ylös sieltä sängyn pohjalta!Ei sitä sentäs koko lauantaita maata kankkusessa..;)
Mulla ei tällä kerralla ole kanuunaa,mut muutes on höntti olo,ku oon syöny enemmän ku tarvii..:DD
Mites meni teitin Juhannusaatto?Ilmat ainaski suosi täällä meilläpäin..:)
Nyt kaikki
41
1641
Vastaukset
ettei sit viititä vastata?!? ;) Ei sitten..Minäki täs lähden pihalle tuulettumaan..:))
- yopollo
kiertelin monen muun lintubongarin tapaan armasta Suomeamme. Lintuja näkyi ja kuului, sateet olivat tilapäisiä eikä ruuhkista näkynyt merkkiäkään. Nyt on kyllä lievästi sanoen hönttö olo koska unta ei ole perjantaiaamun jälkeen ehtinyt ottaa kuin pari kymmenen minuutin torkahdusta (katetussa lintutornissa istuksien sadetta pidätellessä) ja kofeiinia on varmaan elimistössä moninkertainen yliannos. Mutta eiköhän tästä huomiseksi taas iskuun tokene.
Pitäisköhän naattia vielä ennen unia perinteiset uudet perunat asiaankuuluvin höystöin...bongailet...Voi vitsi..Se on varmaan mukavaa puuhaa.Mua harmittaa aina hirveesti,ku kuulen jonkun linnun laulavan ja sit en tiiä mikä tipu se on..:¤
Pitäs kyl alkaa vähän opiskelemaan tipujen lauluja..;)- yopollo
mii-su kirjoitti:
bongailet...Voi vitsi..Se on varmaan mukavaa puuhaa.Mua harmittaa aina hirveesti,ku kuulen jonkun linnun laulavan ja sit en tiiä mikä tipu se on..:¤
Pitäs kyl alkaa vähän opiskelemaan tipujen lauluja..;)Aika paljon on viime vuosina ilmaantunut naisiakin mukaan tähän harrastukseen, olivat hyvin liikkeellä myös tänä juhannuksena. Taikojen tekijöitä sen sijaan en nähnyt yhtään.
yopollo kirjoitti:
Aika paljon on viime vuosina ilmaantunut naisiakin mukaan tähän harrastukseen, olivat hyvin liikkeellä myös tänä juhannuksena. Taikojen tekijöitä sen sijaan en nähnyt yhtään.
et sitte nähny siinä bongatessa, alastomia pimuja kirmaamassa pellonpientareella..:D
- yopollo
mii-su kirjoitti:
et sitte nähny siinä bongatessa, alastomia pimuja kirmaamassa pellonpientareella..:D
neuvon mukaisesti kiistän kaiken enkä ollut siellä päinkään. Kaikki kiikarit, kaukoputket ja kamerat autossani olivat vain lintujen tarkkailua varten...
;-)) yopollo kirjoitti:
neuvon mukaisesti kiistän kaiken enkä ollut siellä päinkään. Kaikki kiikarit, kaukoputket ja kamerat autossani olivat vain lintujen tarkkailua varten...
;-))sit piiloon ne nakukuvatki tietsikan viereiseltä seinältä..;)
- mayanna
kotiuduimme. Aattoyötä jaksoin valvoa kahteen, sopivasti ottaa, aamulla kahdeksalta nousin ylös kaffetta keittämään ja linnunlaulusta nauttimaan. Pyjamahousuissa istuin sitten kahvikupin kanssa timoteipellolla ja kuuntelin Rymättylän kirkonkelloja viserryksen lomasta :)
Ei sadetta, mutta vähän kolea ilma muuten. Uimaan ei tullut mentyä.Mikäs sen mukavampi,ku juoda sen kaffeekupponen luonnon ääniä kuunnellen..:)
Saas nähä,tarviiko tänä kesänä ees kinttuja kastella...:/- mayanna
mii-su kirjoitti:
Mikäs sen mukavampi,ku juoda sen kaffeekupponen luonnon ääniä kuunnellen..:)
Saas nähä,tarviiko tänä kesänä ees kinttuja kastella...:/ehkä se siitä lämpenee :)
Tänään jatkui kesän vietto pienen retken merkeissä. Lapset, minä ja muovipussi kuljeskeltiin vähän lähimaastossa ja takaisin kotiin tullessa oli mukana myös pari mustaherukan, pari punaherukan, pari terttuseljan, pari lehto(?)kuusaman, yksi taikinanmarjan (ehkä kuitenkin myös punaherukka) ja yhdeksän siperianpihdan alkua :)
*viheltelee tyytyväisenä* mayanna kirjoitti:
ehkä se siitä lämpenee :)
Tänään jatkui kesän vietto pienen retken merkeissä. Lapset, minä ja muovipussi kuljeskeltiin vähän lähimaastossa ja takaisin kotiin tullessa oli mukana myös pari mustaherukan, pari punaherukan, pari terttuseljan, pari lehto(?)kuusaman, yksi taikinanmarjan (ehkä kuitenkin myös punaherukka) ja yhdeksän siperianpihdan alkua :)
*viheltelee tyytyväisenä*illemmala on jo mukavampi ilma..Pääsin oikeen loikoilemaan puutarhatuoliin..:))
Siis mistä te noita juttuja pystyitte keräämään???- mayanna
mii-su kirjoitti:
illemmala on jo mukavampi ilma..Pääsin oikeen loikoilemaan puutarhatuoliin..:))
Siis mistä te noita juttuja pystyitte keräämään???Jokamiehen oikeuksia vähän soveltaen, sillä eihän mitään saisi juurineen nyppiä (muistatko, kun sanoin, että varastettu kasvaa paremmin?). Todellisuudessa kukaan ei tarvitse ojassa kasvavia kuusentaimen näköisiä pihtoja (oja kaivetaan säännöllisin väliajoin ja taimet kuolevat), eikä metsässä kasvavia lintujen siemenistä ympäristöön levittämiä pensaiden alkuja. Asun sellaisella paikalla, jossa parisataa vuotta sitten oli kaikenlaista toimintaa ja ympäristöstä voi tarkalla silmällä löytää 'aarteita'. Pohjanpunaherukka ja taikinanmarja sekä lehtokuusama ja terttuselja kasvavat villinä luonnossa. Löytämäni mustaherukka oli luultavasti karannut tai jäänne näillä paikkeilla vuosikymmeniä sitten olleesta 'rahakkaasta' asutuksesta. Aion vielä nypätä tienpientareelta ruusua, metsiköstä tammen sekä muutaman pienen pihlajan, johon vartan ensi keväänä 'sopivasti löytämiäni' eri omenalajikkeita. Ai niin, ja unohtui; löysin karviaismarjan alunkin :)
Turha sitä on kaikesta tanskalaisille tai hollantilaisille maksaa. Sitäpaitsi kotimaiset kasvaa paaaaljon paremmin.
Kuvittelen, että omistan joskus taas puutarhan taloni ympärillä. Siihen asti päätin pitää vanhempieni tonttia 'pankkina'. Heillä on ylimääräistä peltoa, joka on heinän vallassa ja sinne perustan pankkini. Perennoja on myös tarkoitus tallettaa. Oikeasti rahan arvoinen sijoitus. Esim. parikymmensenttinen siperianpihta maksaa taimistolta ostettuna kolmisen kymppiä ja perennat vitosen paikkeilla kappale.
Me kanssa ruvetaan vielä grillailemaan takapihalla. Kesästä on otettava kaikki irti :) mayanna kirjoitti:
Jokamiehen oikeuksia vähän soveltaen, sillä eihän mitään saisi juurineen nyppiä (muistatko, kun sanoin, että varastettu kasvaa paremmin?). Todellisuudessa kukaan ei tarvitse ojassa kasvavia kuusentaimen näköisiä pihtoja (oja kaivetaan säännöllisin väliajoin ja taimet kuolevat), eikä metsässä kasvavia lintujen siemenistä ympäristöön levittämiä pensaiden alkuja. Asun sellaisella paikalla, jossa parisataa vuotta sitten oli kaikenlaista toimintaa ja ympäristöstä voi tarkalla silmällä löytää 'aarteita'. Pohjanpunaherukka ja taikinanmarja sekä lehtokuusama ja terttuselja kasvavat villinä luonnossa. Löytämäni mustaherukka oli luultavasti karannut tai jäänne näillä paikkeilla vuosikymmeniä sitten olleesta 'rahakkaasta' asutuksesta. Aion vielä nypätä tienpientareelta ruusua, metsiköstä tammen sekä muutaman pienen pihlajan, johon vartan ensi keväänä 'sopivasti löytämiäni' eri omenalajikkeita. Ai niin, ja unohtui; löysin karviaismarjan alunkin :)
Turha sitä on kaikesta tanskalaisille tai hollantilaisille maksaa. Sitäpaitsi kotimaiset kasvaa paaaaljon paremmin.
Kuvittelen, että omistan joskus taas puutarhan taloni ympärillä. Siihen asti päätin pitää vanhempieni tonttia 'pankkina'. Heillä on ylimääräistä peltoa, joka on heinän vallassa ja sinne perustan pankkini. Perennoja on myös tarkoitus tallettaa. Oikeasti rahan arvoinen sijoitus. Esim. parikymmensenttinen siperianpihta maksaa taimistolta ostettuna kolmisen kymppiä ja perennat vitosen paikkeilla kappale.
Me kanssa ruvetaan vielä grillailemaan takapihalla. Kesästä on otettava kaikki irti :)Sulla on ihanat suunnitelmat..:)
Tosi aarre tuollainen paikka...Mä joudun kyl kaikki ostamaan,mut voinhan mä yrittää pölliä kaupasta..:DDDDDDDDDDDDDDDD
Muutes,ku muutettiin tähän asumaan,nii tässä oli valmiina vaan kaks marjapensasta.Nekin oli punaherukkaa..:)
- Teemuna
Menettelee samaan putkeen. Paljonkin syöpötelty ja 'pikkasen' juopoteltu. Annoin Raikkosen pilata välillä kesäisen idyllin. Nyt taas on liiankin rauhallista, mutta näkymät aika kivat hämäläiselle järvimaisemalle. Tarttis suoriutua kohta sottaamaan grilliä. Valkkariakin vielä pikkusen, joten mikäs tässä. Ai niin. Tuli vietettyä ensimmäinen pussaamaton Juhannus mun muistaakseni, joten siinä on vähän paikkaamista tulevalle vuodelle.
- ja mätti.
mii-su kirjoitti:
ilman pusuja??No missäs ny mätti? :DD
Emäntä pyllisti aatto-iltana, mutta kun ei ottanut eteen. Siitä kait pahastu.
- Teemuna
mii-su kirjoitti:
ilman pusuja??No missäs ny mätti? :DD
Oli päällä. Hyvä, vai valitettavasti.
ja mätti. kirjoitti:
Emäntä pyllisti aatto-iltana, mutta kun ei ottanut eteen. Siitä kait pahastu.
mikkää ihme..:DDD
Teemuna kirjoitti:
Oli päällä. Hyvä, vai valitettavasti.
on hyvä olla herrasmies..Kunhan nyt ei kuiteskaa sit koko elämää mee ilman niitä pusuja..;)
- Teemuna
mii-su kirjoitti:
on hyvä olla herrasmies..Kunhan nyt ei kuiteskaa sit koko elämää mee ilman niitä pusuja..;)
Koko elämä!
oli mun juhannuksen vietto. Tytär jätti koiransa mun hoitoon ja häippäs kavereiden kanssa mökkijuhannusta viettämään.
Hyvin meni meidän juhannus kahestaan. Mitä nyt välillä juoksin koirulin perässä kun se innostui syömään ruohoa jonka se sitten puklas ulos.
Grillipihveillä ja wokkivihanneksilla herkuttelin pari päivää. Tais siinä yks viinipullokin huveta :).kiva,että oli sessuli seurana..:)
Meidänki kissat on kovia syömään ruohoa, ja sit ryynätään niitä ulos..:D- Teemuna
Oikein mukavaa kesää ja arvuuttelen mahdollisuutta muiskauttaa pusua poskelle. Hitto! Smack.
mii-su kirjoitti:
kiva,että oli sessuli seurana..:)
Meidänki kissat on kovia syömään ruohoa, ja sit ryynätään niitä ulos..:Don mirreille tullu että sisukset pitää ruohomössöllä putsata. Entäs jos on ihan kokonaan sisäkissa mitähän se tuumais jos ruokakippoon silputaankin kasa tuoretta heinää. Mitä luulet maistuiskohan se mirrille?
Teemuna kirjoitti:
Oikein mukavaa kesää ja arvuuttelen mahdollisuutta muiskauttaa pusua poskelle. Hitto! Smack.
Tunsin pehmeän kosketuksen poskellani, sinäkö se olit. Saisinko toiselle poskelle myös :).
Kivaa ja rentouttavaa kesää sinulle myös. Oletko seurannut jalkapalloa?- Teemuna
Mariet kirjoitti:
Tunsin pehmeän kosketuksen poskellani, sinäkö se olit. Saisinko toiselle poskelle myös :).
Kivaa ja rentouttavaa kesää sinulle myös. Oletko seurannut jalkapalloa?Kuulostat kuin olisit unohtanut.
En potkupalloa, liian pitkäveteistä mun pirtaan. En ymmärrä puoltatoista tuntia potkimista puolelta toiselle ja yks tai kaks maalia tuloksena. Sitten hirveet orkut faneilla ja tappelut illalla kaupungilla matsin päälle. Lätkä on reilumpaa. Siinä mätkitään jäällä mitä mätkitään ja porukat lähtee matsin jälkeen rauhoissaan himaan, yleensä. Formulafani oon, tietty. Teemuna kirjoitti:
Kuulostat kuin olisit unohtanut.
En potkupalloa, liian pitkäveteistä mun pirtaan. En ymmärrä puoltatoista tuntia potkimista puolelta toiselle ja yks tai kaks maalia tuloksena. Sitten hirveet orkut faneilla ja tappelut illalla kaupungilla matsin päälle. Lätkä on reilumpaa. Siinä mätkitään jäällä mitä mätkitään ja porukat lähtee matsin jälkeen rauhoissaan himaan, yleensä. Formulafani oon, tietty.ole unohtanut :).
Minä olen vähän toisella silmällä seurannut jalkapalloa jos kohdalle sattuu. Lätkä on vauhdikkaampaa, se on totta.
Jaa, vai formulafani oot. Olen minäkin vähän. Kannustan Heikki Kovalaista.- Teemuna
Mariet kirjoitti:
ole unohtanut :).
Minä olen vähän toisella silmällä seurannut jalkapalloa jos kohdalle sattuu. Lätkä on vauhdikkaampaa, se on totta.
Jaa, vai formulafani oot. Olen minäkin vähän. Kannustan Heikki Kovalaista.vielä tarkemmin sopimattomat treffit yhdessä tietyssä helsinkiläisessä jazz- paikassa.
Teemuna kirjoitti:
vielä tarkemmin sopimattomat treffit yhdessä tietyssä helsinkiläisessä jazz- paikassa.
Mut vielä on kesää jäljellä.
Tuossa paikassa en ole hetkeen käynytkään. Täytys käydä katsastamassa paikka.Mariet kirjoitti:
on mirreille tullu että sisukset pitää ruohomössöllä putsata. Entäs jos on ihan kokonaan sisäkissa mitähän se tuumais jos ruokakippoon silputaankin kasa tuoretta heinää. Mitä luulet maistuiskohan se mirrille?
mä oon sseurannu meiän kattia,nii se valikoi aika tarkkaan ne heinät..:))
Pääsiäisen rairuoho on meidän toisen kissan herkkua..Ei tartte mun kyllä leikata niitä..:D
- mayanna
niin surkeeta. Keskikesää pitäis mun mielestä juhlia ainakin viikko! Sitäpaitsi 'vanha' keskikesä on vasta 7.7.
*otti pari lasia valkkaria grillimakkaran kaa*- Teemuna
mayannaa.
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
mayannaa.
Teemunaan ja vastalohduttaa; jäi ne vähiin suutelot mullakin.
Luonto kauneimmillaan, melkein synti katsella sitä yksin. - Teemuna
mayanna kirjoitti:
Teemunaan ja vastalohduttaa; jäi ne vähiin suutelot mullakin.
Luonto kauneimmillaan, melkein synti katsella sitä yksin.Vaikea säätää omaa rauhaa haluamallaan tavalla. Hankala juttu. Yksin voi säätää vaikka miten. Kaksinkin, mutta rajoitetummin. Ymmärrät, etkö vain?
paremmin tonne heinäkuuhun..Voi vehnä...Aamulla näytti ilma nii mukavalta,mutta nyt tulee vettä ku aisaa..:(
- mayanna
Teemuna kirjoitti:
Vaikea säätää omaa rauhaa haluamallaan tavalla. Hankala juttu. Yksin voi säätää vaikka miten. Kaksinkin, mutta rajoitetummin. Ymmärrät, etkö vain?
että ymmärsin, voi olla, että en :D
Kaikessa kohtuus, rauhassakin, kuten rakkaudessa.
Vaikka Juhannus on jo mennyt niin vinkki ensi vuodeksi :). No ei nyt sentään, ei ehkä kuitenkaan kannata kokeilla.
Juhannustaikaa: tee vaihteeksi makkaranuotio mökin lattialle ja kas, näet aamuyöstä monta komeaa palomiestä pihallasi letkut ojossa!
:)))ne varmaan tulis silloinki,ku tekis keskelle pihaa pienen roihun...Vai mitä???
Sieluni silmin mä jo näen,ku komeet herrat seisoo letkujensa kanssa edessäni..Minä istuisin terassilla satiiniyörimpsussa ja ihailisin näkymää...Aaahh..:P
- Roope jr
Juhannus melkein holitta.Aattona kaksi olutta ja
jussina eli lauantaina lasi viiniä.
Jokainen aamu olin käynyt jo lenkillä kun he
"juhlijat" vasta siristeli ilta raukeita silmiään.
Ilmojen haltijat suosi meidän olinpaikkaa, ukkos
kuurotkin kiersivät paikan joko idästä tai lännestä.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235