....Olen tehnyt varmaankin Karhunpalveluksen Lapsilleni sekä itselleni.
Olen Lellinyt Lapseni...tiedä nyt pilalle mutta...ainakin kovin Kovasti äidistään riippuvaisiksi:(
Kyllä äiti hoitaa, anna äiti laittaa, kysy vaan äidiltä, mitä haluat? äiti tuo..ym jne...
Isommat Tyttöni 3kymppiset ovat vihdoin oivaltaneet Omat vahvuutensa...mutta tämä nuorin 12v (Poikani) on niin minusta riippuvainen, enkä voi syyttää kuin itseäni:(
Toivon, ettei ole vielä liian myöhäistä "karaistaa" Jannua:)
Heräsin tähän todellisuuteen, kun vanhin tyttöni sanoi haluavansa kuolla ennen minua, koska ei kestäisi kuolemaani, Hirveetä:/(/(
Oletko Sinä tehnyt saman virheen, yhdistänyt Liian paapomisen Rakkauteen?
KarhunPalvelus!
39
1199
Vastaukset
- wilma60
Joku viisas sanoi mulle ennen muinoin että laiska äiti kasvattaa reippaita lapsia. Ja tämä jos mikä pitää paikkansa. Meillä lapset valittavat, että joutuvat tekemään AINA kotitöitä; huolehtimaan oman huoneensa siisteydestä, pyykit pyykkikoriin, astiat ruokapöydästä tiskikoneeseen, tiskikoneen tyhjennystä, pihahommia jne. jne. Lisäksi mulla on kaksi erityislasta ja tällä "laiskuudellani" olen saanut kasvatettua heistä reippaita ja omatoimisia lapsia. Toki heidän luonteensakin on reipas ja MINÄ ITE mutta taitaa äidin laiskuus olla myös yksi tekijä. Rakkautta osoitan aivan muulla tavalla ja sen lapset ovat huomanneet. Esikoisen äitienpäiväkortti oli tasan tarkkaan minusta: lueteltu kaikki minun hyvät ja ennen kaikkea ne huonot puolet. Ja lopussa luki: Kaikesta huolimatta rakastan sinua! Esikoinen on pian 12v.
- namisuku
...Täytyisiköhän minun (vielä) mennä ÄitiKouluun?
Itse olen tehnyt aivan päinvastoin, kuin Sinä...huokaus...ja nyt Vasta ...olen tuotakin...pohtinut...tää ON taas niin tätä:(
rakastanut ja ollut lapsilleni niin hyvä äiti kuin olen osannut. En suostu itseäni kovasti virheilläni suomimaan, koska lapsistani kuitenkin kaikesta huolimatta on kasvanut ihan fiksuja aikuisia. Ole sinäkin itsellesi armollinen, kyllä arvostelijoita riittää!!!
- Mandi55
Juuri näin ystäväni, minäkin ajattelen olen tehnyt parhaani enkä parempaan olisi pystynyt. Olen armollinen itselleni. Hyvin on lapseni tähän asti pärjänneet. Paras palaute tulee suoraan lapsiltamme ja se riittää. Riippuvuutta on kaikilla joillakin enemmän ja joillakin vähemmän. Aina on arvostelijoita, mutta vain me vanhemmat tiedämme mikä on ollut parasta lapsillemme sitä ei sivulliset pysty ymmärtämään.
- namisuku
...minäkin...Kaikkeni antanut ja Rakastanut Hyvässä ja pahassa...Kiitos:)
- namisuku
Mandi55 kirjoitti:
Juuri näin ystäväni, minäkin ajattelen olen tehnyt parhaani enkä parempaan olisi pystynyt. Olen armollinen itselleni. Hyvin on lapseni tähän asti pärjänneet. Paras palaute tulee suoraan lapsiltamme ja se riittää. Riippuvuutta on kaikilla joillakin enemmän ja joillakin vähemmän. Aina on arvostelijoita, mutta vain me vanhemmat tiedämme mikä on ollut parasta lapsillemme sitä ei sivulliset pysty ymmärtämään.
...niin tai näin, aina on jotain sanomista...täydellisyyteen on Turha ja mahdotonta pyrkiä kait kenenkään:()
Olen syyllistynyt ihan samaan kuin sinä! Me vanhemmat nyt vaan ollaan sellaisia lepsuja!
Karhun palvelushan se on totta kai. Oliko meidän vanhemmat sitten saman laisia? En osaa vastata. Ei ehkä ihan tässä määrin.
Omat lapseni olen ns. passannut melko hyvin. Ja kyllä se monesti oli helpompaa hoitaa jokin asia itse kuin rautalangasta vääntää penskalle joka yritti viimeiseen asti venkoilla itsensä kuiville. Kun ei muka osannut tai ei olevinaan ymmärtänyt niin itse pääsin helpommalla kun tein homman itse.
Nyt aikuisena ovat jo päässeet äidin "napanuorasta" irti, onneksi.- namisuku
...Kiitos en ole ainoa:)Kiitos:)
- tytinää
Kuuluu ikään olla vielä riippuvainen 12v. ketään ei voi rakastaa liikaa tässä maailmassa. Se on taas eri asia jos olet estämässä lapsen yritykset elää ja itsenäistyä.
Tyttärellä on omat pelkonsa.
Äitinä joskus voi luulla olevansa korvaamaton neuvoinensa ja holhouksinensa. Lapsesi eivät ole sinun , ne tulivat vaan sinun kauttasi.- namisuku
...on sanonut Lapsen olevan sinun, OdotusAikana, Syntyessään...ei enään? Lainaa vain...oli jonkun Laulun sanoma:()
- Pirre*
mutta ei siitä pahaa vahinkoa syntynyt, ei rakkauteen kuole. :)
- namisuku
...että voiko liika Rakkaus...ahdistaa jollain tapaa?:()Kuitenkin, vaikka olen Ehdottomasti Rakkauden kannalla:)
- RosaLiiin
...kaksitoista vuotias vielä on.
Kyllä hän ehtii monta kertaa vielä itsenäistyä. Toiset itsenäistyvät ennemmin ja toiset myöhemmin.
Eipä se ole karhunpalvelus jos rakastaa lastaan ja takaa hänelle turvallisen lapsuuden.
Taidatkin olla oikea karhuemo.- namisuku
...Karhuemosta...välillä tuntuu, että KanaEmo...joskus Nuorempana ajttelin, että NaarasLeijona, joka Puolustaa Lapsiaan?
Leijonatkin Opettavat pentunsa enemmin tai myöhemmin saalistamaan Ruokansa itse...ja hankkimaan Oman reviirinsä ja Laumansa:)(
Tytöillä on omat Perheensä ja Lapsensa...silti:(D
- yksi lensi yli käenpesän...
voi rakastaa liikaa, eri juttu tukahduttaminen ja itsenäistymisen estäminen. Kyllä he kun aika on, ottavat oman elämän haltuunsa, luotan lasteni viisauteen siinä vaiheessa. Poika 14v. ja ihana paapoa aina silloin kun hän siihen suostuu. :) Harvoin enää kylläkään ja niin se menee, ihan luonnollisesti, ilman mitään yrityksiä karaista. Älä huoli, rakasta ja paapo niin kauan kuin se mahdollista, mutta rakkaudella, ei väkisin.
- namisuku
...Tottakai, mutta kai minun pitäisi jo pikkuhiljaa Opettaa Oikeasti Omatoimisuuteen, eikä vain sanoa siitä sillointällöin...ja sitten tehdä itse:()
- misislisbet
Olin niin nuoriäiti, etten ehtinyt kauheesti paapoa ainukaistani, sen tekivät mummot.
Oli kouluttautumista, urheilua lähes koko nuoruus
ja paljon iltatyötä elämisen kattamiseen.
Käännän nyt asian "päälaelleen", kun touhuan iäkkäiden kanssa, oli kovin,kovin vaikeaa sisällyttää ajatusmaailmaani käsitys; Älä tee karhunpalvelusta auttamalla liikaa!
Kuten esim. iäkkäämmät tykkäävät villatakeista, ja väärinhän se napitus tahtoo mennä, no piankos minä sen korjaan, ei ei näin, vaan pyydän avaan takin uudestaan ja alkaa se napitus sieltä ihan alhaalta niin ei mene "juoponnappiin".
Miksikö, no juuri siksi et ne kangistuneet sormet saa tehtävää.
Sama "paulakengissä" kuten he sanovat, eli anna tehdä itse, niin hullulta kun se kuulostaakin.
Alkuaikoina auttamishaluni kipuili tuota vastaan, vaan tottahan se on, joten kyllä se varmaan ohjeeksi kelpaa nuorillekin.
Halaile Sinä vain, mut älä "passaa" avuttomaksi ;))- namisuku
...noin:) Kiitos:)
- 2lapsen mami
Olenkohan minä sitten huono Äiti?
Olen laittanut lapseni pienestä pitäen tekemään töitä! Kyllä minä joskus heitä paapoinkin ja rakkauden osoittaminen oli joka päiväistä.
Sitten vähä päälle kaksk kymppisenä sanoin heille että nyt riitti Äidin helmoissa olo,saatte hakea oman asunnon ja alkaa elää omaa elämää.
Siitä olen kiitollinen itselleni että näin tein,he pärjäävät tässä kovassa maailmassa,eivätkä tosiaan ole uusavuttomia.
Äitien päivänä tulee korttia että olet Rakas se lämmittää!- namisuku
...oma Äitini oli Liian täydellinen...ja vastakohtana remmi heilui useastikkin...syyttä:/(
Se varmaan on vaikuttanut omaan Äitiyteeni...jotenkin...Rakkautta ja paapomista, ILMAN remmiä:)
kiitos Kommentista=)
maailmalle...
Hän tietää, että aina voi tulla luokseni takaisin mikäli voimat uupuvat ja neuvoja/apua annan öin päivin :)
Lapseni ei siedä kahlitsemista (en itsekään), joten itsenäisyytensä pysyy, mutta neuvoja joskus kysyy ;D- namisuku
...kohdalla Heräsin...osittain (että Hehän ovat jo "aikuisia", kun soittelin Heidän puolestaan ehkäisyneuvolaan (olivat yli 2kymppisiä) kun E,Neuvolassa pyydettiin heitä ottamaan Itse Yhteyttä ehkäisyasioissaan...Hävettää ajatellakkin:(...silti naurattaa:)
Kiitos mieliPiteestäsi:) - misislisbet
namisuku kirjoitti:
...kohdalla Heräsin...osittain (että Hehän ovat jo "aikuisia", kun soittelin Heidän puolestaan ehkäisyneuvolaan (olivat yli 2kymppisiä) kun E,Neuvolassa pyydettiin heitä ottamaan Itse Yhteyttä ehkäisyasioissaan...Hävettää ajatellakkin:(...silti naurattaa:)
Kiitos mieliPiteestäsi:)Etpä tuossakaan ole ainoa, ainoani "rakastui" 15v
samanikäiseen poikaan ja mitä tein, soitin samoin ja menimme yhdessä hakemaan minipilleri reseptin, en suurin surminkaan halunnut et hän olisi 19v yksinhuoltajana jne.
Joten me ollaan hyviä Äitejä, ahdasmieliset ovat luku sinänsä:) - namisuku
misislisbet kirjoitti:
Etpä tuossakaan ole ainoa, ainoani "rakastui" 15v
samanikäiseen poikaan ja mitä tein, soitin samoin ja menimme yhdessä hakemaan minipilleri reseptin, en suurin surminkaan halunnut et hän olisi 19v yksinhuoltajana jne.
Joten me ollaan hyviä Äitejä, ahdasmieliset ovat luku sinänsä:)...niin Sanot...mutta minä 2kymppisten ehkäsyjä hoitamaan...15v vielä ymmärrän=)
- kasvattaja.
.. tapahtuneen.
Lapsi oppii kaikesta myös elämän mallia. Eikä lapsen tarvitse keksiä itse sitä, mikä on jo ennen keksitty.
Toinen puoli: ne viikarit ovat fiksumpia kuin me. Katsotaan nyt vaikka tätä tietotekniikkapuolta.
Että: molempi hyvä varmaan.- namisuku
...Olet Oikeassa:)
Kovia TyöIhmisiä Tytöistä on tullut, Tunnollisia ja Ahkeria, samassa duunissa jo 10v:)
Soittelevat kyllä useinkin "KarjalanPaistin" teko-ohjetta:)
Tietsikasta minä kysyn Heiltä neuvoja:)
Kiitos:)
- tehtyä
Olen kolme päivää siivonnut 9 - 9 yhtä huushollia. Tulin juuri kotiin rättiväsyneenä urakasta. Perhe viettää lomaa jossakin päin maailmaa ja poika pyysi siivoomaan talon sillä aikaa. Kysyin miniältä, mitä hän siihen sanoo, hän vain totesi, mitä siihen sanoisi. No totuus on että siivous tuli tarpeeseen, on jo vähän hirvittänyt sotkut. Olen silloin tällöin tehnyt pika siivouksia, kun on vieraita tulossa tai olen sanonut, että minä voin leikkiä lasten kanssa, että saat siivottua. Kyllä miniä osaa, mutta se aloittaminen näkyy olevan vaikeaa. Poika on aina osannut laistaa kotityöt, ihan pienestä pitäen on vain heittänyt tekemättä ja minä olen sitten tehnyt, kun en siedä sotkuja.
