Olen aikeissa ryhtyä hoito-alalle ja sen vuoksi olen sijaisena vanhainkodissa. Jatkuva käsidesin käyttö on tuonut ongelmia; kämmenpuoli kutiaa ja pistelee, kyse ei ole kuivumisesta. Rasvaan paljon käsiäni. Jos käyttäisin kangaskäsineitä vinyyli-tai mikkihiiri käsineiden kanssa, niin riittääkö hygienia. Ehkä pitäisi kangaskäsineet vaihtaa myös yhtä usein kuin varsinaiset suojakäsineet. Mitä teette, antakaa vinkkejä. Olen vasta pari kuukautta tehnyt näitä hommia ja jo nyt ihoni reagoi.
Käsidesi kutittaa ja pistelee
4
2248
Vastaukset
- Nurse
... tarkoitettuja aineita on monenmerkkisiä ja eri valmistajilta, oletko tutustunut muuhun merkkiin kuin mikä työpaikallasi on käytössä?
- minä80
Eiköhän nyt olisi syytä laittaa terveys edelle. Jos haluat ihmisten kanssa olla tekemisissä, niin miten olisi sosiaaliala?
- pihlajanmarja
Älä lähde hoitoalalle, jos on allergiaoireita käsidesistä. Sitä tarvitaan kuitenkin jatkuvasti. Mutta niitä on erilaisia. Mulla esim. Srerisol ahdistaa henkeä mutta Lv ei . Toisessa LV on vain yhdenlaista alkoholia, mutta Sterisolissa kahta.
- psoriaatikko
Minulla on lievä psori ja työskentelen silti hoitoalalla. :)
Kuten jo sanottu, käsidesit ovat erilaisia. LV:n ja Erisanin desit ovat hellävaraisia eivätkä aiheuta ainakaan minulle oireita. Kannattaa toki silti harkita alaa tarkkaan, sillä suojakäsineiden käyttökin voi aiheuttaa allergisia oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219