Lääkkeen ottoaika

epätietoinenn

Miksi verenpainelääke määrätään yleensä otettavaksi aamulla?
Itsellä verenpainelääke/verenpaineen lasku aiheuttaa pientä "huippausta" työtilanteissa esimerkiksi kyykystä ylösnoustessa.
Eikö verenpaine voisi olla hiukan korkeampi päivällä kun on paljon aktiivisuutta ja olla alhaisempi sitten illan ja yön?
Itse otan lääkkeen vastoin reseptin ohjetta vasta töistä tullessa jolloin lääkkeen teho on pienimmillään seuraavana päivänä.

4

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verenpaine on

yöllä nukkuessa jo muutenkin paljon alhaisempi kuin päivällä. Mitä hyötyä sitten laskea sitä yöllistä verenpainetta vielä alemmas, ja koko päivän huidella vaarallisilla lukemilla?

• kjksdjfklsdjf

On kai se järkevämpää laskea sitä staattista korkeaa ilta/yö painetta kuin sitä tilapäistä päivä/rasituspainetta.
        Olen kyllä sitä mieltä, että rasituksessa sitä verenpainetta ihan oikeasti tarvitaan jos nyt yläpaineet eivät huitele aivan mahdottomissa lukemissa. Onhan sekin vaaratekijä kun silmissä pimenee päivällä kun aamusta on lääkkeenoton vuoksi paineiden alennus tehokkaimmillaan.

• Elisama

Oletko varma että juuri verenpaineen lasku tekee sitä huippausta.
      Mittaatko painetta päivisin töissä.
      Tee niinkuin lääkäri on neuvonut ja ota aamusta. Siihen on monia syitä joita en tässä nyt käy erittelemään.

• olen

miettinut ihan samaa. Minulla ovat juuri nämä aamuarvot korkeat. Juuri nehän kai ovat niitä vaarallisia arvoja. Miten saisi verenpainelääkkeen tehon riittämään aamuun asti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe