Puskee kuumana päälle ja kaikenlaisiin bongauksiin tulossa kohtuulliset säät, vai?
Perjantai
27
1008
Vastaukset
Lämmin viikonloppu tulossa ja sukulaistytön yo-juhlat. On mentävä bongailemaan juhlahellevaatetta. Jos ei löydy vanhoihin on tyytyminen.
Vähän viime tippaan jäi kun olin mökkeilemässä. Sinäkin muistaakseni tiedät tämän pikku kylän jossa ahkera, ruskettunut, karaistunut mieshenkilö pitää paikat siistinä. Jälleen hän oli siellä ahkeroimassa. Hattua nostaisin hänelle jos sellanen olis.
Kuis sun matka meni?- Teemuna
Semmosille epävirallisille, mutta kuiteskin oikeille piti minunkin mennä, mutta lakinhaltija on kuulemma karannut jonnekkin. Pelästyi varmaan jos kuuli minunkin olevan tulossa.
'Mökkeilemässä' minäkin ja grillasin just äsken aamupalakseni pari paahtoleipää vuohenjuustolla.
Nyt kuule ei heti avautunut mulle tuo kylänmies. Anna vinkki.
Matka meni, kiitos kysymästä, oikein mukavasti. Sitä ikäänkuin kesä piteni kuukaudella. Tässä nyt kesäillään muutama viikko täällä ja sitten taas reissuun.
Ps. Kiva 'nähdä' sinua. Teemuna kirjoitti:
Semmosille epävirallisille, mutta kuiteskin oikeille piti minunkin mennä, mutta lakinhaltija on kuulemma karannut jonnekkin. Pelästyi varmaan jos kuuli minunkin olevan tulossa.
'Mökkeilemässä' minäkin ja grillasin just äsken aamupalakseni pari paahtoleipää vuohenjuustolla.
Nyt kuule ei heti avautunut mulle tuo kylänmies. Anna vinkki.
Matka meni, kiitos kysymästä, oikein mukavasti. Sitä ikäänkuin kesä piteni kuukaudella. Tässä nyt kesäillään muutama viikko täällä ja sitten taas reissuun.
Ps. Kiva 'nähdä' sinua.Olikohan se sitten joku toinen joka joskus täällä kirjoitti tästä kylänmiehestä joka teppailee ja puuhastelee talvellakin shortseissa ja ilman paitaa.
Nam mitä herkkuja sulla siellä aamupalaksi. Lämmititkö myös sen vuohenjuuston? Mun herkku on lämmin vuohenjuustosalaatti.
Euroopassa tais ollakin jo kevät pitkällä. Ei kait siellä 20 astetta kuitenkaan ollut?
Kiitos samoin kiva nähdä sinuakin. Olit kauan reissussa.- Teemuna
Mariet kirjoitti:
Olikohan se sitten joku toinen joka joskus täällä kirjoitti tästä kylänmiehestä joka teppailee ja puuhastelee talvellakin shortseissa ja ilman paitaa.
Nam mitä herkkuja sulla siellä aamupalaksi. Lämmititkö myös sen vuohenjuuston? Mun herkku on lämmin vuohenjuustosalaatti.
Euroopassa tais ollakin jo kevät pitkällä. Ei kait siellä 20 astetta kuitenkaan ollut?
Kiitos samoin kiva nähdä sinuakin. Olit kauan reissussa.Ettäkö ulkona talvella tollalailla. Huh huh.
Mulla on sellainen päältä päin lämmittävä kaasugrilli. Ensin paahdoin sillä leivät melkein ruskeiksi ja loppuvaiheessa juustorenkaat päälle. Pitihän siihen vielä laittaa vähän vihannesta lautasen reunalle noin niinkun silmänkin ruoaksi.
Oli siellä aika ajoin ylikin 20°, mutta keväinen säätila muuttui kanssa aika nopeasti ja joutui välillä hupparia kaivamaan kaapista, kunnes taas lämpeni melkein helteeksi. Tuollainen parikymmentä lämpöastetta on ihan hyvä kun on menossa koko ajan jonnekkin. Muutenkaan en pidä auringossa makaamisesta. Auringonpaisteesta kylläkin.
Mitäs sulla suvisuunnitelmia? Teemuna kirjoitti:
Ettäkö ulkona talvella tollalailla. Huh huh.
Mulla on sellainen päältä päin lämmittävä kaasugrilli. Ensin paahdoin sillä leivät melkein ruskeiksi ja loppuvaiheessa juustorenkaat päälle. Pitihän siihen vielä laittaa vähän vihannesta lautasen reunalle noin niinkun silmänkin ruoaksi.
Oli siellä aika ajoin ylikin 20°, mutta keväinen säätila muuttui kanssa aika nopeasti ja joutui välillä hupparia kaivamaan kaapista, kunnes taas lämpeni melkein helteeksi. Tuollainen parikymmentä lämpöastetta on ihan hyvä kun on menossa koko ajan jonnekkin. Muutenkaan en pidä auringossa makaamisesta. Auringonpaisteesta kylläkin.
Mitäs sulla suvisuunnitelmia?Tuollasia grillileipiä täytyy kokeilla joskus.
Mulla on lomaa jäljellä vielä kaksi viikkoa. Otin loman ihan tarkoituksella tähän aikaan kun en tykkää helteestä enkä ole rantaihminen. Nyt on mulle sopiva lämpötila. Päivätkin pitenee, tuntuu että lomaa on tuplasti enemmän.
Kesä tulee olemaan aika haipakkaa. Uutta autoakin pitäisi ehtiä katsastaa. Sit pitää tyhjentää vanhaa asuntoa. Tavaraa menee kirpputorille, kaatopaikalle, myyntiin. Pieniä pyrähdyksiä sinne tänne. Töihinkin pitäis ehtiä. Marjoja täytyy kerätä pakastimeen, mansikoita, mustikoita, vadelmia. Kesä tulee menemään taas tosi nopeesti.
Olis mentävä etsimään vaatetta huomisiin juhliin, jos vaikka jotain löytyis. Heippa nyt vähäksi aikaa.
- yopollo
tuolla tarkenee.
Ja bongauksiinkin on huomisesta asti pari päivää aikaa, kunhan nyt jotakin tarpeeksi kiinnostavaa jonnekin ilmaantuu.- Teemuna
Urhotintit voi olla vihasia.
- Noita Nokinenä
Kaks tuntia makasin kuuman auringon alla ja heti käry kävi. Vaan ei haitanne, kun lämmittää ihanasti ja huomenna grillaus jatkuu :)
- Teemuna
Mut jos 'näppinsä polttaa' on pahempi juttu.
- mayanna
tytär lähti bongaamaan hyviä numeroita todistukseen ja minä kohta rikkaruohoja kasvimaasta (josta niitä tosiaan ei tarvitse etsiä!). Kunpa noi tiskit ensin bongahtais itestään puhdistuneina tonne kaappiin.
Eilen bongasin ruotsalaisia uusia perunoita kaupasta, niitä tänään syödään sillin ja tillin ja munien kera ja ehtoommalla grillataan makkarat. Tällaisilla keleillä ei viitsi kauaa hellan edessä seisoskella. Tosi hyvä ilma valmistujaisjuhlille, jotka moni varmaan on suunnitellut puutarhaan.- Teemuna
Rikkaruohoja. Mites se toinen lapio, et kai ole tyrkyttänyt kenenkään tumppuun.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
Rikkaruohoja. Mites se toinen lapio, et kai ole tyrkyttänyt kenenkään tumppuun.
*pyyhkii hikeä*
No ei ne rikkaruohot kitkemällä lopu ja nyt saan tehdä tavallaan kahden työt, kun vuokraemäntä 'pakotti' ottamaan koko helkkarin läänin hoitoon. (Oikeesti tässä ympäristössä olis tehtävää puolipäiväiselle puutarhurille joka päiväks.) Eipä ole vapaa-ajan ongelmia.... Eilen ajoin ruohoa kolmisen tuntia ja osa jäi vielä ajamatta... Mä nautin kyllä pihahommista, mutta tykkäisin tehdä niitä 'omaan tahtiin'. Pakkotyö saa etsimään uutta asuinkoloa.
Eipä ole toisen lapion varressa ketään näkynyt. Ehkä syksymmällä sitten... kun olen jo kaikki hommat itse tehnyt...?
'Alussa oli Pelto, Lapio ja Mayanna -
:) - Teemuna
mayanna kirjoitti:
*pyyhkii hikeä*
No ei ne rikkaruohot kitkemällä lopu ja nyt saan tehdä tavallaan kahden työt, kun vuokraemäntä 'pakotti' ottamaan koko helkkarin läänin hoitoon. (Oikeesti tässä ympäristössä olis tehtävää puolipäiväiselle puutarhurille joka päiväks.) Eipä ole vapaa-ajan ongelmia.... Eilen ajoin ruohoa kolmisen tuntia ja osa jäi vielä ajamatta... Mä nautin kyllä pihahommista, mutta tykkäisin tehdä niitä 'omaan tahtiin'. Pakkotyö saa etsimään uutta asuinkoloa.
Eipä ole toisen lapion varressa ketään näkynyt. Ehkä syksymmällä sitten... kun olen jo kaikki hommat itse tehnyt...?
'Alussa oli Pelto, Lapio ja Mayanna -
:)tarjous on voimassa vielä.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
tarjous on voimassa vielä.
Jyrsintä? Kun mulla ei ole, eikä sillä enää voi.. osa pellosta on kylvetty jo. Eikä sillä voi kukkapenkkejäkään jyrsiä... Ei voi muuta kuin jyrsiä porkkanaa sitten syksymmällä. Tosin mä en kasvata porkkanoita. Kurkkuja vähän. Papu kasvaa siinä sivussa :D
Nyt vien persiljat ja basilikan tuosta ikkunalta. Piti TAAS käydä hörpyllä. On siellä kuuma! - Teemuna
mayanna kirjoitti:
Jyrsintä? Kun mulla ei ole, eikä sillä enää voi.. osa pellosta on kylvetty jo. Eikä sillä voi kukkapenkkejäkään jyrsiä... Ei voi muuta kuin jyrsiä porkkanaa sitten syksymmällä. Tosin mä en kasvata porkkanoita. Kurkkuja vähän. Papu kasvaa siinä sivussa :D
Nyt vien persiljat ja basilikan tuosta ikkunalta. Piti TAAS käydä hörpyllä. On siellä kuuma!vähän monimutkanen, itellenikin. Tarkoitus oli kuitenkin hyvä ja vilpitön.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
vähän monimutkanen, itellenikin. Tarkoitus oli kuitenkin hyvä ja vilpitön.
kiitän tarjouksesta ja saatan joskus muistuttaa Sinua siitä ;)
Vielä on vähän jäljellä, jos kesää niin lapiohommiakin *laulelee ja lähtee hommiin*
ja me täällä odotetaan,että mitäs sä bongasit?
Vai menitkö astetta pidemmälle..huhuu!- Teemuna
Kultarintoja minä bongailen. Ihanan tuskallista.
Teemuna kirjoitti:
Kultarintoja minä bongailen. Ihanan tuskallista.
vai kultarintoja.Et viitsis jakaa ihanaa tushkaa meidän kanssamme laitammalla tänne muutama kuva niistä.Kas tällaisia luontoihmisiä ain kiinnostaa;)
- Teemuna
tintti.kotivintti kirjoitti:
vai kultarintoja.Et viitsis jakaa ihanaa tushkaa meidän kanssamme laitammalla tänne muutama kuva niistä.Kas tällaisia luontoihmisiä ain kiinnostaa;)
joukosta kun bongaa varsinaisia kultarintoja ei niistä haluais luopua. Korvatkin lepää.
Teemuna kirjoitti:
joukosta kun bongaa varsinaisia kultarintoja ei niistä haluais luopua. Korvatkin lepää.
kuuluu ehdottomasti ihmisen alkuperäisiin tarpeisiin elinvoimaisuuden,ilon ja rauhan takaamiseksi.
- Teemuna
Mennä kukkuen ja kukuntaa kuunnellen. Kuis teillä?
ja kukuttua on tullut välillä aamunsarastukseen,mutta nyt on otettava itseään niskavilloista kiinni ja tehtävä muutama arkinen velvollisuus.
- mayanna
- hikeä pyyhkien; mm. traktorin peräkärryä peruutellen - taimia paikasta toiseen siirrellen, rikkaruohoja muovihuoneissa peraten, ja tänään vielä vanhan Valmetin hytissä hikoillen nostolaitteen käyttöä opetellen. Töissä.
Ja kotona rikkiksiä bongaten (*hehe*), kasvimaata kääntäen, kylväen ja kastellen. Tiskaten, pyykäten, ruokaa laittaen...
Nyt on tää äitee ihan puhki, vie kohta lapset isälleen ja käyp kaupan kautta. *himoitsee kylmää lonkeroa* lentäen tuulispäänä tilanteesta toiseen. Autokauppakin tuli ilman harkintaa pikakiireessä tehtyä kun loma meinaa loppua kesken.
Onpa vaan hienoa kun päivät on pitkiä ja valoisia.- mayanna
kuleksii se viikonloppukin. Eilen pesin n. 25 metriä mattoa ja nyt lähden jatkamaan. Tän päivän tinki on vähän vähempi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266