Olen tässä miettinyt näitten keskustelupalstojen filosofiaa, tai sen puuttumista.
Mikä oikeuttaa jotkut ihmiset vastailemaan todella typerästi tai jopa etsimällä etsimään asiaa, jolla aktiivinen kirjoittaja voidaan lytistää.
Olen sen itse kokenut - en nyt sano, millä palstalla- ja nimimerkkinikin vaihdan joka kerta kun kirjoitan, nyt.
Ehkä olen ollut liian luottavainen ja siksi tyhmä josta nyt saan kärsiä.
Eivätkö nämä olekaan rehellisten ihmisten keskustelupalstoja vaan sellaisten kieroutuneitten jotka hakevat hakemalla syytä sanoa viimeinen vittumainen (anteeksi) sana?
Täytyy kait ruveta käyttämään muita kanavia, onneksi niitäkin on.
Asiat eivät näytä olevan kuten ennen.
As yesterday
12
649
Vastaukset
- kawe
"joidenkin" takia lopeta.
Onhan täällä muitakin.
On harmi että "meidän ikäisten" täytyy vielä sortua alatyyliseen kirjoitteluun.
Rehellisyys on kinkkinen kysymys ja joku taso olisi mukava saavuttaa.
Se mihin osallistuu on oma valinta.... hermostua, siihen nämä provosoivat vastailijat juuri pyrkivät. Suurimmaksi osaksi kirjoittajat ja lukijat ovat ihan mukavia mutta nämä muutamat kovaäänisimmät leimaavat meidät kaikki...Se on väärin. Toivon heidän kiihkonsa kuolevan sauhuun..Kirjoitellaan me vaan kaikista huolimatta
- Samaa mieltä..
As yestrdayn kanssa. Ja vaihdan kans tästä lähtien nimimerkkiä."Yks. vaan" palstoja seurannut.
- -tiina
omaa nimeäni ja kantsii antaa vaan takaisin kyllä määkin oon huomannu ettei jotkut tietyt tyypit ota kantaa mun kirjotuksiin ollenkaan enää kyllä täältä lähtee takaisin.
- Lisbet
Näinkin on, tai sitten haukutaan suut ja silmät täyteen.
Kun ehdollistaa toisen sanomaa, oman näkemyksensä kautta oletkin viisastelija tai typerä.
Joo joo tyylillä niin "jo vain passaat".
Onhan meillä herra nähköön erilaisia elämän kokemuksia, toisen hyvä ei toiselle sitä ole jne.
- nickillinen
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos olet rehellinen, olet vakava/liian asiallinen/nirso. Jos kirjoitat huumorilla, olet lapsellinen/törkeä/asiaton. Jos kirjoitat syvällisemminen, siihen vastataan ivaillen/huumorilla. Jos kirjoitat niitänäitä, höpiset turhia/"ei mitään asiaa".
Ihan sama miten täällä kirjoitellaan kun tulkitsijoita on yhtä monta kuin lukijaa.
Ennen täällä oli aika "ronskiakin" huumoria, joista syntyi pitkiä ja hauskoja ketjuja. - riittää
kaikenkarvaista kirjoittajaa. Ei kannata vetää hernettä kärsään. Minusta tällä palstalla on hyvää se, että tekstit yleensä on siistejä. Ei rivouksia, alta navan höpinää.
Olen kirjoittanut paljon ja yrittänyt viljellä hurttia huumoria. - tottumisesta
kyse, mutta nyt tuntuu paremmalta, kun talvella ja vielä pääsiäisen aikaan. Vähän olen nyt kirjoittanut, enkä ole juuri muita seurannut, kun mihin olen kirjoittanut. Etkai vaan odota, että kaikki ajattelevat samoin kuin Sinä. Itse pidän siitä, että täällä on monenlaisia ihmisiä, monenlaisissa elämäntilanteissa ja lähtökohdista, ja kaikki ei ajattele samoin kun minä.
- jineka
Tuo oli hyvä kommentti, ehkä olen liian kokematon tapaus ja siksi hermostun.
En tee sitä enää. Ainakaan niin herkästi ja jos olen herkkä, minkä sillekään voin. Sitten pitäisi varmaan pysyä poissa näiltä palstoilta.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että meitä ihmisiä saa olla monen mielisiä, ei tarvii olla samaa mieltä, mutta se tyyli millä asian esittää ottaa joskus niin pannuun.
Mikseivät ihmiset voi keskustella myös palstoilla asiallisesti ?
Kyllä jos minäkin alan oikein vetämään alatyyliä niin löytyy mutta ketä se auttaa? - pitäisi
jineka kirjoitti:
Tuo oli hyvä kommentti, ehkä olen liian kokematon tapaus ja siksi hermostun.
En tee sitä enää. Ainakaan niin herkästi ja jos olen herkkä, minkä sillekään voin. Sitten pitäisi varmaan pysyä poissa näiltä palstoilta.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että meitä ihmisiä saa olla monen mielisiä, ei tarvii olla samaa mieltä, mutta se tyyli millä asian esittää ottaa joskus niin pannuun.
Mikseivät ihmiset voi keskustella myös palstoilla asiallisesti ?
Kyllä jos minäkin alan oikein vetämään alatyyliä niin löytyy mutta ketä se auttaa?varmaan alkaa kirjoittaa silloin kun olen puolinukuksissa, kun noin kiittelet, ruuti oli jo yöllä aika märkää. Hermostu pois vaan, parempi täällä kun muualla, piristystä tämä on. Sen olen omalta kohdalta huomannut, että itselle arkoja asioita ei kannata tänne tuoda, koska monikaan ei tiedä mikä on kenellekkin arka paikka ja paukuttelee vastauksen oman kokemuksensa perusteella, niin myös minä, ja silloin saattaa tulla paha mieli, vaikka vastaaja ei olisi sitä tarkoittanut. Itse panen ajatukseni suoraan, vaikka tiedän, että se jotain ärsyttää, koska en ole oppinut teeskentelemään enkä mielistelemään. Olen saanut myös vastauksia, jotka ei ole hurraa- huutoja aiheuttaneet. Mutta näin siinä pikkansa näkee, ettei ole kaiken napa, vaan yksi muiden joukossa.
- Kaivanto
kirjoitellaan me vaan. On mukava keskustella suunnilleen oman ikäistensä kanssa. Monella muulla palstalla sukupolvien erot häiritsevät liikaa. Liian herkkä ei kannata olla ja provokaattoreille voi jättää vastaamatta, sekös heitä harmittaa!
- little baby my mother used ...
Ilmaisit omat ajatukseni! Kiitos siitä.
Olen monta kertaa istunut kyyneleet silmissä ihmetellen, miksi ihmisten pitää kääntää ja vääntää kaikki hyvät tai asialliset aiheet niin, että niistä saa jotain pahaa, jolla voi oikein kunnolla loukata toista. Tulee aiheeseen ihan liittymättömiä kommentteja, joiden tarkoitus selvästi ei ole mikään muu kuin loukata aiheen kirjoittajaa.
Minäkin taidan tällä kertaa esiintyä nimettömänä, niinkuin nämä ilkeät kiusaajat yleensä tekevät.
Jos jollakin menee huonosti, helpottaako toisten mollaaminen todella omaa oloa?? vai onko kirjoittaja todella ilkeä ja pirullinen ihminen? Olisiko jopa sairas??
En minäkään ymmärrä. Tuntuu erittäin pelottavalta ja pahalta, että tästä maailmasta löytyy niin paljon ilkeyttä.
Tuntuu kuitenkin hyvältä, että joku muukin on reagoinut tähän ilkeyteen ja katkeruuteen!
Oikein mukavaa päivän jatkoa sinulle, kaikesta huolimatta! Äläkä kiltti jätä tätä palstaa, meille muille olisi erittäin ikävää jos mukavat ja asialliset ihmiset jättäisivät meidät...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1596457Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2641713- 671254
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641127- 661125
- 521072
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51058Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa901057Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti491030- 36996