avoliiton päätyttyä

maksumieheksi?

olen asunut mieheni kanssa avoliitossa 8 vuotta ja hän on käytännössä elättänyt minua ja maksanut kaikki menomme.
joskus aikaisemmin eron ollessa ajankohtainen hänen vanhempansa sanoivat että joudun maksamaan hänelle takaisin kaiken mitä hän on minuun sijoittanut.
ja että asiasta on laki.
pitääkö tämä paikkansa? miten se lasketaan?

7

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkaansa

eli et joudu maksamaan takaisin. Lakia sellaisesta ei ole. Avioliitossa molemmat osapuolet mahdollisuuksiensa mukaan osallistuvat perheen elatukseen, jos toisella ei ole tuloja, toinen maksaa hänenkin elatuksensa. Näin on myös omalla kohdalani ja selvitin asian lakimieheltä muutama vuosi sitten. Ellei ole avioehtoa, erotilanteessa omaisuus on puoliksi olipa ne kenen hyvänsä hankkimia ja rahoittamia.

• Paikkaansa

Suomen laki ei edes tunne avoeroa. Kun avoliitossa tulee ero, niin molemmat pitävät nimissään olevan omaisuuden ja velat.
      Eli sitä ei voi mitenkään laskea, koska mitään velvollisuutta maksaa toiselle osapuolelle ei ole.
      Tuosta asiasta ei kannata edes oikeuteen lähteä riitelemään, koska lopputulos on se, että kumpikaan ei maksa toiselle mitään.

• en tiedä mistä

hänen perheensä on asiaa tiedustellut..mutta näin he minulle ilmoittivat.
        suuri kiitos kuitenkin avustasi.

• Suomessa

Jos seksin ostaminen olisi laitonta, joutuisit maksamaan joka sentin takaisin.

Kiitä onneasi, ettei näin ole!

• älä usko appivanhempiasi

Jos olette joka menosta (maksusta) tehneet velkakirjan, niin sitten näin on. Muuten miehelläsi ja hänen vanhemmillaan on lieviä vaikeuksia näyttää velkasuhde toteen. :)

Mitään lakia tuosta ei ole, ainakaan miehesi hyväksi. Ole huoleti! Mutta eikö olisi elämä helpompaa, jos sen eläisi niin, että tulisi omillansa toimeen??

• vaimoni elää hyvin

Pöh. Vaimoni lopetti rahapalkkaisen työnteon avioiduttuamme yli 20 vuotta sitten. Ilmoittaa tekevänsä vain kotityötä.

Ei ole kuulema päivääkään katunut. On kuulema hyvät edut: luottokortit ja edustustilit.

Vielä kun keksisi, miten itse pääsisin vastaaviin hommiin ...

• hienoa
        vaimoni elää hyvin kirjoitti:

Pöh. Vaimoni lopetti rahapalkkaisen työnteon avioiduttuamme yli 20 vuotta sitten. Ilmoittaa tekevänsä vain kotityötä.

Ei ole kuulema päivääkään katunut. On kuulema hyvät edut: luottokortit ja edustustilit.

Vielä kun keksisi, miten itse pääsisin vastaaviin hommiin ...

ihana viesti :)
        hyvää juhannusta teille molemmille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3166
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3013
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1802
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1701
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1326
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe