Sivulle haetaan tekstisisältö seuraavasti.
(Linkit ovat muotoa Etusivu)
1) Onko tämä koodi riittävän tietoturvallinen vai pitäisikö koodiin lisätä vielä jotakin, esim. jonkinlainen syötteen tarkistus (jos jos pitää mitenköhän se tehdään...)?
2) Nyt tekstisisältö alkaa jostain syystä vasta sivun puolestavälistä. Miten tekstisisällön saa alkamaan sivun ylälaidasta kuten normaalisti??? Olen laittanut css-tyyliin "tekstisisalto" margin ja padding -arvoiksi 0px, mutta ei auttanut.
GET tietoturvallinen? + Miten teksti ylälaitaan?
8
620
Vastaukset
- wertys
tietoturvan suhteen ja koodaus ok?
- Toni
Itse käytän normaalisti POST -taulukkoa, koska silloin tieto ei kulje osoiterivissä, jolloin ulkopuoliset ei pysty sitä suoraan saamaan... Mutta jos kysymys on vain jostain etsi -koodista niin mielestäni GET käy siihen oikein hyvin. Muusta en osaa oikein sanoa, kun en esim. tiedä mitä tuo file_exist oikein tekee.
- wertys
Toni kirjoitti:
Itse käytän normaalisti POST -taulukkoa, koska silloin tieto ei kulje osoiterivissä, jolloin ulkopuoliset ei pysty sitä suoraan saamaan... Mutta jos kysymys on vain jostain etsi -koodista niin mielestäni GET käy siihen oikein hyvin. Muusta en osaa oikein sanoa, kun en esim. tiedä mitä tuo file_exist oikein tekee.
- wertys
wertys kirjoitti:
Kun kirjoitin osoitekenttään
www.omadomain.com/index.php?sivu=sivunimi
niin haettu sivu tuli esille, vaikka sivua ei ole arrayn luettelossa! - wertys
wertys kirjoitti:
Kun kirjoitin osoitekenttään
www.omadomain.com/index.php?sivu=sivunimi
niin haettu sivu tuli esille, vaikka sivua ei ole arrayn luettelossa!tietoturva?
- jormaliini
wertys kirjoitti:
tietoturva?
$sivu = isset($_GET['sivu']) ? $_GET['sivu'] : '';
- wertys
Onko ainoa mahdollisuus laittaa tekstin alapuolelle?:
jotta lyhyt teksti alkaa sivupohjan ylhäältä eikä ala vasta alempaa.- Jos ymmärsin
oikein, niin haluut tekstin sivun ylälaitaan:
#tyyli {
vertical-align: text-top;
}
???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239