tehtyä sisältöanalyysia tai muuta vastaavaa tutkimusta?
Itse laskin uhkausten ja lupausten keskinäistä suhdetta, mutta väsyin ennen keskiaukeamaa. Siihen mennessä pistetilit olivat suunnilleen tasan.
Ne koskivat vain oikeauskoisia. Vääräuskoiset tapetaan ilman mutinoita, ainakin jos he eivät ehdi vakuuttaa kääntyvänsä siihen "ainoaan oikeaan" uskoon eli islamiin.
Onko kukaan siis uskaltanut julkaista kriittistä tutkimusta Koraanin sisällöstä?
Löytyykö Koraanista
1
401
Vastaukset
- Jake "Kafir" Waits
Kait tiedät...Suomen johtavin ja ainakin tunnetuin islam-asiantuntija.
On julkaissut ainakin kirjat
Johdatus Koraaniin sekä itse Koraanin selitysteoksen.
Suosittelen niitä molempia!
Esim. Koraanin selitysteoksessa Jaakko toteaa:
Jaakko Hämeen-Anttila
65:4
"Jae määrittelee niiden vaimojen määräajan, jotka eivät ole vielä tai enää hedelmällisessä iässä. Huomattakoon, että Koraani ei vaadi tytön olevan vielä murrosiässä avioliiton solmimisen ja konsummaation (täytäntöönpanon) aikaan. Perimätiedon mukaan Profeetan lempivaimo A'isha (ks. selitys 24:11 ja seuraava) oli 9-vuotias siirtyessään miehensä taloon." (Jaakko Hämeen-Anttila: Koraanin selitysteos.)
Siis luetaan tämä vielä kerran!!!
Helsingin Yliopiston arabiankielen ja islam-tutkimuksen professorin, Jaakko Hämeen-Anttila sanoo:
"Huomattakoon, että Koraani ei vaadi tytön olevan vielä murrosiässä avioliiton solmimisen ja konsummaation (täytäntöönpanon) aikaan."
=>
Koraani siis sallii aikuisen miehen ja esipuberteettisen tytön välisen avioliiton ja sen täytäntöönpanon, johon sisältyy lupa yhdyntään!!!
Jos todella kriittistä etsii, niin sitten täältä:
http://skepticsannotatedbible.com/quran/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742952
- 682827
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 201600
- 251582
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259