Yrttitarha mökille...

Milla Magia

Haluaisin mökillemme pienen yrttitarhan, siis todellakin minimaalisen näin alkuun. Onko kellään kokemuksia kärrynpyörästä tähän tarkoitukseen? Ajattelin, että sillä lailla saisin rajattua yrtit leviämästä "toistensa tonteille". Ostan yrtit taimimyymälästä näin alkuun päästäkseni. Olisin kiitollinen vinkeistänne, Kiitos etukäteen ja aurinkoista kesän odotusta:)
T: Ekaa mökkikesää innokkaasti odotteleva "kesän lapsi"

4

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamppu40

älä laita rahojas taimitarhojen kalliisiin yrtteihin,osta ruokakaupasta valmiita isoiks kasvaneita yrttejä,laita ne maahan kun aika on sopiva,kunhan katot et niiden juurakko on suhtkoht vaalea (ns.ne on hengissä)
      Basilikan kanssa kannattaa olla varovainen,se ei kestä tippaakaan kylmää,ite kasvatan sitä kyökin pöydällä-ja voi hyvin.

• Milla Magia

Kiitos kovasti vinkeistä...
        tulikohan mun lähettämä viesti sun meiliin?
        Sähköpostit kun joskus tuntuu hukkuvan johonkin "nettiavaruuteen". Mul on ollut tapana laittaa kaupan yrtit heti isompaan ruukkuun ja hyvään multaan. Hyvin ovat ikkunalla ja partsilla viihtyneet, silti osa rupsahtaa alta aikayksikön? Herneenversot onnistuu aina :) Haluaisin kokeilla jotain "eksoottisempaakin", siksi päätin ekax kokeilla chilipaprikaa. Katsotaan ny kuin käy... Ei tunnu kukaan tällä palstalla kokeilleen "kärrynpyörä- yrttitarhaa", joten kokeilen ominpäin sitäkin :)

• Pikku-tarhuri
        Milla Magia kirjoitti:

Kiitos kovasti vinkeistä...
        tulikohan mun lähettämä viesti sun meiliin?
        Sähköpostit kun joskus tuntuu hukkuvan johonkin "nettiavaruuteen". Mul on ollut tapana laittaa kaupan yrtit heti isompaan ruukkuun ja hyvään multaan. Hyvin ovat ikkunalla ja partsilla viihtyneet, silti osa rupsahtaa alta aikayksikön? Herneenversot onnistuu aina :) Haluaisin kokeilla jotain "eksoottisempaakin", siksi päätin ekax kokeilla chilipaprikaa. Katsotaan ny kuin käy... Ei tunnu kukaan tällä palstalla kokeilleen "kärrynpyörä- yrttitarhaa", joten kokeilen ominpäin sitäkin :)

Aina kannattaa kokeilla!!!!
        Muiden antamia vinkkejä ja sit tehdä kaikenlaista ominpäinkin...
        Minä kuulin joskus purkki porkkanoista siis kasvattaa porkkanoita maitopurkissa hyviä tuli... enää en edes muista mistä vinkki tuli... Nyt kasvattelen keväällä kaikenlaista maitopurkeissa...
        Ja retiisejä parvekelaatikossa ja "palloporkkanoita" myös parvekelaatikossa... Kivaa puuhaa moni juttu onnistuu ihan parvekkeellakin ei aina tarvi olla omaa pihaa.. =)
        Tosin on vuokra viljelypalstaakin ja sitäkin kannattaa kokeilla jos oikein innostuu...

• QuunSilta
        Pikku-tarhuri kirjoitti:

Aina kannattaa kokeilla!!!!
        Muiden antamia vinkkejä ja sit tehdä kaikenlaista ominpäinkin...
        Minä kuulin joskus purkki porkkanoista siis kasvattaa porkkanoita maitopurkissa hyviä tuli... enää en edes muista mistä vinkki tuli... Nyt kasvattelen keväällä kaikenlaista maitopurkeissa...
        Ja retiisejä parvekelaatikossa ja "palloporkkanoita" myös parvekelaatikossa... Kivaa puuhaa moni juttu onnistuu ihan parvekkeellakin ei aina tarvi olla omaa pihaa.. =)
        Tosin on vuokra viljelypalstaakin ja sitäkin kannattaa kokeilla jos oikein innostuu...

Hei, nyt alkoi kiinnostamaan "palloporkkanat", onko ne samoi ku kaupasta ostettavat "karkit" eli naposteluporkkanat? Maitopurkis oon mäkin kasvatellu kaikenlaista, perunoista lähtien :)Nyt, kun on mökki ja mahdollisuus laittaa kasvihuone sekä kasvimaa. Ja kokeilen sitä "kärrynpyörä-visiota" yrteille:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe