,jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen.
Tämä on varmasti erinomainen tapa käyttää lyhyt jäljellä oleva aika ennen jumalattoman maailman loppua.
Tätä tapahtuu vieläkin, eikä tämä ole suositus..
Luukas 18:22-- Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Paljon muutakin tehdään kuin käydään kentällä, vaikka se on arvokkainta työtä mitä voi tehdä, ajattele Jeesusta Jumalan poikaa, eikö hänellä ole paljon enempi lahjoja kuin meillä kenelläkään ihmisellä ja kuitenkin hän vietti suurimman osan ajastaan "kentällä " opettaen ihmisiä..
Muutamia kirkon työntekijöitä ja myös kirkossa kävijöitä ja edelleen tunnen. Oikeastaan enemmän kuin ennen..
Tunnen vain yhden joka lukee Ramattua ja arvostaa raamattua..
Pidän häntä mahdollisena Jeesuksen lampaana aika näyttää..
Muuten onko niin, että Muissa uskonnoissa selitetään jäsentensä väärinteot siten, että ko. henkilö ei ole uskovainen, mutta kun J.T. tekee väärinteon niin hän on J.T. ja sen perusteella kaikki J.T. voidaan leimata.
Minulla ole juurikaan vihollisia..
Tietysti minä rakastan sillä rakaudella jolla Jeesus ihmisiä rakastaa..
Et sinäkään ole tavallaan minun vihollinen, toivon, että näkisimme vielä jossakin, vaikka ensi kesän konventissa?. Ei tarvitse tulla J.T.ksi , mutta voisit tutustua asiaan..
Profetia on Jumalan Raamattuun kirjoitettu ennustus..
Jos sen tulkinassa erehtyy niin se ei ole profetoimista Raamatun mukaan, eikä erehtyjät ole vääriä profeettoja. Väärän profeetan tunnusmerkit ovat omasta päästä keksityt tai jonkin muun hengen kuin Jumalan antamia..
Russel kirjoitti jo 38 vuotta ennen 1914 olevan se vuosi... eli 1876..
Lahjan voi jossaintapauksissa ottaa vastaan, kannattaisi silti ostaa jota parempaa..
En tiedä, ehkä huomionositukset ovat senv erran harvassa, että en halunnut loukata sinua? Yleensähän tapanasi on rakkaudellisesti moitiskella Jehovan tosdistajia ja pönkitä väitteitä luopioteksteillä..
Lahjoja voi ottaa vastaan, se ei ole jonkun päivän viettämistä. Lottokuponki on aikalailla omantunnon kysymys..
Ei pitänyt Jeesuksen mukaan sulkeutua johonkin huoneeseen vaan kulkea ja puhua valtakunnasta ja siinä yhteydessä parantaa ja herättää kuolleita.. Montako kuollutta olette herättäneet?
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mutta myös vastustaja toimii..
Matt. 24:24
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Tuhoutuviin liitettiin voimateot ja pelastuvien kohdalla niistä ei puhuttu mitään..
Ihmeet ja voimateot kuuluivat alku seurakunalle, kun sen aikaiset Jeesuksen seuraajat kuolivat niin myös ihmeet lakkasivat, sen todistaa myös historia.. ja Raamatussa se tuodaan myös esille ja kerrotaan että paholaisen tekoihin lopun aikana kuuluvat myös ihmeteot....
Matt. 25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
2 tessal.2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Olemme kuulleet veljistä
8
666
Vastaukset
itsekseen ja auttaa lähimmäisiään.
Ei siihen tarvita mitään ihmisvetoista järjestöä.
Kirjoitit että sinulla ei ole juurikaan vihollisia. Tarkoitatko tällä mailmallisia ihmisiä? Miten maailmankuvasi voi olla noin mustavalkoinen?- Ari-JT
on Kristuksen johtama taivaallinen hallitus, joka syrjäyttää kaikki ihmishallintokokeilut maapallolta(Ilm5:9,10; Dan2:44)
Hallinnon tuomista siunauksista tuhatvuotisena kautena (Ilm20:6) kertoo sitten monikin raamatunkohta. Esimerkiksi juuri Jesajan 65. luku. Maapallosta tulee alkuperäisen suunnitelman mukainen paratiisi Jumalan valtakunnan hallinnon alaisuudessa.
Luukkaan 17:20 ja 21 ovat vanhan käännöksen myötä sotkeneet pahasti ihmisten käsitystä Jumalan valtakunnasta. Eihän se nyt sentään kai fariseusten sisällä olla! Tuskin sinäkään niin ajattelet?
Täsmällisemmät käännökset tuovat esiin ajatuksen Jumalan valtakunnasta fariseusten keskuudessa. Ja se on varsin hyvin sanottu, kun valtakunnan voideltu kuningas seisoi siinä muutaman metrin päässä. Sen parempaa näyttöä ei fariseuksille annettu.
Harmagedonin päivämäärän ennustaminen on varsin onnetonta puuhaa. Jeesus kun sanoi sen olevan vain hänen Isänsä tiedossa. Jehovan todistajat odottavat tietysti innokkaina maan paratiisiksi muuttavaa Jumalan valtakunnan valtaannousua. Usein menneisyydessä liianakin innokkaasti, mikä kuitenkin on paljon "parempi erehdys" kuin kristikunnan levittämä "hyvä uutinen" siitä, että maapallo tuhoutuu.
Aikani ei riitä kommentoimaan nyt muuuta asiapitoista tekstiäsi. Mikset kysyisi ovellesi saapuneelta todistajalta kaikessa rauhassa? - mieltä...
Ari-JT kirjoitti:
on Kristuksen johtama taivaallinen hallitus, joka syrjäyttää kaikki ihmishallintokokeilut maapallolta(Ilm5:9,10; Dan2:44)
Hallinnon tuomista siunauksista tuhatvuotisena kautena (Ilm20:6) kertoo sitten monikin raamatunkohta. Esimerkiksi juuri Jesajan 65. luku. Maapallosta tulee alkuperäisen suunnitelman mukainen paratiisi Jumalan valtakunnan hallinnon alaisuudessa.
Luukkaan 17:20 ja 21 ovat vanhan käännöksen myötä sotkeneet pahasti ihmisten käsitystä Jumalan valtakunnasta. Eihän se nyt sentään kai fariseusten sisällä olla! Tuskin sinäkään niin ajattelet?
Täsmällisemmät käännökset tuovat esiin ajatuksen Jumalan valtakunnasta fariseusten keskuudessa. Ja se on varsin hyvin sanottu, kun valtakunnan voideltu kuningas seisoi siinä muutaman metrin päässä. Sen parempaa näyttöä ei fariseuksille annettu.
Harmagedonin päivämäärän ennustaminen on varsin onnetonta puuhaa. Jeesus kun sanoi sen olevan vain hänen Isänsä tiedossa. Jehovan todistajat odottavat tietysti innokkaina maan paratiisiksi muuttavaa Jumalan valtakunnan valtaannousua. Usein menneisyydessä liianakin innokkaasti, mikä kuitenkin on paljon "parempi erehdys" kuin kristikunnan levittämä "hyvä uutinen" siitä, että maapallo tuhoutuu.
Aikani ei riitä kommentoimaan nyt muuuta asiapitoista tekstiäsi. Mikset kysyisi ovellesi saapuneelta todistajalta kaikessa rauhassa?Eihän se nyt sentään kai fariseusten sisällä olla! Tuskin sinäkään niin ajattelet?
-Jeesus opetti Jumalan valtakunnan olevan sisäisesti "teissä" eli ihmisissä. Jeesus siis opetti kuinka ihmisen tulee elää ja kuinka hänen pitää käyttäytyä, jotta hän saavuttaisi tietoisen, kokemuksellisen yhteyteen Jumalaan eli taivasten valtakuntaan. Tätä nämä sanat tarkoittavat. JT:t eivät käsitä asian merkitystä syvämmällä tasolla vaan se nähdään vain edustavan fariseuksia, jos ei hyväksytä jotain UM käännöksen käännöstapaa. Kristillisyys korostaa rauhaa joka saa alkunsa mielen ja sydämen maailmasta. Nuo Jeesuksen sanat "Taivaan Valtakunta on sisäisesti teissä", ovat tästä hyvä esimerkki. Taivaan valtakunnan käsitteellä ei siis ole tekemistä maallisten asioiden kuten rikkauden, omaisuuden ym kanssa. Uskonnon tarkoitus ei ole vahvistaa maallisia asioita vaan ihmisten sisäisiä pyrkimyksiä. - Markku_Meilo
Ari-JT kirjoitti:
Aikani ei riitä kommentoimaan nyt muuuta asiapitoista tekstiäsi. Mikset kysyisi ovellesi saapuneelta todistajalta kaikessa rauhassa?>>Harmagedonin päivämäärän ennustaminen on varsin onnetonta puuhaa.
Totta kirjoitat. Vartiotorniseura on kunnostautunut tuossa ennustelussa ja hakannut joka kerran kirveensä kiveen.
>> Jeesus kun sanoi sen olevan vain hänen Isänsä tiedossa.
Vartiotorniseuran mukaan kyseessä oli tunti (hetki) ei kuukausi tai vuosi, jotka voitiin ennustaa.
>>Aikani ei riitä kommentoimaan nyt muuuta asiapitoista tekstiäsi. Mikset kysyisi ovellesi saapuneelta todistajalta kaikessa rauhassa?
Ovelleni tullut jehovantodistaja valehteli minulle, miksi sinä olisit sen rehellisempi? Miksi julkisesti ja kritiikin alla annettu vastaus on jehovantodistajalle näin vaikeata?
Ajankäyttöön viittaaminen ei ole todellinen syy. Todellinen syy on siinä, että Vartiotorniseuran kasvatti on kykenemätön puolustamaan näkemyksiään sellaisessa tilanteessa, jossa on vastassa entinen jehovantodistaja.
Viittasit vuoteen 1914, jota Vartiotorniseura pitää raamatullisena, jos intosi riittää, niin osoita Raamatulla:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
Muussa tapauksessa voit lopettaa vuoden 1914 toistamisen.
- Markku_Meilo
>>Profetia on Jumalan Raamattuun kirjoitettu ennustus..
Jos sen tulkinassa erehtyy niin se ei ole profetoimista Raamatun mukaan, eikä erehtyjät ole vääriä profeettoja. Väärän profeetan tunnusmerkit ovat omasta päästä keksityt tai jonkin muun hengen kuin Jumalan antamia..
Jos Jumalan voidelluksi ja henkeytetyksi profeetaksi itsensä esittävä puhuu Jumalan nimessä omiaan, niin Raamatun mukaan kyseessä on väärä profeetta. Vartiotorniseura esittää edistvansa Jehovan henkeytettyä ja voideltua profeettaa ja siitä voi sitten kukin vetää johtopäätöksen.
>>Russel kirjoitti jo 38 vuotta ennen 1914 olevan se vuosi... eli 1876..
Juu, Russelille lopun aika alkoi 1799 ja Jeesus palasi 1874, jolloin alkoi myös maailmanloppu, jonka piti päättyä vuonna 1914. Vuonna 1876 Russelille vuosi 1914 merkitsi lopullista rauhan aikaa, ei alkavaa sotaa. Mutta kun tuli sota, niin Vartiotorniseura käänsi kelkkaa ja takkia, valjastaen sodan omiin tarkoituksiinsa.
Sinun kannattaisi ottaa selvää Vartiotorniseuran opetushistoriasta, siis ihan Vartiotorniseurankin kehotuksesta:
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16) - Mieti tätä jos uskallat!
“The Watchtower recognizes the truth as belonging to Jehovah, and not to any creature. The Watchtower is not the instrument of any man or set of men. No man’s opinion is expressed in The Watchtower. God feeds his own people, and surely God uses those who love and serve him according to his own will.” (The Watchtower 1931, November 1, p. 327)
Tuossa mm. todetaan, että 'yhdenkään ihmisen mielipide' ei pääsisi pujahtamaan Vartiotornilehtiin, vaan että Jumala ohjaa heitä puhumaan vain Hänen asioitaan. Näin ei kuitenkaan ollut vuosien 1925 tai 1975 esihuuman nostatusaikoina, jolloin Vartiotorniseura nimenomaan puhui IHMISTEN KÄSITYKSIÄ ja OMIA MIELIPITEITÄÄN Jumalan suulla.
Luethan vielä tämän seuraavankin lainauksen asian selventämiseksi?
“Jehovah God is therefore the only Supreme Court of interpretation of His inspired word. To such remnant of faithful servants of Jehovah God Christ Jesus has entrusted all “his goods”, or earthly interests of the Kingdom. This does not signify that the faithful remnant or society of Jehovah’s anointed witnesses are an earthly tribunal of interpretation, delegated to interpret the Scriptures and its prophecies. No; Christ Jesus the King has not entrusted that office to them. THE SUPREME COURT STILL INTERPRETS, thank God; and Christ Jesus, the Court’s official mouthpiece of interpretation, reserves to himself that office as head of Jehovah’s “faithful and wise servant” class. He merely uses the “servant” class to publish the interpretation after the Supreme Court by Christ Jesus reveals it.” (The Watchtower 1943, July 1 p. 202-203)
Siis: onko Vartiotorniseura julistanut olevansa Jumalan henkeytetty ja erehtymätön puhekanava ihmiskunnalle, vai ei?
Mietipä näitä asioita, jos uskallat! - Jefta`
joku valiti että minu kirjoituset ova sekavia mutta kyllä tämä ariJT okyllä huippu maltais ede kirjoitela kun o selvipäin! tuolla edellä kyseli minulta luppaa kirjoytella kännis JEHOVAN KUNNIAKSI tänne .anoin kyllä omast puole lupa muta kannattaisi ajatela lukiota ja enne kaikke JEHOVA .jok punnitese teot hyvin tarkkaa pian tulevasa HARMDGNENNONISSA
- Sam Andreevitsh
>> Tuhoutuviin liitettiin voimateot ja pelastuvien kohdalla niistä ei puhuttu mitään..
Ihmeet ja voimateot kuuluivat alku seurakunalle, kun sen aikaiset Jeesuksen seuraajat kuolivat niin myös ihmeet lakkasivat, sen todistaa myös historia.. ja Raamatussa se tuodaan myös esille ja kerrotaan että paholaisen tekoihin lopun aikana kuuluvat myös ihmeteot....
Jeesus varoitti siitä, että myös väärät profeetat tekevät ihmeitä. Mutta Raamatussa ei todellakaan ole mitään viitettä siitä, että Jumala lopettaisi ihmeiden tekemisen!
Jehovantodistajat on kuollut uskonnollinen järjestö ja sääntökokoelma, jota Jumala ei ole koskaan tunnustanut omaksi seurakunnakseen. Siksi Jumala ei myöskään tee ihmeitään jehovantodistajien keskuudessa. Ja kun Jumala tekee ihmeitään oman kansansa ja seurakuntansa keskuudessa, täytyy jehovantodistajien selittää nämä ihmeet väärien profeettojen tekemäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164