Talot ovat niin suuria nykyisi, että ihmettelen, kuka ehtii pitämään paikat kunnossa vai onko kaikilla siivooja. Sitten se hilpetöörin paljous mikä on hankittu, kyllä riittää pölyjen pyyhkimistä.
Entäs se lelujen määrä, yksi huone on puolillaan koreja, kaikki täynnä leluja. Kuitenkaan lapset eivät juuri niillä leiki, mutta aina pitää hankkia uutta. Tässä tapauksessa syyllisiä eivät ole lapset, vaan miniä, jonka täytyy penkoa aina kaupassa leluosastot ja ostaa jotain. Olen ollut lasten kanssa kaupassa ja tietysti heillä on mielitekoja, mutta aina on pääsyt kivuttomasti sovintoon, että lieneekö tuo lelu tarpeellinen.
En tiedä onko tämä oikein, kun menen tekemään ja onko tämä rakkautta vai mitä. Saa nähdä onko minulla sitten jokus huono kuntoisena mahdollisuus saada vastavuoroisesti apua, aika näyttää.- namisuku
...jotenkin...että Sinä annat myös kaikkesi:)(
Saa todella nähdä...miten sitten iäkkäämpänä...hoivataanko?(Rakastetaanko Takaisin)
Niinkuin sanoit aika näyttää:)
Sitten joskus, kun on itsellä vaipat pöksyissä ja lusikka ei pysy käsissä:(
Toivon, ettei sellainen aika koita...huokaus:(
Kiitos Sinulle Omasta "kertomuksestasi"=)
Nykyajan Lapsille hankitaan kaikkea, pienintäkin toivetta toteuttaen...vähempikin riittäisi, olen samaa mieltä kanssasi=)
- isoisomummo
on pahimmanlaatuista vallankäyttöä ja hyvin itsekästä.
- misislisbet
Olen ihan samaa mieltä, mutta minkäs teet kun mummot sitä tekee, ja sitten ei lapselle kotona kelpaa mikään!?
Jos moitit, sanottiin kylmästi, et heillä on siihen oikeus!
Olivat itsekin vielä suht´koht nuoria.
Voi sanomapitsi et hyvää tarkoittaen tekivät suhteestamme vaikean. - namisuku
...tällaista uumoilinkin...:(
Mutta EN kyllä tietoisesti..ainakaan...
Mietin, että mitä on Liika paapominen...? - namisuku
misislisbet kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä, mutta minkäs teet kun mummot sitä tekee, ja sitten ei lapselle kotona kelpaa mikään!?
Jos moitit, sanottiin kylmästi, et heillä on siihen oikeus!
Olivat itsekin vielä suht´koht nuoria.
Voi sanomapitsi et hyvää tarkoittaen tekivät suhteestamme vaikean....minusta tuntuu, että käyttäydyn "järkevämmin" LastenLapsilleni...:)(
- Hovi mestaris
Karhun palvelus ? Raapii persausta vai ?
- misislisbet
Jopa on sanonnoissa sinulla huono tuntemus, ja ihanko "hovmestaris"?
Se meriteeraa, et hyvässä tarkoituksessa tekee kuitenkin loppupeleissä väärin. - helläsydäminen
hätistää käpälällä hyvvää hyvyyttään kaksi kärpästä ottaltas ja samalla sinulta menee henki.
- namisuku
...vastata:(
- Sinimarjanen
tuntuu kyllä siltä, että voiko sitä rakkautta ja
paapomista lapselle koskaan liikaa antaa.
Minulla on yksi lapsi, hänellä jo oma perhe
ja lapsenlapsia on kolme.
Enempi se oli mielestäni rakkautta, rajoja.
Mielestäni se toimi meillä hyvin.
Poikasi on vielä kovin nuori ja varmasti, uskoisin
näin, että ilmaisee itse, jos hänestä tuntuu, että
häntä liikaa paapotaan.:)- namisuku
..."Jumaloi" paapomista ja Roope Ankka on Idollinsa:)(
Hyvin Olet Lapsesi Opettanut=D
- namisuku
...Kaikille ketjulaisille mieliPiteistä ja Tsempeistä: Namisuku=D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1596457Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2641713- 671254
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641127- 661125
- 521072
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51058Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa901057Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti491030- 36996