URGENT! Helppo kysymys osaavalle!

Hei!

Tämä kysymys liittyy ed. kysymykseen "Miten sen teen". (Tämä kysymys oli kohdassa "Mac")

Heippa, Olen päässyt Repen avustuksella hyvään alkuun. Olen luonut taulukon: "Nimi";"Esiintyy sivuilla";"yhteensä";"merkitys". Olen jo luonut taulukkoon parikymmentä riviä.

Kysymys 1: Miten saan 4. sarakkeen pakotetuksi määräleveäksi niin, ettei teksti mene muiden sarakkeiden päälle? Osaako ohjelma sitten muuttaa 1. sarakkeen niin, että seuraava rivi alkaa vasta sieltä, mihin 4. sarake loppui eli vei tilaa eli rivejä?

Kysymys 2: Kun olen kirjoittanut kaiken tiedon eli koko kirjan sivistyssanat (teen sen niin, että joka sivulta kirjoitan kaikki sanat, vaikka tiedän, että sana on jo esiintynyt), niin voinko käyttää jotakin ominaisuutta hyväkseni, että lopullisessa versiossa sana esiintyy vain kerran ja ohjelma laskisi esiintymiskerrat?

Mutta kysymys 1 on tällä hetkellä ajankohtaisempi.

3

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys 1: Sarakkeen tekstin saa jakaantumaan usealle riville laittamalla rivityksen päälle (Muotoilu -> Solut... -> Tasaus -> Ominaisuudet-osiossa ruksi kohtaan 'Rivitä teksti automaattisesti').

Jos haluat rivinvaihdon keskelle riviä tai tyhjän rivin kappale-erottimeksi, se onnistuu painamalla Ctrl Enter. Tämä toimii ainoastaan solussa (ei siis syöttörivillä) eli kaksoisnapsauta solua ja sen jälkeen napsauta kohtaa, johon haluat rivinvaihdon (tai siirry kohtaan nuolinäppäimillä) ja paina Ctrl Enter.

Tietyllä rivillä voi olla vain yksi rivikorkeus, eli jos nelossarakkeen soluun tulee useita rivejä tekstiä, niin muiden sarakkeiden kohdalla rivikorkeus muuttuu automaattisesti. Tätä käyttäytymistä ei voi muuttaa, vaikka haluaisikin (paitsi yhdistelemällä soluja, mutta se on vähän eri asia).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe