No niin, kolonoskopia tehty

Raspikurkku

Ei se niin hankala ollutkaan kuin pelkäsin. Tulokset näyttävät siltä että meikäläinen pysyy palstalla eikä pelkästään entisenä vaan myös nykyisenä syöpäläisenä. Leikkausjonoon kiireellisenä tapauksena ja sairausloma alkoi saman tien. Jotenkin tunne että vitsit ovat vähenemässä. Taas yksi kesä poskellaan, kolmas jo peräkkäin :-( .

44

2878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....... ..

Mutta se on hyvä että näissä tähystyksissä saa heti tietää onko jotain vialla.Eikä tarvitse jännityksellä odottaa.

Ja ajoissa löydetyllä on aina parempi paranemis ennuste.

Että lippu korkealle,tästäkin selvitään:-)

• Ira¤

puolestasi,mutta ei luovuta toivosta,ja toivotaan jottei se kuitenkaan olisi kovin vakavaa.Onneksi pääset pian leikkaukseen,voimia sinulle toivon paljon ja yritä toivosta pitää kiinni kaksi käsin.Uskon jotta me kaikki toivomme sinun selviävän
        uudestakin koitoksesta.Tukena ainakin haluamme olla ja olkapäänä sen minkä pystymme.Kaveria ei jätetä.

• nainen1974

olivat sinun oireesi? Löytyikö syöpä perä- vai paksusuolesta.. harmillista kuulla tilanteestasi.. voimia

• Raspikurkku

verinen uloste, muutokset suolen toiminnassa (ei tyhjentynyt kerralla kunnolla) ja näin jälkikäteen tajusin että väsymyskin taisi johtua laskeneesta hemoglobiinista kun verta häipyi ruumiista.
        Mutta älkää surko, hengissä ollaan ja aiotaan pysyäkin, ihmisten kiusana :-) .

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

verinen uloste, muutokset suolen toiminnassa (ei tyhjentynyt kerralla kunnolla) ja näin jälkikäteen tajusin että väsymyskin taisi johtua laskeneesta hemoglobiinista kun verta häipyi ruumiista.

periksi ei anneta.Minulla oli viikkoja kestävä ripuli ja siitä huolimatta suoli ei kunnolla tyhjentynyt.Katsotaan mitä sanovat leikkurissa ja toivotaan mahdollisimman pientä löydöstä.

• Elisama
        Raspikurkku kirjoitti:

Kyllä minua surettaa sinunkin puolesta tuo.

• Raila.
        Raspikurkku kirjoitti:

Minulla on myös tuollaisia oireita. Onko veri kirkasta sinulla?
        Olin kolonoskopiassa, tai yritettiin, mutta eivät saaneet onnistumaan. Nyt en tiedä mitä on tulossa.
        Minulla on kylläkin haavauma myös, mutta en tiedä onko muutakin.
        Voimia sinulle kovasti.

• Raspikurkku
        Raila. kirjoitti:

Olin kolonoskopiassa, tai yritettiin, mutta eivät saaneet onnistumaan. Nyt en tiedä mitä on tulossa.
        Voimia sinulle kovasti.

veri. Tähystysletkun sisääntyöntäminen jouduttiin lopettamaan siihen kasvaimeen ettei letku rikkoisi mitään. Miksiköhän sinun kolonoskopia ei onnistunut ?
        Edellisestä syövästä on vasta vajaa kaksi vuotta niin että kyllä tämä alkaa miestä syödä. Onneksi meikäläisessä on paljon mitä syödä. Siinä mielessä kummaa että se ensimmäinen syöpä ei masentanut likikään niin paljon kuin tämä toinen. Luulisi että olisi jo vähän tottunut mutta eipä taideta vielä olla ammattilainen syövän sairastamisesa. Täällä on onneksi tukena porukkaa joka on käynyt paljon kovemman koulun kuin minä.

• .........
        Raspikurkku kirjoitti:

veri. Tähystysletkun sisääntyöntäminen jouduttiin lopettamaan siihen kasvaimeen ettei letku rikkoisi mitään. Miksiköhän sinun kolonoskopia ei onnistunut ?
        Edellisestä syövästä on vasta vajaa kaksi vuotta niin että kyllä tämä alkaa miestä syödä. Onneksi meikäläisessä on paljon mitä syödä. Siinä mielessä kummaa että se ensimmäinen syöpä ei masentanut likikään niin paljon kuin tämä toinen. Luulisi että olisi jo vähän tottunut mutta eipä taideta vielä olla ammattilainen syövän sairastamisesa. Täällä on onneksi tukena porukkaa joka on käynyt paljon kovemman koulun kuin minä.

on kirkkaamapaa jos kasvain on lähempänä peräsuolta.
        Näin tiedän että mitä tummempaa sitä kauempaa tullut.

• Elisama
        Raila. kirjoitti:

Voimia sinulle kovasti.

Nyt älä hellitä äläkä anna jättää siihen jos ei onnistunut.
        Nyt tekisi mieli kertoa jotain, mutta antaa olla.
        Sen vain sanon, että ÄLÄ ANNA ASIAN JÄÄDÄ SIIHEN.

• jatta
        Raspikurkku kirjoitti:

Kuivat silmät kosteina luin ketjun. Moista tulosta en olisi sinulle (enkä kenellekään) toivonut. Jos voisin niin ottaisin tämän viimeisesi itselleni. On tätä joutavaa aikaa kaikkien entisten lisäksi sairastella uusiakin.

Ei sairastamiseen totu koskaan. On nääs yli 40 vuoden kokemus asiasta. Tubin kanssa kävin kuoleman rajamailla. Siitä lähtien olen ollut vammainen. Sitten tuli se sappermentun herra S. Nyt tämä syövän jälkimaininki eli patti leikkausarvessa. Nämä kaikki vaikuttavat arkiseen elämään.

Kyllä tuo uutinen vetää mielen matalaksi. Se tekee elämästä arpapelin. Toivon totta vie että siinä suhteessa sinulle on heitetty hyvä arpa. Leikkauksen ja hoitojen jälkeen olet terve. Niin ainakin uskon ja luotan.

Jaksamista ja vomia jatkoon.

• Raila.
        Raspikurkku kirjoitti:

lääkitys, joten en muista kaikkea, mutta ei ollut saatu ensimmäisestä mutkastakaan ohi.
        Ei syöpään totu koskaan, mutta ovathan monet nykyään parantuneet useastakin syövästä, se ainakin antaa toivoa.
        Minulla nyt vähän pelkoa, mikä on. Kerro vaan, Elisama, mitä aioit. Täytyy ottaa opetukseksi toisten kokemukset.

• Raspikurkku
        jatta kirjoitti:

Kuivat silmät kosteina luin ketjun. Moista tulosta en olisi sinulle (enkä kenellekään) toivonut. Jos voisin niin ottaisin tämän viimeisesi itselleni. On tätä joutavaa aikaa kaikkien entisten lisäksi sairastella uusiakin.

Ei sairastamiseen totu koskaan. On nääs yli 40 vuoden kokemus asiasta. Tubin kanssa kävin kuoleman rajamailla. Siitä lähtien olen ollut vammainen. Sitten tuli se sappermentun herra S. Nyt tämä syövän jälkimaininki eli patti leikkausarvessa. Nämä kaikki vaikuttavat arkiseen elämään.

Kyllä tuo uutinen vetää mielen matalaksi. Se tekee elämästä arpapelin. Toivon totta vie että siinä suhteessa sinulle on heitetty hyvä arpa. Leikkauksen ja hoitojen jälkeen olet terve. Niin ainakin uskon ja luotan.

Jaksamista ja vomia jatkoon.

Minulla on tilit selvät elämän kanssa. Sanoin joskus että kun talo on maksettu ja lapset omillaan maailmalla niin homma on valmis. No nyt on velaton talous, pojalla oma perhe ja yksi lapsi haudassa niin että valmista on. Ei niin että haluaisin lopettaa mutta siihenkin olen valmis. Reilu kolme vuotta vielä pitäisi roikkua työssä ja sen aion tehdä. Työpaikan lääkäri juuri soitti ja käski unohtamaan kaikki työasiat toistaiseksi, samaa sanomaa ilmoitti esimieskin(olen tehnyt ns. etätyötä kotoa kun on ollut tällaisia sairauslomia).

• mum-meli

Tuntui tyrmistyttävältä lukea viestisi.Tuntuu ettei minuakaan enää koskaan naurata,kun kohtalotoverille tuollaiset tulokset tuli.Onneksi pääset leikkaukseen pian ja hoidot alkavat niin paraneminen pääsee käyntiin.
      Onhan se ikävää kesällä sairastaa,mutta siinä ei taida olla vaihtoehtoja.
      Tukena olemme sen minkä pystymme ja olkapäätä tarjoamme.Periksihän emme anna.

• Ira¤

odottelen kolonoskopian tuloksia saan tämänkuun lopussa,polyyppeja löysivät muuta eivät kertoneet,koepaloja ottivat ja sanoivat jotta tulokset saan soittaa kuun lopulla.
        Voin vaan aavistaa Raspiksen mietteet nyt jos koskaan olisi Kalle tarpeen,siunattua yötä kaikille.

• Raspikurkku
        Ira¤ kirjoitti:

odottelen kolonoskopian tuloksia saan tämänkuun lopussa,polyyppeja löysivät muuta eivät kertoneet,koepaloja ottivat ja sanoivat jotta tulokset saan soittaa kuun lopulla.
        Voin vaan aavistaa Raspiksen mietteet nyt jos koskaan olisi Kalle tarpeen,siunattua yötä kaikille.

että on tämä vähän liikaa. Pari päivää ollut ilman kunnon ruokaa ja suunnittelin että tutkimuksesta tullessa haen ison pitsan. Ei haettu, ruokahalu häipyi saman tien kun kuulin uutiset. Eipä tullut Kalleakaan haetuksi mukanakärsijäksi :-) . Olisiko häpeäksi jos iso ja ruma mies itkisi ?

• muista se,
        Raspikurkku kirjoitti:

että on tämä vähän liikaa. Pari päivää ollut ilman kunnon ruokaa ja suunnittelin että tutkimuksesta tullessa haen ison pitsan. Ei haettu, ruokahalu häipyi saman tien kun kuulin uutiset. Eipä tullut Kalleakaan haetuksi mukanakärsijäksi :-) . Olisiko häpeäksi jos iso ja ruma mies itkisi ?

että huominen voi tuoda mukanaan paljon parempaa kuin oli tänään. Halauksia!

• satunnaisesti vieraileva
        muista se, kirjoitti:

että huominen voi tuoda mukanaan paljon parempaa kuin oli tänään. Halauksia!

Itke rauhassa, hyvä mies! Sen jälkeen olo helpottuu jollakin tavalla. Tulee ja menee.
        Järkytyin tuloksestasi. Olen pahoillani. Mutta aiemmin syöpää kokeneena tiedät mitä tulee tapahtumaan. Kenties osaat hoitaa ja myös vaatia hyvää hoitoa. Voimia eteenpäin! Luen mielelläni sinun avauksiasi ja kommenttejasi, koska olet harvoja miespuolisia syöpäpotilaita ja uskallat olla meidän naispuolisten joukossa.
        Voimahalaus sinulle, Raspiskurkku!

• Elisama
        Raspikurkku kirjoitti:

Liikaa on minunkin mielestä.
        Ei ole häpeä vaikka iso ruma mies itkee, eikä ole häpeä vaikka rukoileekin voimia kestää kaiken tämän.

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

olen kanssasi,eipä olisi lisää taakkaa tarvinnut
        tulla.Itke vaan jos pystyt helpottaa edes hieman.
        Voimia sinulle tähänkin päivään,käsittääkseni syöpäyhdistykseen voi soittaa keskustella ja kysellä
        kaikesta mieltä askarruttavasta,ja varmasti on paljon kysymyksiä vailla vastauksia,jos sieltä
        vaikka apua saisi.Kumpa voisi auttaa jotenkin.

• hiukka ihmettelisin
        Raspikurkku kirjoitti:

.... jos ET itkisi, edes salaa vähän jossain piilossa :-).Mutta kaikki eivät kykene itkemään.

• tosissanne
        Raspikurkku kirjoitti:

"iso ja ruma"

Siis vaan pienet ja kauniit saa ikeä niinkö, :-).

• Ira¤
        tosissanne kirjoitti:

"iso ja ruma"

Siis vaan pienet ja kauniit saa ikeä niinkö, :-).

kirjoittaa iso ja ruma,kyllä kaikki saavat itkeä ketkä vain pystyvät:)

• Elisama

Järkyttävää - en muuta voi sanoa.
      Tuli todella paha mieli puolestasi.
      Kuinka varmana lääkäri piti että kyseessä on syöpä ?
      Yritä jaksaa vaikka ei varmasti helppoa ole.

