Minkälaiset

asiat aiheuttaa

sinulle pahan mielen tai suuttumuksen ja
miten purat ne?

18

759

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttö

En ole piika, vaikka jotkut niin luulee. Kun jatkuvasti tarvitaan apua, mikä ei todellakaan aina ole tapeellista, vaan pelkkää laiskuuttaan teettävät omat hommansa minulla.
      Mihin sitä sitten valittaa, kun kotona ei ole muita, tänne 50 :lle pitää tulla urputtamaan.
      Kyllä seuraava sukupolvi on laiskaa ja saamatonta, miten selvinnevät, kun meistä aika jättää. En totea tätä pelkästään omalta kohdaltani, vaan kaikki tuntemani yli 50-vuotiaat ovat lastensa piikoina ja renkeinä. Muutamat tuttavat ovat hoitaneet lastensa lapset, että akateemisesti koulutetut ovat saaneet tehdä uraa, mutta nyt kun olivat itse avun tarpeessa, ei apua heru. Miettikääpä, mikä säästö on ollut perheelle, että mummu on tullut joka aamu bussilla perheeseen ja hoitanut kolme lasta, ei päivääkään päivähoitoa.
      Nyt olisi apu tarpeen mummolle monessa asiassa, mutta eipä perillisiä enää näy tai käy.

• Tarkoitat hyväksikäytöllä

Mutta asia on niin että mummon ei ole pakko mihinkään lapsenlapsen hoitamiseen.Tiedän että moni käyttää ilmaista lapsenvahtia mummosta,koska hänhän on mummu!!Mikä mummo se ei ole joka ei välittäs omista lapsenlapsista??Niin ikävä kyllä moni ajattelee ja sen mukaan käyttäyntyvätkin.Olen itse mummo ja olen omani hoitanut,lasten vuoro on hoitaa omansa.Tottakai autan joskus muutaman tunnin kk:ssa,mutta en alkais jatkuvasti/joka päivä.Mummo olen silti vaikka en "hoida" lapsenlapsia,on mummullakin oikeus ajatella itseä kun lapset on aikuisia..

• puskista...............

Olisiko kasvatuksessa tapahtunut jotain , esimerkiksi kunnioitus tai sen puute?

Viittaa kintaalla, ja elä omaa elämääsi.

Jos on apu kelvannut, ole siitä iloinen. Olet oman osasi tehnyt, ja jos et nyt "kelpaa" anna olla.

Maailmassa riittää hoivattavia, katso järjestöt.

• ainakaan

Tuota laiskuutta en kyllä voi allekirjoittaa.(tapauskohtaista mielestäni)Nuoret ovat olleet aina kovia tekemään töitä, eikä heidän lapsiaan ole tarvinnut hoitaa. Koiria olen joskus matkojen ajaksi ottanut luokseni ja lenkkikavereina niistä on ollut pelkästään seuraa.
        Olen itsekin työelämässä, joten en kyllä olisi voinutkaan jäädä lastenhoitajaksi. Olisin silti halunnut olla enemmän lapsenlasteni eämässä mukana, se vain ei ole ollut mahdollista.

• Pirre*

, jos sen "piikomisen" sellaiseksi koet, kehoittaisin tekemään stopin, - asiallisesti mutta jämäkästi.

Tiedän että kieltäytyminen on vaikeaa, mutta pitää meijjän jo ajatella itseämmekin, - minä ainakin olen ihan poikki kun hoidan vaikka kokonaisen päivän pikkuista rakasta ihanaa :)helmityttöstä.

Kyllä tilapäinen avunanto on itsestään selvää mutta siitä ei saa tulla käytäntöä.

• Nuokkutalvikki

En ole huomannut ainakaan omien lasteni olevan laiskoja ja saamattomia. He ovat työssäkäyviä perheenäitejä ja lasten päivähoito on järjestetty kaikilla.

Itse ehdottelen aina silloin tällöin kullekin, että tulisiko mummi hoitamaan, että voisivat mennä kahdestaan jonnekkin, ilman mussukoita. Aina ovat ottaneet avun vastaan kiitollisina. Oma äitini aikanaan antoi minulle ja miehelleni vastaavanlaisia "vapaita" ja se oli todella mukavaa.

Iloa ja valoa elämääsi kuitenkin!

• Pirre*

epäoikeudenmukaisuus.

Mielipahani puran milloin mitenkin, joskus raastan hiuksia päästäni, ja joskus tirautan pienet itkut.

Ei minua täällä palstalla enää mikään hätläytä, enkä pahoita oikein mieltänikään näistä..

• sanoo_suttura*

jos karvat olisivat löyhässä.

Ja tirautan minäkin aina välillä. Mutta paras apu on usko ihmeisiin ja parempaan huomiseen joskus tulevaisuudessa. :)

• syysunelma

syyttä suotta ja arvostellaan, vaikkei olisi aihetta, eikä vaivauduta tutustumaan toiseen kunnolla, vaan oletetaan asioita, jotka eivät välttämättä ole totta.

Puran pahan mieleni pois työnteolla, siivoan, haravoin pihaa tai ulkoilen koirani kanssa tekemällä pitkiä lenkkejä metsässä. Samalla pohdin, oliko arvosteluun tai ilkeyteen aihetta, ja sitten vain unohdan (tai ainakin yritän) asian.

• leivon. Pullaa, se on terapeuttista. Väännän taikinaa ja pyörittelen ja ajattelen asioita. Monasti on siinä ajatellessa on mieli parantunut. Vaikka tosiasiassa kun oikein iso ja ylitsepääsemätön murhe iskee, se väsyttää niin, ettei tahdo jaksaa olla mitenkään, mutta kaikilla asioilla on taípumus selvitä. Kuitenkin, vaikka siinä harmituksen ollessa suurimmillaan, ei siltä tunnu. Pieniä kiukkuja ei paljoa miksikään kannata laskea

• Ne on heti selvitettävä!

Jos itse olen hakoteillä pyydän toki anteeksi, mutta päinvastaisessa tapauksessa vaadin kuuluvasti toiselta osapuolelta samaa ;)

Minulla on kokemuksia "hevosmiesten tietotoimiston" uutisista...olivat pikemminkin suoria valheita.

• kawe

tasolla, piittamattomuus.
        Ei kunnioiteta toisten omaisuutta, yksityisyyttä eikä välitetä mistään säännöistä.
        Eniten harmittaa kun lapset saavat osakseen laiminlyöntiä ja ala-arvoista kohtelua.
        En pohdi pieniä murheita, isoja on menty läpi riittävästi, onneksi on ystäviä ym. läheisiä.

• HTZA

sitten teini-iän.
      Maailmalle tuli lähdettyä jo silloin ja se maailma opetti nuorena.
      Ja hyvä niin. En pysty edes kuvittelemaan että joku saisi aikaan minulle pahan mielen, saatika sitten suuttumaan.
      Voihan kyllä olla että olen menettänyt paljon Empatiaani.
      Mutta kumma kyllä, sen vastakohtaa, kyynisyyttä, en vielä tunnista itsessäni.

• miten on mahdollista, että olet voinut välttää nuo asiat kokonaan?
        Vaikka maailma opettaa, niin silti ihminen osaa toista satuttaa, ja pahasti!

• HTZA
        A..N..N..A kirjoitti:

miten on mahdollista, että olet voinut välttää nuo asiat kokonaan?
        Vaikka maailma opettaa, niin silti ihminen osaa toista satuttaa, ja pahasti!

että teininä koin ja teininä lähdin maailmalle.
        Miksi olisin tuhlannut aikaa turhanpäiväisyyksiin, kuten energiaa vieviin tunteisiin. Minulla oli tarpeeksi tekemistä työn kanssa. Kouluni kun jätin kesken.
        Vuosikymmeniä olen nyt ollut hyvässä työssä ja asemassa, mutta se on vaatinut todella paljon.
        Ja opettanut paljon.
        Sen verran olen ollut "Popparikin" että "hengarit" ovat opettaneet takahuoneissa "hellyyttä ja Empatiaa". ja todellisuutta.

• HTZA kirjoitti:

että teininä koin ja teininä lähdin maailmalle.
        Miksi olisin tuhlannut aikaa turhanpäiväisyyksiin, kuten energiaa vieviin tunteisiin. Minulla oli tarpeeksi tekemistä työn kanssa. Kouluni kun jätin kesken.
        Vuosikymmeniä olen nyt ollut hyvässä työssä ja asemassa, mutta se on vaatinut todella paljon.
        Ja opettanut paljon.
        Sen verran olen ollut "Popparikin" että "hengarit" ovat opettaneet takahuoneissa "hellyyttä ja Empatiaa". ja todellisuutta.

kun kerran noin sanot....uskon jo.

• Sinimarjanen

tulee hetkellinen kuohahdus, joka ei kestä kauan.
      Useimmiten harmittavista asioista tulee paha mieli
      ja kyyneleet, jotka tulevat ja menevät.
      Tässä taannoin, kun tuli pahempi kolaus, siivosin
      koko huushollin vaatehuoneesta lähtien.
      Oli pakko ajatella muita asioita.
      Lenkkeily on toinen asia, jossa purkaudun.

• namisuku

...toisen Ihmisen loukkaaminen...käännän selkäni!
      Jos Apua tarvitsee...Autan Tosissani=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      157
      6317
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      263
      1697
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      67
      1254
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1127
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      66
      1115
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      51
      1060
    7. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      89
      1052
    8. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1048
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      48
      1027
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      35
      974
    Aihe