Olisiko jollain tietoa minkähintainen on Gustavus 111.D.G.REX SVECIAE vuodelta 1781
Hyvin vanha raha
8
1647
Vastaukset
- selvittää
sen kolikon nimellisarvo...mitä siinä lukee?
1 Rd tai jotain murtoluvuilla ilmaistuja Rd:n osia...?
Kolikon kunnosta se myös riippuu... - löytyisikö nimellisarvoa?
Gustavus - Kustaa; "111" - III (kolmas); D.G.=Dei Gratia - Jumalan armosta; Rex - kuningas; Sveciae - Ruotsi.
Rahan nimellisarvo pitäisi tosiaan saada ensin selville. Mitä muuta tekstiä/numeroita rahasta löytyy?- isintytto
Rahan takapuolella on tekstit:FADERNESLANDET 1 R.d 1781. kolikko on hyväkuntoinen ja luultavasti hopeaa, painava se on
- tällainen?
isintytto kirjoitti:
Rahan takapuolella on tekstit:FADERNESLANDET 1 R.d 1781. kolikko on hyväkuntoinen ja luultavasti hopeaa, painava se on
- putkeen
tällainen? kirjoitti:
Jaa.. eipä toiminut, mutta kokeillaan tuosta:
http://www.aurumauktioner.se/lista_per_kategori.jsp?auktionsnummer=4&kategori=24 - ohjeistusta
putkeen kirjoitti:
Jaa.. eipä toiminut, mutta kokeillaan tuosta:
http://www.aurumauktioner.se/lista_per_kategori.jsp?auktionsnummer=4&kategori=24Ja tuosta sivustolta klikkailet 'Riksdaler 1781' -kohdista esimerkkirahoja (kohteet 508.-512.).
Rahojen perässä mainitaan niiden kuntoluokka, josta voit verrata omaan kappaleesi. Tuossa on käytetty kuntoluokitusta 0 = "lyöntiveres"; 01 = "erittäin hyvä"; 1 = "hyvä"; 1 = "kohtalainen"; 1? = "kulunut". Ns. kymmenjärjestelmään perustuviksi numeerisiksi ja hieman kouluarvosanatyyppisiksi muutettuna vastaavat kuntoluokat em. luokittelulle olisivat 10-2. Linkkisivustolla kuntoluokat on myös mainittu muodossa 100-0. Esim. 70 tarkoittaa kuntoluokkien 01 ja 1 välillä olevaa kuntoa, joka merkitään 1 /01 (joka siis tarkoittaa aloittelijalle helpompaa kuntoluokkaa 6/8 (tark. kuuden ja kahdeksan välillä) eli 7:ää).
Sivustolla hinnat ovat ruotsin kruunuissa, joten eurohinnat saat 'about-tarkkuudella' jakamalla kruunuhinnat lukemalla 9,45.
- 140 eur
Löysin samanlaisen kolikon cgb'n sivuilta, myyvät sen hintaan 140 eur.
http://www.numishop.com/boutique1.php?tdebut=9&z1=SU%C8DE&z2=&z3=&z4=&z5=&z6=&z7=&z8=&zd=&boutique=mo_mon&tri=prix&sens=A Esim. jos se sattuu olemaan kultainen tukaatti ( ei lue mitään arvoa että montako ja mitä...) siinä vuonna nimittäin lyötiin ennästysmäärä yli 6 miljoonaa kpl, ja on melko tavallinen kolikko. Muina vuosina (1771...1792)niitä oli tehty keskimäärin vain joitakin tuhansia. Hinta 150 - 1500 € kunnosta riippuen, "normaalikuntoinen" on 300 - 400 €.
Kolikko painaa n. 3.5 g. Terveisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391909En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos291622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81191
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80929