Kokemuksia silppureista?

rouvaÖ

Onko kenelläkään kokemuksia oksasilppureista? Niitähän on käsittääkseni kahta eri laatua: silppuavia ja murskaavia. Tarkoitus olisi tehdä oksista mursketta, niin että sitä voisi käyttää kompostorissa. Mietityttää lähinnä, kun on orapihlaja-aita, niin voiko sen oksat silputa tai siis onnistuuko se? Eli hankkiako vai eikö hankkia, kas siinä pulma :)

3

1799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töyhtötiainen

Minulla on sähkökäyttöinen oksasilppuri, vanha jo ja leikkaavaa mallia, mutta ihan mukavasti se pilkkoo tollaset max 2 cm halkasijaltaan olevat oksat. Herkästi kyllä myöskin menee tukkoon, jos liikaa syöttää tai oksat on kovin vänkkyröitä. Hidasta puuhaa silppuaminen sillä on, ja ääntä lähtee, mutta tuotos sopii hyvin just kompostiin ja huussin kuivikkeeks. Silppureita voi myös vuokrata, joten sillä konstilla voit testailla mikä malli sopii sinun käyttöösi parhaiten.

• -Hannah-

Ostimme tehokkaan murskaavan silppurin ja on kyllä ihana laite! Tekisi mieli leikata pensaita alas jotta olisi jotain silputtavaa :-) Laitan silppua parhaillaan marjapensaiden alle ja ruokakompostiin on tarkoitus laittaa, kunhan saadaan sellainen käyttöön. Mutta orapihlajan piikkejä se ei kyllä murskaa.

• klöklklj
        -Hannah- kirjoitti:

Ostimme tehokkaan murskaavan silppurin ja on kyllä ihana laite! Tekisi mieli leikata pensaita alas jotta olisi jotain silputtavaa :-) Laitan silppua parhaillaan marjapensaiden alle ja ruokakompostiin on tarkoitus laittaa, kunhan saadaan sellainen käyttöön. Mutta orapihlajan piikkejä se ei kyllä murskaa.

Itse ostin keväällä Greengarden merkkisen murskaavan mallin Motonetistä. Maksoi jotain 129e ja ihan näppärästi jauhaa. Olen kuullut että orapihlajan piikit ei oikein mene silppureista (ei omaa kokemusta). Mutta en kyllä mitään isoa määrää viitsisi alkaa silppuamaan, pienessäkin oksakasassa menee aikaa aika lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe