http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Syöpätutkijat Kännykän vaaroista ei voida enää vaieta/1135237269053
Kansainvälisen syötutkijoiden ryhmän mukaan olemme samassa tilanteessa kuin tupakan ja asbestin kanssa 50 vuotta sitten. Kännyköiden vaaroille ei voida enää ummistaa silmiä. Säteilyllä on vaikutusta erityisesti lasten ja nuorten aivoihin.
Kännyköiden vaarallisuus taas puhuttaa
54
20568
Vastaukset
- Outoa, vai mitä?
Bullshittiä ja hätävarjelun rankkaa liioittelua. Ei ole mitään näyttöä siitä, että kännykät olisivat lisänneet syöpiä, sen sijaan päinvastaista näyttöä - eli että EIVÄT ole lisänneet, on. Esim. tuossa Hyysärin jutun alapuolella linkki saksalaistutkimukseen.
- Korohoroo
No sanottiinpa sitä aikonaan tupakastakin, että ei ole mitään näyttöä ja mitä se viaton savuke nyt vois aiheuttaa..
Kyllä mä uskon, että tuossa jutussa on perää. - viisas..
Ei tupakka ja asbestikaan mitään syöpää aiheuttaneet
- ...
Kännyköitä ei ole ollut kovin yleisessä käytössä kuin noin 20 vuotta. Vasta 10 vuotta sitten ne ovat valloittaneet koko maailman. Lapsillekaan ei ole kännyköitä osteltu kuin korkeintaan sen 10 vuotta.
Eli 15-20 vuoden päästä nähdään tilastollisesti josko lapsena kännykkää aktiivisesti käyttäneet ovat saaneet normaalia enemmän aivokasvaimia, migreeniä, syöpää, tms.
Itse uskon että kohtuus kaikessa. Yleensä minkä tahansa ärsykkeen suuri, tai vastavuoroisesti pieni mutta pitkäaikainen, tulos on jonkinlainen vaikutust elävään kudokseen. Aurinkoon katsoessa näkönsä menettää hetkessä mutta kypsyy se liha grillissä hiljaisellakin tulella. - ...
Korohoroo kirjoitti:
No sanottiinpa sitä aikonaan tupakastakin, että ei ole mitään näyttöä ja mitä se viaton savuke nyt vois aiheuttaa..
Kyllä mä uskon, että tuossa jutussa on perää.onhan noista säteilyistä puhuttu jo siitä lähtien kun kännykät tuli..
...ja sitten ne antennit poistettiin juuri siksi että säteily vähenisi, ei koskaan ilmoitettu että se katoaa kokonaan.. - rungon sisällä
... kirjoitti:
onhan noista säteilyistä puhuttu jo siitä lähtien kun kännykät tuli..
...ja sitten ne antennit poistettiin juuri siksi että säteily vähenisi, ei koskaan ilmoitettu että se katoaa kokonaan.....
- tupakka.
viisas.. kirjoitti:
Ei tupakka ja asbestikaan mitään syöpää aiheuttaneet
olivat tutkimusten mukaan haitattomia.
Ei haittaa vaikka vuosikaudet tutkittiin ja oikeudenkäyntejäkin käytiin.
Jostain kummallisesta syystä nyttemmin asbesti, jopa tupakkakin ovat todettu terveydelle vahingollisiksi jopa vaarallisiksikin aineiksi.
Vielä on amalgaami, ja nyt tämä uusin ongelma, kännykkäsäteily, kiistelyn kohteina.
- vät persiilleen.
Johtuen saksalaisfirmojen hillittömistä korruptiokupruista ja sähläyksistä.
Nokia vei saksasta bochumin tehtaan ja muutenkin valtaa alaa kännykkämarkkinoilla isoin harppauksin.
TOTTAKAI nyt saksalaistutkijat alkoivat syytää julkisuuteen "tutkimuksiaan" kännyköiden valtavasta vaarallisuudesta.
Onhan se toki ymmärrettävää, mutta on oivallettava missä piilee näiden tutkimusten sylttytehdas. Iso rahanippu tutkijoiden taskuissa laulaa omalla sävelellään.- itse myyvät
säteilyvapaata terveys kännykkää?
- Hopsufani92
en nyt ihan usko että kännykkä aiheutaa mitään sairauksia. mutsi sano että siitä asiast puhutiin jo kun hän oli ylä asteella eikä kukaan ole viellä kuolut känynkän takia. otta iisisti ja elkää päivä kerralaan.
- kristian_82
Hopsufani92 kirjoitti:
en nyt ihan usko että kännykkä aiheutaa mitään sairauksia. mutsi sano että siitä asiast puhutiin jo kun hän oli ylä asteella eikä kukaan ole viellä kuolut känynkän takia. otta iisisti ja elkää päivä kerralaan.
Jos ajattelee et lentokoneetkin aiheuttavat, magneetikuvaus ja normaali röntgenkuvaus:kin aiheuttaa säteilyä. Mutta ennenkuin ne aiheuttaa niin sitä säteilyä joutuu saamaan paljon.
Mitä virkaa tuollaisilla tutkimuksilla on? Ne sanovat vain, että pakko olla vaarallisia vaikutuksia vaikka niitä ei ole todettu. Kun Eu tai valtio rahoittaa tutkimuksen, niin melkein poikkeuksetta tuntuu löytyvän ongelmia, että saadaan lisää rahaa ja aikaa tutkia. Ja kun yritykset rahoittaa niin niitä ei löydy.
Eiköhän kohta tule tutkimus jonka mukaan kännykät parantaa syvän.- Sen kokenut
Kirjoitan omani ja työkaverin kokemuksia!
Edellisessä työpaikassa olimme jatkuvasti kännykkä korvalla. Työpäivinä 5-7 tuntia. Sitä oli meillä n. 10v! Huomasi kuinka muisti meni huonoksi. Lomalla ollesani 4 vk se parani ja tuntui kun se normalisoitui. Taas kun aloitimme työt niin sama tunne oli jo parin kk jälkeen. Nyt molemmat olemme muissa töisä ja emme kärsi sellaisista muistiongelmista kun silloin. Olemme molemmat miettineet sitä asiaa ja olemme sitä mieltä että puhelimen käyttö aiheutti sen silloin. Toivomme avointa keskustelua ja kokemuksia paljon puhuvilta ihmisiltä! - puhuva
Sen kokenut kirjoitti:
Edellisessä työpaikassa olimme jatkuvasti kännykkä korvalla. Työpäivinä 5-7 tuntia. Sitä oli meillä n. 10v! Huomasi kuinka muisti meni huonoksi. Lomalla ollesani 4 vk se parani ja tuntui kun se normalisoitui. Taas kun aloitimme työt niin sama tunne oli jo parin kk jälkeen. Nyt molemmat olemme muissa töisä ja emme kärsi sellaisista muistiongelmista kun silloin. Olemme molemmat miettineet sitä asiaa ja olemme sitä mieltä että puhelimen käyttö aiheutti sen silloin. Toivomme avointa keskustelua ja kokemuksia paljon puhuvilta ihmisiltä!vajaa 10 vuotta sitten omistin puhelimen johon ei voinut paljon puhua. Siinä oli kai joku "valmisturvirhe" Puhuessa tai ilman itse puhuen, kunhan linja vain oli auki korvaa alkoi kutiamaan niin kamalasti että puhelut olivat tosi pikaisia, ja ei auttanut vaikka vaihtoi puhelimen toiseen korvaan. Häikkä loppui kuin seinään kun vaihdoin sen nokialaisen toiseen nokialaiseen.
ja nyt puhutaa häiriöttä. - ari
Sen kokenut kirjoitti:
Edellisessä työpaikassa olimme jatkuvasti kännykkä korvalla. Työpäivinä 5-7 tuntia. Sitä oli meillä n. 10v! Huomasi kuinka muisti meni huonoksi. Lomalla ollesani 4 vk se parani ja tuntui kun se normalisoitui. Taas kun aloitimme työt niin sama tunne oli jo parin kk jälkeen. Nyt molemmat olemme muissa töisä ja emme kärsi sellaisista muistiongelmista kun silloin. Olemme molemmat miettineet sitä asiaa ja olemme sitä mieltä että puhelimen käyttö aiheutti sen silloin. Toivomme avointa keskustelua ja kokemuksia paljon puhuvilta ihmisiltä!mulla on ihan samat oireet!
En tosin puhu työkseni kännyyn lainkaan. Uskon että minun tapauksessa oireet johtuvat suuresta infotulvasta jota työkseni joutuu käsittelemään.
Oletko ihan varma että muistin menetys johtui kännykästä?
- ei syöpälääkäri
Mutta ajatelkaas jos lapsi nielaisee kännykän ja tukehtuu! Siihen kuolee ihan varmasti ;-))
- vaan myöhemmin
Eihän asbestiinkaan kukaan kuollut silloin heti, vaan vasta vuosikymmeniä myöhemmin on tullut syöpää näille, jotka asbestin kanssa esim. töiden takia ovat olleet paljon tekemisissä.
- ALICE
vaan myöhemmin kirjoitti:
Eihän asbestiinkaan kukaan kuollut silloin heti, vaan vasta vuosikymmeniä myöhemmin on tullut syöpää näille, jotka asbestin kanssa esim. töiden takia ovat olleet paljon tekemisissä.
VAKAVASTI KYLLÄ KANNATTAA OTTAA,ELI EI PIENILLE LAPSILLE KÄNNYÄ KOURAAN HUVIN VUOKSI.
AIKA SITTEN NÄYTTÄÄ MITEN PALJON SIITÄ HAITTAA ON. - 50v kuluttua
vaan myöhemmin kirjoitti:
Asbestisyöpää esiintyy juuri näinä vuosina miehillä, jotka työskentelivät asbestipölyolosuhteissa 30-40 vuotta sitten.
Nyt niitä miehiä kaatuu asbestin aiheuttamaan keuhkosyöpään, asiasta vaan ei ole mitään mölyä nostettu. Mutta jonkinlaista tutkimusta aiheesta on menossa.
- Mutta miten on?
Jos sadoista miljoonista käyttäjistä jokunen sairastuu tavalla tai toisella kännykän aiheuttamasta syystä - niin montakohan ihmishenkeä on säästynyt tai moniko onnettomuus on jäänyt tapahtumatta tai aiheuttanut vain pieniä seurauksia KÄNNYKÄN ANSIOSTA????!!!!!
- ihmetellen
Tietokoneet säteilevät paljon enemmän kuin kännykät. Näytöt säteileväty ähkömageettista säteilyä.
Sähkömagneettisen säteilyn on todettu aiheuttavan muutoksia solujen proteiinien ilmentymisessä ja sijoittumisessa. Samoin on raportoitu viitteitä verenkierron ja aivonesteen välisen kalvon toiminnassa (permeabiliteet) - 3 G=syöpäverkko
WLAN-verkkojen turvallisuutta on pohdittu kerta toisensa jälkeen julkisuudessa. Lähinnä on kiinnitetty huomiota WLAN-verkkojen tietoturvaan ja radioverkon aiheuttamiin mahdollisiin terveysvaikutuksiin.
Viimeisimmässä itävaltalaistutkimuksessa lääkäri Gerd Oberfeld havaitsi yhteyden tukiasemasäteilyn voimakkuuden ja syöpäriskin välillä. Syöpäriski oli suurimmillaan - jopa 8,5-kertainen - tukiaseman välittömässä läheisyydessä.
Matkapuhelimentukiasemia onkin poistettu mm. koulujen läheisyydestä Ranskassa ja Englannissa. Israelissa asuintaloihin ei enää saa asentaa tukiasemia. Euroopassa käydään vilkasta keskustelua sähkömagneettisen säteilyn terveysvaikutuksista yleensäkin, etenkin Euroopan ympäristöviraston varoittavan lausunnon jälkeen. - VÄLTTÄÄ
Kännykkä lapselle vain hätätapauksessa
Puhu kännykällä mahdollisimman vähän. Suosi tekstiviestejä ja lankapuhelinta. Kiinnitä huomiota kännykkämallin säteilyarvoon.
Pidä matkapuhelinta vähintään metrin päässä vartalostasi. Käytä puhuessasi kaiutinta tai kuulokenappeja.
Älä anna alle 12-vuotiaalle kännykkää kuin hätätapauksessa.
Vältä kännykän käyttöä paikoissa, joissa on heikko kenttä.
Älä jätä avointa kännykkää viereesi, kun menet nukkumaan.- myytäviin
kännyköihin ja kännyköille jokin ostoikäraja, vaikka 16.v
- Rav
Itse olen huomannut, että nukun tosi huonosti jos kännykkä on jäänyt yöpöydälle virtapäällä, esim. jos odotan jotain puhelua illalla ja nukahdan.
En suosittele kellekkään ympärivuorokautista kännykän kanssa oleskelua.
Joskus tulee myös mieleen ovatko ihan kehossa kiinni olevat kännykkäkotelot järkeviä? - mieltä...
Rav kirjoitti:
Itse olen huomannut, että nukun tosi huonosti jos kännykkä on jäänyt yöpöydälle virtapäällä, esim. jos odotan jotain puhelua illalla ja nukahdan.
En suosittele kellekkään ympärivuorokautista kännykän kanssa oleskelua.
Joskus tulee myös mieleen ovatko ihan kehossa kiinni olevat kännykkäkotelot järkeviä?kanssasi. Itse pidän aina kännykän kiinni yöllä. Ja nuo lähellä vartaloa pidettävät kotelot ovat ihan älyttömiä mielestäni. Itse en kanna kännykkääni esim kaulanauhassa, vaan laukussa mahdollisimman kaukana kehosta.
- Rav
mieltä... kirjoitti:
kanssasi. Itse pidän aina kännykän kiinni yöllä. Ja nuo lähellä vartaloa pidettävät kotelot ovat ihan älyttömiä mielestäni. Itse en kanna kännykkääni esim kaulanauhassa, vaan laukussa mahdollisimman kaukana kehosta.
se on aina jossain ihmepaikassa, josta en edes kuule ääntä :). Sitten huomaan, että kappas! äiskä on soitellut!
Ei mut, tosissaan, otetaan uutinen tosissaan jne...
- moppi1000
Paljonko on mastojen antama säteily jos verrataan yhteen kännykkään? Esim. jos asutaan muutaman kymmenen metrin päässä. Tutkivatko operaattorit koskaan antennien tai peilien toimintaa jos maston alla talo?
- kymmeniä vuosia
Television varhaisvuosina olohuoneesswa on ollut varsinainen magneettisen säteilyn myrsky. Suomeen televisio tuli onneksi niin myöhään että televisioiden säteilytasot olivat aika pieniä - ehkä vain noin miljoonakertaisia kännyköihin verrattuna.
Onko Amerikassa tehty mitään tutkimuksia rajulle television aiheuttamalle säteilylle altumisen haitoista. Jos säteily on yleensä vaarallista niin luulisi ainakin Amerikassa olevan selvää näyttöä säteilyn vaarallisuudesta tai vaarattomuudesta. Testattiinhan amerikkalaisissa olohuoneissa ihmisten säteilyn kestoa yli kaksikymmentä vuotta, enne kuin testaus alkoi Euroopassa täydellä voimalla.
Periaatteessa kännykän säteilymäärä on häviävän pieni verrattuna säteilyn kokonaismäärään. Mutta kun se kännykkä on "iholla" - siinä sen suurin ongelma.- kuin tupakka
havaittiin epäterveelliseksi. Useat oikeudenkäynnit on käyty ja vieläkin käydään, ja miljardit dollarit vaihtavat omistajaa. Taitaa käydä samoin kännyköille, kunhan ensimmäiset luotettavat syöpäsairaudet osoitetaan kännykän aiheuttamiksi ?
- -marsku-
kuin tupakka kirjoitti:
havaittiin epäterveelliseksi. Useat oikeudenkäynnit on käyty ja vieläkin käydään, ja miljardit dollarit vaihtavat omistajaa. Taitaa käydä samoin kännyköille, kunhan ensimmäiset luotettavat syöpäsairaudet osoitetaan kännykän aiheuttamiksi ?
Tähän ei voi todeta muuta kuin, että se on sitten sen ajan murhe jos syöpää kännykän säteilystä tulee. Syöpää kun nyt tuntuu kaikesta muustakin mahdollisesta tulevan.Mieluummin kiinnittäisin huomiota epäterveellisiin elämäntapoihin kuten roskaruoan syöntiin ja alkoholin liiallisen käyttöön.
- käyttävä
Minä uskallan väittää, että kännykkäpuhelun jälkeen on päässä omituinen tunne - ainakin itsellä - ja on muutkin sen tunnustaneet.
Eikös sillä ole kanssa merkitystä millaista säteily on - kännykässä mikroaaltoja - vai mitä?
Ei verkkovirrankaan 220V tapa vaan vaihtojännite
ja luin vielä jostain, että juuri tuo 60Hz on kaikkein vaarallisin...En ole asiantuntija mutta
onko muutkaan?! Korvakuulokkeilla varmaan voi välttää sen mikroaaltoannoksen.
- suomenhaltsu
Jos otettaisi käyttöön "kännykkävero" niin soittelu muuttuisi terveelliseksi,vero olisi sitä korkeampi mitä vanhempi kännykkä on,näin suosittaisiin vaihtamaan kännykkää väh.puolenvuoden välein niin kauppa käy ja köyhät puhus vähempi kännykkään ja joutus tekeen kolmea duunia että eläis,näin Suomi ja koko maailma pelastuu.Terv.J.Katalainen
- ei hyvää seuraa...
Voimalinjat, maasäteily, radioaktiivinen säteily, mikroaallot, hiukkas-säteily ja nyt tämä kännykkä-säteily...hmm, kaikki nämä yhdessä tekevät hallaa, mutta en jaksa uskoa ainakaan kaikkien kännykän käyttäjien olevan vaarassa...suurin osa tekstailee, meilailee, käyttää hands free-toimintoa...korjatkaa jos olen väärässä! Lapset ovat tietysti enemmän vaaravyöhykkeellä, joten se kyllä huolettaa! ps. Lisäksi kävi mietityttämään tuo langaton netti!
- .......
pelkään ;
- herätkää jo!
Kaikella, aivan kaikella mitä ihminen tekee on omat vaaransa ja riskinsä. Jos kuunnellaan kaikkea mikä kielletään emme saisi syödä mitään esim. raskauden aikana.. ! Herätkää jo ja miettikää itse mikä on maalaisjärjellä ajateltuna vaarallista.
>>Ja oheisessa liitteessä sanotaan, että säteilyä tulee (tottakai!) mutta se ei ole lainkaan varmaa onko se vaarallista. - heppo
saiskohan nokialta korvauksia jos nyt sais syövän ainakin jenkeis sais.
- oun nou
Siis on pelottava ajatella että kännyköistä tulis joitain sairauksia ..... D:
- sofisti65
Taas huuhaa tutkimus, jonka motiivina:
-huomatkaa- olen olemassa. Olen keksinyt jotain uutta.
Käyttövoima:
-"Kansainväliset tutkijat ovat todenneet" = Pari kaveria ovat miettineet oluttuopin ääressä että... Ei-kansainväliset tutkijat olisi sitten varmaan marsista.
= Minulla on ihan oma hypoteesi johon haluaisin lisää rahoitusta. Kun on löytynyt joku "kansainvälinen" puite, voi saada EUlta kupattua helposti huuhaa-rahaa. EU-kuppaus on teollisuuden haara.
-Tieteellisesti on todettu että = siis ihan mitä vaan ja mitä sumeampaa niin uppoaa kansan tajuntaan kuin kuuma veitsi voihin. Varsinkin ilmiö joka on ristiriitainen ja vaikea todistaa puolesta ja vastaan. ( vrt. ilmastotutkimus ja tuhannet virkamiehet ylläpitämässä ilmastoa Balilla ja muissa lomaparatiiseissa.)
- Minua väsyttää - se johtuu varmaan kännykästä. Ei se ollutkaan vesisuoni tai Feng Shui juttu eikä viime viikon siitepölyallergiaa...
Vähän tosiasioita kanssa hypeen:
-Jos GSM lähettää 10 mW ja siitä 10 % jää päähän se on 1 mW. Ja jokin suositus oli 1W/kg. Eli jos lapsi painaa 1 gramman niin on vaara. Epäilijöitä varten 10 kertaistetaan tuo teho ja päästää 10 gramman lapseen. Toisaalta 10 g lapsi olisi niin pieni, että hänen sieppaamansa avaruuskulma tuosta säteilystä pienenisi ja tehotkin vähenisi.
Hypoteesi 2: Kaasujen, liiman, ja lääkkeiden ja kolajuomien sekä auringon smg-kentässä eli valossa oleminen ja käyttö ja haistelu on vaarallisempaa lapselle. Auringon UV-säteily on tuhatkertaisesti "energisempää" kuin GSM-signaali.
-ionisoiva säteily on soluille vaarallista. Smg-säteily ei ole sellaista tässä tapauksessa. Ionisoivaa säteilyä tulee lähinnä avaruudesta ja maaperästä taustasäteilynä.
-EU-direktiiviehdotus: Taustasätely ja auringon UV pitäisi kieltää, koska se aiheuttaa solumutaatioita, syöpää ja tappaa. Tästä säteilystä ovat kansainväliset tutkijat yksimielisiä.jos olen puhunut enemmän. Samalla jutellessa kuumuu korva ja alkaa myöhmmin särkeä.Etenkin viikonlopun jälkeen kun on halvempi puheaika.
- paljon puhuva
pääsky kirjoitti:
jos olen puhunut enemmän. Samalla jutellessa kuumuu korva ja alkaa myöhmmin särkeä.Etenkin viikonlopun jälkeen kun on halvempi puheaika.
Käytän handsfreetä niin vältyn "haitallisimmalta" säteilyltä. Samalla voi kuunnella vaikka musiikkia kun pitää handd freetä..
- jah-76
paljon puhuva kirjoitti:
Käytän handsfreetä niin vältyn "haitallisimmalta" säteilyltä. Samalla voi kuunnella vaikka musiikkia kun pitää handd freetä..
en kyllä henk kohtaisesti ihan pikkulapsille antaisi kännykkää,tai sitten altistasi gsm verkoille vauvoja sek pieniä lapsia...saa nähdä sitten millaista vaikutusta testiryhmä nokialla on käsissään noin 40,vuoden päästä että onko miten paljon aivosyöpää,tai muuta pehmentymää ihmisissä havaittavissa.
jah-76 kirjoitti:
en kyllä henk kohtaisesti ihan pikkulapsille antaisi kännykkää,tai sitten altistasi gsm verkoille vauvoja sek pieniä lapsia...saa nähdä sitten millaista vaikutusta testiryhmä nokialla on käsissään noin 40,vuoden päästä että onko miten paljon aivosyöpää,tai muuta pehmentymää ihmisissä havaittavissa.
kuuloketta jos se sattuu löytymään tarvitessa. Olen alkanut vähentää turhaa puheluita. Lapsille ei kannattaisi antaa mutta on pakko että tietää missä ne on menossa.
- katkerat sakemannit
"tutkijoina".
Kun ei pärjätä kännykkävalmistajina, niin sitten koetetaan mollaajina. - -Rotta-
Ihmiset ovat kautta aikojen eläneet jos jonkin riski aihuttajan lähellä. Säteilyt, pölyt, liuottimet, kaasut ja savut, kaikki nämä aiheuttavat jollekin jotain oireita. Kukaan ei esimerkiksi, ole koskaan sanonut aiheuttaako lasivilla mitään oireita? Lasipöly irtoaa ja jää hengittäessä keuhkoihin, ei näy lääkärin tarkastuksissa tai keuhkojen kuvauksissa... Sama juttu kaikkien muiden aineiden tai mahdollisten säteily altistusten kanssa. Siis sellainen henkilö jonka perintötekijöissä (dna-ketju) on syöpä mahdollisuus, löytyy mahdollisuus sairastua syöpään. Silloin altistajana voi olla mikä vaan näistä, edellä mainituista aineista. Muistakaa myös se tosiasia, että perintötekijät seuraavat monta sukupolvea eteenpäin. Syöpään voi siis sairastua myös ihminen, jonka lähisukulaisilla (mummosta, vaariin) ei ole ollut syöpää. Esimerkkinä voin kertoa, keuhkoahtauma taudista. Tämä tulee tupakoitsijoille, 90%. Minulla on kuitenkin lähisukulaisia jotka eivät ole KOSKAAN savukkeita polttaneet, mutta ovat sairastuneet kyseiseen tautiin. Kaupugien pakokaasut, savut, ovat toimineet laukaisijana. Joten nykyaika edellyttää riskejä. Me vain olemme täällä liikemisten koe nappuloina ja otamme riskit. Kääntäkää kasvonne ja silmänne, lukekaa kaikki mitä purkkien kyljissä sanotaan. Jos siellä on jokin koodi ja et ymmärrä sitä, niin kysyvälle saa niihinkin vastauksen. Ja kun puhutaan säteilystä puhelimissa.... Niin moniko teistä puhelinsäteilyä pelkäävä, suojautuu auringolta???????
- Kyselijä vuosikertaa 1992
Itsellä kulkee kännykkä taskussa käytännössä koko ajan öitä lukuunottamatta. Mietinkin tässä että säteileekö se kännykkä ihan taukoamatta kun siinä vaan virta on päällä, vaiko vaan puhuessa.
Koska jos se säteilee koko ajan ja se säteily aiheuttaa vaikkapa syöpää, niin minullahan kohta jonkinlainen syöpäkasvain reidessä... Jos säteilyä tulee ainoastaan puhelun aikana, niin siitä tuskin tulisi minkäänlaisia haittavaikutuksia, sillä en puhu puhelimessa välttämättä edes päivittäin ja silloinkin kun puhun, ovat puheluni erittäin lyhyitä.- asian tuntija
kun se on auki ja on kenttää niin säteilee
- Lontoon_trendit
Samaa olen miettinyt, kun mies pitää kännykkää taskussa kaiket päivät lähellä sukukalleuksiaan, että josko hän altistaa säteilyllä itsensä ja saa vaikka prostaatta tai kivessyövän jossain vaiheessa. Kännykkä on hänen korvallaan vain murto-osan verrattuna siihen, jona se on housujen taskussa.
- jiiäl
Lontoon_trendit kirjoitti:
Samaa olen miettinyt, kun mies pitää kännykkää taskussa kaiket päivät lähellä sukukalleuksiaan, että josko hän altistaa säteilyllä itsensä ja saa vaikka prostaatta tai kivessyövän jossain vaiheessa. Kännykkä on hänen korvallaan vain murto-osan verrattuna siihen, jona se on housujen taskussa.
Yhtenä syynä pölyttäjien katoamiseen pidetään kännykkämastoja, sekoittavat pikkulentäjien suunnistussysteemit, 3G on kuulemma vielä astetta pahempi....vaarallista peliä.
- hupelin
jiiäl kirjoitti:
Yhtenä syynä pölyttäjien katoamiseen pidetään kännykkämastoja, sekoittavat pikkulentäjien suunnistussysteemit, 3G on kuulemma vielä astetta pahempi....vaarallista peliä.
kännykän säteilyä on joka puolella, siis ihan vaikka missä. heikolle ihmisellekin ihan varmasti epäterveellistä. miljardeja kännyköitä säteilee maapallolla koko ajan. siis aivan koko ajan! ehkä jopa ilmastonmuutoksen on aiheuttanut juuri tuo säteily?
että pulassa ollaan, enpä muuta sano! :/ - ismo laitela
jiiäl kirjoitti:
Siinä on teille terveellistä tietoa. Mitäs sanotte?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupakka#Tupakointi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Asbesti#Terveydelle_vaarallinen_aine
http://fi.wikipedia.org/wiki/Matkapuhelinten_säteilyn_vaikutus_proteiinien_toimintaan
Ihminen ei näköjään usko mitään ennen kuin jotain on tapahtunut.
JA TIEDOKSI VIELÄ: ERÄS KAVERINI SAI VUONNA 2006 KASVAIMEN AIVOIHINSA. HÄN KÄYTTI (JA KÄYTTÄÄ EDELLEENKIN) PALJON KÄNNYKKÄÄ. FAKTA HOMMA.
- siihen keskittyminen
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Kännykkäänsä näplännyt tyttö käveli suihkulähteeseen – katso video!/art-1288362866749.html
- .
Multa kuoli isä aivokasvaimeen 5vk sitten.. kasvaimen aiheutti matkapuhelimen sähkömagneettinen säteily. Ei Nokian kotimaassa tahdota tiedottaa tämmösistä asioista.
- d8d8d8d8d8d8d8d8
Minimoinkin oman kännykkäsäteilyni pitämällä kännykkää signaalittomassa tilassa aina, kun ei ole tarvetta soittaa mihinkään. Jos joku haluaa ottaa yhteyden, niin lähettäköön SMS tai internetin kautta :) Samalla myöskään ei tarvitse rasittua mainossoittelijoista. Ei ole soinut puhelin turhaan ainakaan vuoteen.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069