• Raspikurkku

Tuollaisesa paikassa ei juuri taida hyvänlaatuisia kasvaimia esiintyä niin että kyllä tässä taas mennään vaikeamman kautta. Kyllä minä kestän, minulla on apuna te kaikki :-) . Minä tein edellisen syövän aikana mielessäni tilit selväksi elämän kanssa joten huonotkaan vaihtoehdot eivät enää masenna. Jahka tässä muutama päivä kuluu niin eiköhän vitsitkin palaa kuvioihin, nyt on vähän heikosti. Kumma homma muuten, tuntuu että minulla on täällä iso joukko ystäviä joista en oikeasti tiedä edes nimeä mutta jotka pystyvät tukemaan paremminkin kuin reaalimailman ihmiset.

• varmaan
        Raspikurkku kirjoitti:

Tuollaisesa paikassa ei juuri taida hyvänlaatuisia kasvaimia esiintyä niin että kyllä tässä taas mennään vaikeamman kautta. Kyllä minä kestän, minulla on apuna te kaikki :-) . Minä tein edellisen syövän aikana mielessäni tilit selväksi elämän kanssa joten huonotkaan vaihtoehdot eivät enää masenna. Jahka tässä muutama päivä kuluu niin eiköhän vitsitkin palaa kuvioihin, nyt on vähän heikosti. Kumma homma muuten, tuntuu että minulla on täällä iso joukko ystäviä joista en oikeasti tiedä edes nimeä mutta jotka pystyvät tukemaan paremminkin kuin reaalimailman ihmiset.

jää kaikki sellainen muu epäoleellinen pois kuvioista. Voi keskittyä tähän yhteen ja samaan aiheeseen ehkä muiden samassa elämäntilanteessa painivien kanssa. Ts. tiedetään mistä puhutaan.Vrtaistukea parhaimmillaan.
        Mutta voimia...

• Elisama
        Raspikurkku kirjoitti:

Kirjoitit:

"Kumma homma muuten, tuntuu että minulla on täällä iso joukko ystäviä joista en oikeasti tiedä edes nimeä mutta jotka pystyvät tukemaan paremminkin kuin reaalimailman ihmiset."

Samaa minäkin hämmästyin tällä palstalla.
        Täällä on aivan uskomattoman mukavia ihmisiä jotka ovat valmiita tukemaan niin että tällaista hiljaista mieltä oikein ujostuttaa.

• Elisama
        Raspikurkku kirjoitti:

Nyt huomasin että kirjoitit näinkin:

"Tuollaisesa paikassa ei juuri taida hyvänlaatuisia kasvaimia esiintyä"

Voin sanoa että kyllä esiintyy hyvänlaatuisiakin ja vielä useammin kuin pahanlaatuisia.
        Sinun tapauksessasi lääkärit ovat "varpaillaan" koska syöpä on jo jossain ollut.
        Jos ei olisi podettua syöpää niin tuskin olisit kiireellisessä leikkausjonossa.

• ......... . ...
        Elisama kirjoitti:

Nyt huomasin että kirjoitit näinkin:

"Tuollaisesa paikassa ei juuri taida hyvänlaatuisia kasvaimia esiintyä"

Voin sanoa että kyllä esiintyy hyvänlaatuisiakin ja vielä useammin kuin pahanlaatuisia.
        Sinun tapauksessasi lääkärit ovat "varpaillaan" koska syöpä on jo jossain ollut.
        Jos ei olisi podettua syöpää niin tuskin olisit kiireellisessä leikkausjonossa.

ollut aikaisemmin syöpää mutta tähystyksen jälkeen pääsin kiireellä leikkauspöydälle..
        Tottakai voi olla myös vaaraton kasvain:)

• LPolku

Tiedän tunteen.

Mutta olethan jo osoittanut sitkeytesi tätä riivatun tautia vastaan - pidä vaan puolesi tälläkin kertaa!

Takuulla ollaan kaikki hengessä mukana!

• metastaasi

paska.Toivotaan että pääset nopeasti leikkaukseen.
      Voimia sinulle.

• Vilma-t

Luin uutisesi tässä ruokiksen lomassa ja ihan meinasi voikkari mennä väärään kurkkuun. Tosi kurjat kuulumiset sinulla, mutta täällä toivotaan hartaasti ettei tilanne kuitenkaan olisi niin paha. Leikkauksessahan se vasta lopullisesti selviää ja hoidot tulevat sen mukaan.

Voidaan hyvin kaikesta huolimatta ja eletään päivä kerrallaan mahdollisimman täyttä elämää.

• Raspikurkku

Minulla on aina ollut motttona: Tuli mitä tuli, älä menetä epätoivoasi !

• Ira¤

oivallettu,ja kun pahinta pelkää ei pahempaa voi tulla.Ei luovuta kuitenkaan milloinkaan toivosta.
        Toivo on tärkeimpiä kavereita elämässä.

• Rilena52

ja jaksamista Sinulle!

• Siis ei voi olla totta , ei voi !
      Voi Raspi ku tietäsin kuka olet niin tulisin ja rutistaisin sut melkeen kuoliaaksi ja ainakin niin että kasvain pullahtaisi pois halauksen voimasta!!!:)
      Mutta tästä me selvitään saman paikkakunnan sisulla ja voimalla muistas se:)
      Mäkin olen aivan sanaton , tuli kyllä niin yllätyksenä.
      Mutta olet nyt sairaslomalla ja ota se loman kannalta. Ja hae sitä pitsaa, suosittelen Marmaran miestä. Tai sitten menet vanhaan kirjastotaloon syömään. :)
      Koska jos et syö niin sittn menet heikkoon kuntoon!
      Olen ajatuksissani täällä päin, olen muuttanut muuten lähemmäksi merta...Se on kaunis kasteltava kun oikein masentaa ja minusta ainakin tuntuu kun istun ja katselen niin aallot vie pahat ajatukset pois no ainakin viimestään lenkkimatkalla oleva pubi;)

• Raspikurkku

että vähän mustaksi veti mielen mutta kyllä tästä taas noustaan ! Meri on hyvä elementti kaikenlaisiin mielentiloihin. Olen syntynyt ja kasvanut pienellä saarella joka on aivan ulkomerellä. Kun istui rantakallioilla ja katseli horisonttiin niin tunsi itsensä yhtäaikaa pieneksi ja levolliseksi, oli vain aava ulappa joka jatkui koko Pohjanlahden yli (sillä kohtaa oli Pohjanlahti leveimmillään). Täällä ei oikein ole vastaavaa paikkaa, pitäisi olla vene.
        Tuosta sinun kuvauksestasi päätellen lenkkisi taitaa kulkea Mutterin ohi :-) .

• Raspikurkku kirjoitti:

että vähän mustaksi veti mielen mutta kyllä tästä taas noustaan ! Meri on hyvä elementti kaikenlaisiin mielentiloihin. Olen syntynyt ja kasvanut pienellä saarella joka on aivan ulkomerellä. Kun istui rantakallioilla ja katseli horisonttiin niin tunsi itsensä yhtäaikaa pieneksi ja levolliseksi, oli vain aava ulappa joka jatkui koko Pohjanlahden yli (sillä kohtaa oli Pohjanlahti leveimmillään). Täällä ei oikein ole vastaavaa paikkaa, pitäisi olla vene.

Oivalsit oikein, se on vähän pahalla paikalla kun se on lenkkipolulla ja justiin sattuu melkeen aina janottamaan:) Ja vesihän meillä on kaupungista loppu niin eihän sitä voi ostaa:))))

Se on muuten oiva paikka myös murheiden hukuttamiseen, en neuvo sua nyt vetämään kantoja katoon, mutta itselläni se helpotti - iski taistelu vimma päälle. Ja siellä saa muuten hyvää palvelua, tämä ei siis ollu mainos.:)

Nyt sitten tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä.
        Mä lähden muuten töihin nyt, että jos sut täällä leikataan niin varmaankin tavataan jos tuuri käy:)

• postuumi
        Raspikurkku kirjoitti:

..se merikin näyttää mustalta ja pelottavalta kunnes taas aamuauringon noustessa tuttu vihreä väri sieltä tulee valkeine vaahtopäineen.

Ja sinne saarelle ei tänään päässyt, silta näet hajosi. Tiedän kuitenkin että kunhan ammattilaiset repareeraavat aikansa niin taas toimii :)

• Raspikurkku
        postuumi kirjoitti:

..se merikin näyttää mustalta ja pelottavalta kunnes taas aamuauringon noustessa tuttu vihreä väri sieltä tulee valkeine vaahtopäineen.

Ja sinne saarelle ei tänään päässyt, silta näet hajosi. Tiedän kuitenkin että kunhan ammattilaiset repareeraavat aikansa niin taas toimii :)

netistä että silta hajosi. Minä en ole koskaan kokenut merta pelottavana edes myrskylläkään ja minä muistan myrskyjä jolloin aallot olivat lähes 10 m korkeita ja Mäntyluodon sataman varastoista katot lentelivät. Varmaan kun ihan pienestä pitäen oli tottunut mereen niin se oli ikäänkuin ystävä joka välillä aina vähän ärjähteli. Meri kuulemma kohisee kovaa kun on aallokko mutta ei me saarelaiset sellaista kuultu, sisämaalaiset valitti.

• Raspikurkku
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Oivalsit oikein, se on vähän pahalla paikalla kun se on lenkkipolulla ja justiin sattuu melkeen aina janottamaan:) Ja vesihän meillä on kaupungista loppu niin eihän sitä voi ostaa:))))

Se on muuten oiva paikka myös murheiden hukuttamiseen, en neuvo sua nyt vetämään kantoja katoon, mutta itselläni se helpotti - iski taistelu vimma päälle. Ja siellä saa muuten hyvää palvelua, tämä ei siis ollu mainos.:)

Nyt sitten tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä.
        Mä lähden muuten töihin nyt, että jos sut täällä leikataan niin varmaankin tavataan jos tuuri käy:)

KPKS:n kirurgisella niin sinne minä tulen heti kun kutsu kuuluu. Sen verran harvoin ollut leikeltävänä että vähän kyllä on perhosia vatsassa. Minut muuten tunnistaa siitä että leikkausarvetkin ovat kaunistus. ( Gösta Sundqvistia lainatakseni).
        Minä kävin Mutterissa viimeksi 50-vuotispäivänäni kun piileskelin mahdollisia onnittelijoita. Tänä kesänä on 60-vuotispäivä niin että pitäisiköhän uusia vierailu ?

• postuumi
        Raspikurkku kirjoitti:

netistä että silta hajosi. Minä en ole koskaan kokenut merta pelottavana edes myrskylläkään ja minä muistan myrskyjä jolloin aallot olivat lähes 10 m korkeita ja Mäntyluodon sataman varastoista katot lentelivät. Varmaan kun ihan pienestä pitäen oli tottunut mereen niin se oli ikäänkuin ystävä joka välillä aina vähän ärjähteli. Meri kuulemma kohisee kovaa kun on aallokko mutta ei me saarelaiset sellaista kuultu, sisämaalaiset valitti.

olen muuten kuivajalkainen mutta suojaisan pikkujärven rannalla olen ikäni kesäni viettänyt. Meren myrskyt ja metelit ei pelota, paitsi jos pitää olla paatissa.. Sitten ei kestä maha eikä pää.

Nuorempana käytiin takarannalla leipiä heittelemässä, koskas olet viimeksi kokeillut?

• Raspikurkku
        postuumi kirjoitti:

olen muuten kuivajalkainen mutta suojaisan pikkujärven rannalla olen ikäni kesäni viettänyt. Meren myrskyt ja metelit ei pelota, paitsi jos pitää olla paatissa.. Sitten ei kestä maha eikä pää.

Nuorempana käytiin takarannalla leipiä heittelemässä, koskas olet viimeksi kokeillut?

käydään takarannalla. Siellä on pieni kivi jolla pikkupoikana aina istuin ja heiluttelin jalkojani. Nyt ei niin pienellä kivellä meinaa pystyä edes istumaan. Ja leipiä heitellään ihan joka kerta :-)

• sinustahan tulee
        Raspikurkku kirjoitti:

KPKS:n kirurgisella niin sinne minä tulen heti kun kutsu kuuluu. Sen verran harvoin ollut leikeltävänä että vähän kyllä on perhosia vatsassa. Minut muuten tunnistaa siitä että leikkausarvetkin ovat kaunistus. ( Gösta Sundqvistia lainatakseni).
        Minä kävin Mutterissa viimeksi 50-vuotispäivänäni kun piileskelin mahdollisia onnittelijoita. Tänä kesänä on 60-vuotispäivä niin että pitäisiköhän uusia vierailu ?

ilmiselvästi juoppo kun noin tiheään käyt. Mieti nyt vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe