zafira 1.8 nykii ????

mis vika

minulla on 2000 vuoden opel. aluksi oli vikaa että ei käynyt tyhjäkäyntiä. ja keltainen valo paloi. ostin kampiakselin tunnistin sitten nokka akselin tunnistin sitten kaasuläppä tunnistin . ja vielä imuilman anturi. nyt käy tyhjä käyntiä. mutta ajaessa esim 80:ä tasaisesti niin yhtääkkiä nopeus laskee vaikka kaasu jalka pitää samassa kohti. hetken päästä taas alkaa pelaamaan. koko ajan aaltoilee. osiin jo mennyt 600 e. käytin testissä joka ilmoitti muka tietokone boxi sökö. joka maksaa 1200 e. ja pakokaasut ei mene läpi. on vika lapussa se ainut vika ja keltainen valo palaa kojelaudassa. olisko kellään kokemusta tälläsestä viasta. missä vois olla.

5

5634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon ohjeen mukaan

tällaisen olen joskus netistä löytänyt:

Nykimistä aiheutti seuraavat viat.

1. Ilmamäärä- ja lämpömittaus näytti merkkiliikkeen Tech:lla "high", vika ei korjaantunut anturin vaihdolla. Löytyy ilmanpuhdistimesta tulevasta muovitorvesta. Klemmareilla kiinnitettyyn väliputkeen tulee päälle kaapeli, jonka voi irrottaa. Syynä herjaan on Siemens:n tekemä ruiskunohjausboxin valmistusvika. Piirilevyllä oleva folio palaa poikki sopivissa oloissa yhteisvirran kasvettua. Ja se folio on tietenkin maajohto, joka menee box:n rungon kautta maihin. Näin box kadottaa maapotentiaalin. Uusi boxi maksaa n. 1000€. Asian voi korjata/testata maadoittamalla ilmamääräanturin pistokkeen 2 pinnin (keltainen johto). Kuminen vedonpoisto/kosteussuoja auki ja varovasti pieni johto ko pinnistä lähellä olevaan maadoitustappiin. Auto käyntiin ja testiajo. Jos vika poistui voi johdon tinata lopullisesti keltaiseen ja pujottaa johdon vedonsuojan läpi torven alla olevaan 8mm maadoitustappiin. Älä käytä rosvoabicoja !Näin sain vian korjattua kiitos Englantilaisen Vauxhall merkkikorjaamon asentajan, jonka Vectrassa oli sama ongelma.

2. Kaasuläppäkotelo töhnääntyy huohotusputkista tulevasta öljystä. Letkuja irti, kopan ja molempien huohotusletkujen puhdistus. Sitten jaksaa servo taas ajella kaasua pedaalin mukaan, kun mittaus ja läpänasento täsmäävät. Tämän vian yleisin oire on sammuminen risteykseen tullessa kun painaa kytkimen pohjaan, eli on enempi tyhjäkäyntialueen ongelma. Korjaamolla hoituu 30min:ssa. Suosittelen tehtäväksi 2 vuoden välein.

• vaan

ei auttaneet nämäkään kokeilut. en ole boxia kylläkään kokeillut. ei ole toista samanlaista vanhaa löytynyt. uusi liian kallis.

• kikkis74
        vaan kirjoitti:

ei auttaneet nämäkään kokeilut. en ole boxia kylläkään kokeillut. ei ole toista samanlaista vanhaa löytynyt. uusi liian kallis.

Meillä kans zafira nyki ja moottorin merkkivalo paloi. kävi sit huollossa ja sinne vaihdettiin erg-tiiviste ja nyt toimii todella hyvin ei oo nykinyt.

• Peku66
        vaan kirjoitti:

Tarkastakaapa onko alipainetta tankissa. Itse ihmettelin hetken ennen kuin hokasin. Ensin mittari näytti ajoittain omiaan ja sitten alkoi nykiminen. Korjaus hoitui 1 mm poralla korkkiin

• Vili

Kokeile uutta puolaa. Nykiminen loppuu siihen. Opeleiden perusvika. Olen vaihtanut pienen ajan sisään opeleihin useita puolia ja nykimiset on loppunut siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe