Vt-seura osaa kehuskella kuinka se pyrkii pitämään seurakuntansa puhtaana ja että erotusmenettely on rakkaudellinen järjestely myös seurakunnan hengellisyyttä ajatellen.
Miksi jehovantodistaja saa kuitenkin pitää jäsenyytensä vaikka tekisi lähes mitä tahansa, jos tämä ei tunnustaudu julkisesti jehovantodistajaksi?
Mikä logiikka kätkeytyy siihen että seurakunnan jäsentä voi tervehtiä – tekipä tämä miltei mitä tahansa -, mutta samaa tyyppiä samoine harrasteineen ei voi tervehtiä mikäli tällä ei enää ole seurakunnan jäsenyyttä? Tilanne voi olla jopa edellistä epäloogisempi; joskus henkilö ei enää entisenä jehovantodistajana harrasta vt-seuran mittapuillakaan mitattuna syntiä, jota tämä vielä jäsenenä harrasti. Silti tätä kartetaan kuin syntistä.
Huomaako jehovantodistaja, että se mikä vt-seuran opin mukaan merkitsee karttamissäännön totaalisen käyttöönoton kannalta on seurakunnan jäsenyys, ei niinkään teot.
Missä raamattu puhuu jäsenyydestä suurempana kriteerinä karttamiselle kuin synnit?
Jäsenyys ratkaisee, eivät teot
8
541
Vastaukset
- kuuluuko
Katkeruutta katkeruutta katkeruutta...
TAJUA JO!!!!!
Vai eix muka oo parempaa tekemist?
Nauti elamast ku viell woitt!!!- Arskavain
>>Katkeruutta katkeruutta katkeruutta...
TAJUA JO!!!!!
Vai eix muka oo parempaa tekemist?
Nauti elamast ku viell woitt!!! >>Nauti elamast ku viell woitt!!!
Enemmän kuin voit arvatakaan.
Mutta ei kai sen tarvitse olla este vt-seuran edesottamuksista valistamiselle? Eikö se olisi aika itsekästä, pitää onni vain itsellään.
Se ettei sinulla itse asiaan ollut mitään sanottavaa, kertokoot omaa kieltään.
- Arskavain
Kutsun jehovantodistajien käyttäytymistä kaksinaismoralismiksi. Jehovantodistajuus ruokkii sellaista käytöstä. Psyykataan itseä kuvittelemaan, että voi tehdä mitä tahansa, kun siitä ei muut tiedä. Jt nuoret kuten monet vanhemmatkin elävät täydellisessä kaksoiselämässä - erottaminen ei tule kysymykseen, koska se rikkoo illuusion.
>>Jt nuoret kuten monet vanhemmatkin elävät täydellisessä kaksoiselämässä - erottaminen ei tule kysymykseen, koska se rikkoo illuusion.
Juuri näin. Itse todistan läheltä tilannetta, jossa jehovantodistaja elää vähintäänkin kolmoiselämää. Kaikki tuo salailu lähtee jäsenyydestä jehovantodistajien seurakuntaan.
Irvokkainta tuossa on se, ettei henkilö uskalla kyseenalaistaa vt-seuran illuusiota totuudesta, vaan fiilistelee AOT:lla kaikessa rauhassa, samalla kun on epärehellinen yhdelle sun toiselle taholle - eikä vähiten itselleen.
Jehovantodistajien mielellään käyttämä - ja tarkoitukseltaan väärennetty - raamatunkohta "usko ilman tekoja on kuollut", kuuluu oikeammin:
'Usko(vainen?) ilman tekoja ja jäsenyyttä on kuollut'.- caritza
Tiukulla tuossa hyvä pointti.Itsekin oon usein miettinyt tuota karttamishommaa. Ihmetouhua tosiaan, voin omalta kohdaltani sanoa sen, että elän nykyään erotettuna paljon puhtaampaa elämää kaikilla tavoin kuin olessani Jt. Nykyään kun olen päässyt kaikista itsesyytöksistä jne pois, niin olen oikeasti paljon onnellisempi. Jt:jien mielestä tietysti valehtelen itselleni ja Jumalalle, koska eihän tosi onnellisuus voi tulla maailmasta, vaan maailman pyhimmän kansan keskuudesta tietenkin.
Jokatapauksessa, en syyttäisi pelkästään Jt-nuoria 2-3-elämän viettämisestä, itselläni on lukuisia kokemuksia vanhimmista ja heidän vaimojen harmaan elämänviettämisestä. Se vaan nyt sattuu olemaan niin, että kun olet valvojan perhekunnassa, pystytään sinun pahat tekosi ja syntisi painamaan villaisella ja lakaisemaan maton alle, paremmin kuin tavis-rivijulistajan synnit. Joka muuta väittää on väärässä ja sulkee silmänsä tosiasioilta.
Onneksi tässä maailmassa on valinnanvapaus kaikilla.Itse olen onnelinen nykytilanteessani, enkä kaipaa muuta. :)>>Itsekin oon usein miettinyt tuota karttamishommaa. Ihmetouhua tosiaan
Yksi karttamisen tärkeimmistä syistä vt-seuralle on pitää todellinen totuus sen edesottamuksista poissa jäsenien kuuloetäisyydeltä.
>>Nykyään kun olen päässyt kaikista itsesyytöksistä jne pois, niin olen oikeasti paljon onnellisempi.
Sama 'vika'. Kun huomaa ettei yhdellä jenkkiläisellä lahkolla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä, on elämä paljon helpompaa.
>>Jt:jien mielestä tietysti valehtelen itselleni ja Jumalalle, koska eihän tosi onnellisuus voi tulla maailmasta, vaan maailman pyhimmän kansan keskuudesta tietenkin.
Jotkut jehovantodistajat ovat toki uskossaan vilpittömiä ja onnellisiakin, mutta eihän se tarkoita että meidän kaikkien tulisi onnemme tuosta lahkosta löytää. Se että tuossa lahkossa on suurin osa onnettomia, on fakta jota jehovantodistajat eivät uskalla tunnustaa - edes itselleen vaikka onnettomia olisivat itsekin.
>>Jokatapauksessa, en syyttäisi pelkästään Jt-nuoria 2-3-elämän viettämisestä, itselläni on lukuisia kokemuksia vanhimmista ja heidän vaimojen harmaan elämänviettämisestä.
Omakin esimerkkini koski jo puolivuosisataa maailman menoa nähnyttä henkilöä.
>>Onneksi tässä maailmassa on valinnanvapaus kaikilla.Itse olen onnelinen nykytilanteessani, enkä kaipaa muuta. :)
Niinpä! Ja sitten kun yrität tähdentää jehovantodistajalle millaisessa orjuuttavassa lafkassa tämä aikaansa viettää, leimautuu milloin miksikin kamalaksi persoonaksi. Mutta niinhän lahkolla on tapana toimia; syylistää entisiä jäseniä varsinkin jos nämä uskaltavat kyseenalaistaa lahkon totuudellisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136