levysoitinta ostamassa...

Venom

Eli kuten otsikostakin käy ilmi, olisi suunnitelmissa hankkia levysoitin.
Vaihtoehtoina olen lähinnä miettinyt PRO-JECT Debut III:sta ja DUAL Cs 415-2:sta.
Kenelläkään kokemuksia noista? Googlettamalla löytyi kyllä juttua Pro-jectista, mutta tuosta Dualista ei sitten juurikaan mitään....
Tuossa Projectissa vähän epäillyttää tuo manuaalisuus, haluaisin kuitenkin mahdollisimman helppokäyttöisen soittimen :P

Ja molemmathan vaativat RIAA-korjaimen? Millaisia suosittelisitte?

Kaikki informaatio tervetullutta! Kiitokset jo etukäteen : )

6

2807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jormas.

kun lähestymistapa on aivan päinvastainen.

jos riaa korjaimen tarvitset ja soittimen pitää olla huokea niin mieti vaihtoehtona denon DP-300F mallia, siinä on riaa sisäänrakennettuna ja on muutenkin ihan jees perussoitin, hinta jotain 350,-

• fundamentalist
      • fundamentalist

unohtakaa äskeinen vastaukseni.
        Jotenkin mielsin että kysyttiin levysoitinta
        USB-liitännällä, vaikkei taidettukaan.

• Vinyylimies
        fundamentalist kirjoitti:

unohtakaa äskeinen vastaukseni.
        Jotenkin mielsin että kysyttiin levysoitinta
        USB-liitännällä, vaikkei taidettukaan.

saa myös käytettyinä. Noista uusista panostaisin Dualiin jolla on pitkät perinteet ja runsaasti hyviä testituloksia tukenaan. Aikanaan Salora 6000:n paras osa oli Dualin levysoitin.
        Denonin LP-soittimen RIAA:lla voit unohtaa. Mieluummin kannattaa panostaa vaikkapa Marantzin edulliseen LP-soittimeen. Ylipäänsäkin Analogisissa laitteissa mekaaninen rakenne on A ja O. Myös hihnaveto auttaa rakentamaan akustisesti suoravetoisia fiksumpia soittimia. Suoravetoisista kannattaa panostaa Technics SL1210 (1200) malleihin jos rahaa on.

• TimppaTo
        Vinyylimies kirjoitti:

saa myös käytettyinä. Noista uusista panostaisin Dualiin jolla on pitkät perinteet ja runsaasti hyviä testituloksia tukenaan. Aikanaan Salora 6000:n paras osa oli Dualin levysoitin.
        Denonin LP-soittimen RIAA:lla voit unohtaa. Mieluummin kannattaa panostaa vaikkapa Marantzin edulliseen LP-soittimeen. Ylipäänsäkin Analogisissa laitteissa mekaaninen rakenne on A ja O. Myös hihnaveto auttaa rakentamaan akustisesti suoravetoisia fiksumpia soittimia. Suoravetoisista kannattaa panostaa Technics SL1210 (1200) malleihin jos rahaa on.

Itsekin hankkimassa levysoitinta. Olen katsastanut oheisia malleja, kertokaas asiantuntijat kommentteja oheisista malleista (tai muistakin). Itse en ole vinyylisoittimien asiantuntija joten olen kiitollinen kaikista asiallisista kommenteista ja neuvoista.

• jormas.
        Vinyylimies kirjoitti:

perustelut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe