sitruunapuun kasvu ?

kasvi fanii ;)

Miten on, että eikös ole niin, että sitruunapuu alkaa paksuntamaan varttaan ajan kanssa ? Sitten haluaisin vielä kysyä, että miten nopeasti kasvaa ? Minulla on noin reilut puolitoistavuotta vanha sitruunapuu, pituus n. 10 cm .

3

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missukka

En osaa vastata kysymykseesi kun en muista enää. Lapsuudessani sain sitruunapuun (tai appelsiini tai mandariinipuun) kasvamaan noin 1,5 metriseksi. Sitten se unohtui syksyllä liian pitkäksi aikaa ulos ja paleltui. Arvaa harmittiko.

Olettaisin kuitenkin että nopeampikasvuisempi se oli. Meillä oli sisällä isot ikkunat, joten sai talvisin hyvin valoa. Ei ollut mitään erikoiskasvilamppuja.

• Pweww

Minulla on ollu myös n. 1,5 vuotta sitruunapuu. Sanoisin että pitäis kasvaa vähä nopeemmin ku mun oma on 20cm

• plantaasiharri

Heh, no voin sanoa sitt että pitäis kasvaa vieläkin nopeemmin. Mulla on alle vuoden vanha siemenestä kasvatettu ikkunalaudalla. Just alkoi tänä keväänä tekemään kahta oksaakin ja on noin kolkyt nelkyt senttiä.

Tosiaan tuo huono kasvaminen johtuu ihan siitä, että sitrushedelmät on aika vaativia että kasvavat optimaalisesti. Pitäis olla korkeaa ilmankosteutta, suoraa aurinkoa ja ilmanvirtausta ja sen semmoista. Mulla on Mangoja, kahveja ja kääpiöbanaaneja sun vaikka mitä trooppisia kämppä täynnä. Kaikki kasvaa loistavasti kunhan vain opettelee antamaan mitä ne tarvitsee, mutta aina välillä tuntuu, että sitruunalle (ja kahville) ei oikein kovin hyviä oloja saa sisätiloissa. Eikä tosissaan näillä leveysasteilla ainakaan.

Varren paksuuntuminen ja puumaiseksi muuttuminen on ollut yllättävän nopeeta mielestäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe