Ongelma on siis näytönohjaimen korkea lämpötila. Idlenä huitelee 65-70 asteessa. Tiedän, että ko. näyttis käy yleensäkin kuumana, mutta tuo lämpötila tuntuu jo menevän liiallisuuksiin. Joskus pelatessakin ilmestyy ruudulle melko ärsyttäviä grafiikkavirheitä. Onkohan näyttis rikki/menossa rikki?
8800GTS G92 lämmöt
7
740
Vastaukset
Lämmöissä idlenä ei mitään ihmeellistä.Sama kortti ja ne idlelämmöt on lähellä 70C jos tuuletin vakiona 36%.Rivatunerilla saa melko helposti mieleiset tuuletinsäädöt ja rasituslämmöt putoamaan aika rajustikin.Rasituslämmöt menee tuuletin vakiona yli 80C aika reippastikin.
Ei nuo grafiikkavirheet ainakaan mitään hyvää tiedä.Sen ikäinen kortti kuitenkin että takuusta luulisi uuden saavan.- geeteeäs
Joo, eli tuo korttihan nyt ollut sen puolivuotta, eli vielä on takuuta se 1,5 vuotta jäljellä. Noita grafiikkavirheitä on tullut lähinnä Crysiksessä ja Oblivionissa. Voisin kokeilla vaikka puhdistaa jäähyn josko se auttaisi. Saako sitä putsattua ottamatta jäähyä irti, vai pitääkö alkaa irrottelemaan?
- fsdjfisd
geeteeäs kirjoitti:
Joo, eli tuo korttihan nyt ollut sen puolivuotta, eli vielä on takuuta se 1,5 vuotta jäljellä. Noita grafiikkavirheitä on tullut lähinnä Crysiksessä ja Oblivionissa. Voisin kokeilla vaikka puhdistaa jäähyn josko se auttaisi. Saako sitä putsattua ottamatta jäähyä irti, vai pitääkö alkaa irrottelemaan?
Rivatuner ohjelmalla sitä perkeleen tuulettimen nopeutta sinne 55% jos ei virheet lopu niin kortti on paskana.
- hnvttisii
Mulla ei kyllä gigabyten 8800gts 512 käy idlenä ku 45 asteen lämmöillä tuulettimen kierrosnopeuteen koskematta. kokeilin vielä missä kulkee raja että tuuletin alkaa meluamaan.. laitoin rivatunerilla tuulettimen 45% ja idlet 42 astetta. en muista mitä rasituksessa olivat. hämärä muistikuva olisi että 50-60 välillä olivat. Onko sitte kotelon ansiota (antec nine hundred)?
- geeteeäs
hnvttisii kirjoitti:
Mulla ei kyllä gigabyten 8800gts 512 käy idlenä ku 45 asteen lämmöillä tuulettimen kierrosnopeuteen koskematta. kokeilin vielä missä kulkee raja että tuuletin alkaa meluamaan.. laitoin rivatunerilla tuulettimen 45% ja idlet 42 astetta. en muista mitä rasituksessa olivat. hämärä muistikuva olisi että 50-60 välillä olivat. Onko sitte kotelon ansiota (antec nine hundred)?
Voiko olla että on noin pienet lämmöt? Itse pääsen noihin lukemiin huudattamalla näytönohjaimen jäähyä ja kahta kotelotuuletinta täysillä tehoilla.
- hnvttisii
geeteeäs kirjoitti:
Voiko olla että on noin pienet lämmöt? Itse pääsen noihin lukemiin huudattamalla näytönohjaimen jäähyä ja kahta kotelotuuletinta täysillä tehoilla.
tulin justiin supreme commanderia pelaamasta ja nyt sitte katoin justiin lämmöt niin ne oli 55 astetta juuri rasitettuna. kaikki asetukset täysillä oli ja resoluutio 1680x 1050. näyttiksen tuuletin on 45%. täytyy ottaa huomioon että tässä nine hundredissa mulla on vielä tossa kyljessä 12cm tuuleti puhaltamassa näytönohjauimelle, etupaneelissa kaksi, takana yksi ja katossa vielä 200mm tuuletin. prossua jäähdyttää zalmanin CNPS9700 NT. joten viileää ilmaa se näytönohjaimen tuuletin coolerinsa läpi puhaltaa. yllätyin kyllä itsekkin lukiessani että joillakin ovat idletkin noin korkealla :O ottaisin vaikka screenshotin ku olis joku paikka mihin laittaa todisteeksi.
- vielä laittaa..
geeteeäs kirjoitti:
galleriassa on koneesta kuvaa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Sam````&image_id=83518883
tässä kuvassa eivät vaan näy kotelon kaksi etupaneelin puhallinta, niiden siniset valot himmeänä vähän näkyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875