profeetalle.
Hesekiel-luokan juoksupojat, nämä valvojat ja vanhimmat sitten haluavat saada valtaa nöyriltä rivijäseniltä, jotka uskovat näiden pyrkyreiden "pyhyyteen" ja "viisauteen".
Miten ihminen on voinut vajota niin alas, että luottaa sokeasti tällaisten tekemiin ihmisoppeihin?
- Thorni
Luuletko että jossain muissa uskonnoissa ja/tai yhteiskunnissa riittää "yksi todistaja" ?
Valitettavasti elämme sairaassa maailmassa, mutta edelleekin on näyttövelvoite asiassa kuin asiassa eikä YLEENSÄ missään oikeussysteemissä riitä yhden ihmisen väite, olipa asia kuinka vaikea. Vasta yleensä yksi todistaja JA syyllisen myöntäminen katsotaan pitäväksi, aina ei edes TUNNUSTUSTA hyväksytä riittäväksi "minä tapoin JFK:n ja Kyllikki Saaren" -> ei riitä linnareissuun jos ei ole yhtään todistajaa.
Ainakin Suomen luterilaisilla on oma pedofiilirekisteri jota hoitaa ev.luterilaisten poliisi ja sosiaalihuolto yhdessä. Nämäkin ovat SALAISIA rekistereitä, huom. Edellenkään pedofiili ev.lut/katolista EI EROTETA seurakunnast, mutta JT varmasti, ja Helluntalainen todennäköisesti.>>Luuletko että jossain muissa uskonnoissa ja/tai yhteiskunnissa riittää "yksi todistaja" ?
Meinaatko että pedofiilin tuomitsemiseen uhrin todistus ja tekniset todisteet eivät riittäisi? Jos riittää, niin miksi vaade kahdesta todistajasta?
Onko pedofilialle tyypillistä rikoksen suorittaminen todistajien läsnäollessa?
>>"minä tapoin JFK:n ja Kyllikki Saaren" -> ei riitä linnareissuun jos ei ole yhtään todistajaa.
Riittää jos tekniset todisteet ovat väitteesi kanssa samaa mieltä.
>>Nämäkin ovat SALAISIA rekistereitä, huom. Edellenkään pedofiili ev.lut/katolista EI EROTETA seurakunnast, mutta JT varmasti, ja Helluntalainen todennäköisesti.
Ongelma ei ole yhteisöstä erottaminen tai erottamatta jättäminen, vaan tutkinnan aloittaminen riittävän ajoissa. Siinä saa odotella tovin jos meinaa hankkia pedofilialle kaksi todistajaa.
Oletko muuten sitä mieltä, että katuvakin pedofiili erotetaan jos tämän harrastuksista ei tiedetä yleisesti? B.Anderson oli toista mieltä. Valehteleeko hän?- hyvin.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Luuletko että jossain muissa uskonnoissa ja/tai yhteiskunnissa riittää "yksi todistaja" ?
Meinaatko että pedofiilin tuomitsemiseen uhrin todistus ja tekniset todisteet eivät riittäisi? Jos riittää, niin miksi vaade kahdesta todistajasta?
Onko pedofilialle tyypillistä rikoksen suorittaminen todistajien läsnäollessa?
>>"minä tapoin JFK:n ja Kyllikki Saaren" -> ei riitä linnareissuun jos ei ole yhtään todistajaa.
Riittää jos tekniset todisteet ovat väitteesi kanssa samaa mieltä.
>>Nämäkin ovat SALAISIA rekistereitä, huom. Edellenkään pedofiili ev.lut/katolista EI EROTETA seurakunnast, mutta JT varmasti, ja Helluntalainen todennäköisesti.
Ongelma ei ole yhteisöstä erottaminen tai erottamatta jättäminen, vaan tutkinnan aloittaminen riittävän ajoissa. Siinä saa odotella tovin jos meinaa hankkia pedofilialle kaksi todistajaa.
Oletko muuten sitä mieltä, että katuvakin pedofiili erotetaan jos tämän harrastuksista ei tiedetä yleisesti? B.Anderson oli toista mieltä. Valehteleeko hän?>>>B.Anderson oli toista mieltä. Valehteleeko hän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564890Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891374
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1351165Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi266993- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965