takajalat eivät toimi

Mirri

Mikä kääpiöhamsterilleni tuli, kun se laahaa takajalkoja ja jalat ovat veltot eivätkä toimi yhtään?

7

2270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

Soita eläinlääkärille heti ja selvitä asia lääkärin kanssa.

• jossu

jos hamsu on jo kovin vanha, se voi olla kankea ja jalat ei enää toimi ihan niin kuin nuorena. Kuitenkin eläinlääkäri on tosiaan oikea osoite.

• hilleri

Mun hamsu kuoli aikanaan niin, että pari päivää ennen kuolemaa sen takajalat halvaantui. Näin kävi myös yhdelle gerbiililleni. Molemmat kuolivat vanhuuteen. Olen kuullut, että jyrsijät kuolevat usein juuri noin. Että jos tuossa vaiheessa haluaa helpottaa eläimen oloa, kannattaa viedä se lopetettavaksi.

• ...

Jos ihmiseltä halvaantuu jalat, se jätetään kitumaan eikä lopeteta, eikö olekin sairasta?

• Sari
        ... kirjoitti:

Jos ihmiseltä halvaantuu jalat, se jätetään kitumaan eikä lopeteta, eikö olekin sairasta?

Ihmistä ja eläintä on vähän vaikea verrata tässä tapauksessa, ihmisellä on eläinaikaa n. yli 75 vuotta, hamsteri elää pari, ehkä kolme vuotta.

Ihmisen menettäessä jalat, voidaan hankkia pyörätuoli jolla pääsee paikasta toiseen. Hamsteri on kuitenkin villieläin joka on tilanteesta hämillään eikä sille pystytä järjestämään pyörätuolia tai muuta apuvälinettä millä liikkua paikasta toiseen.

Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää mitä tälle hamsterille kuuluu nykyään, onko se vielä elossa/kitumassa/hamsujen taivaassa vai kunnossa?

• Twipsy

Onko hamsusi jo kovin vanha?Vanhaksi tullessaan hamsuille käy usein niin että takajalat halvaantuvat ja myös näkökyky menee.

• Anonyymi

En tiiä kattooko kukaan enään 2021 mut mun hamsteri kuoli viime iltana että sen takajalat ei enää toiminu:( 😭

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe